eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nakło nad Notecią › Utworzenie Centrum Aktywności Wsi w miejscowości Wieszki wraz z infrastrukturą towarzyszącą

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-05-22

Ogłoszenie nr 560088305-N-2020 z dnia 22-05-2020 r.

Nakło nad Notecią: Utworzenie Centrum Aktywności Wsi w miejscowości Wieszki wraz z infrastrukturą towarzyszącą
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Zadanie współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Oś priorytetowa 7 - Rozwój lokalny kierowany przez społeczność Działanie 7.1 - Rozwój lokalny kierowany przez społeczność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 535500-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510207199-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nakło nad Notecią, Krajowy numer identyfikacyjny 09235089500000, ul. Ks. Piotra Skargi 7, 89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 52 386 79 01, 52 386 79 60, e-mail kobza.alicja@umig.naklo.pl, faks 52 386 79 02.
Adres strony internetowej (url): www.bip.gmina-naklo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Utworzenie Centrum Aktywności Wsi w miejscowości Wieszki wraz z infrastrukturą towarzyszącą

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.271.8.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1) Przedmiotem zamówienia w zakresie wykonania robót budowlanych jest adaptacja części pomieszczeń w budynku oświatowym na potrzeby świetlicy wiejskiej obejmująca wykonanie robót budowlanych, w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Utworzenie Centrum Aktywności Wsi w miejscowości Wieszki wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Lokalizacja budynku: Budynek zlokalizowany jest w miejscowości Wieszki gm. Nakło nad Notecią, na działce o nr ewid. 113/3. Dotychczasowy sposób użytkowania budynku: Budynek do końca 2018 roku pełnił funkcję oświatową w ramach filii Szkoły Podstawowej w Paterku. Obiekt we Wieszkach zlokalizowany na działce zagospodarowanej zgodnie z funkcją oświatową (wewnętrzne ciągi komunikacyjne, tereny zieleni, boiska, place szkolne). Budynek o typowym układzie funkcjonalnym przeznaczonym na potrzeby szkoły wiejskiej (sale lekcyjne zlokalizowane obustronnie wzdłuż centralnego korytarza, na szczytach budynku sale przedmiotowe). Docelowo budynek adaptowany będzie w części na potrzeby świetlicy i w części na dom dziennego pobytu dla osób wymagających stałej opieki. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach adaptacji części pomieszczeń na cele świetlicy wiejskiej. Przedmiot zamówienia opisany jest w załączonej dokumentacji określonej jako Etap I "Zmiana sposobu użytkowania części pomieszczeń budynku szkolnego na potrzeby świetlicy wiejskiej wraz z wykonaniem robót budowlanych". Adaptacja pomieszczeń oświatowych na Dom Dziennego Pobytu (Etap II) stanowi odrębny projekt i będzie przedmiotem odrębnego postępowania. Granicę wewnętrznego podziału funkcji (świetlicy i domu dziennego pobytu) wyznaczy ściana działowa