eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Busko-Zdrój › Zagospodarowanie terenów zielonych między os. T. Kościuszki a os. Pułaskiego" - Etap I w ramach zadania "Rozwój społeczno-gospodarczy, fizyczny i przestrzenny miasta Busko-Zdrój poprzez działania rewitalizacyjne

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-01-23

Ogłoszenie nr 560013643-N-2020 z dnia 23-01-2020 r.

Busko-Zdrój: Zagospodarowanie terenów zielonych między os. T. Kościuszki a os. Pułaskiego" - Etap I w ramach zadania "Rozwój społeczno-gospodarczy, fizyczny i przestrzenny miasta Busko-Zdrój poprzez działania rewitalizacyjne
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 6.5 "Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich", Osi VI "Rozwój miast", Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 536916-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510110374-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta i Gminy, Krajowy numer identyfikacyjny 52369500000000, ul. ul. Adama Mickiewicza 10, 28-100 Busko-Zdrój, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 413 705 200, e-mail urzad@umig.busko.pl, faks 413 705 290.
Adres strony internetowej (url): http://bip.umig.busko.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zagospodarowanie terenów zielonych między os. T. Kościuszki a os. Pułaskiego" - Etap I w ramach zadania "Rozwój społeczno-gospodarczy, fizyczny i przestrzenny miasta Busko-Zdrój poprzez działania rewitalizacyjne

