eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jemielnica › Budowa drogi gminnej ul. Piękna w miejscowości Jemielnica

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-04-27

Ogłoszenie nr 560072212-N-2020 z dnia 27-04-2020 r.

Jemielnica: Budowa drogi gminnej ul. Piękna w miejscowości Jemielnica
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 614997-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510000257-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jemielnica, Krajowy numer identyfikacyjny 53141323100000, ul. ul. Strzelecka 67, 47-133 Jemielnica, woj. opolskie, państwo Polska, tel. 77 46 23 500, e-mail inwestycje@jemielnica.pl, faks 77 46 23 510.
Adres strony internetowej (url): www.bip.jemielnica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa drogi gminnej ul. Piękna w miejscowości Jemielnica

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

IB.271.19.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę drogi gminnej ul. Pięknej w miejscowości Jemielnica wraz z budową odwodnienia oraz oświetlenia ulicznego. 2. W zakres robót wchodzi: 1) budowa drogi gminnej, o nawierzchni bitumicznej ulicy Pięknej w miejscowości Jemielnica na odcinku 200 metrów. Początek przeznaczonego do budowy odcinka drogi gminnej - ul. Pięknej - km 0+000 umiejscowiony jest w obrębie skrzyżowania z drogą gminną nr 105560O ul. Nowa Kolonia (dz. Nr 622) w miejscowości Jemielnica na krawędzi jezdni, zaś przewidziany koniec budowy drogi zlokalizowany jest w km 0+200, na granicy działki 906/4 na której zlokalizowana jest droga z działką o numerze ewidencyjnym 911: o przebudowa kolidującego odcinka sieci elektroenergetycznej nN pomiędzy słupami 321/3 - 321/4 -321/5. (kolizję stanowi lokalizacja słupa nr 321/4 z wjazdem w ul. Piękną) o budowa drogi gminnej o nawierzchni bitumicznej, o budowa zjazdów o nawierzchni z tłucznia kamiennego, o budowa obrzeża (opornika) z betonowych krawężników drogowych, o budowa odwodnienia (studnie wpustowe, studnie chłonne, przykanaliki) o budowa ścieku odwadniającego z betonowej kostki brukowej, o wprowadzenie stałej organizacji ruchu. 2) rozbudowa sieci oświetleniowej niskiego napięcia w Jemielnicy przy ul. Pięknej: o budowa wieloodcinkowej sieci kablowej oświetleniowej nN, całkowita długość odcinka linii kablowej -211m, długość trasy linii 178m. o ustawienie 5 słupów oświetlenia z oprawami LED 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4. Zadanie dofinansowane ze środków budżetu Województwa Opolskiego w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. 5. Zamawiający wymaga przedłożenia przed podpisaniem umowy kosztorysów ofertowych szczegółowych będących podstawą sporządzenia oferty. 6. Zamawiający wymaga przedłożenia przed podpisaniem umowy opłaconego dokumentu ubezpieczenia OC od prowadzonej działalności gospodarczej. Minimalna suma gwarancyjna powyższego ubezpieczenia powinna wynosić nie mniej niż wartość złożonej przez Wykonawcę oferty [PLN] na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia z rozszerzeniem o odpowiedzialność od podwykonawców do limitu sumy gwarancyjnej (w przypadku zatrudniania podwykonawców). 7. Zamawiający informuje, iż zastrzega nadto prawo naliczenia kary umownej w wysokości równej utraconemu dofinansowaniu ze środków budżetu Województwa Opolskiego w Fundusz Dróg Samorządowych w przypadku, gdy Zamawiający utraci to dofinansowanie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Szczegółowy zakres robót zawarty jest w dokumentacji projektowo - technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (załącznik nr 1 do SWIZ) oraz niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, które stanowią podstawę do sporządzenia oferty. Roboty ujęte w dokumentacji, a nie ujęte w wycenie oferty nie będą traktowane jako roboty dodatkowe i nie będą finansowane przez zamawiającego. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji projektu i w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego. 9. Przedmiary robót stanowiące załącznik nr 2 do specyfikacji należy traktować jako element pomocniczy, ułatwiający sporządzenie oferty. W przypadku pominięcia przez wykonawcę przy sporządzaniu oferty jakichkolwiek robót lub kosztów określonych lub zasygnalizowanych w dokumentacji przetargowej i ich nieujęcia w wynagrodzeniu ryczałtowym, Wykonawcy nie będzie przysługiwało względem Zamawiającego żadne roszczenie z powyższego tytułu, a w szczególności roszczenie o dodatkowe wynagrodzenie. 10. Wymagania dotyczące gwarancji: Wykonawca udzieli na całość wykonanego przedmiotu zamówienia gwarancji jakości, na opisanych poniżej warunkach: 10.1 Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości dla przedmiotu umowy na ilość miesięcy zaoferowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym ( wartość oceniana) liczoną od daty przekazania przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia i przyjęcia przez Zamawiającego jako należycie wykonanego - okres gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert (minimalny, wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji jakości: 36 miesięcy, maksymalny możliwy do zaoferowania przez Wykonawcę okres gwarancji jakości: 72 miesięcy). 