wzniesiona na korytarzu. Celem planowanych robót budowlanych jest dostosowanie funkcjonalne istniejących pomieszczeń oświatowych na potrzeby świetlicy wiejskiej. Nowa funkcja świetlicy zostanie przyporządkowana pomieszczeniom określonym w dokumentacji projektowej. Przeznaczenie adaptowanych pomieszczeń - spotkania okazjonalne społeczności lokalnej, organizacja zajęć dla młodzieży i dzieci w okresie pozalekcyjnym, okolicznościowe imprezy z poczęstunkiem. Zaplecze świetlicy zorganizowane w formie kuchni cateringowej z możliwością przygotowania posiłków gotowych (podgrzania, porcjowania, przygotowania napojów ciepłych). W kuchni zostanie wydzielona powierzchnia na zmywalnię. Dostęp do pomieszczeń świetlicy dla osób niepełnosprawnych zabezpieczony będzie docelowo (Etap II) podjazdem zaprojektowanym w części Domu Dziennego Pobytu. Do czasu wykonania etapu II, dostęp do pomieszczeń świetlicy dla osób niepełnosprawnych realizowany będzie rampą tymczasową wykonaną z przestawnych stalowych podkładów. Zakres prac budowlanych objętych przedmiotem zamówienia w zakresie części pomieszczeń przeznaczonych na świetlicę wiejską: a) Prace budowlane wewnętrzne: ? prace murarskie (wykonanie ściany działowej z przejściem awaryjnym, wykonanie ścianek działowych, osadzenie stolarki i parapetów), ? prace wykończeniowe wewnętrzne (tynkarskie, malarskie, posadzkarskie, okładzinowe), ? wykonanie sufitu podwieszanego z naświetleniami, ? wykonanie nowych węzłów sanitarnych (ścianki działowe systemowe z płyt HPL), ? adaptacja pomieszczeń administracyjnych na kuchnię ze zmywalnią. b) Prace zewnętrzne: ? przebudowa schodów zewnętrznych przy wejściu głównym. c) Prace instalacyjne: ? wymiana instalacji elektrycznej w pełnym zakresie (oświetleniowa i gniazd), ? modernizacja instalacji wod.-kan. (rozprowadzenie instalacji kanalizacyjnej, instalacji wody zimnej i ciepłej z cyrkulacją w kuchni, zmywalni i węźle sanitarnym, ? wykonanie przyłącza kanalizacyjnego, ? modernizacja systemu wentylacji grawitacyjnej, ? wykonanie nowej instalacji grzewczej. Pozostałe prace budowalne zewnętrzne związane z częścią świetlicy wiejskiej (docieplenie ścian, zewnętrznych, docieplenie ścian fundamentowych, docieplenie stropodachu, wymiana naświetli, modernizacja kominów wentylacyjnych ponad dachem itp.) oraz elementy zagospodarowania terenu (drogi dojazdowe, place zabaw, parking, elementy małej architektury, tereny zieleni itp.) nie są przedmiotem prowadzonego zamówienia. Wykonawca, jako wytwórca odpadów, ma obowiązek wywiezienia i utylizacji odpadów zgodnie z ustawą o odpadach (wywóz, miejsce składowania i utylizacja po stronie Wykonawcy). Wykonawca ma obowiązek z 14 - dniowym wyprzedzeniem, powiadomić poszczególnych gestorów sieci o rozpoczęciu prac oraz wykonywać prace zgodnie z wydanymi warunkami od gestorów. Załączniki do przedmiotu zamówienia: - projekty budowlane, - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, - przedmiary i formularz kosztorysu ofertowego.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45100000-8,

