eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Trzebownisko › Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie ROF - Rozbudowa publicznej drogi gminnej od km 0+000 do km 1+264 obejmująca poszerzenie pasa drogowego istniejącej drogi gminnej od skrzyżowania z drogą powiatową Nr 1382R w Łukawcu do skrzyżowania z drogą powiatową 1367R w Wólce Podleśnej wraz z budową mostu na rzece Wisłok oraz niezbędną infrastrukturą techniczną



Ogłoszenie z dnia 2019-03-11

Ogłoszenie nr 560046308-N-2019 z dnia 11-03-2019 r.

Trzebownisko: Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie ROF - Rozbudowa publicznej drogi gminnej od km 0+000 do km 1+264 obejmująca poszerzenie pasa drogowego istniejącej drogi gminnej od skrzyżowania z drogą powiatową Nr 1382R w Łukawcu do skrzyżowania z drogą powiatową 1367R w Wólce Podleśnej wraz z budową mostu na rzece Wisłok oraz niezbędną infrastrukturą techniczną
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie ROF, Oś priorytetowa V Infrastruktura komunikacyjna Działanie 5.5 Niskoemisyjny transport miejski - Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 600033-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500071277-N-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Trzebownisko, Krajowy numer identyfikacyjny 69058215700000, ul. Trzebownisko 976, 36-001 Trzebownisko, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 177 713 700, e-mail z.pawlarczyk@trzebownisko.pl, faks 177 713 719.
Adres strony internetowej (url): http://www.trzebownisko.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie ROF - Rozbudowa publicznej drogi gminnej od km 0+000 do km 1+264 obejmująca poszerzenie pasa drogowego istniejącej drogi gminnej od skrzyżowania z drogą powiatową Nr 1382R w Łukawcu do skrzyżowania z drogą powiatową 1367R w Wólce Podleśnej wraz z budową mostu na rzece Wisłok oraz niezbędną infrastrukturą techniczną

