eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Zwiększenie efektywności energetycznej budynku RZGW we Wrocławiu przy ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 39" - roboty budowlane

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-04-29

Ogłoszenie nr 560073301-N-2020 z dnia 29-04-2020 r.

Warszawa: Zwiększenie efektywności energetycznej budynku RZGW we Wrocławiu przy ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 39" - roboty budowlane
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: adanie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 - Oś priorytetowa I Zmniejszenie emisyjności gospodarki, Działanie 1.3 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach, Poddziałanie 1.3.1 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej. Nr umowy o dofinansowanie POIS.01.03.01-00-0074/16 z dnia 16.03.2017.

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 578783-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500150046-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510054937-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, Krajowy numer identyfikacyjny 36830257500000, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 713 378 800, e-mail zamowienia@rzgw.wroc.pl, faks 713 285 048.
Adres strony internetowej (url): http://wroclaw.wody.gov.pl
Adres profilu nabywcy: http://wroclaw.wody.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Państwowa osoba prawna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zwiększenie efektywności energetycznej budynku RZGW we Wrocławiu przy ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 39" - roboty budowlane

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

WR.ROZ.281.18.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Skrócony opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na: "Zwiększeniu efektywności energetycznej budynku RZGW we Wrocławiu przy ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 39" - roboty budowlane. Projekt realizowany jest w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 - 2020 ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 - 2020, Osi priorytetowej I Zmniejszenie emisyjności gospodarki, Działania 1.3 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach, Poddziałanie 1.3.1 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej Informacje dotyczące Programu POIŚ na lata 2014 - 2020, znajdują się na stronie www.pois.gov.pl. Zadanie posiada pozwolenie na realizację robót budowlanych: Decyzja nr 6705 z dnia 16.12.2016 roku oraz wymagane pozwolenia i warunki realizacyjne (załączniki do dokumentacji projektowej). Cel Inwestycji i podstawowe zadania. Obiekt ten nie podlegał w przeszłości kompleksowemu remontowi. Nie spełnia zatem współczesnych potrzeb funkcjonalno-użytkowych, rzutujących na stan techniczny oraz eksploatację. Dotyczy to zwłaszcza nie dotrzymania współczesnych norm izolacji cieplnej. Planowany remont ma na celu zmniejszyć zapotrzebowanie na energię końcową o około 63 % oraz redukcję emisji CO2 do środowiska. Skrócony opis prac - ROBOTY OGÓLNOBUDOWLANE - INSTALACJA CENTRALNEGO OGRZEWANIA - INSTALACJA WODNO-KANALIZACYJNA - INSTALACJA WENTYLACJI - INSTALACJA ELEKTRYCZNA -ODGROMOWA - INSTALACJA ELEKTRYCZNA - INSTALACJA ELEKTRYCZNA - INSTALACJA SAP I ODDYMIANIA - INSTALACJE NISKOPRĄDOWE - SYSTEM AUTONOMICZNEGO GASZENIA POŻARU - ROBOTY BUDOWLANE NIEKWALIFIKOWANE - INSTALACJA KLIMATYZACJI - PROMOCJA I OZNAKOWANIE PROJEKTU - Inne pozostałe roboty towarzyszące, jak np.: opróżnienie pomieszczeń, prace instalacyjne wynikające z zapewnienia dostawy wody wraz z zapewnieniem warunków przyłączenia do sieci wodociągowej dostawcy wody firmy MPWiK Wrocław oraz zmiany warunków zasilania obiektu przyłączonego do sieci ciepłowniczej dostawcy ciepła firmy Fortum. Prace wymagane i konieczne na przyłączu wody i w węźle ciepłowniczym. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: dokumentacja projektowa pn. "Zwiększenie efektywności energetycznej budynku RZGW we Wrocławiu przy ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 39" - roboty budowlane (załącznik nr 05 do SIWZ) autorstwa Experts Group Sp. z o.o. ul. Sobieskiego 11/CD18, 40-082 Katowice. w skład której wchodzą: a) Projekt budowlany, b) Projekty wykonawcze wielobranżowe. c) STWiORB ( w tym specyfikacje szczegółowe), d) Przedmiary robót, e) Ekspertyza techniczna rzeczoznawcy budowlanego i rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych, f) Dokumentacja formalno-prawna. Uwagi dla oferentów: o Roboty stanowiące przedmiot zamówienia wykonane muszą być w oparciu m.in. o warunki wynikające z umowy z Wykonawcą, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, szczegółowych specyfikacji technicznych, wytycznych techniczno-eksploatacyjnych, zapewnienia dostawy wody wraz z zapewnieniem warunków przyłączenia do sieci wodociągowej dostawcy wody firmy MPWiK Wrocław, zmiany warunków zasilania obiektu przyłączonego do sieci ciepłowniczej dostawcy ciepła firmy Fortum S.A. oraz decyzji administracyjnych, a także pod nadzorem Inżyniera Projektu. Wykonawca w cenie ofertowej musi uwzględnić wypełnienie wszystkich obowiązków wynikających m.in. z wymienionych dokumentów i przyszłych uzgodnień z dostawcami mediów. o Wykonawca obowiązany jest do wykonania usługi przeprowadzki ekipą przeprowadzkową (przed prowadzeniem robót budowlanych oraz ponownie po zakończeniu prac na obiekcie) wraz z transportem wskazanych przez Zamawiającego mebli, sprzętu biurowego, komputerowego oraz dokumentacji w obrębie budynków Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu przy Wybrzeżu St. Wyspiańskiego 39 oraz ul. C.K. Norwida 34-36, Kochanowskiego 91B i Magazynu Głównego przy ul. Braci Gierymskich 149A lub w szczególnych przypadkach innych wskazanych przez Zamawiającego. *Liczba osób faktycznie przebywających w budynku oraz szacunkowa ilość mebli: 40 pracowników + portier, 90 biurek, 150 szaf, 160 foteli obrotowych/krzeseł. o Wykonawca zobowiązuje się wykonać prace przeprowadzkowe z zachowaniem należytej staranności w celu dokonania sprawnej, całościowej i terminowej relokacji mienia wyposażenia Zamawiającego. W celu realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest w szczególności: - dostarczyć niezbędne materiały do pakowania, jak np. pudła, folie w ilościach niezbędnych do sprawnego wykonania przedmiotu umowy, - odpowiedniego unieruchomienia i zabezpieczenia ładunku na czas transportu, - dbania o ład i porządek w trakcie przeprowadzki, - wykonanie przedmiotu zamówienia w taki sposób, aby meble, sprzęt biurowy oraz dokumentacja nie uległy uszkodzeniu, zniszczeniu, utracie lub zdekompletowaniu. o Wykonawca zobowiązuje się zapewnić wyposażone we wszystkie media kontenery biurowe (estetyczne, w bardzo dobrym stanie), przewidziane do zlokalizowania w bezpośrednim sąsiedztwie budynków Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu przy ul. J. Kochanowskiego 91B, jako zastępcze pomieszczenia biurowe Zamawiającego. Wykonawca zapewni kontenery biurowe dla 20 osób oraz: kontenery sanitarne (wymagane wc damski, oddzielnie męski), komunikacyjne oraz jeden kontener z aneksem kuchennym. Szczegóły, w tym m.in. w zakresie terminów organizacji i dostaw ww. kontenerów biurowych, zawarte są we Wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 02 do SIWZ. Inne rozwiązanie - zapewniające ciągłość pracy Zamawiającego - jest dopuszczalne, ale wymaga uzgodnienia z Zamawiającym (Zamawiający zamiast kontenerów dopuszcza dzierżawę pomieszczeń biurowych dla Zamawiającego w bliskim sąsiedztwie budynków Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu przy ul. J. Kochanowskiego 91B). W tym przypadku Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności uzyskać akceptację Zamawiającego lokalizacji zastępczych pomieszczeń biurowych, standardu pomieszczeń. o W związku z nałożeniem na Wykonawcę obowiązku zapewnienia Zamawiającemu kontenerów biurowych, o czym mowa powyżej, Wykonawca w wycenie winien ująć: - koszty organizacji, dostaw, najmu, utrzymania i likwidacji kontenerów