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

RSID.271.18.2019.ZP

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiot zamówienia: 1.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: "Zagospodarowanie terenów zielonych między os. T. Kościuszki a os. Pułaskiego - Etap I" w ramach zadania "Rozwój społeczno-gospodarczy, fizyczny i przestrzenny miasta Busko-Zdrój poprzez działania rewitalizacyjne". Gmina Busko-Zdrój informuje, że na realizację przedmiotowego zadania została podpisana Umowa o dofinansowanie Projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 6.5 "Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich", Osi VI "Rozwój miast", Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Realizacja zadania odbywać się będzie na działkach ozn. nr ewid. 112/68, 112/66, 112/38, 112/8, 112/9, 112/12, 112/13, 39/4, 39/6, 191/7, 33/5 w Busku-Zdroju, obręb 10 Busko-Zdrój. Zamawiający informuje, że dokumentacja projektowa pn. "Zagospodarowanie terenów zielonych między os. T. Kościuszki a os. Pułaskiego" obejmuje wykonanie prac budowlanych, które zostaną podzielone na dwa etapy (Etap I i Etap II). Przedmiotowe zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych dotyczących Etapu I, który został podzielony na trzy zadania (zadanie 1, zadanie 2, zadanie 3). Zadanie 1: * wykonanie zagospodarowania strefy wejściowej: budowa parkingu na 27 miejsc postojowych (w tym 2 dla osób niepełnosprawnych) wraz z drogą wewnętrzną; * budowa zjazdu z drogi gminnej dla budowy parkingu przy ul. Kopernika w Busku-Zdroju (w tym wykonanie oznakowania pionowego i poziomego); * rozbiórka istniejących schodów terenowych oraz wykonanie nowych schodów terenowych o parametrach schodów obecnie istniejących zlokalizowanych we wschodniej części terenu (strefa wejściowa); * remont istniejących chodników zlokalizowanych we wschodniej części terenu (strefa wejściowa); * wykonanie dojść, chodników, ciągów pieszo-rowerowych zgodnie z dokumentacją projektową w strefie wejściowej oraz wokół projektowanego toru rowerowego - pumptracka; * wykonanie utwardzenia "placu przed blokiem" nr 9 os. Pułaskiego (oznaczonego na planie zagospodarowania symbolem 6 jako projektowany plac utwardzony). Nawierzchnia placu wykonana z kostki brukowej betonowej gr. 8cm; * wykonanie fontanny posadzkowej wraz z projektowaną szafą sterującą fontanną oraz projektowaną studzienką sterująca (w tej części zadania należy nie uwzględniać wykonania oznaczonej na planie zagospodarowania "fontanny światła"); Wymagany okres gwarancji na fontannę posadzkową jest równy okresowi gwarancji udzielonej przez Wykonawcę robót na całe zadanie. * w miejscu projektowanej "fontanny światła" należy wykonać nawierzchnię zkostki betonowej oznaczonej w dokumentacji projektowej symbolem (B)Nie należy wykonywać doziemnych punktów świetlnych. * wykonanie toru rowerowego pumptracka z nawierzchnią z betonu asfaltowego; * wykonanie małej architektury (ławki, kosze, leżaki, donice, stojaki rowerowe) w zagospodarowanej strefie wejściowej; * wykonanie elementów małej architektury wokół budynku sanitarno-szatniowego (ławki, kosze, stojaki itp.); * wykonanie elementów małej architektury wokół siłowni workout (ławki, kosze itp.); * wycinkę istniejących drzew i krzewów będących w kolizji z projektowaną częścią inwestycji - zgodnie z Decyzją znak: RLO.613.11.2019 z dnia 10.03.2019r.; * wykonanie nasadzeń projektowanej zieleni na w/w obszarze -z godnie z dokumnetacją projektowa oraz Decyzją znak: RLO.613.11.2019 z dnia 10.03.2019r.; * wykonanie oświetlenia w/w terenu wraz z wykonaniem zasilania do szaf S01, S02, S03, SZ1 oraz wykonaniem szaf oświetleniowych S01, S02, S03, SZ1 wraz z wyposażeniem wewnętrznym w/w szaf; * Wykonanie instalacji systemu monitoringu wizyjnego (CCTV) obejmującego wykonanie kamer stałopozycyjnych (kamery CAM17, CAM18) wraz z projektowanym okablowaniem; W celu uruchomienia przedmiotowych kamer należy dostarczyć niezbędne licencje do oprogramowania NVR. Uruchomienie będzie polegało na wpięciu przedmiotowych kamer do istniejącego