Ogłoszenie z dnia 2020-05-06
Ogłoszenie nr 560077245-N-2020 z dnia 06-05-2020 r.
Gniewkowo: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z przebudową drogi gminnej nr 150316C w miejscowości Buczkowo n
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2015-2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 619735-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510277791-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Gniewkowo, Krajowy numer identyfikacyjny 92350748000000,
ul. ul. 17 Stycznia
11,
88-140
Gniewkowo, woj.
kujawsko-pomorskie, państwo
Polska, tel.
523 543 014, e-mail
zamowienia@gniewkowo.com.pl, faks
523 543 037.
Adres strony internetowej (url): http://gniewkowo.bipgmina.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z przebudową drogi gminnej nr 150316C w miejscowości Buczkowo n
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):RZp.271.1.8.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z przebudową drogi gminnej nr 150316C w miejscowości Buczkowo na odcinku 0,82 km. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa tj. Projekt Wykonawczy, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Przedmiar Robót Budowlanych,
II.4) Główny kod CPV: 45233220-7
Dodatkowe kody CPV:
45232400-6,
77211400-6
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
2020-04-15
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: nie | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
16/12/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Colas Polska Sp. z o.o. ,
,
ul. Nowa 49 62-070 Palędzie,
62-070,
Palędzie, kraj/woj.
wielkopolskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
08/04/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiana terminu wykonania umowy na 15.05.2020
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
zmiana terminu wykonania umowy na 15.05.2020
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Wykonawca w piśmie z dnia z 19.03.2020 wraz z załączoną dokumentacją wyjaśnia, iż 31.01.2020 dostarczył drogą elektroniczna do PKP PLK pismo nr CP/20/000479/TN dot. wniosku o ustanowienie komisji celem ustalenia regulaminu tymczasowego ruchu pociągów. Wykonawca w dniu 09.03.2020 otrzymał informację, iż stosowna komisja zbierze się 11.03.2020 a prace będą mogły być realizowane 24-25.03.2020. Działając z należytą starannością, Wykonawca nie mógł przewidzieć blisko 2 miesięczne opóźnienie w związku z wydaniem pozwolenia przez stosowne organy Spółki Kolejowej PKP PLK S.A .
Sytuacja w której konieczność zmiany powodują okoliczności, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, uzasadnia zmianę umowy. Wynika to z prawa zamówień publicznych (art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp), wartość zmiany nie powinna tylko przekroczyć 50 proc. pierwotnej wartości zamówienia. Możliwość zmiany w oparciu o tę ustawową podstawę istnieje zatem niezależnie od postanowień umowy. Sytuacja związana z epidemią koronawirusa i konsekwencje tego powinny być uznawane za spełniające powyższą przesłankę. Stwierdzenie to wydaje się mieć również oparcie w treści preambuły dyrektywy klasycznej w sprawie zamówień publicznych (dyrektywa 2014/24/UE) wyjaśniających pojęcie okoliczności "niemożliwych do przewidzenia". Przy czym stwierdzenie to odnosi się z oczywistych względów do umów zawartych w wyniku postępowań wszczętych przed rozprzestrzenieniem się wirusa. Ponadto kluczowym aktem prawnym w tym przypadku jest nowelizacja ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw Dziennika Ustaw z 2020 r. poz. 568 tj. Art. 15r ust 1 pkt 1 ,4,5
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI GNIEWKOWO
więcej: przetargi GNIEWKOWO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Remont drogi gminnej nr 103010 Mały Buczek, gm. Lipka"
- Wycinka drzew wraz z frezowaniem pni, pielęgnacja drzew
- Budowa drogi gminnej nr 195030Z w miejscowości Moczyły
- Przebudowa skrzyżowania dróg gminnych nr 107957B i nr 107923B w miejscowości Jabłonka-Świerczewo
- Przebudowa drogi powiatowej nr 2273R Bóbrka - Łobozew polegającej na budowie chodnika
- "Przebudowa ul. Poprzecznej" - 2 części - II postępowanie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.