eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radzyń Podlaski › "Remont- modernizacja stacji ujęcia i uzdatniania wody wraz z wykonaniem instalacji fotowoltaicznej w miejscowości Biała, Gm. Radzyń Podlaski, pow. radzyński, woj. lubelskie"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2019-03-29

Ogłoszenie nr 560061653-N-2019 z dnia 29-03-2019 r.

Radzyń Podlaski: "Remont- modernizacja stacji ujęcia i uzdatniania wody wraz z wykonaniem instalacji fotowoltaicznej w miejscowości Biała, Gm. Radzyń Podlaski, pow. radzyński, woj. lubelskie"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO NA LATA 2014-2020 UMOWA NR: RPLU.06.04.00-06-0043/17-00

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 623015-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500238597-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500259283-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Radzyń Podlaski, Krajowy numer identyfikacyjny 30237457000000, ul. ul. Warszawska 32, 21-300 Radzyń Podlaski, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. 834 131 800, e-mail ug@radzynpodlaski.pl, faks 834 131 800.
Adres strony internetowej (url): ugradzynpodlaski.bip.lubelskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Remont- modernizacja stacji ujęcia i uzdatniania wody wraz z wykonaniem instalacji fotowoltaicznej w miejscowości Biała, Gm. Radzyń Podlaski, pow. radzyński, woj. lubelskie"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

