eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 554 Orzechowo - Sierakowo - Kowalewo Pomorskie - Golub Dobrzyń - Kikół od km 7+700 do km 17+350.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-05-10

Ogłoszenie nr 560091186-N-2019 z dnia 10-05-2019 r.

Bydgoszcz: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 554 Orzechowo - Sierakowo - Kowalewo Pomorskie - Golub Dobrzyń - Kikół od km 7+700 do km 17+350.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 518217-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500040429-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500120757-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Kujawsko-Pomorskie, Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń, krajowy numer identyfikacyjny 9561969539 w imieniu którego działa Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, Krajowy numer identyfikacyjny 09236416000000, ul. ul. Dworcowa 80, 85-010 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 52 3705717, e-mail zamowienia@zdw-bydgoszcz.pl, faks 52 3705740.
Adres strony internetowej (url): http://bip.zdw-bydgoszcz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 554 Orzechowo - Sierakowo - Kowalewo Pomorskie - Golub Dobrzyń - Kikół od km 7+700 do km 17+350.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZDW.N4.363.04.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

2. Zamówienie dotyczy wykonania robót: * Roboty przygotowawcze ? Wyznaczenie trasy, ? Karczowanie pni, ? Zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej (humus), ? Rozbiórka elementów dróg, ogrodzeń i przepustów. * Roboty ziemne ? Wykonanie wykopów. * Odwodnienie ? Remont przepustów rurowych. * Podbudowy ? Koryto wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża, ? Oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych, ? Podbudowa z kruszywa naturalnego, ? Podbudowa betonowa, ? Podbudowa z MCE. * Nawierzchnie ? Nawierzchnia z kostki kamiennej, ? Nawierzchnia z betonu asfaltowego - warstwa wiążąca, ? Warstwa ścieralna SMA, ? Nawierzchnia i chodniki z kostki brukowej, ? Wzmocnienie warstw asfaltowych geosiatką. * Roboty wykończeniowe ? Pobocze utwardzone, ? Oczyszczenie przepustów rurowych, ? Umocnienie wylotów przepustów. * Urządzenia bezpieczeństwa ruchu * Elementy ulic ? Krawężniki betonowe, ? Obrzeża betonowe. * Inne roboty ? Zjazdy, ? Regulacja urządzeń obcych, ? Zabezpieczenie istniejących sieci. 3. Szczegółowy zakres i warunki wykonania robót określają Szczegółowe Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru oraz przedmiar robót będący integralną częścią dokumentacji projektowej. 4. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową na podstawie zatwierdzonego projektu tymczasowej organizacji ruchu (na czas prowadzonych robót). Zamawiający dysponuje opracowanym projektem tymczasowej organizacji ruchu, projekt został zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem, tj. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko - Pomorskiego w Toruniu. 5. Wykonawca robót jest zobowiązany do sporządzenia inwentaryzacji powykonawczej wykonanych robót. 6. Do obowiązków Wykonawcy należy : * uzyskanie wszelkich wymaganych przepisami obowiązującego prawa oraz przepisami szczegółowymi oraz decyzjami dotyczącymi przedmiotu niniejszego zamówienia zezwoleń, decyzji, postanowień, ich pełna realizacja z poniesieniem wynikających z nich opłat i kosztów włącznie, * wykonanie i poniesienie kosztów (o ile zostały pominięte w dokumentacji projektowej, a ich poniesienie będzie niezbędne do należytego wykonania umowy - uwzględnić w kosztach ogólnych budowy) tj.: a) uregulowanie opłat i kosztów nadzoru budowy i odbioru elementów przedmiotu Zamówienia prowadzonego przez służby utrzymania sieci (wod.