Ogłoszenie z dnia 2020-05-07
Ogłoszenie nr 560078608-N-2020 z dnia 07-05-2020 r.
Kraków: Remont 5 lokali mieszkalnych zasobu Gminy Miejskiej Kraków, w podziale na 5 części
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 515546-N-2020
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510050695-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Budynków Komunalnych, Krajowy numer identyfikacyjny 35076836500000,
ul. Bolesława Czerwieńskiego
16,
31-319
Kraków, woj.
małopolskie, państwo
Polska, tel.
126 166 222, e-mail
barbara.batko@zbk.krakow.pl, faks
12 616 61 29.
Adres strony internetowej (url): www.zbk-krakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Remont 5 lokali mieszkalnych zasobu Gminy Miejskiej Kraków, w podziale na 5 części
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):24/2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest standardowy remont lokali mieszkalnych (pustostanów) w zakresie prac budowlanych, elektrycznych i instalacji wodno-kanalizacyjnych i gazowych wg specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, z podziałem na 5 części. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Opis poszczególnych części zamówienia: Część 1: os. Na Skarpie 61/16 wg Załącznika nr 10 do SIWZ, Szacunkowa wartość zamówienia netto 33.423,18 zł; Część 2: os. Szkolne 36/78 wg Załącznika nr 11 do SIWZ, Szacunkowa wartość zamówienia netto 51.084,54 zł; Część 3: os. Kazimierzowskie 15/44 wg Załącznika nr 12 do SIWZ, Szacunkowa wartość zamówienia netto 27.688,70 zł; Część 4: os. Bohaterów Września 12/35 wg Załącznika nr 13 do SIWZ, Szacunkowa wartość zamówienia netto 29.018,35 zł; Część 5: ul. Krzemionki 3/17 wg Załącznika nr 14 do SIWZ, Szacunkowa wartość zamówienia netto 31.165,97 zł; UWAGA! Ilość pustostanów może ulec zmniejszeniu w związku z możliwością decyzji właściciela (Gminy Miejskiej Kraków) przenoszącej warunek remontu lokalu na przyszłego najemcę.
II.4) Główny kod CPV: 45453000-7
Dodatkowe kody CPV:
45330000-9,
45310000-3,
45333000-0
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Od dnia 19.03.2020 r. do dnia 04.05.2020 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 5 | NAZWA: Krzemionki 3/17 |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
19/03/2020
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Marek Głuc Zakład Remontowo - Budowlany,
,
ul. Okólna 3/15,
30-669,
Kraków, kraj/woj.
małopolskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/04/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
W oparciu o wizję w dniu 01.04.2020 r. w trakcie prowadzonych prac remontowych w loklu mieszklanym stwierdzono: Kosztorysant nie przewidział: 1. Wymiany okna usytuowanego przy drzwach wejściowych wraz z parapetami 2. Likwidacji lamperii olejnej w kuchni i łazience 3. Odgrzybianeia ścian 4. Warst podłogowych pod posadzką w łazince 5. Ocieplenie sufitu podwieszonego w całym loklu. W/w prace nie były ujete w kosztorysie inwestorskim, w związku z tym niezbedne jest poszerzenie zakresu robót o w/w prace. Ponadto wskzane jest by na płycie OSB (podłoga w kuchni) nie układać płytek terakotowych, a jedynie założyć wykładzinę PCV.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Opis przesłanek wraz z uzasadnieniem zastosowania przepisów z art. 144 ust. 1 pkt 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych do zawarcia aneksu do umowy nr 001/47782/20 z dnia 19.03.2020r. przy realizacji zamówienia: "Remont lokalu mieszkalnego będącego w zasobie Gminy miejskiej Kraków przy ul. Krzemionki 3/17 w Krakowie".
Zmiana zakresu umowy jw. wynika z konieczności ograniczenia zakresu robót do wykonania przez dotychczasowego Wykonawcę w ramach zamówienia podstawowego, oraz z konieczności realizacji robót dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, opisanych szczegółowo w "Protokole konieczności" z dnia 02.04.2020r. Wprowadzenie zmian w umowie zostało przewidziane przez Zamawiającego w § 14 ust. 2 pkt 1) umowy w związku z art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy prawo zamówień publicznych, a ich wykonanie stało się niezbędne w celu prawidłowego i należytego wykonania przedmiotu zamówienia tj. wyremontowania kompleksowo lokalu mieszkalnego w zakresie pozwalającym na wejście nowego najemcy.
Konieczność wykonania robót dodatkowych oraz ograniczenia zakresu robót, których wykonanie na etapie realizacji umowy stało się bezprzedmiotowe, pojawiły się po zawarciu umowy, w trakcie wykonywania robót będących jej przedmiotem.
Na obecnym etapie robót, nie jest możliwe dokonanie zmiany wykonawcy czy też wprowadzenie drugiego wykonawcy na teren budowy z powodów ekonomicznych i technicznych. Zmiany takie spowodowałyby również istotne niedogodności dla Zamawiającego.
