eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowa Ruda › Przebudowa budynku SP7 w Nowej Rudzie przy ul. Kłodzkiej 7 na żłobek

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-01-21

Ogłoszenie nr 560012462-N-2019 z dnia 21-01-2019 r.

Nowa Ruda: Przebudowa budynku SP7 w Nowej Rudzie przy ul. Kłodzkiej 7 na żłobek
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 535009-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500071338-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500131392-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Nowa Ruda, Krajowy numer identyfikacyjny , ul. Rynek 1, 57-400 Nowa Ruda, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 074 8720339, 8720300, e-mail wrm@um.nowaruda.pl, miasto@um.nowaruda.pl, faks (074) 872 22 68.
Adres strony internetowej (url): www.nowaruda.biuletyn.net

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa budynku SP7 w Nowej Rudzie przy ul. Kłodzkiej 7 na żłobek

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

WI.271.11.2018/MF

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1 Przedmiotem zamówienia jest przebudowa istniejącego budynku SP7 zlokalizowanego w Nowej Rudzie przy ul. Kłodzkiej 7 na żłobek. Dodatkowo w ramach tego zamówienia należy pomalować całą elewację budynku w kolorze istniejącym (odcień zieleni). W ramach tego zamówienia należy także wyposażyć w urządzenia pomieszczenie wydawalni zgodnie z rysunkiem nr 8 projektu wykonawczego - RZUT PARTERU - stan projektowany. 3.2 Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w projekcie budowlanym i wykonawczym oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załącznik nr 4 do SIWZ. 3.3 Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia, wskazany został znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów (art. 29 ust. 3 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, systemów odniesienia, itd. równoważnych, zamiennych (w oparciu np. na produktach innych producentów) pod warunkiem: o spełnienia tych samych właściwości technicznych oraz estetycznych, o przedstawienia równoważnych, zamiennych rozwiązań na piśmie (dane techniczne, atesty, dopuszczenia do stosowania), o uzyskania akceptacji Zamawiającego oraz Projektanta. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.4 Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazane są odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważne" (art. 30 ust. 4 ustawy Pzp), 3.5 Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu gwarancji oraz rękojmi za wady przedmiotu zamówienia zakończy się po upływie min. 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego. W przypadku, gdy zamontowane materiały i/lub urządzenia wymagają cyklicznych przeglądów gwarancyjnych Wykonawca wykona je bezpłatnie w ramach udzielonej gwarancji. Gwarancja obejmuje również bezpłatną wymianę wraz z montażem elementów eksploatacyjnych. 3.6 Na wykonawcy ciąży obowiązek uzyskania aktualnych pozwoleń, uzgodnień, warunków technicznych przyłączeń, które są niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z kosztami ich uzyskania. 3.7 Wykonawca winien podać w Formularzu ofertowym (wzór - zał. nr 1 do SIWZ) cenę realizacji przedmiotu zamówienia na którą składa ofertę oraz wszystkie dodatkowe koszty niezbędne do zrealizowania przedmiotu zamówienia. 3.8 Wykonawca powinien we własnym zakresie przyjąć podstawy wyceny, tak aby zakres prac zawarty w wycenie - zapewniał wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób określony w SIWZ i załącznikach, o których mowa w pkt 3.2. 3.9 Zamawiający w postępowaniu przetargowym jako formę wynagrodzenia przyjął wynagrodzenie ryczałtowe. Przedmiary Robót stanowią jedynie materiał pomocniczy i nie stanowią podstawy określenia zakresu przedmiot zamówienia. Przedmiar Robót powinien być odczytywany w powiązaniu z SIWZ w tym, w Dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Uważa się, że Wykonawca dokładnie zapoznał się ze szczegółowym opisem robót, które należy wykonać i sposobem ich wykonania. 3.10 Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących przedmiot zamówienia w trakcie realizacji zamówienia, czynności w zakresie robót: tynkarskich, murarskich, dekarskich, instalacyjnych, rozbiórkowych. 3.10.1. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.10 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. Wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.10.2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.10 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności1 bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3.10.3 Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.10 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.10 czynności. 3.11 Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 - 2020. 3.12 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3.13 Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych 3.14 Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.


