eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Busko-Zdrój › Przebudowa stadionu sportowego przy ul. Kusocińskiego w Busku-Zdroju - etap I - dokończenie robót

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-01-24

Ogłoszenie nr 560014400-N-2020 z dnia 24-01-2020 r.

Busko-Zdrój: Przebudowa stadionu sportowego przy ul. Kusocińskiego w Busku-Zdroju - etap I - dokończenie robót
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 524563-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510085225-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta i Gminy, Krajowy numer identyfikacyjny 52369500000000, ul. ul. Adama Mickiewicza 10, 28-100 Busko-Zdrój, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 413 705 200, e-mail urzad@umig.busko.pl, faks 413 705 290.
Adres strony internetowej (url): http://bip.umig.busko.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa stadionu sportowego przy ul. Kusocińskiego w Busku-Zdroju - etap I - dokończenie robót

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

RSID.271.12.2019.ZP

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest dokończenie wykonania robót budowlanych dotyczących przebudowy stadionu sportowego przy ul. Kusocińskiego w Busku-Zdroju - I etap. Zakres zamówienia obejmuje dokończenie: przebudowy 4 boisk piłkarskich, budowy 2 kortów tenisowych, budowy boiska wielofunkcyjnego, kortu do squasha, placu do jazdy na rolkach, remontu istniejącego budynku szatniowego, zagospodarowania terenu, wykonania instalacji sanitarnych zewnętrznych (zraszania boisk i kortów tenisowych, kanalizacji deszczowej: boisk naturalnych, boiska treningowego, boiska wielofunkcyjnego, wymiany przyłącza deszczowego), wykonania oświetlenia zewnętrznego (oświetlenia terenu, zasilania, oświetlenia boiska treningowego), wykonania instalacji teletechnicznej. 2. Zamawiający załączył do SIWZ inwentaryzacje wykonanych robót ulegających zakryciu (załącznik nr 12). 3. Przedmiot zamówienia opisano szczegółowo w: a) dokumentacji projektowej, która stanowi: - projekt budowlano-wykonawczy "Przebudowa stadionu sportowego przy ul.Kusocińskiego w Busku-Zdroju" (załącznik nr 10 SIWZ) - projekt budowlany zamienny "Przebudowa stadionu sportowego przy ul. Kusocińskiego w Busku-Zdroju" (załącznik nr 10a SIWZ) - projekt wykonawczy budowy monitoringu wizyjnego na terenie stadionu sportowego (załącznik nr 10b SIWZ) - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych; b) Przedmiar robót - załącznik nr 9 SIWZ. Załączone do SIWZ przedmiary mają jedynie charakter informacyjny. Wykonawca po zapoznaniu się z dokumentacją projektową i innymi dokumentami jest zobowiązany do ustalenia zakresu robót niezbędnych do osiągnięcia rezultatu.


II.4) Główny kod CPV: 45112720-8
Dodatkowe kody CPV:

45212221-1,

45100000-8,

45110000-1,

45340000-2,

45332000-3,

45310000-3

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
30.04.2019 r.- 03.09.2019 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Przebudowa 4 boisk piłkarskich, budowy 2 kortów tenisowych, budowy boiska wielofunkcyjnego, kortu do squasha, placu do jazdy na rolkach
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 30/09/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