systemu monitoringu miejskiego, w tym celu należy dostarczyć odpowiednie licencje na liczbę kamer będących przedmiotem postępowania. * * wykonanie odwodnienia parkingu - odcinek kanalizacji deszczowej; * wykonanie punktu czerpalnego wody do podlewania wraz przyłączem - punkt zlokalizowany w strefie wejściowej; * wykonanie i umieszczenie tablic informacyjnych i/lub tablic pamiątkowych informujących o źródłach dofinansowania zgodnie z wytycznymi programu w zakresie promowania projektu (link do strony internetowej http://www.2014-2020.rpo-swietokrzyskie.pl/realizuje projekt/poznaj-zasady-promowania-projektu);tablice informacyjne winny zostać umieszczone w trakcie trwania projektu, a tablice pamiątkowe po jego zakończeniu; Zadanie 2: * budowa budynku zaplecza sanitarno-szatniowego wraz z wewnętrznymi instalacjami oraz przyłączami; * wykonanie dojścia, chodników do budynku sanitarno-szatniowego; * wykonanie elementów siłowni zewnętrznej zlokalizowanej w sąsiedztwie budynku sanitarno-szatniowego tj. nożyce, orbitek, narciarz wraz z dojściem/chodnikiem do projektowanej siłowni plenerowej (w tym etapie w dokumentacji kosztorysowej należy nie uwzględniać urządzeń: wioślarz i ślizgi zaprojektowanych w sąsiedztwie elementów workout); * wykonanie prysznica solarnego wraz z zewnętrzną instalacją wodociągową oraz dojściem; * wykonanie elementów projektowanego linarium zlokalizowanego we wschodniej części strefy sportowej tj. trampolina - kombinacja 3x okrąg (ozn. 8a), trampolina - moduł koło 90 stopni (ozn. 8b), urządzenie balans (ozn.8c); * wykonanie nasadzeń projektowanej zieleni wysokiej i niskiej wokół budynku sanitarno-szatniowego; * wykonanie punktu czerpalnego wody do podlewania wraz przyłączem - punkt zlokalizowany w sąsiedztwie projektowanego budynku sanitarno-szatniowego. * wykonanie zasilania budynku sanitarno-szatniowego z szafy S02; * wykonaniem punktu oświetlenia zewnętrznego oznaczonego na dokumentacji projektowej S02/1/S1 (typ oprawy A); * wykonanie instalacji systemu monitoringu wizyjnego poprzez montaż kamery (CAM 16) na projektowanym słupie S02/1/S1 (w ramach niniejszego zadania nie należy wykonywać oświetlenia projektowanych boisk do koszykówki, badmintona itp.) W celu uruchomienia przedmiotowych kamer należy dostarczyć niezbędne licencje do oprogramowania NVR. Uruchomienie będzie polegało na wpięciu przedmiotowych kamer do istniejącego systemu monitoringu miejskiego, w tym celu należy dostarczyć odpowiednie licencje na liczbę kamer będących przedmiotem postępowania. Zadanie 3: * wykonanie siłowni workout; * uzupełnienie trawników wokół siłowni workuot po wykonanych robotach budowlanych wokół siłowni; 1.2 Zakres prac: 1. W ramach wykonania w/w zadań (zadanie 1) Wykonawca robót winien uwzględnić wykonanie następujących robót: 1) pielęgnację gwarancyjną drzew i krzewów - w ciągu 1 roku po Odbiorze Końcowym Robót tj. : a) w zakresie pielęgnacji trawników: ? - w pierwszym okresie po założeniu trawnika należy stosować obfite podlewanie. Potem stosować zraszanie systematyczne. Częstotliwość i ilość uzależniona będzie od warunków pogodowych. Nie dopuszczać do zbyt długotrwałego przesuszenia podłoża, b) w zakresie pielęgnacji drzew i krzewów: ? - krzewy w ciągu pierwszego roku należy systematycznie podlewać w okresie wegetacyjnym, szczególnie podczas okresów intensywnego wzrostu, zawiązywania pąków kwiatowych i kwitnienia. Należy również zasilać nawozami NPK, w miarę potrzeb, w ilości zgodnej z instrukcją stosowanego preparatu, ? - odchwaszczanie gleby należy przeprowadzać regularnie (min. 5 razy na sezon), nie przekopując jednak zbyt głęboko ziemi w obrębie bryły korzeniowej, tak aby nie uszkodzić korzeni, ? - dwa razy do roku należy przeprowadzać cięcia formujące krzewy, mające na celu ich zagęszczenie i lepsze przyjęcie się. Po kwitnieniu należy wycinać przekwitłe kwiatostany, ? - przez cały okres wegetacyjny należy mechanicznie lub chemicznie zwalczać szkodniki. Do pielęgnacji należy też wymiana uschniętych egzemplarzy oraz uzupełnianie warstwy kory, ? - podlewanie roślin