45300000-0

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Od dn. 13.09.2019 r. do dn. 20.04.020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Utworzenie Centrum Aktywności Wsi w miejscowości Wieszki z infrastrukturą towarzyszącą.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 13/09/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Zakład BUD-MAR Marek Żołecki, marekzolecki@wp.pl, Olszewka 39, 89-100, Olszewka, kraj/woj. kujawsko - pomorskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 201233.98 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
09/03/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp: protokół konieczności nr 2 z dnia 02.03.2020 r.: Zakres rzeczowy zgłoszonych robót dodatkowych: Wykonanie bruzdowania w istniejących ścianach wewnętrznych w celu ułożenia nowych przewodów instalacji elektrycznej; 2)Wykonanie podkładów wyrównujących pod posadzki; 3)Wykonanie tynków wyrównujących na istniejących starych ścianach i sufitach wewnętrznych; 4)Zamontowanie nowej szafy rozdzielczej dla instalacji elektrycznej; 5)Zmniejszenie wielkości okien w celu wykonania prawidłowej zabudowy ściankami HPL (w pomieszczeniu nr 9 i 10 pom. WC) Rozwiązanie pierwotne - projektowe: W zakresie wnioskowanych robót dodatkowych oraz proponowanych rozwiązań dokumentacja projektowa, w tym przedmiar robót nie przewidywał wykonania zakresu robót wskazanego w wystąpieniu.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Opis zaistniałej sytuacji i uzasadnienie wprowadzenia robót dodatkowych: W trakcie prowadzonych wewnętrznych robót budowlanych stwierdzono konieczność realizacji robót nie ujętych w zakresie rzeczowym zleconym Wykonawcy. Planowany zakres robót obejmuje roboty związane z wykonaniem nowej instalacji oświetleniowej oraz gniazd elektrycznych. Nowe przewody należy układać we wcześniej wykonanych bruzdach instalacyjnych na ścianach i sufitach, które to nie zostały ujęte w zakresie umownym robót. W związku z powyższym konieczne jest rozszerzenie robót o dodatkowe niezbędne roboty przygotowawcze, polegające na wykonaniu bruzdowania wraz z zaprawianiem, a następnie wyrównaniem i otynkowaniem uszkodzonych miejsc. Dodatkowo zakres robót instalacyjnych zakładał jedynie doposażenie istniejącej tablicy rozdzielczej o dodatkowy osprzęt instalacyjny. Niestety podczas robót okazało się że nie ma technicznej możliwości na zamontowanie w istniejącej rozdzielni dodatkowego osprzętu. W związku z powyższym zdecydowano o zamontowaniu nowej szafy rozdzielczej. Pierwotne roboty budowlane zakładały wykonanie na istniejących posadzkach groszkowania posadzki lastrykowej a następnie wykonanie podkładu wyrównującego z zaprawy samopoziomującej gr. 5 mm. Po dokonaniu szczegółowych pomiarów okazało się, że nierówności posadzki dochodzą nawet do 8 cm, średnio jest to około 4 cm. Wykonanie warstwy wyrównującej na posadzkach poprawi znacząco efekt wizualny oraz jakościowy wykonanych w ramach umowy robót. W trakcie wykonywania robót modernizacyjnych stwierdzono duże nierówności tynków, w szczególności ścian, odchylenie od płaszczyzny dochodzi od 2 do 5 cm na ścianach w holu głównym, kuchni i łazienkach oraz od 0.5 do 1.0 cm na sufitach. Zdecydowano, że w związku z dużymi nierównościami należy wykonać dodatkową warstwę tynku wyrównującego. Dokumentacja projektowa nie zakładała wymiany okna w pomieszczeniu nr 9 jedynie w pomieszczeniu nr 10 pozostawiając wysokość okna (o wym. 115x145 cm) i wysokości parapetu (hp=145 cm) bez zmian. Po wykonaniu i montażu ścianek kabin ustępowych w obydwóch pomieszczeniach zachodzi kolizja z istniejącym oknami. W celu uniknięcia kolizji okien ze ściankami ustępowymi oraz poprawieniu komfortu użytkowania pomieszczeń zdecydowano o zmniejszeniu wysokości okien do wys. 80 cm i podmurowaniu parapetów do wysokości 200 cm od poziomu posadzki. Dodatkowo rozszerzono zakres o wymianę i zmniejszenie okna w pom. Nr 9. Zmniejszenie wysokości okien poprawi komfort użytkowania pomieszczeń oraz ich estetykę. Kosztorys ofertowy w pozycji nr 167 obejmował jedynie wykonanie ścianki z drzwiami z płyt HPL o szerokości 120 cm dla zabudowy ubikacji, nie została natomiast uwzględniona zabudowa pisuaru w związku z powyższym należy dodać dodatkową zabudowę z płyt HPL o szer. 50 cm i wys. 210 cm. Wprowadzenie robót dodatkowych jest konieczne dla osiągnięcia zakładanego efektu końcowego wykonywanego zadania inwestycyjnego. Proponowane roboty dodatkowe są konieczne dla zapewnienia prawidłowego wykonania prac podstawowych oraz posiadają przesłanki racjonalnego dysponowania środkami publicznymi. Brak reakcji na opisany problem jednoznacznie obniży trwałość prowadzonych prac i będzie miało negatywny wpływ na zakładany efekt. Inspektor nadzoru oraz kierownik budowy zgodnie przyjmują opisane wyżej uzasadnienie techniczne, które powoduje zachowanie udzielonych gwarancji oraz zapewni osiągnięcie zakładanego efektu w ramach planowanych prac. W związku z powyższym proponowane zamiany znajdują w pełni akceptację, są zgodne z warunkami technicznymi STWiOR. Jednocześnie rezygnuje się z wykonania 1 szt. okna o wym. 1,15 x 1,45 m w pomieszczeniu nr 9. Wartość robót zaniechanych - 894,03 zł. netto.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Zgodnie z Aneksem nr 2/2020 z dn. 09.03.2020 r. wprowadzono zmianę wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia o kwotę 20.088,83 zł netto, tj 24.709,26 zł brutto.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.