10.2 Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji. 10.3 Bieg okresu rękojmi i gwarancji rozpoczyna się: - w dniu następnym licząc od daty odbioru końcowego, - dla wymienianych materiałów wbudowanych w ramach umowy z dniem ich wymiany 10.4 Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji na zasadach przewidzianych w ustępach poprzedzających, także po okresie gwarancji zaproponowanej przez Wykonawcę, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu. 10.5 Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie uzgodnionym z Zamawiającym (w terminie do 7 dni od dnia dokonania oględzin lub otrzymania powiadomienia), to Zamawiający może zlecić usunięcie ich osobie trzeciej na ryzyko i koszt Wykonawcy. W tym przypadku koszty usuwania wad będą pokrywane w pierwszej kolejności z zatrzymanej kwoty będącej zabezpieczeniem należytego wykonania umowy. 10.6 Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy przekaże Zamawiającemu kartę gwarancyjną, zawierającą wszystkie warunki określone powyżej 11. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto: 11.1 Odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia, 11.2 Należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 11.3 Odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia, 11.4 Sporządzenie inwentaryzacji fotograficznej terenu polegającej w szczególności na uwidocznieniu stanu placu budowy przed rozpoczęciem robot. Inwentaryzacje Wykonawca przekaże Zamawiającemu w wersji elektronicznej na nośniku danych CD w terminie 5 dni od dnia przekazania placu budowy. 11.5 Próby i odbiory z udziałem właściwych instytucji, inwestora i inspektora nadzoru. 11.6 Kompleksową obsługę geodezyjną wraz z powykonawczą inwentaryzacją geodezyjną, 11.7 Organizację, zagospodarowanie i likwidację placu budowy, 11.8 Sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, jeżeli odrębne przepisy wymagają sporządzenia takiego planu. 11.9 Zabezpieczenie obiektu oraz prowadzenie robót budowlanych w taki sposób aby w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia możliwe było bezkolizyjne jego użytkowanie. 11.10 Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia, 11.11 Zebranie odpadów powstałych w wyników realizacji przedmiotu zamówienia i przekazanie ich do odzysku, unieszkodliwienia lub składowania. Powstałe w ten sposób odpady - w tym również wszelkiego rodzaju nadziemne, podziemne, nieorganiczne i organiczne pozostałości typu gruz, złom, pnie, korzenie, karpiny itp. - należy bez zbędnej zwłoki wywieźć na Regionalną Instalację Odpadów Komunalnych lub przekazanie przedsiębiorcy posiadającemu zezwolenie na transport odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. Składowanie w rejonie placu budowy w miejscu wskazanym przez Zamawiającego zdemontowanych materiałów nadających się do odzysku jest możliwe na okres nie dłuższy niż termin realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić zamawiającemu dokumenty potwierdzające złożenie wytworzonych odpadów na Składowisko Odpadów lub przekazanie przedsiębiorcy posiadającemu zezwolenie na transport odpadów. 11.12 Decyzję co do ponownego wykorzystania materiałów pochodzących z rozbiórki podejmie Inspektor bezpośrednio przed rozbiórką. Materiały winny być umieszczone na paletach i przygotowane do transportu. 11.13 Uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót wraz z uporządkowaniem terenu przylegającego do placu budowy który został naruszony wskutek prowadzonych robót; 11.14 Wykonanie dokumentacji powykonawczej. 12. Wszelkie użyte w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych i przedmiarze znaki handlowe, towarowe, nazwy modeli, numery katalogowe, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp, służą jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów a nie są wskazaniem producenta. 13. Zastosowanie materiałów: 13.1 Zamawiający dopuszcza składanie ofert z zastosowaniem innych równoważnych materiałów niż określone w dokumentacji projektowej o nie gorszych parametrach od zaprojektowanych i jakości potwierdzonej certyfikatem. Użyte materiały winny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, posiadające odpowiednie dopuszczenie do stosowania w budownictwie i zapewniające sprawność eksploatacyjną. 13.2 Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do dokumentacji projektowej jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 13.3 Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne. Niedołączenie ww. dokumentów do ofert jest jednoznaczne z przyjęciem rozwiązań przyjętych przez Zamawiającego. 13.4 W sprawach nieuregulowanych w podanych jw. dokumentach należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, Polskich Norm oraz norm europejskich, o ile takie obowiązują w Polsce, przepisów prawa budowlanego.


