Ogłoszenie nr 560079064-N-2019 z dnia 23-04-2019 r.
Łódź: "Przebudowa i modernizacja ulicy Wróblewskiego w Łodzi - dwie części"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 583349-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500225467-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich, Krajowy numer identyfikacyjny 36442956300000,
ul. Piotrkowska
175,
90-447
Łódź, woj.
łódzkie, państwo
Polska, tel.
42 272 62 80, e-mail
zamowienia@zim.uml.lodz.pl, faks
42 272 62 77.
Adres strony internetowej (url): http://zim.lodz.bip-e.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Przebudowa i modernizacja ulicy Wróblewskiego w Łodzi - dwie części"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZIM-DZ.3321.36.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest inwestycja pod nazwą: "Przebudowa i modernizacja ulicy Wróblewskiego w Łodzi - dwie części" Część 1: Przebudowa ul. Wróblewskiego na odcinku od ul.Bratysławskiej do al. Bandurskiego. Część 2: Modernizacja ul. Wróblewskiego na odcinku od ul.Maratońskiej do ul. Bratysławskiej. W ramach części 1 planowana jest: - przebudowa ulicy wraz z dowiązaniem do istniejącego układu komunikacyjnego, - przebudowa i budowa chodników, przebudowa i budowa zjazdów, - przebudowa i budowa miejsc postojowych, - przebudowa oświetlenia drogowego, - przebudowa układu odwodnienia ulicy, - usunięcie kolizji z istniejącym uzbrojeniem terenu (przebudowa gazociągu , zabezpieczenie ciepłociągu, zabezpieczenie kabli teletechnicznych oraz elektroenergetycznych), - gospodarka zielenią W ramach części 2 planowana jest przebudowa nawierzchni chodników wraz z remontem nawierzchni jezdni. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w TOMIE III SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia, Dokumentacja projektowa i Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz w TOMIE II -Formularz Aktu Umowy.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45233120-6,
45233220-7,
45112710-5,
45230000-8,
45231220-3,
45231400-9,
45232000-2,
45232410-9,
45232452-5,
45233221-4,
45233290-8,
45233320-8,
45316110-9
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin realizacji przedmiotu umowy: do 30 listopada 2018 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 2 | NAZWA: "Przebudowa i modernizacja ul. Wróblewskiego w Łodzi - dwie części: Część 2 - Modernizacja ul. Wróblewskiego na odcinku od ul. Bratysławskiej do ul. Maratońskiej w Łodzi " |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
18/09/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Kral Sp. z o.o. ,
,
ul. Gen. Lucjana Żeligowskiego 32/34,
90-643,
Łódź, kraj/woj.
łódzkie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
27/11/2018
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmianie ulega postanowienie § 8 ust. 1 Umowy, które otrzymuje brzmienie: "Strony ustalają wynagrodzenie Wykonawcy za przedmiot umowy na kwotę brutto 761 390,75 słownie złotych: siedemset sześćdziesiąt jeden tysięcy trzysta dziewięcdziesiąt złotych 75/100, w tym należny podatek VAT.Zmianie ulega postanowienie § 8 ust.3 Umowy, które otrzymuje brzmienie: "Maksymalna Wartość Zobowiązania wynosi 106% kwoty brutto podanej w § 8 ust. 1 co stanowi 807074,20 zł (słownie: osiemset siedem tysięcy siedemdziesiąt cztery złotych 20/100). Przez Maksymalną Wartość Zobowiazania Zamawiający rozumie sumę wartości wszystkich Robót rzeczywiście wykonanych i odebranych, przeliczonych przez ceny jednostkowe wyszczególnione w kosztorysie ofertowym. Nie jest wymagana zmiana Zaakceptowanej Kwoty Wynagrodzeniowej do do wysokości Maksymalnej Wartości Zobowiązania. Wprzypadku gdyby ena Kontraktowa miałaprzekroczyć kwotę Maksymalnej Wartości Zobowiazania.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
I.W dniu 11.10.2018r. główny wykonawca robót budowlanych poinformował pisemnie zamawiającego iż przewidziana do wykonania nawierzchnia na ul. Wróblewskiego tj. warstwa ścieralna gr. 5cm z betonu asfaltowego AC11 S KR 3-4 nie będzie spełniać swojej roli jako warstwa jezdna i koniecznym będzie wykonanie warstwy wyrównawczo-wiążącej aby nie dopuścić do odwzorowania podbudowy na warstwie ścieralnej a tym samym powstawania pękań. Wykonawca poinformował zamawiającego, iż wykonanie tylko warstwy ścieralnej jest niezgodne z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej i w tym przypadku wykonawca nie będzie w stanie udzielić gwarancji jakości na roboty budowlane wykonywane niezgodnie ze sztuka budowlaną. Wizja lokalna po sfrezowaniu warstwy bitumicznej wykazała liczne nierówności podbudowy i w ocenie zamawiającego wykonanie warstwy wiążącej jako roboty zamiennej jest konieczne aby te nierówności wyrównać
by warstwę ścieralną układać na równej powierzchni jaką będzie stanowić warstwa wiążąca. Technologia zamienna zakłada zrezygnowanie z warstwy ścieralnej gr. 5cm i zastąpienie jej warstwa wiążącą gr 3cm i warstwą ścieralną gr. 4 cm. Wartość robót zamiennych wynosi dodatkowe 64767,81 zł netto. Szczegółowe wyliczenia zawarte są w załączniku do aneksu, kosztorysie zamiennym.
