eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Konstantynów Łódzki › Przebudowa ulicy Sienkiewicza w Konstantynowie Łódzkim

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-05-04

Ogłoszenie nr 560075342-N-2020 z dnia 04-05-2020 r.

Konstantynów Łódzki: Przebudowa ulicy Sienkiewicza w Konstantynowie Łódzkim
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 620784-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540252676-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510000129-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski, Krajowy numer identyfikacyjny 52564200000000, ul. ul. Zgierska 2, 95-050 Konstantynów Łódzki, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 422 111 173, e-mail ti@konstantynow.pl, faks 422 111 168.
Adres strony internetowej (url): www.bip.konstantynow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa ulicy Sienkiewicza w Konstantynowie Łódzkim

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.271.19.2019.ŁP

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Sienkiewicza w Konstantynowie Łódzkim do parametrów drogi klasy technicznej D, na działkach o nr ewid. 65, 166/2, obręb K-8 Konstantynów Łódzki, gm. Konstantynów Łódzki, powiat pabianicki. 2. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt 1, obejmuje w szczególności: - dostosowanie parametrów przedmiotowej drogi do klasy technicznej D, w tym korektę geometrii i parametrów łuków poziomych i pionowych, - korytowanie oraz wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni dostosowanej do obciążenia 100kN/oś, - budowę obustronnego chodnika wzdłuż jezdni, - budowę, przebudowę lub korektę zjazdów indywidualnych, - zabezpieczenie sieci pod koroną drogi i pod zjazdami rurami osłonowymi, - wykonanie elementów organizacji ruchu (oznakowanie pionowe), - regulację wysokościową istniejących wpustów do projektowanej niwelety drogi, - wycinkę zieleni kolidującej z rozbudowywaną drogą oraz wykonanie nasadzeń kompensujących. 3. Szczegółowy obmiar oraz zakres prac znajduje się w "dokumentacji projektowej" stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ. 4. Prace budowlane muszą być wykonane zgodnie z załączoną dokumentacją (Załącznik nr 7 do SIWZ), poleceniami Zamawiającego oraz sztuką budowlaną i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 5. W przypadku wystąpienia w materiałach opisujących przedmiot zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczegółowego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę Zamawiający dopuszcza materiały i/lub rozwiązania równoważne opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzących do zmiany technologii. Wskazane w dokumentacji nazwy należy traktować jako przykładowe. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 6. W przypadku wystąpienia w dokumentacji przetargowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, dopuszcza się rozwiązania równoważne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, zobowiązany jest udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą środków, o których mowa w art. 30b ust. 1 ustawy (certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniają zgodność lub sprawozdanie z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę, lub certyfikatu wydanego przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność), że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który z przyczyn niezależnych od niego, nie ma możliwości uzyskania wyżej wymienionych dokumentów, może złożyć inne dokumenty dotyczące odpowiednio zapewnienia jakości lub środków zarządzania środowiskowego, potwierdzające stosowanie przez wykonawcę środków zapewnienia jakości zgodnych z wymaganymi normami zapewniania jakości lub środków zarządzania środowiskowego równoważnych środkom wymaganym na mocy mającego zastosowanie systemu lub norm zarządzania środowiskowego. 7. Termin gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały, jakiej Wykonawca udziela Zamawiającemu, stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, które będzie oceniane zgodnie z punktem XIV.2.2 SIWZ. Zamawiający ustala minimalny wymagany termin udzielonej przez Wykonawcę gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały na okres 36 miesięcy, licząc od dnia bezusterkowego końcowego odbioru robót. Wykonawca może przedłużyć termin gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały na okres maksymalnie 60 miesięcy, licząc od dnia bezusterkowego końcowego odbioru robót. Jeżeli Wykonawca udzieli gwarancji na okres dłuższy niż 60 miesięcy, Zamawiający obliczając ilość punktów w kryterium "gwarancja i rękojmia", będzie traktował taki zapis tak, jak gdyby Wykonawca udzielił gwarancji i rękojmi na okres 60 miesięcy. Do umowy również zostanie wprowadzony termin gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały na okres 60 miesięcy, licząc od dnia bezusterkowego końcowego odbioru robót (pomimo proponowanego w ofercie przez Wykonawcę dłuższego okresu gwarancji). 8. Zamawiający określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagania związane z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, obejmujące aspekt społeczny dotyczący zatrudnienia osób bezrobotnych, o których mowa w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.) lub właściwych przepisach państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Wykonawca będzie zobowiązany wskazać w złożonej ofercie, czy zatrudni co najmniej jedną osobę bezrobotną do realizacji przedmiotu zamówienia, w pełnym wymiarze czasu pracy, uzyskując za złożone zobowiązanie dodatkowe punkty w kryterium społecznym, w sposób określony w punkcie XIV.2.3 SIWZ.


II.4) Główny kod CPV: 45233220-7
Dodatkowe kody CPV:

45000000-7,

45100000-8,

45111000-8,

45112710-5,

45112730-1,

45233221-4,

45233222-1,

45233290-8,

45233330-1

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
termin realizacji do dnia 30.06.2020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/04/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. Zakres zmiany: zmiana dotycząca sposobu rozliczenia Wykonawcy - wprowadzenie dodatkowej płatności częściowej na podstawie faktury częściowej wystawionej do dnia 30.04.2020 r. za zakończony zakres prac podlegających odbiorowi częściowemu zgodnie z zaktualizowanym Harmonogramem rzeczowo-finansowym, stanowiącym Załącznik nr 3 do umowy.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zmiana wprowadzona na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843), w związku z art. 15r ust. 4 ustawy z dnia z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 374, poz. 567, poz. 568, poz. 695) i wnioskiem Wykonawcy z dnia 28.04.2020 r., zgodnie z którym Wykonawca zwrócił się z prośbą o dokonanie częściowej płatności za wykonane prace wg skorygowanego Harmonogramu rzeczowo-finansowego. Jako uzasadnienie dla dokonania częściowej płatności na rzecz Wykonawcy wskazano skutki gospodarcze wywołane przez epidemię COVID-19 na terenie kraju, w tym m.in. wstrzymanie dostaw produktów, materiałów, trudności w dostępie do sprzętów, trudności w realizacji usług transportowych, co w połączeniu z koniecznością dokonywania przez Wykonawcę przymusowych przedpłat za masę asfaltową niezbędną do wykonania kolejnych etapów prac spowodowało problemy z płynnością finansową Wykonawcy.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.