biurowych jako zastępczych pomieszczeń biurowych Zamawiającego przy ul. J. Kochanowskiego 91B we Wrocławiu na czas realizacji przedmiotu umowy, - koszty organizacji, dostaw, utrzymania i likwidacji tymczasowych sieci elektrycznych, energetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych kontenerów biurowych jako zastępczych pomieszczeń biurowych Zamawiającego, o których mowa powyżej. Wykonawca zainstaluje własnym staraniem i na własny koszt liczniki poboru wody, energii elektrycznej oraz poniesie koszty przyłączenia kontenerów jw do mediów. Wszelkie koszty związane z demontażem tymczasowych sieci elektrycznych, energetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych kontenerów biurowych poniesie Wykonawca. - koszty kompleksowego wykonania, utrzymania tymczasowej drogi dojazdowej, tymczasowego parkingu i placu pod kontenery biurowe przeznaczone na pomieszczenia biurowe Zamawiającego - tymczasowa droga dojazdowa, tymczasowy plac parkingowy i plac pod kontenery biurowe wg załącznika pn. Lokalizacja miejsc postojowych wraz z drogą dojazdową. o Wszelkie obowiązki wynikające z decyzji administracyjnych, umów użyczenia i dysponowania nieruchomościami, z chwilą przejęcia terenu budowy, Inwestor przenosi na Wykonawcę. o Prace remontowe muszą być prowadzone pod nadzorem ornitologa i chiropterologa, który winien być zapewniony przez Wykonawcę. o Inwestor posiada Decyzję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska we Wrocławiu WPN.6401.224.2018.PB z dnia 22 czerwca 2018 r. o zezwoleniu na niszczenie gniazd/siedlisk dziko występujących gatunków zwierząt objętych ochroną. Wszelkie czynności i działania wynikające z ww. decyzji, w tym m.in. niszczenie istniejących gniazd, zakup, wywóz i montaż w ramach kompensacji pod nadzorem i w uzgodnieniu z ornitologiem, chiropterologiem nowych budek lęgowych oraz schronień gacka brunatnego o których mowa w decyzji Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska we Wrocławiu znak WPN.6401.224.2018.PB z dnia 22 czerwca 2018 r. należeć będą do obowiązków Wykonawcy. Wszelkie koszty z tego tytułu poniesie Wykonawca robót. o Ze względu na usytuowanie budynku, dojazd ciężkim sprzętem budowlanym jest utrudniony. Wykonawca powinien odpowiednio zorganizować transport dostaw materiałów, w szczególności wyposażenia wielkogabarytowego oraz skalkulować ich koszt. o Wykonawca ma obowiązek wykonać i usytuować na Terenie budowy tablice: informacyjną o projekcie, pamiątkową dla projektu w ramach zadania pn. "Zwiększenie efektywności energetycznej budynku RZGW we Wrocławiu przy ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 39". Wykonawca jest zobowiązany wykonać powierzone prace zgodnie z wytycznymi zawartymi w Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014 - 2020 w zakresie informacji i promocji oraz w ścisłym i uprzednim porozumieniu z Zamawiającym. Wszelkie koszty z tego tytułu poniesie Wykonawca robót. o Wykonawca ma obowiązek oznaczać stosownymi znakami i informacją o współfinansowaniu dokumenty dotyczące realizacji projektu, za wyjątkiem wewnętrznych dokumentów, które nie będą przedstawiane innym podmiotom. W zakresie jw. Wykonawca zastosuje się na czas podpisania umowy do wytycznych określonych w Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014 - 2020. Załączone przedmiary robót należy traktować wyłącznie jako materiał pomocniczy przy wycenie, a zawarte w nim wielkości jako wielkości orientacyjne. Każdy z Wykonawców zobowiązany jest do starannego zapoznania się z zakresem robót. W przypadku pominięcia w przedmiarach robót zakresu prac przewidzianego do wykonania, wynikającego z dokumentacji projektowych i STWIORB, Wykonawca wskaże i wyceni te roboty w kosztorysie ofertowym, wyszczególniając je w jednym dziale na końcu kosztorysu ofertowego. Zamawiający nabył autorskie prawa majątkowe (ustawa z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych - Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.) m.in. w zakresie wprowadzania zmian do projektu. Roboty będą wykonywane w sąsiedztwie czynnych obiektów, w związku z tym możliwe będą ograniczenia w wykonywaniu robót bardzo uciążliwych. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu budowy celem ograniczenia zapylenia i zanieczyszczenia obiektu oraz do prowadzenia robót w sposób uniemożliwiający wejście na teren wykonywania robót osób trzecich. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp.: Zamawiający określa w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.). W takim przypadku należy określić: a) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a, b) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia; - Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29.01.2004r. prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późniejszymi zmianami), wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się przy realizacji niniejszej umowy do zatrudnienia we własnym przedsiębiorstwie lub przedsiębiorstwie Podwykonawcy na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., 108 z późniejszymi zmianami), osób wykonujących następujące czynności związane z realizacją przedmiotu umowy: a. roboty murarskie, tynkarskie i malarskie, b. roboty brukarskie i kamieniarskie, c. roboty izolacyjne i termoizolacyjne, d. roboty glazurnicze i posadzkarskie, e. roboty dekarskie, ciesielskie i stolarskie, f. roboty blacharskie, g. w zakresie montażu sufitów podwieszanych, h. w zakresie montażu ścianek z płyt: gipsowo-kartonowych, gipsowo-kartonowych ognioochronnych , i. roboty w zakresie nawierzchni podłogowych, j. roboty hydrauliczne i instalacyjne w zakresie instalacji wodno-kanalizacyjnej, k. instalacyjne w zakresie instalacji wentylacji, l. instalacyjne w zakresie instalacji c.o., m. instalacyjne w zakresie instalacji elektrycznej (w tym niskoprądowej), n. instalacyjne w zakresie instalacji ppoż. i alarmowej, o. instalacyjne w zakresie instalacji oświetlenia, p. pełnienie funkcji brygadzisty, majstra,, q. w zakresie obsługi maszyn i urządzeń budowlanych, r. w zakresie demontażu i robót rozbiórkowych. - W trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania - przez Wykonawcę lub Podwykonawcę - wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w ust. 1. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a. żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c. przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. - W trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy, Wykonawca w terminie 14 dnia od daty zawarcia umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., 108 z późniejszymi zmianami), jak również na każde wezwanie Zamawiającego i w wyznaczonym przez niego terminie, przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody, w celu potwierdzenia spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę - przez Wykonawcę lub Podwykonawcę - osób wykonujących czynności wskazane w ust. 1: a. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, b. zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, c. poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. - Niezłożenie przez Wykonawcę, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, żądanych dowodów, o których mowa w ust. 3., traktowane będzie jako niespełnienie - przez Wykonawcę lub Podwykonawcę - wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w ust.1. - Niedopełnienie wymagań, o których w niniejszym paragrafie, skutkować będzie naliczeniem kar umownych oraz może stanowić podstawę do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy. Niniejsze zapisy zostały zawarte w paragrafie 18 wzoru umowy. Wizja obiektu jest możliwa na wniosek Wykonawcy, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. Miejsce: ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 39, Wrocław. Przy podpisaniu umowy, Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza złożenia harmonogramu robót (zgodnie z załącznikiem nr 5 do wzoru umowy). Przedmiot zamówienia objęty jest gwarancją: min. 36 miesięcy, licząc od daty końcowego odbioru (kryterium oceny ofert).