II.W piśmie z dnia 11.10.2018r wykonawca informuje, iż OPZ zamieszczony
do przetargu nie zawierał w swym opisie odtworzenia pętli indukcyjnych znajdujących się
w wymienianej nawierzchni bitumicznej. Odtworzenie pętli indukcyjnych w nowej nakładce bitumicznej jest konieczne do prawidłowego zrealizowania przedmiotu umowy.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Spełnione zostały przesłanki zawarte w art. 144 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych. Dokonanie zmian w Umowie jest możliwe, z uwagi na to, iż zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, z tytułu tego,iż stały się one niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
1. zmiana Wykonawcy robót nie może zostać dokonana z powodu konieczności realizacji robót polegających na odtworzeniu pętli indukcyjnych pod względem:
- technicznym i technologicznym - zakres obejmuje odtworzenie istniejących pętli indukcyjnych. Powyższe prace powinny zostać wykonane i dostosowane
do realizacji poszczególnych robót drogowych przez jednego Wykonawcę, wypełniając tym samym wymagania jakościowe i projektowe. Realizacja dodatkowych robót przez Wykonawcę zamówienia podstawowego wyłącza możliwości ewentualnych roszczeń wobec innych podmiotów w przypadku zlecenia przedmiotowych robót innemu Wykonawcy,
w odniesieniu do odpowiedzialności realizacyjnej i gwarancyjnej za wykonane roboty
i uzyskanie całościowego produktu, którym jest kompleksowa przebudowa ul. Wróblewskiego.
2. Zmiana Wykonawcy wymusiłaby konieczność uruchomienia nowego postępowania przetargowego, które wpłynęłoby jednoznacznie na czasokres realizacji i termin zakończenia przedmiotu zamówienia. Wybór nowego Wykonawcy zwiększyłoby ryzyko niezrealizowania Przedmiotu Zamówienia. Kolejnym istotnym aspektem, w odniesieniu do konieczności ograniczenia wpływu czasowego i podjęcia natychmiastowych działań jest fakt,
że na ul. Wróblewskiego wzdłuż krawężnika parkują mieszkańcy okolicznych bloków
i podczas trwania remontu zmuszeni są zostawiać auta w znacznej odległości od swych mieszkań co znacznie wpływa na niezadowolenie społeczne. Ponadto wstrzymanie robót budowlanych na przedmiotowej ulicy skutkuje roszczeniami na rzecz Zamawiającego,
z tytułu kosztów zapewnienia mobilizacji i utrzymania placu budowy ze strony Wykonawcy, jak również podmiotów zewnętrznych - lokalną społeczność (niezadowolenie społeczne).
3. Wartość robót dodatkowych to kwota 3568,02 stanowi 0,53% kwoty podstawowej i nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w umowie.
Wykonawca przedstawił wycenę dla wykonania przedmiotowych robót ujętych w pkt 1) i 2) na podstawie najniższych czynników produkcji określonych w publikacji SECOCNBUD oraz kosztorysu ofertowego. W trakcie negocjacji cenowych które odbyły się w siedzibie Zamawiającego w dniu 25.10.2018 r. strony ustaliły wynagrodzenie na kwotę 68335,83 zł (netto). Załącznikiem negocjacji jest tabela z kosztorysem różnicowym podpisana przez obie strony. Biorąc pod uwagę powyższe, konieczne jest zawarcie Aneksu nr 1 do Umowy
nr 333.123/DZ/2018 z dnia 18.09.2018 r., gdyż nastąpi zmiana wynagrodzenia w wyniku robót dodatkowych oraz zamiennych i/lub zmiany technologii jeżeli jest to konieczne dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
A zatem zakres robót zamiennych i dodatkowych jest zakresem koniecznym
do zrealizowania umowy podstawowej nr 333.123/DZ/2018.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Usługi kompleksowej organizacji imprez plenerowych
- 29/ZP2024- Świadczenie usług pralniczych dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego
- Remont schodów zewnętrznych do budynków Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
- MZŻ.262.10.2024.T - Usuwanie usterek i awarii w żłobkach MZŻ w Łodzi w okresie 6 miesięcy
- Wykonanie projektu wielobranżowego wykonawczego zagospodarowania terenu PWSFTviT im. Leona Schillera w Łodzi
- Dostawa koszy na odpady o pojemności 35l i 45l dla SP ZOZ CSK UM w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej nr 070125C Kotnowo - Józefkowo na odcinku I od km 0+000 do km 1+845 oraz na odcinku II od km 0+000 do km 0+190,13
- "Modernizacja korytarza na II piętrze z wejściem do auli z łazienką i WC na I piętrze oraz klatkami schodowymi od I piętra do strychu"
- Roboty budowlane polegające na zagospodarowaniu terenu wraz z remontem schodów i remontem boiska na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 12 w Poznaniu
- Remont zabytkowego cmentarza z okresu I Wojny Światowej w Pęcicach II
- Przeniesienie infrastruktury drogowej w zamian za stabilizacje osuwisk wraz z odbudową drogi gminnej ul. Jałowcowa w Dobczycach
- Zaprojektowanie i przebudowa wraz z modernizacją pomieszczeń SOR i współpracujących z nim pracowni diagnostycznych
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.