w godzinach rannych lub późnowieczornych (w miarę potrzeb), ilość wody potrzebna do jednorazowego podlewania to 5 l/m2, ? - pielenie podłoża, pielęgnację korony drzewa, zwalczanie chorób i szkodników, regulację wiązadeł drzew, wymianę uszkodzonych palików, ? - mechaniczne lub chemiczne zwalczanie szkodników (preparatami odpowiednimi do stosowania w miejscach użyteczności publicznej), wymiana uschniętych lub zniszczonych egzemplarzy, zabezpieczenie na zimę (dot. egzemplarzy wrażliwych na mróz); 2) serwisowanie i przeprowadzanie corocznych przeglądów technicznych urządzeń objętych niniejszym zamówieniem (fontanna, urządzenia małej architektury, itp.) w okresie gwarancji, przy czym koszty tych przeglądów Wykonawca uwzględni w cenie oferty; 3) dostarczenie instrukcji eksploatacji fontanny oraz przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie prawidłowej obsługi urządzenia fontanny; UWAGA! 1. Zamawiający informuje, że załączona do SIWZ dokumentacja projektowa obejmuje szerszy zakres rzeczowy niż zakres objęty przedmiotowym zamówieniem publicznym (prace budowlane opisane w dokumentacji projektowej będą realizowane w dwóch etapach: Etap I i Etap II). Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych dotyczących Etapu I, który został podzielony na trzy zadania (zadanie 1, zadanie 2, zadanie 3). Wobec powyższego szacowanie realizacji robót budowlanych niniejszego przedmiotu zamówienia należy wykonać w oparciu o przeprowadzoną wizję terenową oraz załączone przedmiary robót i dokumentację projektową oraz opis przedmiotu zamówienia. 2. Niniejsze zamówienie nie obejmuje wykonania zakresu prac dotyczących Etapu II tj. pozostałych prac budowlanych nie ujętych w ramach robót Etapu I. 2.1. Zakres prac wyłączony z niniejszego zamówienia obejmuje m.in.: * wykonanie elementów siłowni zewnętrznej zlokalizowanej w sąsiedztwie workout (ślizgi, wioślarz) wraz z dojściami oraz nasadzeniem projektowanej zieleni; * obiekty sportowe i ogrodzenie (boiska do koszykówki z piłkochwytami, boisko do badmintona, boisko do gry w bule, pentataque) wraz z oświetleniem obiektóworaz nasadzeniem projektowanej zieleni; * wykonanie budek i domków dla kaczek i łabędzi; * wykonanie fontanny pływającej na stawie niemieckim oraz fontanny "studnia"; * wykonanie kładki rekreacyjnej nad stawem (kładka duża); * wykonanie oświetlenia kładki rekreacyjnej nad stawem; * wykonanie kładki małej; * wykonanie nasadzeń projektowanej zieleni wokół stawu niemieckiego; * wykonanie projektowanych trybun + podest wejściowy; * wykonanie oświetlenia wokół stawu niemieckiego wraz z instalacją CCTV; * wykonanie oświetlenia na pozostałym terenie (w tym: wokół istniejących boisk do siatkówki plażowej, stake-parku wraz z instalacją CCTV); * wykonanie elementów małej architektury na pozostałym terenie (wokół istniejących boisk do siatkówki plażowej, wokół obiektów sportowych, w strefie stawu niemieckiego); * wykonanie punktów czerpalnych wody do podlewania wraz z przyłączami (na pozostałym terenie); * wykonanie odwodnienia boisk (boisko do koszykówki, boisko do badmintona i inne) Wykonawca robót (w ramach każdego w wyżej wymienionych zadań) jest zobowiązany do: 1) Zapewnienia obsługi geodezyjnej niezbędnej do wykonania przedmiotu zamówienia; 2) Wykonanie inwentaryzacji powykonawczej; 3) Organizacji i zagospodarowania placu budowy w tym m.in. utrzymania zaplecza budowy, zabezpieczenia istniejącego drzewostanu (tj. obłożenia pni matą zabezpieczającą, następnie deskami i obwiązania drutami lub taśmą) oraz pozostałą roślinność przed zniszczeniem w wyniku realizacji prac budowlanych (a w razie zniszczenia odtworzyć), zaopatrzenia placu budowy w niezbędne media (woda, energia elektryczna itp.), uzyskania stosownych zgód zapewniających dojazd do terenu budowy dostawcom i obsłudze budowy, dozór budowy, wywóz nieczystości, ubezpieczenie budowy, ponoszenia opłat administracyjnych, w tym opłat za zajecie pasa drogowego oraz wszelkich opłat za media niezbędne do zaopatrzenia terenu budowy; 4) Zapewnienia we własnym zakresie swoim