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

98392000-7,

79340000-9,

39294100-0,

79822500-7,

45210000-2,

45261000-4,

45420000-7,

45300000-0,

45331000-9,

45331000-6,

45310000-3,

45400000-1,

45450000-6,

45453000-7

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Początek: 12.03. 2019 r. / Koniec: 30.04. 2020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
03/03/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Konieczność wykonania prac dodatkowych posadzek na trzech kondygnacjach użytkowych wyniknęła w trakcie prac remontowych wierzchnich warstw podłóg. Po dokonaniu odkrywek okazało się, że zamiast czystej warstwy betonowej zastana warstwa podkładu pokryta jest rakotwórczym subitem, który decyzją Zamawiającego należało bezdyskusyjnie usunąć w celu zapewnienia maksymalnej ochrony zdrowia. W związku z powyższym pierwotny zakres remontu podłóg w zakres którego wchodziły naprawy warstwy podkładowej musiał zostać zmieniony, wprowadzono zatem dodatkowe skucia warstwy betonowej oraz wykonanie nowej, pełnej warstwy podkładowej wraz z warstwą izolacji cieplno - akustycznej.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
W związku z wprowadzaną zmianą dochowano przesłanek obligatoryjnych w przedmiotowym zakresie. Zamawiający nie mógł przewidzieć zmian, z uwagi na remontowy charakter prac w dużej mierze dotyczący zakrytych elementów konstrukcyjnych, których stan przed remontem nie był znany Zamawiającemu. Wartość przedmiotowej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W czasie prac remontowych budynku RZGW wystąpiła konieczność wykonania wyżej opisanych prac dodatkowych i zamiennych. Wykonanie tych robót stało niezbędne do uzyskania zamierzonego efektu końcowego oraz w szczególności wypełnienia zapisów Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa konstrukcji obiektu oraz bezpiecznej pracy, zgodnie z art. 5 ust 1. pkt 1a) oraz 5) przytoczonej ustawy.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
(podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp): 1. Roboty niezbędne dodatkowe nie ujęte w zakresie zadania : Konieczność wykonania prac dodatkowych posadzek na trzech kondygnacjach użytkowych wyniknęła w trakcie prac remontowych wierzchnich warstw podłóg. Po dokonaniu odkrywek okazało się, że zamiast czystej warstwy betonowej zastana warstwa podkładu pokryta jest rakotwórczym subitem, który decyzją Zamawiającego należało bezdyskusyjnie usunąć w celu zapewnienia maksymalnej ochrony zdrowia. W związku z powyższym pierwotny zakres remontu podłóg w zakres którego wchodziły naprawy warstwy podkładowej musiał zostać zmieniony, wprowadzono zatem dodatkowe skucia warstwy betonowej oraz wykonanie nowej, pełnej warstwy podkładowej wraz z warstwą izolacji cieplno - akustycznej. Konieczność wykonania prac dodatkowych napraw pękniętego stropu poddasza użytkowego została stwierdzona po wykonaniu rozbiórek wierzchniej warstwy podłóg na II kondygnacji budynku. W trakcie realizacji przedmiotowych prac w pomieszczeniach kondygnacji poddasza użytkowego stwierdzono spękania stropu w pomieszczeniach nr 2.13, 2.06, 2.05, 2.03 wg rysunku nr P4 Projektu Budowlanego. W związku z koniecznością zaopiniowania przedmiotowych uszkodzeń przez uprawnionego projektanta pełniącego nadzór autorski, przedstawiciel nadzoru inwestorskiego wpisem do dziennika budowy wstrzymał wszelkie prace na stropie II piętra we wszystkich pomieszczeniach kondygnacji do czasu dostarczenia opinii odnoszącej się do bezpieczeństwa użytkowania stropu i zezwalającej na kontynuację prac. Na podstawie przekazanej przez nadzór autorski opinii stwierdzono zachowanie stanów bezpieczeństwa konstrukcji w tym zakresie oraz zalecono wykonanie napraw popękanych i zarysowanych fragmentów stropu. 2. Roboty niezbędne zamienne nie ujęte w zakresie zadania : Konieczność wykonania robót zamiennych w zakresie stolarki drzwiowej wewnętrznej w budynku, polegających na odstąpieniu od renowacji drzwi i wykonaniu w tym zakresie nowych drzwi wewnętrznych wyniknęła na etapie przystąpienia do renowacji drzwi, co do których przedstawiciel Miejskiego Konserwatora Zabytków stwierdził brak występowania ich cech zabytkowych i zezwolił zamiast renowacji wykonać je jako nowe drzwi, finalnie bez narzucania ich konstrukcji, pozostawiając decyzję w przedmiotowym zakresie w gestii Zamawiającego. Z uwagi na niewystarczająco dobry stan techniczny ustalono, że finalnie drzwi wewnętrzne przeznaczone do renowacji będą wykonane jako nowe drzwi płytowe z zachowaniem historycznego odwzorowania, wzoru ościeżnic oraz pierwotnej kolorystyki. Powyższe roboty dodatkowe stanowią element zadania. Zaktualizowana całkowita wartość zamówienia pn:"Zwiększenie efektywności energetycznej budynku RZGW we Wrocławiu przy ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 39" - roboty budowlane. Podstawowa wartość zadania : 4 695 460,16 zł netto Zadanie to obejmuje następujący zakres robót : 1. Wykonanie drzwi wewnętrznych 2. Wykonanie naprawy pękniętego stropu poddasza użytkowego zgodnie z zaleceniami projektanta 3. Wykonanie posadzek betonowych parteru i I piętra, zgodnie ze zmienioną technologią. 4. Wykonanie posadzek betonowe poddasza użytkowego, zgodnie ze zmienioną technologią Termin realizacji do 31.08.2020 r. Zaktualizowana całkowita wartość zamówienia: Wartość 5 775 416,00 zł brutto/5 849 285,90 zł brutto Całkowita wartość zamówienia po modyfikacjach Wartość bez VAT: 4 755 516,99 zł

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.