Wykonawca zamówienia podstawowego ma zorganizowany, będący w toku proces robót budowlanych oraz zespół pracowników znających przedmiot zamówienia, co daje możliwość i gwarancję wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością oraz w możliwie szybkim terminie, na czym zależy Zamawiającemu. Lista osób oczekujących na lokale do zasiedlenia jest bardzo długa i ze względów społecznych wyremontowanie tzw. pustostanów przez Gminę Miejską Kraków w możliwie krótkim czasie ma istotne znaczenie. Konieczność wyłonienia nowego wykonawcy znacznie wydłużyłaby okres remontu lokalu, m.in. o czas niezbędny do wyboru wykonawcy zgodnie z obowiązującymi procedurami, a także o czas niezbędny do zmiany harmonogramu i organizacji robót prowadzonych przez aktualnego wykonawcę. Wiązałoby się to m.in. z koniecznością wstrzymania robót przez aktualnego wykonawcę do czasu zawarcia umowy przez nowego wykonawcę, a także wprowadziłoby utrudnienia w realizacji robót chociażby ze względu na konieczność wydzielenia stref zgromadzenia odpowiednich materiałów i sprzętu (zaplecze) przez dwóch wykonawców. Nie jest możliwe równoczesne przebywanie i równolegle funkcjonowanie dwóch wykonawców w lokalu mieszkalnym, gdyż nie ma na to miejsca. Ponadto, z przyczyn organizacyjnych wykonywanie w tym samym miejscu robót, o podobnym charakterze, na dodatek powiązanych ze sobą, przez dwóch różnych wykonawców byłoby znacznie utrudnione, gdyż w celu wykonania robót przez kolejnego wykonawcę następowałaby ingerencja w roboty poprzednio już wykonane przez wykonawcę realizującego zamówienie podstawowe, co wymuszałoby konieczność inwentaryzacji robót (kolejna strata czasu). Z uwagi na technologiczne powiązanie robót, sytuacja taka mogłaby również wywoływać wątpliwości, co do zakresu odpowiedzialności poszczególnych wykonawców. w przypadku konieczności egzekwowania praw wynikających z gwarancji i rękojmi.
- łączna wartość zmian wynosząca 5.732,53 zł nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, gdyż stanowi łącznie 17,53% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie w tym:
1. Wartość zmniejszenia wynagrodzenia brutto 1.085,29 zł,
2. Wartość zwiększenia wynagrodzenia brutto 4.647,27 zł.
Wartość brutto wynagrodzenia określona pierwotnie w umowie - 32.698,00 zł
Wartość wynagrodzenia brutto po zmianach - 36.259,98 zł
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
W związku z poszerzonym zakresem robót w/w lokalu mieszkalnym niżej wymienionych oraz przedstawionych w aneksie nr 1/2020 tj.:
-roboty odgrzybieniowe,
- wymiana stolarki okiennej,
- likwidacja lamperii olejnej w pomieszczeniach kuchni i łazienki
z uwagi zwiększony zakres prac polegający na usunięciu lamperii olejnej ze ścian kuchennych i łazienkowych, na przerwy technologiczne związane z kładzeniem poszczególnych warstw chemicznego środka odgrzybiającego przedmiotowy lokal oraz na opóźnienie dostawy stolarki okiennej wskazane jest przedłużenie terminu wykonania prac remontowych do 14.05.2020.
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Wykonanie, dostawa i montaż mebli kuchennych do lokalu Centrum Wsparcia Społeczności Akademickiej PK (CeWSA PK)
- Modernizacja ulicy Działkowej
- 82.2024 wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnej dostawy oprogramowania dla Uniwersytetu Jagiellońskiego wraz z Collegium Medicum w ramach programu licencyjnego Microsoft Products and Services
- Dostawa do Miejskiego Centrum Opieki dla Osób Starszych, Przewlekle Niepełnosprawnych oraz Niesamodzielnych w Krakowie środków czyszczących i polerujących
- Zakup i dostawa materiałów do sterylizacji
- Dostawa książkomatu dla Filii bibliotecznej nr 53 os. Stalowe 12 w Krakowie
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja infrastruktury edukacyjnej na terenie gminy Żegocina w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych
- Modernizacja budynku dawnego dworca Kolei Wilanowskiej przy ul. Kostki Potockiego 31 wraz z infrastrukturą zewnętrzną
- " Nadbudowa budynku SOR wraz z wykonaniem komunikacji pionowej Giżyckiej Ochrony Zdrowia sp. z o.o."
- Budowa budynku w technologii zeroemisyjnej z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii z przeznaczeniem na dzienny dom seniora w miejscowości Wydrzyn
- "Rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 3 w Gliwicach z wydzieleniem pomieszczeń na oddziały przedszkolne"
- Roboty budowlane związane z modernizacją Zespołu Szkół Łączności w Gliwicach (1)
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.