eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krosno › Modernizacja kamienicy przy ul. Portiusa 4 - powstanie nowej przestrzeni do prowadzenia działalności kulturalnej w Krośnie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-01-23

Ogłoszenie nr 560014185-N-2019 z dnia 23-01-2019 r.

Krosno: Modernizacja kamienicy przy ul. Portiusa 4 - powstanie nowej przestrzeni do prowadzenia działalności kulturalnej w Krośnie
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 515726-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500062773-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Krosno, Krajowy numer identyfikacyjny 52698900000, ul. Lwowska 28A, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 13 47 43 218, e-mail zp@um.krosno.pl, faks 13 47 43 218.
Adres strony internetowej (url): www.krosno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Modernizacja kamienicy przy ul. Portiusa 4 - powstanie nowej przestrzeni do prowadzenia działalności kulturalnej w Krośnie

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.271.19.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i zmiana sposobu użytkowania części zabytkowej kamienicy (budynek biurowo-usługowy) przy ul. Portiusa 4 wraz z wykonaniem niezbędnej infrastruktury technicznej oraz wyposażenie obiektu. Przedmiot zamówienia podzielono na dwie części tj. część I - Wykonanie robót budowlanych oraz część II - Dostawa i montaż wyposażenia. Część I - Wykonanie robót budowlanych Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych związanych z modernizacją ww. kamienicy oraz przebudową patio, jak również dostawę i montaż urządzeń związanych bezpośrednio z robotami budowlanymi. W ramach wykonywanych robót przewidziano zmianę przeznaczenia pierwszego oraz drugiego piętra na cele ekspozycyjne, warsztatowe i administracyjne Biura Wystaw Artystycznych, z uwzględnieniem dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na poziomie istniejącego poddasza nieużytkowego przewidziano jego przebudowę i adaptację na pokoje gościnne oraz pomieszczenia artysty rezydenta dla potrzeb Biura Wystaw Artystycznych. W piwnicy wykonane zostaną roboty związane z przebudową istniejącej kotłowni oraz budową windy. Istniejące patio zostanie adaptowane do celów wystawienniczych oraz działalności artystycznej i kulturalnej BWA. Część I przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie m.in. następującego zakresu robót: 1) Przebudowa kamienicy przy ul. Portiusa 4 (piwnice - wg projektu, I i II piętro - wg projektu, poddasze - pomieszczenie artysty rezydenta nr 3.3a, 3.3b, 3.3c do wykonania w całości, natomiast pozostałe pomieszczenia poddasza do wykonania w stanie deweloperskim tj. do wykonania ścianki działowe bez malowania i bez okładzin; sufity; okna; drzwi wewnętrzne w korytarzu nr 3.2 - 3 szt. D20 EI30, w tym 1 szt. do pomieszczeń artysty rezydenta; instalacje elektryczne bez osprzętu; instalacje wod.-kan., i c.o. - do wykonania tylko ruraż i podejścia pod przybory (bez grzejników i przyborów wod.-kan.); do wykonania tylko grzejnik 1 szt. w korytarzu nr 3.2; posadzki - wylewka bez podłóg i okładzin - Roboty budowlane wewnątrz budynku - Dostosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych, w tym montaż windy - Remont elewacji - Wymianę dachu - Wymianę stolarki okiennej i drzwiowej - Instalacje sanitarne (wod.-kan., c.o., instalacja gazowa, przebudowa (rozbudowa) kotłowni gazowej, wentylacja mechaniczna) - Instalacje elektryczne (rozdzielnia główna, rozdzielnice, instalacja oświetlenia, instalacje gniazd wtykowych, instalacja gniazd komputerowych, instalacja odgromowa, instalacja oświetlenia zewnętrznego, instalacje ochronne, sieć strukturalna, system sygnalizacji pożaru i system oddymiania) - Budowa oświetlenia, iluminacji budynku - Dostawa i montaż urządzeń związanych bezpośrednio z robotami budowlanymi 2) Przebudowa patio - Obniżenie poziomu terenu - Roboty nawierzchniowe - Przebudowa istniejącej kanalizacji sanitarnej - Budowa wiaty w konstrukcji stalowej z przeznaczeniem na plenerową salę ekspozycyjną - Instalacje elektryczne - Remont elewacji południowo-wschodniej oraz wzmocnienie fundamentów garażu - Przebudowa schodów w patio - Budowa muru oporowego w patio 3) Budowa przyłącza wodociągowego 4) Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową kamienicy przy ul. Portiusa 4: - Wzmocnienia fundamentów budynku przy ul. Piłsudskiego 1 - Montaż kurtyn przeciwpożarowych oraz remont elewacji południowo-zachodniej budynku przy ul. Piłsudskiego 1 Zarówno kamienica przy ul. Portiusa 4 jak i przy ul. Piłsudskiego 1 wpisane są do rejestru zabytków jako zabytki nieruchome i zlokalizowane są na terenie zabytkowego układu urbanistycznego Starego Miasta Krosna. W związku z powyższym przy realizacji robót należy uwzględnić wszystkie wymagania określone w opracowanej dokumentacji projektowej oraz zalecenia konserwatorskie wynikające m.in. z warunków decyzji Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z/s w Przemyślu z dnia 27.08.2009 r., znak: L.dz. UOZ-4-4148/35-1/2009, z dnia 30.06.2017 r., znak: UOZ-K-1.5152.23.2017, z dnia 24.06.2017 r., znak: RDZ-I.5130.98.2017.WW oraz z dnia 29.09.2017 r., znak: K-IRN.5142.203.2017. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony jest w załączonym do SIWZ Projekcie budowlanym, Projekcie wykonawczym, Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, Specyfikacji urządzeń oraz Przedmiarze robót, przy czym Projekt budowlany oraz Projekt wykonawczy zawiera całość robót przewidzianych docelowo do wykonania na poddaszu, których część nie będzie wykonywana w ramach przedmiotowego zamówienia (do wykonania zakres robót wyszczególniony powyżej w pkt 1). Przed dostarczeniem sprzętu i urządzeń wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających parametry techniczne dostarczanego sprzętu i urządzeń - celem dokonania ich weryfikacji oraz zatwierdzenia przez Zamawiającego. Uwaga ! Przy realizacji zamówienia wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia dowolnego producenta, pod warunkiem, że materiały te i urządzenia posiadają parametry nie gorsze od opisanych w dokumentacji przetargowej. Wszelkie wskazania konkretnych producentów, poprzez podanie nazw firm, znaków towarowych, opisów, określone w dokumentacji przekazanej wykonawcom wraz z SIWZ, należy traktować jako przykład na określenie podstawowych, minimalnych wymagań, parametrów i oczekiwań Zamawiającego, odnoszących się do przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych, jakościowych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji. Mając na uwadze, że szczegółowy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do dokumentów wskazanych w art. 30 ust. 4 Ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający informuje, że w Specyfikacjach technicznych mogły zostać podane odnośniki do norm krajowych. Normy te winny być traktowane jako integralna część Specyfikacji technicznych i czytane w połączeniu z dokumentacją projektową i specyfikacjami, w których są wymienione. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania norm krajowych, które obowiązują w związku z wykonaniem prac objętych zamówieniem i stosowania ich postanowień na równi ze wszystkimi innymi dokumentami zawartymi w Specyfikacjach technicznych. Zakłada się, że Wykonawca zaznajomił się z treścią i wymaganiami tych norm. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia poprzez zastosowania różnych norm, kolejność stosowania odpowiednich norm winna być zgodna z art. 30 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym za pomocą norm. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający wskazuje, że zgodnie z zapisami art. 29 ust. 5 oraz art. 30 ust. 8 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych, wymagania dotyczące dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz uwzględniające potrzeby użytkowników, zostały zawarte w opisie przedmiotu zamówienia (dokumentacja projektowa). Część II - Dostawa i montaż wyposażenia W ramach realizacji części II przedmiotu zamówienia przewiduje się dostawę i montaż sprzętu, urządzeń i wyposażenia dla poszczególnych pomieszczeń Biura Wystaw Artystycznych. Opis wymaganego sprzętu, urządzeń i wyposażenia, jego parametry techniczne i ilości określone zostały w załączonej do SIWZ Specyfikacji dostaw - meble i urządzenia oraz przywołanych w niej i załączonych do SIWZ Szkicach i rysunkach mebli, jak również przedmiarze dostaw - meble i przedmiarze dostaw - urządzenia. Dostarczony sprzęt, urządzenia i wyposażenie muszą posiadać parametry techniczne nie niższe niż opisane w specyfikacji dostaw jako wymagane, muszą być fabrycznie nowe, zgodne z obowiązującymi normami i posiadać wymagane atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności wbudowanych materiałów, świadectwa bezpieczeństwa CE i B, homologacje, licencje itp. oraz posiadać dokumenty, o których mowa w dokumentacji projektowej i specyfikacji dostaw - meble i urządzenia. Przed dostarczeniem sprzętu, urządzeń i wyposażenia wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających parametry techniczne dostarczanego sprzętu, urządzeń i wyposażenia celem dokonania ich weryfikacji oraz zatwierdzenia przez Zamawiającego. Uwaga ! Przy realizacji zamówienia wykonawca może zastosować sprzęt, urządzenia oraz wyposażenie dowolnego producenta, pod warunkiem, że sprzęt ten, urządzenia oraz wyposażenie posiadają parametry nie gorsze od opisanych w dokumentacji przetargowej. Wszelkie wskazania konkretnych producentów, poprzez podanie nazw firm, znaków towarowych, opisów, określone w dokumentacji przekazanej wykonawcom wraz z SIWZ, należy traktować jako przykład na określenie podstawowych, minimalnych wymagań, parametrów i oczekiwań Zamawiającego, odnoszących się do przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza oferowanie sprzętu, urządzeń oraz wyposażenia równoważnego, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych, jakościowych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji. Mając na uwadze, że szczegółowy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do dokumentów wskazanych w art. 30 ust. 4 Ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi oraz wyposażenie spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Część I 2. Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych oraz art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych związanych z robotami budowlanymi, a w szczególności roboty: ziemne, betoniarskie, zbrojarskie, murarskie, konstrukcyjne, tynkarskie, posadzkowe, dekarskie, brukarskie oraz instalacyjne elektryczne i sanitarne, w tym m.in. wod-kan., wentylacyjne, gazowe, c.o. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących opisane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. Wykonawca jest zobowiązany umożliwić Zamawiającemu przeprowadzenie takiej kontroli, w tym udzielić niezbędnych wyjaśnień, informacji oraz przedstawić dokumenty pozwalające na sprawdzenie realizacji przez wykonawcę obowiązków opisanych powyżej. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przedłoży Zamawiającemu, wskazane przez Zamawiającego, a wymienione poniżej dowody - w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 2 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 2 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kar umownych w wysokości określonej w umowie. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 2 czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45212311-9,

45212320-5,

45212413-4,

45262700-8,

45111200-0,

45111300-1,

45262210-6,

45320000-6,

45223200-8,

45261000-4,

45400000-1,

45300000-0,

45310000-3,

45330000-9,

45231300-8,

45233200-1,

39150000-8,

39130000-2,

30200000-1,

31700000-3,

48000000-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od 16/03/2018 do 30/11/2018

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
27/09/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zmiana wynagrodzenia z 4857535.75 na 4991563.20

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Konieczność zrezygnowania z wykonywania części robót oraz konieczność wykonania robót nieujętych w umowie

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.