-kan., gaz, telekomunikacyjne, sanepidu, elektroenergetyczne, ochrony środowiska, PKP S.A. i inne), b) prowadzenie nadzoru archeologicznego i obserwacja archeologiczna podczas prowadzenia robót ziemnych (jeśli wynika z zapisów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach), c) nadzoru saperskiego, * przygotowanie i skompletowanie wszystkich wymaganych przepisami obowiązującego prawa dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie i zakończenia procedury dopuszczenia do ruchu, * bezwzględne przestrzeganie i stosowanie w czasie prowadzenia robót wszelkich przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, w tym ustalenia i zalecenia dotyczące ochrony środowiska, zawarte w decyzjach administracyjnych oraz w opiniach wydanych dla zadania, w szczególności zapisy: decyzji Wójta Gminy Golub-Dobrzyń z dnia 25.09.2017 r., znak: GGR.6220.16.6.2017 i wszystkie pozostałe decyzje, postanowienia, uzgodnienia, warunki techniczne, opinie i informacje wydane dla zadania. W okresie trwania budowy i wykańczania robót Wykonawca będzie podejmować wszelkie uzasadnione kroki mające na celu stosowanie się do przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska na terenie i wokół terenu budowy oraz będzie unikać uszkodzeń lub uciążliwości dla osób lub dóbr publicznych i innych, a wynikających z nadmiernego hałasu, wibracji, zanieczyszczenia lub innych przyczyn powstałych w następstwie jego sposobu działania * przestrzeganie i stosowanie się do ustaleń i zaleceń zawartych w opiniach, uzgodnieniach, decyzjach administracyjnych i innych dokumentach. 7. Wykonawca w okresie wykonywania przedmiotu umowy ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. 8. Okres gwarancji dla robót objętych zamówieniem wynosi minimum 60 miesięcy od daty odbioru końcowego. Na oznakowanie poziome okres gwarancji wynosi minimum 60 miesięcy od daty odbioru końcowego. 9. Okres rękojmi dla robót objętych zamówieniem jest identyczny z okresem gwarancji i wynosi minimum 60 miesięcy od daty odbioru końcowego 10. Wykonawca w dniu zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego przekaże Zamawiającemu komplet dokumentów odbiorowych zgodnie z warunkami umowy. 11. Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji zadania. 12. Zamawiający, zgodnie z art. 24 aa ustawy Pzp, przewiduje możliwość w pierwszej kolejności dokonania oceny ofert, a następnie zbada czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 13. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej czynności w zakresie realizacji zamówienia, o których mowa w Rozdziale XIV SIWZ. 14. Zamawiający nie przewiduje możliwości zastosowania prawa opcji. 15. Zamawiający przewiduje trzy odbiory częściowe. Pierwszy odbiór robót po zrealizowaniu przez Wykonawcę 30% ilości i wartości robót. Drugi odbiór robót po zrealizowaniu przez Wykonawcę kolejnych 30% ilości i wartości robót i odbiór końcowy robót po zrealizowaniu przez Wykonawcę 100% ilości i wartości robót. 16. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej wykonanych robót. (Geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza robót przyjęta do zasobów geodezyjnych we właściwym Starostwie w formie papierowej oraz w formie cyfrowej dostosowaną (uwzgledniającą) System Ewidencji Dróg Wojewódzkich). 17. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania szczególnej ostrożności w trakcie prowadzenia robót ziemnych w obrębie urządzeń obcych (sieci energetyczne, telekomunikacyjne, wodociągowe, gazowe i inne) wykonując przekopy kontrolne. Wykonawca robót ponosi pełną odpowiedzialność karną i materialną za ewentualne uszkodzenia urządzeń obcych powstałe w czasie wykonywania robót oraz za uszkodzenia i szkody, które mogły powstać na skutek prowadzenia robót. 18. Na realizację niniejszego zadania planowane jest dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. W przypadku braku uzyskania dofinansowania - Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 pkt 1a ustawy Pzp: Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. Dla możliwości skorzystania z tej przesłanki niezbędne jest jednak, aby możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w: * ogłoszeniu o zamówieniu - w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, partnerstwa innowacyjnego albo licytacji elektronicznej, albo * zaproszeniu do negocjacji - w postępowaniu prowadzonym w trybie negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki, albo * zaproszeniu do składania ofert - w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę."