II.4) Główny kod CPV: 45200000-9
Dodatkowe kody CPV:

45400000-1,

45111300-1,

39314000-6

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
30.09.2018r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: ,
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 17/05/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

FHU Kwadros Michał Malik , , ul. Stara Droga 23a, 57-401, Nowa Ruda, kraj/woj. dolnośląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 1380000.00 pln.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/11/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zwiększenie wartość zamówienia przez wykonanie robót nie przewidzianych umową podstawową, a niezbędnych do wykonania zamówienia podstawowego oraz zmiana terminu wykonania zamówienia

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Uzasadnienie: Wykonawca we wniosku z dnia 16.11.2018 r., wnosi o przesunięcie terminu realizacji zadania oraz zlecenia robót dodatkowych nieobjętych zamówieniem, a niezbędnymi do wykonania zamówienia podstawowego. Na etapie realizacji inwestycji, stwierdzono konieczność wykonania robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć na etapie opracowania dokumentacji projektowej. Wartość robót dodatkowych ustalono na kwotę 24.600,00 zł. Zakres niezbędnych robót do wykonania obejmuje: I i II piętro - wykonanie podciągu stalowego Po demontażu przez Wykonawcę okładziny stropu w pomieszczeniu I piętra okazało się, iż brak jest wzmocnienia konstrukcji stropu. W celu wykonania zamówienia zgodnie z przepisami wymagane było wzmocnienie stopu poprzez wykonanie podciągu stalowego na całym stropie, co nie było przewidziane w dokumentacji projektowej. W dokumentacji zakładano wykonania wymianu na przejścia przewodu kominowego, na stropie posadowiona szachulcowa ściana działowa. Nadto stwierdzono, konieczność dodatkowego wzmocnienia krokwi (słupy, jętki, murłaty), które po dokonaniu odkrywek okazały się zmurszałe. Powyższy zakres zgodnie ze sztuką budowlaną można wykonać w terminie 21 dni Wykonanie powyższych robót dodatkowych jest konieczne do wykonania zamówienia podstawowego. Zamówienie na roboty dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu Wykonawcy na podstawie art. 144 ust.1 pkt. 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Powyższe nie powoduje zachwiania równowagi ekonomicznej pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym, nie prowadzi również do zachwiania pozycji konkurencyjnej Wykonawcy w stosunku do innych wykonawców biorących udział w postępowaniu, jak też nie prowadzi do zmiany kręgu wykonawców zdolnych do wykonania zamówienia. - Wyjaśnienie odnośnie zapisu "zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych, technicznych i gwarancyjnych" Zlecenie robót dodatkowych temu samemu Wykonawcy jest podyktowane faktem, że z przyczyn technicznych, jak i organizacyjnych, oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego, wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, na które w głównej mierze składają się wydatki związane z organizacją nowego zaplecza budowy, zaangażowaniem pracowników i sprzętu budowlanego, koniecznego do wykonania robót oraz ubezpieczeniem budowy. Zlecenie robót innemu podmiotowi niż obecny Wykonawca robót podstawowych, utrudni także dochodzenie ewentualnych roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji. Ponadto ze względów formalno-prawnych nie ma możliwości przekazania terenu budowy dwóm wykonawcom jednocześnie, a roboty budowlane muszą być wykonywane w tym samym czasie. Aby wprowadzić nowego Wykonawcę, obecny Wykonawca musiałby przekazać Inwestorowi teren budowy, który następnie musiałby zostać przekazany nowemu Wykonawcy. Wejście na teren budowy nowego Wykonawcy wstrzymałoby roboty wykonywane przez obecnego Wykonawcę na danych odcinkach robót. Wiązałoby się to z wystąpieniem przez Wykonawcę z roszczeniem terminowym i finansowym do Zamawiającego. Przedłużanie terminu realizacji umowy, nie z winny Wykonawcy, spowodowałoby, iż Wykonawca poniósł by dodatkowe koszty z utrzymywaniem zaplecza budowy, koszty pracowników, koszty obsługi budowy - i kosztami tymi miałby podstawy obciążyć Zamawiającego. Wydział WI wskazuje, iż zgodnie z oceną Inspektora nadzoru technologiczny czas niezbędny do wykonania powyższego zakresu wynosi 21 dni W związku z powyższym zasadne jest zawarcie Aneksu.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.