PANORAMA OBIEKTY SPORTOWE Sp. z o.o., dgrzybowska@panoramaos.pl , ul.Puławska 38 , 05-500, Piaseczno, kraj/woj. mazowieckie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 4866034.00 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
29/11/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
W trakcie prowadzenia prac budowl. w zakresie oświetl. el. zagosp. terenu podjęto decyzję o przeniesieniu oświetl. z boiska głównego na boisko treningowe nr 2. Nie było to ujęte z zakresie dokum.proj. Proj. zam. obejmował też zmianę lokaliz. masztu oświetl.. Zmiany zostały zakwalifik. przez Projektanta jako istotne z punktu widz.przepisów Pr.Bud.. Nstąpiła konieczność opracow. dok. zamiennej, celem uzyskania zmiany decyzji o pozwol.na budowę. Powodem przedłużenia terminu realizacji robót jest też konieczność wykon.robót zamiennych,dodatkowych, uzupełniających i naprawczych nie ujętych w podstawowej dok.. Nie były one ujęte w dok. proj. Obejmują one: wykon. oświetl. Led kortów; wykon. oświetl. Led sportowe boiska wielofunkcyjn.; Wykon. odwodnienia liniowego; poszerzenie podbudowy boisk nr 3 i 4; ulepszenie w-y wegetatywnej na boisku nr 2; wycinkę drzew; montaż rozdzielnicy; montaż dodatk. ilości rur HDPE; wykon. dodatk. wykopu pod maszt oświetl.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Stwierdzono konieczność wykonania następujących robót dodatkowych, uzupełniających, zmiennych i naprawczych: 1. Oświetlenie Led sportowe kortów tenisowych - zmiana oświetlenia technicznego dozorowego Uzasadnienie: Z uwagi na fakt, że zaprojektowane oświetlenie projektowe miało spełniać funkcję jedynie dozorową, przychylając się do wniosku Użytkownika obiektu, potwierdzono, że zachodzi potrzeba dokonania zmiany opraw oświetleniowych. Przedmiotowe umożliwi maksymalne wykorzystanie obiektu, w tym grę w tenisa wieczorową porą. Wykonawca zaproponował oprawy LED 4 x 100 W i 8 x 200 W montowane na dotychczasowych masztach jako minimalne oświetlenie do gry. 2. Oświetlenie Led sportowe boiska wielofunkcyjnego - zmiana oświetlenia z technicznego Dozorowego Uzasadnienie: Z uwagi na fakt, że zaprojektowane oświetlenie projektowe które miało spełniać funkcję jedynie dozorową, przychylając się do wniosku Użytkownika obiektu, potwierdzono, że zachodzi potrzeba dokonania zmiany opraw oświetleniowych. Przedmiotowe umożliwi maksymalne wykorzystanie obiektu, w tym grę na boisku wielofunkcyjnym również wieczorową porą. Wykonawca zaproponował oprawy Led 12 x 100 W montowane na dotychczasowych masztach jako minimalne oświetlenie do gry. 3. Wykonanie odwodnienia liniowego przy bramie garażowej przy budynku Uzasadnienie: Pomieszczenie garażowe zlokalizowane w istniejącym budynku szatniowym umiejscowione jest poniżej poziomu terenu. Stwarza to znaczne zagrożenie zalaniem pomieszczeń garażu podczas obfitych opadów atmosferycznych. Powyższe jest niebezpieczne szczególnie dla umieszczonych w pomieszczeniach garażu urządzeń elektronicznych służących do sterowania zraszaniem boisk. Zachodzi więc konieczność zabezpieczenia garażu przed zalaniem wód opadowych poprzez zamontowanie 2 x 3 mb odwodnienia liniowego bezpośrednio przy wjeździe garażowym. 4. Poszerzenie podbudowy boisk nr 3 i 4 ( wykonanie podbudowy) Uzasadnienie: Po wykonaniu przez Wykonawcę Inwentaryzacji geodezyjnej dotyczącej wymogów wymiarów boisk nr 3 i 4, stwierdzono brak podbudowy przedmiotowych boisk na odcinku wzdłuż zachodniego ogrodzenia. Zakres boisk nr 3i 4 wykonywany był przez poprzedniego wykonawcę - firmę S-SPORT z którym Gmina Busko-Zdrój rozwiązała umowę. W związku z powyższym, aby zapewnić projektowane wymiary boisk (wraz z odpowiednimi strefami bezpieczeństwa) należy poszerzyć podbudowę przedmiotowych boisk. 5. Ulepszenie warstwy wegetatywnej na boisku nr 2 przy pomocy dostarczonego przez Zamawiającego piasku. Uzasadnienie: Aby zapewnić odpowiednie warunku gruntowe dla trawy na boisku nr 2 (trwa naturalna układana z rolki, warstwa wegetacyjna zawierająca dużą zawartość pyłów) Strony ustaliły, iż należy polepszyć warstwę wegetacyjną poprzez wymieszanie istniejącej warstwy wegetacyjnej z piaskiem. Dostawa piasku (w ilości 550ton) była po stronie Zamawiającego. Po stronie Wykonawcy będzie dokonanie mieszania oraz rozścielenie warstwy wegetacyjnej. Wyżej wymienione polepszenie zapewni lepszą wodoprzepuszczalność i mniejsze ,,lasowanie się" warstwy wegetatywnej. 