pracownikom zaplecza biurowego i socjalnego z WC. 5) Utrzymania i likwidacji placu budowy po zakończeniu prac związanych z realizacją zamówienia, odtworzenie stanu pierwotnego dróg, ciągów pieszych i terenów zielonych, uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót itp. 6) Zapewnienia realizacji robót w sposób niemający wpływu na korzystanie przez mieszańców i kuracjuszy z terenu zagospodarowanego skate-parku - tj. terenu nie objętego przedmiotowym zamówieniem zapewniając; ? - wykonywanie prac o znacznym stopniu hałasu lub wymagających przerw w dostawie mediów w godzinach od 6:00 do 22:00; ? - najwyższą staranność przy wyznaczaniu i zabezpieczaniu zarówno placu budowy, jak i terenu zaplecza, magazynu budowy, miejsca dojazdu i pracy sprzętu na potrzeby budowy oraz każdego innego wykorzystywanego przez Wykonawcę. ? - składowanie materiałów budowlanych oraz sprzętu w miejscach do tego przeznaczonych (zabrania się składowania na terenach zielonych nieobjętego terenem przedmiotowego zamówienia). 7) Zapewnienia dozoru terenu budowy jak również ochrony znajdującego się na nim mienia. 8) Utwardzenia tymczasowych dróg dojazdowych do placu budowy np. gotowymi elementami żelbetowymi (płytami drogowymi) w sposób nieingerujący w stan istniejących dróg i ciągów komunikacyjnych. 9) Przeprowadzenia procedury związanej z uzyskaniem pozwolenia na częściowe użytkowanie (odrębnie dla zadania 1, zadania 2, zadania 3) z Powiatowego Nadzoru Budowlanego w Busku-Zdroju. 10) Bieżącej naprawy wszelkich uszkodzeń, w tym: dróg, sieci, przyłączy, punktów osnowy geodezyjnej i innych jakiegokolwiek rodzaju spowodowanych przez Wykonawcę lub jego Podwykonawców podczas prowadzenia robót, 11) wykonywania w okresie obowiązującej gwarancji - 1 raz w roku oraz w przypadku stwierdzonej konieczności na wezwanie Zamawiającego - przeglądów gwarancyjnych elementów objętych przedmiotem zmówienia, bieżącą konserwację oraz naprawę stwierdzonych podczas w/w przeglądów usterek lub wymianę uszkodzonych elementów, w tym w zakresie fontanny posadzkowej: a) Wykonawca robót w okresie objętym gwarancją jest zobowiązany do zapewnienia świadczenia usług serwisowo-konserwacyjnych wykonanych urządzeń i systemu fontanny posadzkowej. b) Wykonawca jest zobowiązany do dokonywania przeglądów serwisowo - konserwacyjnych w okresie objętym gwarancją i rękojmią z uwzględnieniem następujących terminów: * przed uruchomieniem fontanny po przerwie zimowej - koniec marca początek kwietnia, * po zakończeniu pracy fontanny (w danym roku kalendarzowym) - początek listopada. c) W ramach wykonywania przeglądów serwisowo - konserwacyjnych fontanny Wykonawca jest zobowiązany do: * wymiany materiałów eksploatacyjnych, * usuwania stwierdzonych wad i usterek. 2. Przedmiot zamówienia opisano szczegółowo w: a) dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik nr 10 SIWZ zawierającej: ? - Dokumenty formalno-prawne; ? - Projekt budowlany zjazdu z drogi gminnej dla budowy parkingu przy ul. Kopernika w Busku-Zdroju; ? - Projekt przyłączy kanalizacji deszczowej dla zagospodarowania terenów zielonych miedzy os. Kościuszki a os. Pułaskiego; ? - Zagospodarowanie terenu - Projekt zagospodarowania terenów zielonych między os. Kościuszki i os. Pułaskiego w Busku-Zdroju wraz z niezbędnym doposażeniem istniejącego zagospodarowania; ? - Projekt rozbiórki chodników istniejących i schodów terenowych; ? - Projekt nasadzeń i wycinki zieleni; ? - Projekt budynku zaplecza sanitarno-szatniowego wraz z instalacjami; ? - Projekt parkingu przy ul. Kopernika; ? - Projekt dojścia, schody terenowe, place; ? - Projekt fontanny posadzkowej; ? - Projekt toru pumptruck; ? - Projekt siłowni plenerowej + linarium ? - Projekt małej architektury; ? - Projekt - instalacje elektryczne zewnętrzne - oświetlenie terenu; ? - Projekt - instalacje elektryczne zewnętrzne - monitoring; ? - Projekt - przyłącza wody, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej - odwodnienia; ? - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych; b) Przedmiary robót - załącznik nr 9 SIWZ;