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BR.271.1.18.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest - Rozbudowa publicznej drogi gminnej od km 0+000 do km 1+264 obejmująca poszerzenie pasa drogowego istniejącej drogi gminnej od skrzyżowania z drogą powiatową Nr 1382R w Łukawcu do skrzyżowania z drogą powiatową 1367R w Wólce Podleśnej wraz z budową mostu na rzece Wisłok oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach Projektu "Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie ROF, Oś priorytetowa V Infrastruktura komunikacyjna Działanie 5.5 Niskoemisyjny transport miejski - Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. 1.1. przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej przez BIK-KOPCZYK, 35-309 Rzeszów, ul. Podwisłocze 26/101, a także decyzji Starosty Rzeszowskiego - zezwalającej na realizacje inwestycji drogowej AB.6740.15.1.2017 z dnia 30.03.2017r. 1.2. zakres robót obejmuje wykonanie: 1) Budowa mostu nad rzeką Wisłok o następujących parametrach technicznych; b) obciążenie: klasa A tj. 50 ton wg PN-85/S-10030 c) Długość całkowita mostu (ze skrzydełkami) - 166,50m d) długość mostu (długość całkowita przęsła) - 148,00m e) Liczba przęseł - 3 f) rozpiętości teoretyczne; 42,00+63,00+42,00m g) szerokość całkowita 13,66m h) szerokość jezdni - 7,00m i) szerokość chodnika 1,50m j) szerokość ciągu pieszo - rowerowego 3,00m 2) Rozbudowa drogi gminnej droga od 0+44,40 do 1+225,27, 3) Budowa i rozbudowa skrzyżowań z istniejącymi drogami powiatowymi typu rondo - rondo Łukawiec Górny, rondo Wólka Podleśna 4) Zabezpieczenie brzegów rzeki Wisłok oraz terenu wokół mostu 5) Budowa kanalizacji deszczowej 6) Przebudowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej 7) Budowa oświetlenia 8) Przebudowa sieci elektroenergetycznej 9) Zabezpieczenie gazociągu przesyłowego od OZG Stobierna 10) Przebudowa sieci gazowych ś/c 11) Przebudowa sieci teletechnicznych 1.3. Zamawiający zgodnie z art. 36a ust. 2 pkt 1 ustawy pzp zastrzega obowiązek osobistego wykonania kluczowych części niniejszego zamówienia tj. budowy obiektu mostowego 1.4. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego wszelkimi aktami prawnymi właściwymi w przedmiocie zamówienia przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami i wytycznymi oraz zasadami wiedzy budowlanej. 1.5. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ 1.6. Wykonawca będzie ponosić odpowiedzialność za ochronę instalacji i urządzeń podziemnych oraz zapewni ich właściwe oznakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem w czasie wykonywanych prac. W przypadku nieprzewidzianych kolizji z istniejącymi sieciami uzbrojenia podziemnego wykonawca zgłosi fakt zamawiającemu i właścicielowi sieci celem uzyskania odpowiednich uzgodnień dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. 1.7. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania stałej organizacji ruchu, a na czas prowadzonych robót opracowanie i wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu. 1.8. Wszelkie materiały rozbiórkowe nie nadające się do powtórnego użycia, Wykonawca robót budowlanych ma obowiązek wywieźć i zutylizować własnym staraniem i na własny koszt. 1.9. Własnością Zamawiającego są materiały z rozbiórki nadające się do powtórnego użycia, nie przewidziane wg projektu do wbudowania/ponownego zastosowania oraz złom metalowy. Ww. materiały, mają być przewiezione w miejsce wskazane przez Zamawiającego. 1.10. Z czynności kwalifikacji materiałów z rozbiórki na nadające się i nie nadające się do powtórnego użycia, w tym złom metalowy Wykonawca robót budowlanych spisze pisemny protokół, przy udziale Zamawiającego. 1.11. Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłożyć; 1) kosztorys ofertowy - opracowanego metoda kalkulacji szczegółowej. Wyliczone w tych kosztorysach ceny poszczególnych elementów, jak również cena całkowita musi być zgodna z cenami przedstawionymi w ofercie przetargowej. Ceny tych składników cenotwórczych (R, Ko, Z, M, S) muszą być takie same dla wszystkich wycenionych pozycji przedmiarowych z danej branży robót. Tak opracowane kosztorysy będą podstawą do rozliczenia: "dodatkowych robót budowlanych, wykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia podstawowego", w sytuacji gdy umowa zostanie zmieniona (aneksowana) na podstawie art.144 ust.1 pkt 2 ustawy PZP 2) harmonogram rzeczowo-finansowy. Harmonogram powinien m.in. pokazać kolejność postępowania, etapowanie robót, czas w jakim wykonawca proponuje wykonać roboty, niezbędną ilość sprzętu i pracowników na każdym etapie robót oraz planowany miesięczny przerób. Harmonogram należy dostarczyć w formie papierowej i elektronicznej i aktualizować każdorazowo, bez wezwania w razie zmian terminów wykonania planowanych robót. Harmonogram każdorazowo wymaga akceptacji Zamawiającego, 1.12. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania raportów miesięcznych w wersji papierowej i elektronicznej. Wzór raportu Wykonawca przedstawi Inspektorowi Nadzoru do uzgodnienia. Raporty Wykonawca przekaże Zamawiającemu w 1 egzemplarzu do zatwierdzenia. Raporty stanowią załącznik do Dziennika Budowy. 1.13. Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania program zapewnienia jakości dla każdej branży - do zaakceptowania przez Inspektora nadzoru. Program zapewnienia jakości (PZJ), w którym przedstawi on zamierzony sposób wykonania robót, możliwości techniczne, kadrowe i organizacyjna gwarantujące wykonanie robót zgodnie z dokumentacją projektową. Szczegółowy zakres robót określony został w projekcie budowlano-wykonawczym oraz specyfikacjach technicznych stanowiących dodatek do SIWZ. Załączony do SIWZ przedmiar robót należy traktować jako materiał pomocniczy. Ponadto zakres zamówienia obejmuje inne niezbędne do zrealizowania zamówienia roboty towarzyszące podstawowemu zakresowi robót nie ujęte w przedmiarach i SIWZ, a bez których nie można wykonać zamówienia. W związku z powyższym zaleca się szczegółowe sprawdzenie dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót jak również przyszłego placu budowy Jeżeli opis przedmiotu zamówienia wskazuje w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający zgodnie z art.29 ust.3 ustawy Pzp, dopuszcza składanie "produktów" równoważnych. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający dopuszcza jedynie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji "równoważników" lub odrzuceniu oferty z powodu ich "nierównoważności". Wymóg zatrudnienia na umowę o prace Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lud podwykonawcę na podstawie umowy o prace osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudniania na podstawie umowy o prace oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego zawarto we wzorze umowy - załącznik do SIWZ *art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r - Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem


II.4) Główny kod CPV: 45221111-3
Dodatkowe kody CPV:

45233140-2,

45000000-7,

45233220-7,

45233120-6,

45233129-9,

45233128-2,

45230000-8,

45232460-4,

45231220-3,

45232310-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od 07.12.2017r. do 20.03.2019r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: SKANSKA S.A.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 07/12/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

SKANSKA S.A. , , ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518, Warszawa, kraj/woj. mazowieckie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 20842468.00 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
11/03/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Konieczność wykonania niżej wymienionych robót wykraczających poza przedmiot zamówienia podstawowego, w tym nieopisanych w dokumentacji projektowo - kosztorysowej i nie ujętych w ofercie Wykonawcy. Polegają one na: wykonaniu rowu krytego na zjazdach indywidualnych w obrębie ronda w Wólce Podleśnej (wylot F) oraz robót brukarskich w obrębie ronda w Łukawcu Górnym (wylot C)

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Wartość robót budowlanych nie przekracza 15% zadania