II.4) Główny kod CPV: 45233120-6
Dodatkowe kody CPV:

45111200-0,

45230000-8,

45233200-1,

45231400-9,

45316110-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Data zakończenia: 2020-05-29

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
01/04/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zgodnie z art. 144 ust 1 pkt 6 ustawy Pzp zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone a przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust 8 i w przypadku zamówień na roboty budowalne jest ona mniejsza od 15% wartości zamówienia określonego pierwotnie w umowie

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Gmina Jemielnica realizuje ww. zadanie związane z "Budową drogi gminnej ul. Pięknej w miejscowości Jemielnica". Podczas prac budowlanych realizowanych w ramach ww. zadania, stwierdzono konieczność wykonania robót dodatkowych. Zaistniała sytuacja znajduje odzwierciedlenie w protokole konieczności z dnia 16.03.2020r. Zakres rzeczowy robót dodatkowych oraz ich wartość określa kosztorys będący załącznikiem do aneksu nr 1 do umowy. Zamiany umowy dotyczą zmiany nawierzchni zjazdów z tłucznia bazaltowego na kostkę brukową oraz wykonania dodatkowego zjazdu do zabudowanej działki. Wartość robót: 4 029,05 zł brutto

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
W oparciu o treść § 12 ust. 2 pkt 7 powołanej na wstępie umowy oraz art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, strony zgodnie ustalają co następuje: 1)w związku z koniecznością realizacji robot dodatkowych wynikających z protokołu konieczności, polegające na wykonaniu zjazdów do posesji przy ul. Pięknej 2 i 3 z kostki brukowej oraz wykonaniu zjazdu wraz z wykończeniem kostką brukową do zabudowanej działki nr 881/19, szczegółowo opisanych w kosztorysach stanowiących załączniki do niniejszego aneksu, wynagrodzenie Wykonawcy zwiększa się o kwotę 4 029,05 zł brutto. 2)w § 7 ust 1 umowy otrzymuje brzmienie: "Za wykonanie przedmiotu umowy określonego w §2 umowy, Strony ustalają całkowite, ryczałtowe wynagrodzenie w łącznej kwocie 296 537,06 zł netto, plus należny podatek VAT w wysokości 68 203,52 zł. Łącznie wynagrodzenie brutto wynosi 364 740,58 zł, słownie: trzysta sześćdziesiąt cztery tysiące siedemset czterdzieści złotych i 58/100 groszy, z czego: 1)budowa drogi gminnej wynosi 327 577,42 zł 2)budowa oświetlenia ulicznego wynosi 37 163,16 zł".

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.