eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siemiatycze › Rozbudowa przebudowa i częściowa zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach



Ogłoszenie z dnia 2020-04-30

Ogłoszenie nr 560075197-N-2020 z dnia 30-04-2020 r.

Siemiatycze: Rozbudowa przebudowa i częściowa zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 612109-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500225427-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500253981-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Krajowy numer identyfikacyjny 50653482000000, ul. ul. Szpitalna 8, 17-300 Siemiatycze, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 856 552 825, e-mail zamowienia.publiczne@spzozsiemiatycze.pl, faks 856 552 825.
Adres strony internetowej (url): www.spzozsiemiatycze.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rozbudowa przebudowa i częściowa zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

SP ZOZ ZP/09/18

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest Opracowanie projektów wykonawczych oraz wykonanie robót budowlanych dla zadania: Przebudowa wraz z rozbudową istniejącego budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach uwzględnieniem zmian wynikających z ust. 6 niniejszego rozdziału. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia sporządzony zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa Wielobranżowy Projekt Budowlany Rozbudowy, przebudowy i częściowej zmiany sposobu użytkowania budynków Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz dokument zawierający wytyczne dotyczące opracowania projektu wykonawczego pn. "Program funkcjonlano użytkowy" oraz pozostała dokumentacja opisująca przedmiot zamówienia stanowiąca załącznik nr 2; 2a i 2b do SIWZ. Poszczególne załączniki zawierają: 1) Załącznik nr 2 a. Branża budowlana; ? Architektura i technologia. ? Konstrukcja. ? Przedmiary. ? Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. b. Branża elektryczna; ? Instalacje ? Rozdzielnice ? Opis techniczny c. Branża sanitarna; ? Projekt budowlany branży sanitarnej ? Specyfikacja techniczna dla instalacji C.O.; wentylacji; wod. - kanalizacyjnej; instalacji gazów medycznych; Szczegółowa specyfikacja przyłącza wodnokanalizacyjnego 2) Załącznik nr 2a -Projekt funkcjonalno-użytkowy 3) Załącznik nr 2b - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Przedmiary robót stanowią materiał pomocniczy i nie są podstawą do ustalenia wysokości wynagrodzenia w związku z przyjęciem wynagrodzenia ryczałtowego. 3. Wykonawca w oparciu o wymienione dokumenty, w porozumieniu z Zmawiającym stworzy Dokumentację wykonawczą zgodnie z Decyzją o Ustaleniu Lokalizacji Inwestycji Celu Publicznego (znak IF.6733.2.6.2016) z listopada 2016 r., dokument zawierający wytyczne dotyczące opracowania projektu wykonawczego pn. "Program Funkcjonalno-Użytkowy" oraz Umową (Załącznikiem nr 3 do SIWZ). 4. Po stornie Wykonawcy leży także przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania pomieszczeń, wykonania odbioru robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie oraz sporządzenie projektów powykonawczych. 5. Wykonawca rozbuduje i przebuduje zabudowania Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach poprzez budowę powiązanego funkcjonalnie z budynkiem głównym szpitala pawilonu, przebudowę i zmianę sposobu użytkowania części budynku głównego szpitala (istniejącego) oraz przebudowę zewnętrznych instalacji i utwardzeń kolidujących z rozbudową - wszystko zgodnie z zaakceptowaną przez Zamawiającego Dokumentacją Projektową, wraz z wykonaniem przez Wykonawcę wszystkich innych obowiązków przypisanych Wykonawcy w SIWZ, w szczególności w opisie przedmiotu zamówienia i Umowie (Załączniku nr 3 do SIWZ). 6. Wykonawca dokonuje zmiany dokumentacji techniczno-budowlanej, w części podniesienia ostatniego, czwartego pietra (5 kondygnacji) budynku ok. 1 metr w odniesieniu do parametrów technicznych podanych poniżej. (wysokość budynku po zmianach wyniesie max. 19,0m) Wykonawca tworzy projekt zamienny, oraz uzyskuje zamienne pozwolenie na budowę. Wykonawca dokonuje innych wymaganych zmian dokumentacji techniczno-budowlanej, tworzy projekty zamienne oraz uzyskuje zamienne pozwolenia na budowę, jeśli konieczność ich uzyskania powstanie w toku realizacji robót. 6. Parametry techniczne 1) Wysokość budynku - 18,5m 2) Powierzchnia zabudowy - 270,57 m² 3) Powierzchnia całkowita - 1280,45m² 4) Kubatura - 4532,05m³ 7. Wykonawca zapewnienia również wykonanie obowiązków nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych wykonywanych na podstawie Dokumentacji Projektowej stosownie do treści art. 20 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2018, poz. 1202 z późn. zm.), 8. Forma rozliczeń z Wykonawcą, nastąpi na zasadach wynagrodzenia ryczałtowego. 9. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych prac, zgodnie z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. 10. Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zaznajomienie się z dokumentacją przetargową i projektową. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, zaleca się dokonanie wizji lokalnej w terenie realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia, oraz uzyskania wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do przygotowania rzetelnej oferty. 11. Zamówienie będzie realizowane w oparciu o harmonogram rzeczowo - finansowy robót sporządzony przez Wykonawcę na podstawie harmonogramu realizacji poszczególnych etapów. Harmonogram musi być dostarczony do Zamawiającego przed podpisaniem umowy. 12. Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania, w porozumieniu z Zamawiającym, tak harmonogramu realizacji inwestycji, aby wykonywane prace nie zakłócały pracy Szpitala, ponieważ inwestycja będzie wykonywana w połączeniu z czynnie pracującym obiektem szpitalnym. Wykonawca nie może doprowadzić do dezorganizacji pracy działających oddziałów oraz do sytuacji, która mogłaby zagrozić zdrowiu i życiu pacjentów przebywających w szpitalu. 13. Zakres robót obejmuje również wszelkie czynności niezbędne do przeprowadzenia przez Wykonawcę w celu oddania robót do normalnej eksploatacji i przekazanie ich Zamawiającemu. 14. Koszty unieszkodliwiania odpadów powstałych podczas rozbiórki i pozostałych prac obciążają Wykonawcę. Wykonawca przejmuje na siebie obowiązki wytwórcy odpadów w rozumieniu ustawy z 14 grudnia 2012 o odpadach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 992), bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia. 15. Wykonane roboty oraz użyte materiały do wykonania przedmiotu zamówienia muszą spełniać obowiązujące standardy, posiadać wymagane dopuszczenia, aprobaty, oceny techniczne i pozwolenia, a także wymogi art. 10 ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j.: Dz. U. z 2016r., poz. 1570 z późn. zm.). Zawarte ewentualnie nazwy materiałów w dokumentacji podano jako przykładowe i określające ich standard techniczny i estetyczny. W realizacji można stosować materiały innych producentów, które odpowiadają standardowi określonemu w dokumentacji lub ten standard podwyższają. Wszystkie materiały przed ich wbudowaniem należy przedstawić do akceptacji Zamawiającemu. 16. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania prac budowlanych pod nadzorem osób uprawnionych do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustawą Prawo Budowlane. 17. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania przepisów BHP i przepisów p. poż. 18. Odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu, polega na finalnej ocenie ilości i jakości wykonywanych robót, które w dalszym procesie realizacji ulegną zakryciu. Odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu będzie dokonany w czasie umożliwiającym wykonanie ewentualnych korekt i poprawek bez hamowania ogólnego postępu robót. Odbioru robót dokonuje Zamawiający. Gotowość danej części robót do odbioru zgłasza Wykonawca wpisem do dziennika budowy i jednoczesnym powiadomieniem Zamawiającego, przy czym niezgłoszenie do odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu rodzi po stronie Wykonawcy mimo tego obowiązek ich przedstawienia Zamawiającemu do odbioru poprzez ich odkrycie. Odbiór będzie przeprowadzony zgodnie z umową. Jakość i ilość robót ulegających zakryciu ocenia Zamawiający na podstawie dokumentów zawierających komplet wyników badań laboratoryjnych i w oparciu o przeprowadzone pomiary, w konfrontacji z dokumentacją przetargową, projektową, ST, SST i uprzednimi ustaleniami. 19. Zamawiający zastrzega iż podczas realizacji inwestycji ma stałe prawo wstępu na własne ryzyko na plac budowy, z zastrzeżeniem przestrzegania odpowiednich przepisów bezpieczeństwa. 20. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązuje się dostarczyć na swój koszt i ryzyko materiały niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca zabezpieczy i odpowiednio opakuje materiały niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. 21. Prace towarzyszące i roboty tymczasowe Wykonawca uwzględni w kosztach ogólnych kontraktu w tym m.in. koszty: opłat za ewentualne zajęcie pasa drogowego, wykonania dokumentacji powykonawczej wraz z wersją elektroniczną, zabezpieczenia dojazdu ciężkiego sprzętu i dostaw materiałów na teren budowy, odtworzenia zniszczonych nawierzchni ciągów komunikacyjnych użytkowanych podczas trwania kontraktu oraz poniesienia konsekwencji ewentualnych innych szkód powstałych w trakcie robót, robót tymczasowych (zorganizowanie i zlikwidowania zaplecza dla potrzeb budowy, w tym wydzielenie pomieszczeń dla inspektorów nadzoru w zapleczu wykonawcy, doprowadzenie wody, energii elektrycznej, odprowadzenie ścieków, zabezpieczenie zaplecza i budowy przed dostępem osób postronnych), energii elektrycznej i wody zużytej na potrzeby realizacji Zamówienia. 22. Ilekroć opisując przedmiot zamówienia 1) przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust.3 ustawy pzp, 2) przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym i należy przyjąć, że wskazaniu takiemu towarzyszy sformułowanie "lub równoważne". Dopuszcza się złożenie oferty równoważnej o parametrach i właściwościach takich samych bądź lepszych niż określono w SIWZ. Wszystkie wymienione wymagania techniczne należy traktować jako minimalne. Obowiązek wykazania, iż oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania Zamawiającego, leży po stronie Wykonawcy. 24. Dodatkowe informacje dotyczące szczegółowego zakresu zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy - Załączniku nr 3 do SIWZ. Szczegółowe zakresy poszczególnych Etapów realizacji przedmiotu zamówienia zostaną określone w Harmonogramie Rzeczowo-Finansowym, który Wykonawca przedstawi zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowę 25. Wykonawca udzieli gwarancji na przedmiot zamówienia na okres wskazany w formularzu oferty - nie krótszy niż 60 miesięcy od daty odbioru końcowego. 26. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych 27. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 28. Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6.