I-ZP.271.8.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1.OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA Przedmiotem niniejszego opracowania jest remont stacji uzdatniania wody w Białej. Stacja ujęcia o wydajności uzdatniania 54 m3/h. Budynek stacji SUW o wym. zabudowy 20,50 x 12,70m Zakresem opracowania objęto: Roboty budowlane: * Pokrycie dachu * Docieplenie stropodachu * Docieplenie ścian budynku styropianem 10cm metoda lekko-mokra z wyprawa tynkiem cienkowarstwowym, * Wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej i wewnętrznej, * Wymiana obróbek blacharskich i orynnowania, * Uzupełnienie tynków wewnętrznych i malowanie ścian hali technologicznej malowanie, * Wykonanie opaski wokół budynku, * Utwardzenie terenu, * Wykonanie ogrodzenia terenu, Roboty sanitarne - technologiczne montażowe: * Demontaż istniejących filtrów i zbiorników hydroforowych, pomp płuczącej, zestawu pompowego, zespołu sprężonego powietrza, bloku chlorowni wraz z orurowaniem i armaturą * Montaż nowych filtrów wraz z nowymi złożami filtracyjnymi, * Montaż aeratora * Montaż mieszacza statycznego * Montaż zestawu pompowego drugiego stopnia, wraz szafą automatyki zestawu i z naczyniem wzbiorczym, * Montaż pompy płuczącej * Montaż dmuchawy powietrza do wzruszania złoża filtracyjnego, * Montaż sprężarki wraz z blokiem sprężonego powierza (filtry, reduktory, naczynia wzbiorcze), * Montaż bloku chlorowni -pompa dozująca, * Montaż wodomierzy, niezbędnej armatury, osprzętu , montaż armatury przy filtrach o napędzie pneumatycznym, * Montaż szafy automatyki wraz ze sterownikiem i osprzętem obiektowym (, sondy hydrostatyczne itp.), * Montaż instalacji technologicznych pomiędzy poszczególnymi obiektami wraz z niezbędnym osprzętem * Remont studni (wymiana obudowy studni) * Montaż automatyki i wizualizacji stacji * Montaż grzejników elektrycznych Roboty elektryczne * Modernizacja rozdzielni głównej elektrycznej. * Wymiana okablowania i oświetlenia SUW * Montaż osprzętu elektrycznego w niezbędnym zakresie, * Podłączenie elektryczne wszystkich urządzeń, * Montaż alarmu * Montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 5kW , * Montaż systemu kontroli ciśnienia i przepływów na sieci wodociągowej - telemetria, zapobieganie nadmiernym stratom wody 2.Szczegółowy zakres prac znajduje się w dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik nr 7 do niniejszego SIWZ obejmującej: projekt budowlano - wykonawczy modernizacji stacji ujecia wody, STWiOR oraz przedmiary. 3.Wymagania podstawowe: a) wszystkie materiały użyte do realizacji zamówienia muszą posiadać wymagane prawem certyfikaty, aprobaty techniczne i pozwolenia i być zgodne z obowiązującymi w tym zakresie unormowaniami prawnymi, a w szczególności ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. 2016 poz. 1570). realizacja zamówienia musi być prowadzona zgodnie z wymaganiami w tym zakresie wynikającymi z obowiązujących uregulowań oraz zasadami sztuki budowlanej b)Materiały użyte do budowy przyłączy winny posiadać certyfikaty zgodności z PN i dopuszczenie do stosowania w budownictwie i atesty PZH. c)Zastosowanie materiału lub wyrobu używanego do uzdatniania i dystrybucji wody, przed wbudowaniem, wymaga uzyskania oceny higienicznej właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. d)Wykonawca winien przeprowadzić na własny koszt badania wody po przeprowadzonym remoncie wody surowej i uzdatnionej - zakres objęty monitoringiem przeglądowym zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (tj. załącznik 1-3 ) e)Wykonawca winien przeprowadzić na własny koszt badania wody niezbędne podczas przepięć i włączeń instalacji podczas remontu zgodnie z wymaganiami Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Radzyniu Podlaskim f)w przypadku wystąpienia rozbieżności w dokumentach ustala się ważność obmiarów zawartych w dokumentach wg. kolejności: ? dokumentacja projektowa ? przedmiar ? SIWZ g)Oferent, po zakończeniu realizacji zadania, przedłoży zamawiającemu odpowiednie protokoły odbiorów, certyfikaty itp; h)Okres gwarancji na zrealizowany przedmiot zamówienia musi wynosić co najmniej 36 miesięcy, liczonej od dnia odbioru końcowego. UWAGA: Wydłużenie okresu gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert opisanym w rozdz. XV niniejszej SIWZ i)Oferent nie może wykorzystać jakichkolwiek wyraźnych błędów lub braków w dokumentacji projektowej. W przypadku, gdy Oferent wykryje takie błędy lub braki niezwłocznie powiadamia o tym Zamawiającego, który wprowadzi niezbędne zmiany lub uzupełnienia. j)Nie zgłoszenie błędów, o których mowa w pkt. i) oznacza, że Oferent akceptuje dokonane przedmiary oraz dokumentację techniczną i składając ofertę zobowiązuje się do osiągnięcia oczekiwanego