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45112710-5,

45111291-4,

45112720-8,

45210000-2,

45400000-1,

45310000-3,

45233220-7,

45233260-9,

45233290-8,

45330000-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
7 miesięcy

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Zadanie 2
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 03/06/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

HPM Szafraniec s.c. Paweł Szafraniec, Mariusz Szafraniec , hpm.szfraniec@interia.pl, ul. Wyszyńskiego 72, 28-100, Busko-Zdrój, kraj/woj. świętokrzyskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 1051109.52 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
31/10/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Nastąpiła konieczność wykonania robót dodatkowych związanych z budową budynku zaplecza sanitarno-szatniowego oraz zagospodarowaniem terenu, tj.:Wentylacyjne kanały z pustaków betonowych LK2,LK3, LK4, Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne systemowe, Wykonanie izolacji przy użyciu powłoki uszczelniającej - wklejenie wodoszczelnej taśmy uszczelniającej na krawędzi powierzchni pionowej i poziomej, Montaż elementów ozdobnych - oklejenie okien folią, Montaż elementów ozdobnych na elewacji, Kratki wentylacyjne 14x14 cm, Montaż płyt OSB pod obróbki blacharskie, Zarobienie na sucho końca kabla 5- cio żyłowego, Przeciski mechaniczne dla rury o śr.do 100 mm pod obiektami - (przyłącze elektryczne), Roboty ziemne wykonywane koparkami przedsiębiernymi o poj. łyżki 0.40 m3 w gruncie kat. III z transportem urobku samochodami samowyładowczymi, Humusowanie skarp z obsianiem, Przesadzanie drzew, Przestawienie elementu równoważni , Zawór ogrodowy niezamarzający, Bufor 40l do pompy ciepła.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zaszła konieczność oraz zasadność wykonania następujących robót dodatkowych związanych z budową budynku zaplecza sanitarno-szatniowego oraz zagospodarowaniem terenu w infrastrukturę niezbędną do prawidłowego funkcjonowania Zadania 2: 1. 1. BUDYNEK ZAPLECZA - 1.1. KONSTRUKCJE MUROWE - poz. 1 d.1.1 "Wentylacyjne kanały z pustaków betonowych LK2": W przedmiarach robót brak obmiaru robót związanych z wykonaniem kanałów wentylacyjnych, które były ujęte w dokumentacji projektowej. Wykonanie przedmiotowych robót jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu oraz wykonania powierzonego zakresu robót zgodnie z dokumentacją projektową. Obmiar= 24,66 m Wartość = 1 455,19 zł netto 2. 1. BUDYNEK ZAPLECZA - 1.1. KONSTRUKCJE MUROWE - poz. 2 d.1.1 "Wentylacyjne kanały z pustaków betonowych LK3": W przedmiarach brak obmiaru robót związanych z wykonaniem kanałów wentylacyjnych, które były ujęte w dokumentacji projektowej. Wykonanie przedmiotowych robót jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu oraz wykonania powierzonego zakresu robót zgodnie z dokumentacją projektową. ? Obmiar= 8,22 m ? Wartość = 595,21 zł netto 3. 1. BUDYNEK ZAPLECZA - 1.1. KONSTRUKCJE MUROWE - poz. 3 d.1.1 "Wentylacyjne kanały z pustaków betonowych LK4": W przedmiarach brak obmiaru robót związanych z wykonaniem kanałów wentylacyjnych, które były ujęte w dokumentacji projektowej. Wykonanie przedmiotowych robót jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu oraz wykonania powierzonego zakresu robót zgodnie z dokumentacją projektową. ? Obmiar= 1,20 m ? Wartość = 111,86 zł netto 4. 1. BUDYNEK ZAPLECZA - 1.2. HYDROIZOLACJA - poz. 4 d.1.2 "Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne systemowe. Wykonanie izolacji przy użyciu powłoki uszczelniającej na powierzchni poziomej z wywinięciem na ściany": Brak obmiaru wykonania hydroizolacji pomieszczeń sanitarnych, które są konieczne do wykonania, w celu zabezpieczenia ścian przed wilgocią oraz uszkodzeniem na skutek działania wody i wilgoci. Wykonanie przedmiotowych robót dodatkowych jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu. ? Obmiar= 22,45 m2 ? Wartość = 561,47 zł netto 5. 1. BUDYNEK ZAPLECZA - 1.2. HYDROIZOLACJA - poz. 5 d.1.2 "Wykonanie izolacji przy użyciu powłoki uszczelniającej - wklejenie wodoszczelnej taśmy uszczelniającej na krawędzi powierzchni pionowej i poziomej": Brak obmiaru wykonania hydroizolacji pomieszczeń sanitarnych, które są konieczne do wykonania, w celu zabezpieczenia naroża ścian przed wilgocią oraz uszkodzeniem na skutek działania wody i wilgoci. Wykonanie przedmiotowych robót dodatkowych jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu. ? Obmiar= 20,14 m ? Wartość = 825,74 zł netto 6. 1. BUDYNEK ZAPLECZA - 1.3. STALARKA - poz. 6 d.1.3 "Montaż elementów ozdobnych - oklejenie okien folią - O1 x1szt O2x2szt": Oklejenie okien matową folią w pomieszczeniach WC jest niezbędne do wykonania ze względu na konieczność ograniczenia przezroczystości okien w pomieszczeniach WC. Okna w pomieszczeniach WC damski/męski (na południowo-zachodniej ścianie elewacji) usytuowane na wysokości ok. 55cm w stosunku do poziomu terenu. Zaznaczyć należy, że budynek sanitarno- szatniowego znajduje się bezpośrednio przy istniejącej ścieżce rowerowej. Oklejenie okien folią zapewni ograniczenie przezierności szyb okiennych, co zapewni komfort użytkownikom sanitariatów. Wykonanie przedmiotowych robót dodatkowych jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu. ? Obmiar= 4,10 m2 ? Wartość = 704,01zł netto 7. 