6. Wycinka drzew posadowionych przy ul. Kusocińskiego Uzasadnienie: Z uwagi na poszerzenie płyty boiska nr 1 oraz zaprojektowany przebieg piłkochwytów - wymagana jest wycinka 5 sztuk drzew. Przedmiotowe drzewa stanowią kolizję z piłkochwytami oraz obrzeżami boiska. Drzewa były zaznaczone do wycinki wdokumentacji projektowej zamiennej, nie były natomiast uwzględnione do wycinki przez Zamawiającego na etapie przygotowywania postępowania przetargowego na dokończenie robót ETAPU I. 7. Montaż rozdzielnicy TG od sterowania oświetleniem Uzasadnienie: Realizacja zadania "Przebudowa stadionu sportowego przy ul. Kusocińskiego w Busku Zdroju" została podzielona na etapy: ETAP I realizowany obecnie, ETAP II - przewidziany do realizacji w latach 2020-2021r. Tablicy rozdzielcza TG była przewidziana do wykonania w ETAPIE II (w budynku administracyjno-szatniowym). Z tablicy TG zasilane ma być oświetlenie boiska głównego, boiska nr 1 i 2. Ponieważ w zakresie robót wykonawcy jest wykonanie zarówno boisk, jak i ich oświetlenia - koniecznym jest zrealizowanie przedmiotowej tablicy na obecnym etapie robót 8. Montaż dodatkowej ilości rur HDPE Uzasadnienie: W umowie oraz SIWZ została podana ilość 3,0 km sieci teletechnicznej rur HDPE 40/3,7, które ma ułożyć Wykonawca. Ilość ta obejmowała ograniczony zakres instalacji teletechnicznej. Na etapie realizacji robót, Inwestor podjął decyzję o pełnej realizacji instalacji sieci teletechnicznej z rur HDPE 40/3,7. Ostateczna ilość wymaganej instalacji teletechnicznej z rur HDPE 40/3,7 wynosi 4785 m. Instalacja była ułożona we wspólnym wykonie - zatem zakres dodatkowy obejmuje tylko zakup rur oraz ich ułożenie. 9. Wykonanie dodatkowego wykopu do fundamentowania pod maszt Uzasadnienie: Podczas wykonywania wykopu pod maszt oświetleniowy (po południowo-wschodniej stronie stadionu) napotkano rurę instalacji odwodnienia płyty głównego boiska. Instalacja ma odmienny przebieg od naniesionego na mapę do celów projektowych Na podstawie analizy dokumentów (w tym Mapy Zasadniczej przyjętej do Zasobów Geodezyjnych Starostwa Powiatowego w Busku-Zdroju) stwierdzono, iż błędy wynikły podczas nanoszenia zinwentaryzowanej instalacji odwodnienia przez jej wykonawcę i geodetę wykonującego inwentaryzacje geodezyjna powykonawczą. Wykonawca przystępując do robót ziemnych, ani Zamawiający na etapie przygotowywania postępowania przetargowego - nie posiadali wiedzy, że istniejąca instalacja odwadniająca jest w kolizji z fundamentem masztu oświetleniowego. Ponieważ wykonanie instalacji odwadniającej płytę boiska głównego należało do zadań własnych Gminy Busko-Zdrój ustalono, że Ustalono, że Inwestor zwróci poniesione koszty Wykonawcy (udokumentowane na podstawie faktury, protokołu, zlecenia etc.) Wykonanie przedmiotowych prac zawartych w punktach 1-9 nie było uwzględnione w dokumentacji projektowej ani w przedmiarach robót, na podstawie których Zamawiający przygotował postępowanie przetargowe, a kolejno Wykonawca opracował Kosztorysy Ofertowe. Wykonanie w.w. prac umożliwi prawidłowe funkcjonowanie kompleksu obiektów sportowych. Koniecznym jest z przyczyn technicznych wykonanie przedmiotowych prac przez Wykonawcę robót podstawowych - od nich uzależnione jest wykonanie zakresu podstawowego; wszczęcie nowego postępowania przetargowego wydłuży okres wykonania prac budowlanych, a tym samym oddanie obiektu do użytkowania. Wykonanie przedmiotowych robót zapewni prawidłowe wykonanie i użytkowanie obiektu i zostanie wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz obowiązującymi przepisami na podstawie norm, standardów i parametrów jakie obowiązują w umowie Nr 26/RSID/2019 z dnia 30.04.2019 r. Spełnione zostały przesłanki wynikające z art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Możliwość wprowadzenia robót zamiennych oraz zmian materiałowych zostały przewidziane przez Zamawiającego w SIWZ pkt. 25 ppkt. 1. 1) i 2) , ppkt.2. 1)-3) oraz ppkt. 4. a) i b) oraz w ogłoszeniu o zamówieniu.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