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Podczas prowadzonych robót w obrębie rond - Wólka Podleśna (wylot F), oraz Łukawiec Górny, stwierdzono, że: 1. Wólka Podleśna - przepusty na wjazdach indywidualnych muszą zostać przebudowane i wymienione na rury PP o średnicy 500mm. Opisane w dokumentacji przepusty na zjazdach indywidualnych jedynie do odmulenia, wykonane są z kręgów betonowych, po przystąpieniu do prac, sierdzono że przepusty są niedrożne, rozszczelnione i skierowane w przeciwnym kierunku niż rów odprowadzający wodę opadową z przebudowywanej drogi. Wykonanie jedynie odmulenia przepustów spowoduje w przyszłości, zagrożenie zalewaniem wodami opadowymi nieruchomości sąsiadujących w obrębie ronda w Wólce Podleśnej (Wylot F). Tych kwestii nie można było ustalić na etapie projektowania. Dopiero po przystąpieniu do robót zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem i dokonaniu odkrywek stwierdzono fakty opisane wyżej. 2. Wólka Podleśna - zakończenie budowy chodnika na wysokości przejścia dla pieszych przy rondzie w Wólce Podleśnej (strona lewa- wylot F), spowoduje że mieszkańcy - piesi, na tym odcinku będą zmuszeni do korzystania z pobocza o szerokości 0,7m wzdłuż rowu o głębokości ok 1,5m - bez zabezpieczenia barierkami. Nawet w przypadku zabezpieczenia rowu barierkami przejście poboczem będzie niemożliwe ponieważ barierki zlokalizowane byłyby bezpośrednio przy krawędzi jezdni. W związku z tym, że teren przylegający do przebudowywanej drogi należy do Gminy Trzebownisko, umożliwia wykonanie chodnika dla pieszych oddalonego od jedni, co znacznie zwiększy bezpieczeństwo użytkowników. 3. Łukawiec Górny (wylot C), po wykonaniu wysepki zgodnie z zatwierdzonym projektem, stwierdzono, że jej kształt znacznie utrudnia wjazd na rondo szczególnie samochodom ciężarowym, z przyczepami i z naczepami zachodzi więc konieczność przebudowy - wydłużenia wyspy w kierunku miejscowości Łąka oraz poszerzenia pasa wlotowego w taki sposób aby wjazd na rondo odbywał się w sposób "bezkolizyjny". (Projekt korekty wyspy został opracowany przez Projektanta 31.01.2019r.), w związku z powyższym zaistniała też konieczność wykonania robót brukarskich nie objętych zamówieniem podstawowym, a także wykonania dodatkowych zjazdów do nowopowstałej działki nr 1366/4 oraz 1365/2. Roboty będące przedmiotem niniejszego protokołu nie są objęte przedmiotem zamówienia podstawowego, są one niezbędne do właściwego wykonania i użytkowania przedmiotu zamówienia podstawowego, ponieważ ich niewykonanie spowoduje, zagrożenie zalewaniem wodami opadowymi nieruchomości sąsiadujących w obrębie ronda w Wólce Podleśnej (Wylot F), a także znacznie poprawi bezpieczeństwo użytkowników ruchu pieszego czy kołowego (Wólka Podleśna (Wylot F) i Łukawiec (Wylot C)). W/w robót nie można było przewidzieć na etapie sporządzania dokumentacji projektowej, wykonanie tych robót spowoduje zmianę efektu zadania poprzez dodatkowe elementy budowlane. Zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów zarówno ekonomicznych jak i technicznych. Poza tym zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność oraz znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego. Wynika to z następujących okoliczności: Wykonawca ma zagospodarowany plac budowy i sprzęt niezbędny do wykonania dodatkowych robót co zmniejsza koszty wykonania robót w porównaniu z ewentualnym nowym (innym) wykonawcą. Wykonanie w/w robót na etapie obecnym, a więc w trakcie realizacji przedmiotu umowy pociągnie za sobą minimalne koszty w stosunku do sytuacji gdyby te roboty należało wykonać po zakończeniu inwestycji. Poza tym wiązałoby się to ze zniszczeniem części wykonanych robót, utratą gwarancji, co wręcz wskazywałoby na niegospodarność. Zgodnie z treścią zawartej umowy do wyliczenia wynagrodzenia za dodatkowe roboty zostaną zastosowane te same zasady wyceny jak i wysokości składników cenotwórczych jak w odniesieniu do rozliczania robót będących przedmiotem zamówienia podstawowego. Wykonanie w/w robót spowoduje wzrost kosztów o 39.142,05 zł netto oraz spowoduje konieczność przesunięcia terminu realizacji i odbioru końcowego całego zamówienia do dnia 30.04.2019r. - wynika to z czasu oczekiwania na materiały oraz technologie wykonania różnych asortymentów robót. Wartość zmiany umowy stanowi 0,19 % wartości zamówienia określonego pierwotnie w umowie i łącznie z pierwszym dodatkowym zamówieniem nie przekracza 50%. Będzie to druga zmiana umowy dokonana na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 Pzp. Dodatkowo zachodzi przesłanka z art. 144 ust. 1 pkt 6 Pzp wartość robót budowlanych nie przekracza 15% zadania. Stwierdza się, że wyżej wymienione roboty wykraczają poza przedmiot zamówienia podstawowego, a więc ich zlecenie i rozliczenie zostało opisane w § 19 umowy podstawowej. Zlecenie ich nastąpić może poprzez podpisanie aneksu do umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 Prawa zamówień publicznych.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.