1. BUDYNEK ZAPLECZA - 1.3. STALARKA - poz. 7 d.1.3 "Montaż elementów ozdobnych na elewacji - STYRODUR + LICO": Brak obmiaru wykonania elementów ozdobnych na elewacji budynku, które były ujęte w dokumentacji projektowej a nie zostały ujęte w przedmiarach robót. Przedmiotowe elementy ozdobne (dekoracyjne) mają za zadanie zdefiniowanie charakteru budynku sanitarno-szatniowego. ? Obmiar= 9 szt. ? Wartość = 1 495,89 zł netto 8. 1. BUDYNEK ZAPLECZA - 1.4. KOMINY - poz. 8 d.1.4 "Kratki wentylacyjne 14x14 cm na wylotach kanałów wentylacyjnych": Brak obmiaru wykonania kratek wentylacyjnych na wylotach kanałów wentylacyjnych, które były ujęte w dokumentacji projektowej a nie zostały ujęte w przedmiarach robót. ? Obmiar= 36 szt. ? Wartość = 2 712,24zł netto 9. 1. BUDYNEK ZAPLECZA - 1.5. OBRÓBKI BLACHARSKIE - poz. 9 d.1.5 "Montaż płyt OSB pod obróbki blacharskie": Brak w przedmiarach obmiaru montażu płyty OSB pod obróbki blacharskie. Wykonanie przedmiotowych robót jest niezbędne, w celu wytworzenia równego podłoża pod obróbki z należytym spadkiem. Dopiero na tak przygotowanym podłożu można wykonać obróbki blacharskie. Wykonanie przedmiotowych robót dodatkowych jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu. ? Obmiar= 22,85 m2 ? Wartość = 3 122,45 zł netto 10. 2. ELEKTRYKA - OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE - poz. 20 d.2 "Zarobienie na sucho końca kabla 5-żyłowego o przekroju żył do 50 mm2 na napięcie do 1 kV o izolacji i powłoce z tworzyw sztucznych": Brak w przedmiarach obmiaru zarobienia kabla do lamp oświetleniowych zewnętrznych. Wykonanie tych robót jest niezbędne do prawidłowego działania instalacji elektrycznej. ? Obmiar= 22 szt. ? Wartość = 1 604,02 zł netto 11. 2. ELEKTRYKA - OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE - poz. 21 d.2 "Przeciski mechaniczne dla rury o śr.do 100 mm pod obiektami - (przyłącze elektryczne)": Brak w przedmiarach obmiaru wykonania przecisku pod chodnikami i elementami małej architektury pod przyłącze elektryczne oświetlenia zewnętrznego. Wykonanie przedmiotowych robót metodą bezwykopową umożliwi brak ingerencji w istniejące nawierzchnie chodnikowe i elementy małej architektury na trasie projektowanego przyłącza elektrycznego. ? Obmiar= 140 m ? Wartość = 19 380,20 zł netto 12. 3. ROBOTY ZIEMNE - poz. 22 d.3 "Roboty ziemne wykonywane koparkami przedsiębiernymi o poj. łyżki 0.40 m3 w gruncie kat. III z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1 km": ? Brak obmiaru wywozu usuniętej ziemi z wykopów pod fundamenty, koryt pod utwardzenie terenu oraz z rowów pod przyłącza sanitarne i elektryczne ? Obmiar= 181,99 m3 ? Wartość = 7 714,56 zł netto 13. 3. ROBOTY ZIEMNE - poz. 23 d.3 "Humusowanie skarp z obsianiem przy grubości warstwy humusu 5 cm": ? Brak obmiaru humusowania z obsianiem trawą miejsc po zakończonych poszczególnych pracach ziemnych (linarium, wyrównanie trenu przy budynku). ? Obmiar= 646,56 m2 ? Wartość = 6 517,32 zł netto 14. 3. ROBOTY ZIEMNE - poz. 24 d.3 "Przesadzenie drzew w terenie płaskim": Na etapie realizacji robót nastąpiła konieczność przesadzenia 1 szt. istniejącego drzewa, które koliduje z wykonaniem nawierzchni pod urządzenia siłowni zgodnie z założeniami dokumentacji projektowej. Wykonanie przedmiotowych robót jest niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową. ? Obmiar= 1 szt. ? Wartość = 258,29 zł netto 15. 3. ROBOTY ZIEMNE - poz. 25 d.3 "Przestawienie elementu równoważni - dwa słupki + betonowanie": Na etapie realizacji robót nastąpiła konieczność przestawienia elementu (dwa słupki) istniejącej równoważni, który kolidował z lokalizacją linarium zgodnie z założeniami dokumentacji projektowej. Wykonanie przedmiotowych robót jest niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową. ? Obmiar= 2 szt. ? Wartość = 616,10 zł netto 16. 5. SANITARKA - poz. 29 d.5 "Zawór ogrodowy niezamarzający": ? Konieczność montażu zaworu ogrodowego pod prysznic solarny oraz podlewanie w celu spuszczenia wody z instalacji na okres zimowy ? Obmiar= 2 kpl. ? Wartość = 2 753,88 zł netto 17. 5. SANITARKA - poz. 30 d.5 "Bufor 40l do pompy ciepła": ? Konieczność zainstalowania buforu do pompy ciepła aby instalacja c.o. działała poprawnie ? Obmiar= 1 szt. ? Wartość = 655,24 zł netto Wartość robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania budynku zaplecza sanitarno-szatniowego oraz zagospodarowania terenu w infrastrukturę niezbędną do wykonania przedmiotowego zadania (po dokonaniu obmiarów w terenie) stanowi kwotę: 51 083,67zł netto, co stanowi kwotę 62 832,91 zł brutto. Konieczność wykonania w/w robót wystąpiła w trakcie realizacji zadania - roboty opisane w pkt. 1-17 były uwzględnione w dokumentacji technicznej, a nie były uwzględnione w przedmiarach robót lub nie były uwzględnione ani w przedmiarach robót ani w dokumentacji projektowej, na podstawie których Zamawiający przygotował postepowanie przetargowe, a kolejno Wykonawca opracował kosztorys ofertowy. Wykonanie robót dodatkowych jest niezbędne, w celu prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, późniejszej prawidłowej eksploatacji budynku i wykonania obiektu w sposób umożliwiający uzyskanie pozwolenia na częściowe użytkowanie. Zasadnym jest z przyczyn technicznych wykonanie przedmiotowych prac przez Wykonawcę robót podstawowych - od nich uzależnione jest wykonanie zakresu podstawowego; wszczęcie nowego postępowania wydłużyłoby okres wykonania prac budowlanych, a tym samym oddanie obiektu do użytkowania