W związku z powyższym, w oparciu o zapisy SIWZ dział 25 pkt 1 ppkt 1)-5), 8), pkt 2 ppkt 1) i 3), pkt 3 ppkt 1) a) - b), pkt 4 pkt a)- b) oraz na podstawie zapisów § 23 Umowy Nr 26/RSID/2019 z dnia 30.04.2019r. niniejszym aneksem wprowadza się następujące zmiany: 1) w § 1 ust. 1, pkt. 1.1. "CZĘŚĆ 2 obejmuje" wprowadza się zmiany opisane w Protokole Konieczności Nr 2/2019 z dnia 21.11.2019r. 2) w § 2 ust. 1, pkt.2. "Zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia" otrzymuje brzmienie: "2) Zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia: Realizacja zadania została podzielona na 2 części. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie CZĘŚCI 2 oraz robót ujętych w Protokołach Konieczności Nr 1/2019 z dnia 24.07.2019r. oraz Nr 2/2019 z dnia 21.11.2019r. CZĘŚĆ 2 - pozostałe elementy tj. dokończenie: przebudowy 4 boisk piłkarskich, 2 kortów tenisowych, boiska wielofunkcyjnego (do gry w koszykówkę, piłkę ręczną i siatkówkę), budowy kortu do squasha, placu do jazdy na rolkach, zagospodarowania terenu, ogrodzenia, wykonania instalacji sanitarnych zewnętrznych (zraszania boisk i kortów tenisowych, kanalizacji deszczowej: boisk naturalnych, boiska treningowego, boiska wielofunkcyjnego, wymiany przyłącza deszczowego), wykonania oświetlenia zewnętrznego (oświetlenia terenu, zasilania, oświetlenia boiska treningowego) - terminy realizacji:: a) wykonanie ogrodzenia z istniejących przęseł - do 31.07.2019r b)dokończenie przebudowy: 4 boisk piłkarskich, 2 kortów tenisowych, boiska wielofunkcyjnego (do gry w koszykówkę, piłkę ręczną i siatkówkę), budowy kortu do squasha, placu do jazdy na rolkach, zagospodarowania terenu, ogrodzenia, wykonania instalacji sanitarnych zewnętrznych (zraszania boisk i kortów tenisowych, kanalizacji deszczowej: boisk naturalnych, boiska treningowego, boiska wielofunkcyjnego, wymiany przyłącza deszczowego), wykonania oświetlenia zewnętrznego (oświetlenia terenu, zasilania, oświetlenia boiska treningowego) oraz roboty ujęte w Protokołach Konieczności Nr 1/2019 z dnia 24.07.2019r. oraz Nr 2/2019 z dnia 21.11.2019r.- do 15.05.2020r. W.w. terminy Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w Harmonogramie rzeczowo- finansowym zadania." 3) w § 3 ust. 10. otrzymuje brzmienie: "10. Podwykonawcą robót: ? elektrycznych jest: "B&B - Andrzej Bela", ul.Sportowa 30, 84-223 Linia oraz Dawid Bela prowadzący działalność gospodarczą jako B&B BIS, ul.Sportowa 30, 84-223 Linia, ? ziemnych, sanitarnych oraz zagospodarowania terenu jest: Usługi Transportowe Piaskownia Sylwester Kowalczyk, ul.3 Maja nr 165B, 28-400 Pińczów. ? żelbetowych jest: BUDWOJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOSCIĄ, ul.Nowowiejska 52, 28-400 Pińczów ? dot. nawierzchni z traw naturalnych jest: Altemo Sport" Budowa Boisk Monika Smul, ul.Koszalińska 48/2, 78-400 Szczecinek 4) w § 10 ust. 1. otrzymuje brzmienie: "1. Cena brutto wykonania przedmiotu umowy wynosi: ? CZĘŚĆ 2 - 6.391.716,55 złotych, w tym podatek VAT (słownie: sześć milionów trzysta dziewięćdziesiąt jeden tysięcy siedemset szesnaście złotych 55/100) w tym cena za uporządkowanie placu budowy ze wszystkich elementów uniemożliwiających prowadzenie robót, w tym: wywóz gruzu, resztek i odpadów budowlanych (ujęta w Części 2) wynosi: 8.000,00 złotych (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100). Wartość zgodna z Umową Nr 26/RSID/2019 z dnia 30.04.2019r.: 5.985.221,82zł brutto. Wartość robót wynikająca z Protokołu Konieczności Nr 1/2019 z dnia 24.07.2019r.: 263.719,98zł brutto. Wartość robót wynikająca z Protokołu Konieczności Nr 2/2019 z dnia 21.11.2019r.: 142.774,75zł brutto 5) w § 13 ust. 2 i 3. otrzymują brzmienie: "2. Wykonawca udziela Zamawiającemu zabezpieczenia należytego wykonania przedmiotu umowy w kwocie stanowiącej 10 % ceny brutto wykonania przedmiotu umowy, tj kwoty 639.171,66zł (słownie: sześćset trzydzieści dziewięć tysięcy sto siedemdziesiąt jeden złotych 66/100 ). 3. Zabezpieczeniem należytego wykonania przedmiotu umowy jest Gwarancja Ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy oraz usunięcia wad i usterek nr PO/00867689/2019 wystawiona przez Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. w dniu 29.04.2019r wraz z Aneksem Nr 2 z dnia 29.11.2019r.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.