eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › Przebudowa i remont Willi Lentza przy Al. Wojska Polskiego 84 w Szczecinie wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-04-18

Ogłoszenie nr 560077063-N-2019 z dnia 18-04-2019 r.

Szczecin: Przebudowa i remont Willi Lentza przy Al. Wojska Polskiego 84 w Szczecinie wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Regionalny Program Operacyjny w ramach projektu pn. "Modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej Gminy Miasto Szczecin - etap III"

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 608918-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500056144-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500039515-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Szczecin, Krajowy numer identyfikacyjny 59982400000000, ul. pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 914 245 102, e-mail bzp@um.szczecin.pl, faks 914 245 104.
Adres strony internetowej (url): www.szczecin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa i remont Willi Lentza przy Al. Wojska Polskiego 84 w Szczecinie wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i remont Willi Lentza przy Al. Wojska Polskiego 84 w Szczecinie wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

71000000-8,

71247000-1,

71248000-8,

50000000-5

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin wykonania zamówienia - do 30.11.2019 r. w tym: 1) 6 miesięcy od dnia podpisania umowy na wykonanie przedmiotu umowy określonego w § 3 ust. 5 pkt 1 od lit. a do lit. k wzoru umowy wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku o uzyskanie zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę, 2) 8 miesięcy od dnia podpisania umowy na wykonanie przedmiotu umowy określonego w § 3 ust. 5 pkt 1 od lit. l do lit. x wzoru umowy, 3) 8 miesięcy od dnia podpisania umowy na wykonanie przedmiotu umowy określonego w § 3 ust. 5 pkt 1 od lit. y do lit. z wzoru umowy, 4) do dnia 30.11.2019r. - na wykonanie przedmiotu umowy określonego w § 1 ust. 2 pkt 2 wzoru umowy 5) do dnia 31.10.2019r. - na wykonanie przedmiotu umowy określonego w § 1 ust. 2 pkt 3 wzoru umowy.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Przebudowa i remont Willi Lentza przy Al. Wojska Polskiego 84 w Szczecinie wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 14/02/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

KONSART sp. z o.o. , , Al. Wojska Polskiego 162/1 , 71-335, Szczecin, kraj/woj. zachodniopomorskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 16699956 pln.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
08/04/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp:

