eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Kompleksowa dostawa i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby jednostek Powiatu Poznańskiego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-04-18

Ogłoszenie nr 560077037-N-2019 z dnia 18-04-2019 r.

Poznań: Kompleksowa dostawa i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby jednostek Powiatu Poznańskiego
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 589762-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500210126-N2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Poznaniu, Krajowy numer identyfikacyjny 63127678800000, ul. ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 618 410 500, e-mail zp@powiat.poznan.pl, faks 618 480 556.
Adres strony internetowej (url): www.bip.powiat.poznan.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Kompleksowa dostawa i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby jednostek Powiatu Poznańskiego

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.272.00036.2018, ZP.ZD-00253/19.

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Kompleksowa dostawa i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby jednostek Powiatu Poznańskiego. 2. Miejsce dostawy energii elektrycznej: 3 punkty odbioru w 3 jednostkach organizacyjnych Powiatu Poznańskiego. 3. Szacunkowa ilość dostarczonej energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy wyniesie: 1.019,0 MWh, w tym energia rozliczana w taryfie: a) G11: 39,0 MWh b) C21: 80,0 MWh c) B21: 900,0 MWh. 4. Zamówienie będzie realizowane do wykorzystania kwoty jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na wykonanie zadania, tj. do wartości 700.000,00 zł brutto. 5. Dostawa energii elektrycznej winna odbywać się na zasadach określonych w ustawie z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r., poz. 755 ze zm.), Kodeksie cywilnym oraz wydanych na ich podstawie aktach wykonawczych, w tym Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną. 6. Energia elektryczna winna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.


II.4) Główny kod CPV: 09.31.00.00 - Elektryczność
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Umowa realizowana jest w okresie 24 miesięcy. Rozpoczęcie realizacji umowy dla nw. punktów, nastąpiło: a) Zespół Szkół im. J. i Wł Zamoyskich w Rokietnicy, ul. Szamotulska 24, 62-090 Rokietnica - budynek Internatu od dnia 01.09.2018 r., b) Zespół Szkół im. Gen. Dezyderego Chłapowskiego w Bolechowie, Szkoła w Murowanej Goślinie, 62-095 Murowana Goślina, ul. Szkolna 1 od dnia 01.09.2018 r., c) Centrum Kształcenia Praktycznego przy Zespole Szkół nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich w Swarzędzu, Os. Mielżyńskiego 5a, 62-020 Swarzędz od dnia podpisania umowy, tj. 20.08.2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
21/03/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
W trakcie budowy Centrum Kształcenie Praktycznego przy Zespole Szkół nr 1 w Swarzędzu wykonano mikroinstalacje: - fotowoltaiczną o mocy 9,9 kW - zgłoszoną do ENEA Operator w dniu 08.10.2018, - elektrownię wiatrową o mocy 1,0 kW - zgłoszoną do ENEA Operator w dniu 16.11.2018. W związku z powyższym zaistniała konieczność zawarcia aneksów do umowy o świadczenie usługi kompleksowej nr ZP.272.00036.2018 z dnia 20.08.2018 r., zawartej z ENEA S.A. z siedzibą w Poznaniu: - Aneksu Nr 1 - uwzględniającego instalację fotowoltaiczną, oraz - Aneksu nr 2 - uwzględniającego elektrownię wiatrową.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zgodnie z: - art. 7 ust. 8d7 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne, operator sieci, zajmujący się dystrybucją energii elektrycznej, zobowiązany jest dokonać przyłączenia ww. urządzeń, do sieci elektroenergetycznej, - art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii, sprzedawca energii elektrycznej dokonuje rozliczenia ilości energii elektrycznej, wprowadzonej przez prosumenta do sieci elektroenergetycznej, wobec ilości energii elektrycznej pobranej z tej sieci w stosunku ilościowym 1 do 0,7, z wyjątkiem mikroinstalacji o łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej nie większej niż 10 kW, dla których ten stosunek ilościowy wynosi 1 do 0,8. Powyższa zmiana umowy dotyczy realizacji dodatkowych usług od dotychczasowego wykonawcy, i nie była objęta zamówieniem podstawowym, a wraz z wykonaniem mikroinstalacji stała się niezbędna. Zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana, ponieważ rozliczeń winien dokonywać sprzedawca zobowiązany, którym w przypadku ww. umowy jest dotychczasowy wykonawca tj. ENEA S.A. Udzielenie zamówienia dodatkowego innemu wykonawcy wiązałoby się z koniecznością wypowiedzenia umowy podstawowej, co w przypadku nie zawarcia kolejnej umowy w okresie wypowiedzenia, spowodowałoby dużą niedogodność dla Zamawiającego: znacznie wyższe opłaty lub wstrzymanie dostaw energii elektrycznej dla jednostek Powiatu Poznańskiego. Wobec powyższego nie ma możliwości rozdzielenia zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego, a zatem dodatkowy zakres usług może być realizowany tylko przez dotychczasowego wykonawcę. Zamontowane mikroinstalacje, ze względu na ich niewielką moc, nie spowodują zmiany przekraczającej 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.