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
W trakcie realizacji Zadania 2 polegającego na wykonaniu budynku zaplecza sanitarno-szatniowego oraz zagospodarowania terenu w infrastrukturę niezbędną do prawidłowego funkcjonowania w/w zadania nastąpiła konieczność wykonania robót dodatkowych. Konieczność wykonania robót dodatkowych wystąpiła w trakcie realizacji zadania - roboty opisane w Protokole Konieczności Nr 1/2019 z dnia 28.10.2019r. były uwzględnione w dokumentacji technicznej, a nie były uwzględnione w przedmiarach robót lub nie były uwzględnione ani w przedmiarach robót ani w dokumentacji projektowej, na podstawie których Zamawiający przygotował postepowanie przetargowe, a kolejno Wykonawca opracował kosztorys ofertowy. Wykonanie robót dodatkowych jest niezbędne, w celu prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, późniejszej prawidłowej eksploatacji budynku i wykonania obiektu w sposób umożliwiający uzyskanie pozwolenia na częściowe użytkowanie. Zasadnym jest z przyczyn technicznych wykonanie przedmiotowych prac przez Wykonawcę robót podstawowych - od nich uzależnione jest wykonanie zakresu podstawowego; wszczęcie nowego postępowania wydłużyłoby okres wykonania prac budowlanych, a tym samym oddanie obiektu do użytkowania. Wartość robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania budynku zaplecza sanitarno-szatniowego oraz zagospodarowania terenu w infrastrukturę niezbędną do wykonania przedmiotowego zadania (po dokonaniu obmiarów w terenie) stanowi kwotę: 51 083,67zł netto, tj. 62 832,91zł brutto; Wobec powyższego oraz na podstawie § 24 oraz zapisów § 10 ust. 3, 5 pkt. 2, ust. 6 Umowy oraz zapisów SIWZ pkt. 25 ust. 1 pkt. 2, 6, 7 - określających rozliczenie faktycznie wykonanych robót kosztorysem powykonawczym oraz koniecznością wprowadzenia zmian do Umowy wynikających z wykonania robót dodatkowych, do postanowień Umowy Nr 40/RSID/2019 z dnia 03.06.2019r. zmienionej Aneksem Nr 1 z dnia 08.07.2019r. oraz Aneksem Nr 2 z dnia 03.09.2019r. wprowadza się zmiany w § 10 "Wynagrodzenie".

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.