przez Zamawiającego efektu realizacji zamówienia publicznego stanowiącego przedmiot niniejszej dokumentacji. W takiej sytuacji Oferent nie może wnosić żadnych roszczeń do Zamawiającego z tego tytułu. k)Podana w ofercie cena ofertowa brutto będzie ceną ryczałtową i będzie uwzględniała wszystkie wymagania niniejszej SIWZ oraz obejmowała wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej i zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. l) Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym dla sporządzenia kalkulacji ceny oferty i jest on dołączony do SIWZ wyłącznie celem ułatwienia Wykonawcy obliczenia ceny oferty. Zamawiający uznaje, że Wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania, bez względu na to czy zostały określone czy zasugerowane, zawarte we wszystkich częściach dokumentacji projektowej. Cena ofertowa musi zawierać wszelkie wydatki oraz ryzyko związane z koniecznością zrealizowania przedmiotu zamówienia. Zamawiający żąda przedstawienia kosztorysu przy podpisaniu umowy. m)Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w rozdz. IV ust.1 SIWZ w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu (z wyjątkiem obsługi geodezyjnej) jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców-wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto w art. IX - wzoru umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. n) Równoważne rozwiązania techniczne. -W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. -W przypadku, gdy w SIWZ lub załącznikach zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. -Użycie w SIWZ lub załącznikach oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 Ustawy oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane dostawy spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane dostawy spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że dostawy które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. -Użycie w SIWZ lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego dostawy spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. -Obowiązek udowodnienia równoważności leży po stronie Wykonawcy o) Uwaga: Roboty budowlane będą odbywały się na czynnym obiekcie. Po stronie wykonawcy leży obowiązek takiej organizacji by zapewnić możliwość wykonywania przez pracowników Zamawiającego czynności związanych z bieżącą obsługą istniejących urządzeń. Wszelkie koszty wykonania obejść, przepinek, tymczasowych robót, pompowań itp. leżą po stronie Wykonawcy. Wykonawca zapewni w czasie wykonywania robót budowlanych ciągłość dostawy wody dla wszystkich odbiorców. Ewentualne krótkotrwałe przerwy (do 6 h max.) w dostawie wody należy uzgodnić wcześniej z Administratorem sieci. -Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia kosztów zużycia wody i energii elektrycznej oraz innych mediów. Sposób rozliczenia zostanie uzgodniony podczas przekazania placu budowy. p)Wykonawca zobowiązany jest po zakończeniu robót budowlanych do: -opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej (operatu kolaudacyjnego) dla wymienionego zadania w formie pisemnej-2 egz. i przekazanie jej Zamawiającemu w terminie odbioru robót, zawierająca między innymi: - protokoły z badań, prób oraz niezbędne oceny higieniczne na zastosowane materiały wydane przez Państwową Inspekcje Sanitarną. - Protokoły z płukania i dezynfekcji sieci, świadectwa jakości na zastosowane środki dezynfekcyjne -wymagane świadectwa dopuszczenia, gwarancje na urządzenia, wyposażenia, materiały -wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej -2kpl. 4.Wykonawca zobowiązuje się do posiadana przez cały okres realizacji kontraktu ubezpieczenia OC na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wynagrodzenie wynikające z niniejszej umowy. 4.1Przed przekazaniem placu budowy Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii polis ubezpieczeniowych, o których mowa w ust. 4. 4.2 W przypadku niedopełnienia przez Wykonawcę obowiązków, o których mowa w ust. 4.1, Zamawiający nie przekaże Wykonawcy placu budowy. 4.3 Ewentualna zwłoka w prowadzeniu robót z powodu, o którym mowa w ust. 4.2, będzie obciążać w całości Wykonawcę. 4.4Zakres oraz warunki ubezpieczenia podlegają akceptacji Zamawiającego. 4.5W przypadku, gdy ważność przedłożonej polisy OC kończy się przed zakończeniem realizacji kontraktu, wykonawca najpóźniej na 5 dni przed końcem ważności polisy przedstawia kolejną polisę na dalszy okres realizacji kontraktu. Postanowienia ust. 4.4 stosuje się odpowiednio. 4.6Nieprzedłożenie Zamawiającemu kopii polisy ubezpieczeniowej, o których mowa w ust. 4 lub 4.5 może stanowić podstawę do odstąpienia przez Zamawiającego od umowy z winy wykonawcy - w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy


II.4) Główny kod CPV: 45252120-5
Dodatkowe kody CPV:

45310000-3,

45421000-4,

45430000-0,

45111000-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Wymagany termin realizacji zadania: do 28.06.2019 r. Termin realizacji zamówienia uznaje się za dochowany, gdy we wskazanym terminie nastąpi zgłoszenie gotowości do odbioru robót końcowych, a zgłoszenie to będzie potwierdzone przez inspektora nadzoru lub przez przedstawiciela Zamawiającego

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/03/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
zmiany dotyczą dodatkowych robót budowlanych a także roboty zamiennej, wykonanych przez dotychczasowego wykonawcę. Roboty dodatkowe nie zostały objete zamówieniem podstawowym, stały sie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania SUW w Białej.Koniecznośc wynikajaca ze zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiajacy działajac z nalezyta starannoscia nie mógł wczesniej przewidziec(potwierdzenie protokół drożności,cisnienia, notatka słuzbowa). Wartość wszystkich zmian nie przekracza 50 % wartosci zamówienia określonej w umowie.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Roboty dodatkowe i zamienne w zakresie optymalizacji pracy SUW, zapewnienie bezpieczenstwa w zakresie dostawy wody, unikniecie rozszczlninienia rurociągu , poprawa drożności kanału. Uzasadnienie faktyczne i prawne przyjęcia wniosku 1.W związku z wymianą pompy płucznej o znacznie większej wydajności od istniejącej, zdecydowano o przeprowadzeniu próby drożności/przepustowości i szczelności celem uniknięcia ewentualnego podtopienia obiektu podczas płukania. Próba drożności/przepustowości i szczelności dot. Instalacji: Kanalizacja technologiczna/popłuczyny z płukania filtrów PVC160-długość 38,5m na stacji wodociągowej w miejscowości Biała - rurociąg technologiczny/popłuczyny/- przeprowadzono badania wodą zimną dla przewodów wykonanych z rur PVC. Przyjęto założenia projektowe - drożność przy napływie pow. 100m3/ha Próbę przeprowadzoną pompą TP 125-130/4/5,5kW. Podniesienie wydajności w instalacji do wartości 67m3/h spowodowało wypływ wody kratką odwodnieniową na hali filtrów . Po odkopaniu i rozcięciu przewodu komisja stwierdziła osad na ściankach o grubości około 2 cm, który powstał przy wytrącania żelaza przez ponad dwudziestoletnią eksploatację ujęcia. Zaobserwowano również zgniecenie rurociągu przebiegającego pod drogą dojazdową do SUW. Próba czyszczenia nie przywróci drożności kanału. Próbę wykonano zgodnie z warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlano-Montażowych cz. II Roboty Instalacji Sanitarnych i Przemysłowych. Komisja postanowiła na podstawie wyników i oględzin uznać próbę za negatywną. Komisja stwierdziła że należy wymienić badany odcinek rurociągu na nowy oraz dla poprawy drożności /przepustowości kanału zwiększyć jego średnicę. 2.W zwiazku z przeprowadzoną próbą na ciśnienie 1,0 MPa w czasie 30 min- próbę pomiaru wykonano manometrem o średnicy 150 mm z działka elementarną 0,1 bar dla ciśnienia próby do 10 bar. dotycząca sieci wodociągowej fi 200 stal , powlekana bitumem - rurociąg tłoczny /woda uzdatniona na sieć / - długość 55,25, w miejscowości Biała - rurociąg tłoczny wyjście na sieć wykazano spadek ciśnienia do 0,55 MPa / 30 min, ponowne podniesienie ciśnienia do wartości próbnej spowodowało wydostanie się wody przy węźle hydrantowym i na trasie biegnącej sieci wodociągowej do wyżej wymienionego węzła. Po odkopaniu komisja stwierdziła licznie wycieki przy ciśnieniu 0,8 MPa co świadczy o konieczności natychmiastowej wymiany całego rurociągu stalowego na nowy. 3.. W związku ze stwierdzeniem użytkownika ozróznicowanych amplitudach poboru wody w sezonie letnim 2018 które sięgały 1500m3/doba, 140m3/h , Projektant dokonał ponownego przeliczenia napływu wody ze zbiorników przez rurociąg ssawny na zestaw hydroforowy i zaproponował zamianę rurociągu projektowanego fi 160 na fi 225 wraz z całą armaturą towarzyszącą. Zmiana zapewni bezpieczeństwo dla coraz liczniejszych suchy okresów w których pobór wody wzrasta w bardzo dynamicznym tempie. Zamiana zapobiegnie problemom dotyczacym bardzo zróżnicowanym rozbiorem wody z sezonie letnim oraz zapewnienie ciągłości pracy ujęcie podczas ponadnormatywnych poborów wody wraz z ewentualnym buforem bezpieczeństwa dla celów PPOŻ.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Wykonawca oświadcza, że z tytułu wprowadzonej zmiany zakresu, nie będzie wnosił żadnych dodatkowych roszczeń. Zmiana ta nie wpłynie negatywnie na jakość robót oraz na prawidłowe wykonanie całego Kontraktu. Z tytułu robót objętych niniejszym Protokołem termin realizacji Kontraktu nie zostaje wydłużony . Zmiana w Kontrakcie zostanie wprowadzona za pomocą Aneksu do Umowy Wartośc procentowa zmian w stosunku do głownej umowy wynosi 4,21%.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.