II.4) Główny kod CPV: 45.23.31.40 - Roboty drogowe
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
7 miesięcy od dnia zawarcia umowy, tj. od 29.05.2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 554 Orzechowo - Sierakowo - Kowalewo Pomorskie - Golub Dobrzyń - Kikół od km 7+700 do km 17+350.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 29/05/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

TRAKCJA PRKiI S.A, oferty@grupatrakcja.com, ul. Złota 59, XVIIIp, 00-120, Warszawa, kraj/woj. mazowieckie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 12714304.72 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
05/04/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiana wynagrodzenia ze względu na wystąpienie robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć na etapie przetargu i opracowania dokumentacji projektowej.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Wystąpienie robót dodatkowych wg protokołu nr 1 (dotyczy wykonania przebudowy przepustu kamiennego 60x60 w km 8+476) oraz protokołu nr 2(dotyczy wykonania wzmocnienia skarp rowów poprzez plantowanie skarp i ułożenie płyt prefabrykowanych - płyty ażurowe betonowe 8x40x60 cm). Wartość robót objętych protokołem nr 1 - 19 657,40 zł netto, wartość robót objętych protokołem nr 2 - 61 940,00 zł netto. SUMA: 81 597,40 zł netto. a) Zmiana wykonawcy jest nieuzasadniona zarówno ekonomicznie jak i technicznie. Przyczyny ekonomiczne: w drugiej połowie roku nastapił znaczny (30 %) wzrost cen robót budowlanych. Zlecenie drobnych prac dodatkowych w 2019r innemu Wykonawcy zwiększyłoby koszty inwestycji. Wg danych Sekocenbud 1 kwartał 2019 nastąpił wzrost ceny roboczogodziny o 14% (z 15,54 zł na 17,84 zł) i wzrost materiałów do produkcji elementów betonowych ( wzrost ok 10%) w stosunku do cen z 2018r. Dodatkowo wyłonienie Wykonawcy na małe zadania jest obecnie bardzo utrudnione z uwagi na specyficzne warunki rynkowe (pracownicze). Przyczyny technologiczne: wykonanie prac dodatkowych wiąże się z naruszeniem konstrukcji drogi co w przypadku ich zrealizowania przez innego Wykonawcę mogło by mieć wpływ na gwarancję dla całego obiektu. Wykonanie przepustu śr 800 mm wymaga naruszenia całego korpusu drogowego i konieczność pracy pod presją czasu ( zamknięcie ruchu na całym odcinku 554), co dla nowego Wykonawcy wiązało by się z koniecznością zaprojektowania i wdrożenia nowego skomplikowanego i kosztownego objazdu. Jego wprowadzenie spowodowało by roszczenia innych zarządców dróg gminnych i powiatowych z powodu nie dostosowani konstrukcji ich dróg do intensywności ruchu na drodze wojewódzkiej (115 kN/oś) b) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność dla zamawiającego na skutek wydłużenia terminu realizacji i wydłużenia ograniczeń w ruchu drogowym. Przeprowadzenie nowego postępowania przetargowego i wykonanie i zatwierdzenie nowego projektu organizacji ruchu to okres około 2 m-cy a wydłużenie terminu o tak długi czas powodować będzie wstrzymanie robót podstawowych oraz niszczenie i degradację wcześniej wykonanych robót ( obsuwanie skarp, wypłukiwanie korpusu drogowego) co będzie skutkowało roszczeniami Wykonawcy robót podstawowych. c) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie(umowa opiewała na kwotę: 12 714 304,71 zł netto), tj. 81 597,40 zł netto. 50% wartości umowy to: 6 357 152,36 zł netto.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.