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zmian wprowadzone na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.) dotyczą następujących zagadnień: 1. na podstawie wniosku Wykonawcy nr 12, z uwagi na zachowanie historycznego charakteru ogrodzenia od strony południowo-zachodniej i południowo-wschodniej, dokonuje się zmian w "Opisie wymagań zamawiającego w stosunku do robót objętych Programem Funkcjonalno - Użytkowym" w pkt 1.11 oraz w "Programie Funkcjonalno-Użytkowym" w pkt 2.2.7 b polegających na dopuszczeniu kapitalnego remontu i renowacji istniejącego ogrodzenia. 2. na podstawie wniosku Wykonawcy nr 13, z uwagi na zachowanie historycznego wystroju pomieszczeń sanitarnych, dokonuje się zmian w "Opisie wymagań zamawiającego w stosunku do robót objętych Programem Funkcjonalno - Użytkowym" w pkt 1.4 polegających na wprowadzeniu zapisu: "W sanitariatach męskim i damskim na parterze i I piętrze okładziny ceramiczne ścienne należy wykonać o wysokości 108,0 cm w przedsionkach i o wysokości 121,0 cm częściach z kabinami sanitarnymi. Okładziny należy wykończyć elementami dekoracyjnymi tj. gzymsy, fryzy. Powierzchnie ścian powyżej okładziny będą pomalowane zmywalną farbą lateksową dyfuzyjna o połysku satynowym. ". 3. na podstawie wniosku Wykonawcy nr 16, z uwagi na konieczność prowadzenia przewodów w sposób miej inwazyjny w tkankę zabytkową budynku, dokonuje się zmian w "Opisie wymagań zamawiającego w stosunku do robót objętych Programem Funkcjonalno - Użytkowym" w pkt 1.2 i 1.8 polegających na dopuszczeniu izolacji termicznej rurociągów z miękkiego polietylenu lub wełny mineralnej. 4. na podstawie wniosku Wykonawcy nr 20, z uwagi na konieczność rozszerzenia asortymentu grzejników wbudowanych w budynku, dokonuje się zmian w "Programie Funkcjonalno - Użytkowym" w pkt 2.2.4.1 lit. b polegających na dopuszczeniu grzejników o parametrach technicznych odpowiednich do zastosowanej instalacji grzewczej zgodnych z warunkami technicznymi, które wizualnie odpowiadać będą wymaganiom Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Pozostałe zmiany zostały wprowadzone na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1, 2, 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.) dotyczą zmiany zakresu przedmiotu umowy, terminu realizacji oraz wysokości wynagrodzenia. Zmiana postanowień umowy dotycząca wprowadzenia robót dodatkowych, zgodnie z art. 144 ust 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.) w związku z § 18 ust. 5 pkt 4 umowy wynika z konieczności wykonania robót, które nie były przewidziane w zamówieniu podstawowym. Ich wykonanie stało się niezbędne w trakcie realizacji zamówienia podstawowego. Procedura zlecenia tych robót innemu Wykonawcy byłaby długotrwała. Z uwagi na wzajemną zależność robót dodatkowych i zasadniczych wykonanie ich przez dwóch Wykonawców spowodowałoby trudności w ustaleniu zakresu odpowiedzialności każdego z Wykonawców z tytułu udzielonej gwarancji i rękojmi. Przestój oraz nowy Wykonawca generowałyby dodatkowe koszty dla Zamawiającego oraz wydłużenie terminu realizacji zadania. Wartość robót dodatkowych objęta Protokołom Konieczności nr 1 oraz Wnioskiem Wykonawcy nr 23 wynosi: 502 974,24 zł. brutto, co stanowi 3,13 % wynagrodzenia. W związku z powyższym zostały spełnione przesłanki ww. przepisu. Zmiana postanowień umowy dotycząca wprowadzenia robót zamiennych, zgodnie z art. 144 ust 1 pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.) w związku z § 18 ust. 5 pkt 2 umowy wynika z konieczności uzyskania niezbędnych uzgodnień wymaganych do otrzymania zamiennej decyzji o pozwolenie na budowę. Zamawiający nie mógł przewidzieć, jakie będą postanowienia organów w sprawie powyższych uzgodnień. Z uwagi na dużą ingerencję w zabytkowe elementy wykończenia sufitów w budynku Wojewódzki Konserwator Zabytków nie wyraził zgody na wykonanie instalacji zamgławiania, która miała być wykonana zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia (PFU). Konieczne było opracowanie nowej ekspertyzy technicznej odstępującej od instalacji tryskaczowej zamgławiania i wprowadzenie instalacji Dźwiękowego Systemu Ostrzegania oraz rozbudowę innych planowanych wcześniej instalacji. Nowa ekspertyza bezpieczeństwa pożarowego budynku uzyskała akceptację Wojewódzkiego Komendanta Państwowej Straży Pożarnej oraz Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Przedmiotowe zmiany nie zmieniają charakteru zawartej umowy. Wartość robót zamiennych objęta Wnioskiem Wykonawcy nr 14 wynosi 139 629,60 zł. brutto , co stanowi 0,87 % wynagrodzenia. W związku z powyższym zostały spełnione przesłanki ww. przepisu. W związku z powyższym, wynagrodzenie za wykonane roboty budowlane i konserwatorskie uległo zwiększeniu o kwotę brutto 642 603,84 zł i obecnie łącznie z podatkiem VAT) wynosi 16 700 253,84 zł (słownie złotych: szesnaście milionów siedemset tysięcy dwieście pięćdziesiąt trzy 84/100). Zgodnie z § 18 ust. 4 pkt 1 umowy termin realizacji przedmiotu umowy może ulec zmianie w przypadku, gdy pomimo dołożenia należytej staranności i wystąpienia z odpowiednim wyprzedzeniem, Wykonawca nie uzyska uzgodnień i opinii. W trakcie realizacji przedmiotu umowy nastąpiła konieczność uzyskania zamiennej ekspertyzy w zakresie zabezpieczeń przeciwpożarowych budynku wraz z uzgodnieniem jej z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, co wpłynęło na termin wykonania dokumentacji. Ponadto projekt instalacji c.o. a szczególnie grzejników wymagał nowego dodatkowego uzgodnienia z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Wykonawca uzyskał decyzję nr 144/2019 wydaną przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w dniu 23.01.2019 roku. W terminie 14 dni od jej uzyskania Wykonawca wykonał dokumentację projektową opisaną w § 3 ust. 5 pkt. 1 lit l-z z wyłączeniem lit. t (Świadectwo energetyczne dla obiektu). Świadectwo energetyczne dla obiektu, określone w § 3 ust. 5 pkt. 1 lit t umowy powinien zostać wykonany do 30.11.2019 r. w oparciu o rzeczywiste a nie projektowane parametry zastosowanych materiałów i urządzeń, należy więc do dokumentacji powykonawczej. Zgodnie z § 18 ust. 4 pkt 5 umowy termin realizacji przedmiotu umowy może ulec zmianie w przypadku, gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych, których nie można było przewidzieć na etapie wykonania projektów. Wystąpiła konieczność zmiany systemu gaszenia pożaru mgłą wodną opisanego w Programie Funkcjonalno Użytkowym na wykonanie instalacji DSO (dźwiękowego systemu ostrzegawczego), rozbudowie systemu CCTV, instalacji klimatyzacyjnej, wykonanie przeciwpożarowych przegród otworowych według wskazań zgodnie z przeciwpożarowych zgodnie z wykonaną przez Wykonawcę nową ekspertyzą dotyczącą zabezpieczeń przeciwpożarowych zatwierdzoną przez Wojewódzkiego Komendanta Państwowej Straży Pożarnej oraz Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Biorąc pod uwagę powyższe, termin w zakresie wykonania robót budowlanych ulega wydłużeniu o 30 dni, tj. do dnia 30 11..2019 r. W związku z powyższym, termin realizacji przedmiotu umowy w zakresie wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej opisanej w § 8 ust. 1 pkt 2 i 3 umowy wydłużył się do 06.02.2019 roku oraz w zakresie wykonania robót budowlanych i prac konserwatorskich opisanej w § 8 ust. 1 pkt 5 umowy - do dnia 30.11.2019 roku, co nie powoduje zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy nr CRU 18/0000706.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.