II.4) Główny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
15 miesięcy od daty podpisania Umowy

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
29/04/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Zmiana terminu umowy

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmiana terminu umowy

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Mając na uwadze brzmienie art. 144 ust. 1 pkt 1) i 3) ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019, poz. 1843 z późn. zm.) oraz § 30 ust. 1 pkt 8) i 11) w zw. z § 24 ust. 1 Umowy, a więc kierując się ekonomiką wykonywanych prac budowlanych, w których aby uniknąć zbędnych prac budowlanych najpierw konieczne jest pełne zakończenie prac budowlanych i oddanie do użytku trzeciego piętra nowobudowanej części by przystąpić do robót rozbiórkowych na czwartym piętrze istniejącego budynku Zamawiającego (nie ma możliwości wykonywania tych prac jednocześnie), a także w związku z nieprzewidywanym wprowadzeniem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego spowodowanym rozprzestrzenianiem się koronowirusa COVID-CoV-2, co z kolei powoduje zawieszenie możliwości wykonania robót na pierwszym piętrze, z uwagi na brak możliwości przerwania ciągłości pracy tomografu komputerowego używanego m.in. w diagnozowaniu koronowirusa COVID-CoV-2, Strony zawierają niniejszy Aneks o następującej treści. Strony postanawiają wydłużyć ustalony Aneksem nr 1 termin realizacji Umowy w ten sposób, że Wykonawca zobowiązany jest zakończyć roboty stanowiące przedmiot Inwestycji w terminie 4 miesięcy od dnia udostępnienia przez Zamawiającego frontu robót w ramach ostatniego z pięter budynku Szpitala spośród wskazanych w Preambule Aneksu, przez co zmianie ulega § 3 ust. 1 Umowy.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.