eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Modernizacja dróg powiatowychna terenie gminy Mietków w m. Dzikowa oraz m. Chwałów; na terenie gminy Sobótka w m. Sobótka oraz na terenie gminy Żórawina na odcinku Jarosławice - Okrzeszyce, w podziale na 4 zadania.



Ogłoszenie z dnia 2019-01-08

Ogłoszenie nr 560004398-N-2019 z dnia 08-01-2019 r.

Wrocław: Modernizacja dróg powiatowych: na terenie gminy Mietków w m. Dzikowa oraz m. Chwałów; na terenie gminy Sobótka w m. Sobótka oraz na terenie gminy Żórawina na odcinku Jarosławice - Okrzeszyce, w podziale na 4 zadania.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 619322-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500275879-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wrocławski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Wrocławskiego, Krajowy numer identyfikacyjny 93193481600000, ul. ul. Kościuszki 131, 50440 Wrocław, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. +48 71 72 21 700, e-mail starostwo@powiatwroclawski.pl, faks +48 71 72 21 706.
Adres strony internetowej (url): https://powiatwroclawski.bip.net.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Modernizacja dróg powiatowych: na terenie gminy Mietków w m. Dzikowa oraz m. Chwałów; na terenie gminy Sobótka w m. Sobótka oraz na terenie gminy Żórawina na odcinku Jarosławice - Okrzeszyce, w podziale na 4 zadania.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

SP.ZP.272.58.2018.II.DT

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Modernizacja dróg powiatowych: na terenie gminy Mietków w m. Dzikowa oraz m. Chwałów; na terenie gminy Sobótka w m. Sobótka oraz na terenie gminy Żórawina na odcinku Jarosławice - Okrzeszyce, w podziale na 4 zadania: Zadanie 3 - Modernizacja drogi powiatowej nr 2075D (ul. F. Chopina) na odcinku od działki nr 3/3 AM-27, obręb Sobótka, do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1990D (pl. Wolności w Sobótce) na terenie miasta Sobótka Przedmiot zamówienia obejmuje modernizację nawierzchni drogi powiatowej nr 2075D w celu polepszenia jej parametrów technicznych na odcinku od miejsca zakończenia poprzedniego remontu tj. od działki nr 3/3 AM-27 obręb Sobótka do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1990D (pl. Wolności w Sobótce). Modernizacja prowadzić będzie do przywrócenia nośności istniejącej nawierzchni, jej zabezpieczenia przed szkodliwym działaniem warunków atmosferycznych, a tym samym polepszenie stanu technicznego oraz walorów funkcjonalnych i użytkowych drogi oraz poprawę komfortu i bezpieczeństwa użytkowników drogi. Długość odcinka drogi na jakim będą prowadzone prace wynosi ok. 800 m a jego lokalizację pokazano na załączonej mapie orientacyjnej. Zakres robót wykonany będzie w istniejącym pasie drogowym (na dz. nr 42dr AM-18, 26dr i 48/4dr AM-17 obręb Sobótka gm. Sobótka). 2) Zakres robót: a) wykonanie robót pomiarowych geodezyjnych i wysokościowych, b) oczyszczenie nawierzchni jezdni, przez zebranie warstwy zanieczyszczeń, c) profilacyjne sfrezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej na gł. 4 cm, d) rozebranie zniszczonych krawężników betonowych na odcinku o długości ok. 320mb, e) ułożenie krawężników betonowych wystające o wymiarach 15x30 cm na podsypce cementowo-piaskowej na ławie betonowej na odcinku o długości ok. 320mb, f) wykonanie robót ziemnych z wywozem i utylizacją - korytowanie na długości drogi bez chodnika pod utwardzenie poboczy z frezowiny, g) wykonanie zjazdów indywidualnych z kruszywa kamiennego 0-31,5mm; h) przełożenie nawierzchni z kostki brukowej i kostki betonowej, krawężników kamiennych na zjazdach w celu wysokościowego nawiązania się do nawierzchni nowej jezdni, i) przeprowadzenie regulacji zasuw wodociągowych i gazowych, włazów kanałowych oraz kratek ściekowych znajdujących się w pasie drogowym, j) skropienie emulsją asfaltową kationową oczyszczonej podbudowy jezdni, k) ułożenie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej o grubości po zagęszczeniu 5cm, l) utwardzenie poboczy gruntowych frezowaną o szer. 0,75m dopasowując ich powierzchnię wysokościowo do krawędzi jezdni (uzupełnienie i profilowanie różnicy wysokości poboczy), m) humusowanie poboczy i skarp, n) wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego i pionowego, o) wywóz urobku i sprzątanie terenu budowy. UWAGI: Należy wysokościowo dopasować istniejące zjazdy oraz wloty na skrzyżowaniach z dróg gminnych do wysokości rzędnych nowej nawierzchni drogi powiatowej. Cały zakres robót wykonany będzie w istniejącym pasie drogowym (42dr AM-18, 26dr i 48/4dr AM-17 obręb Sobótka gm. Sobótka). Szczegółowy zakres prac określono w kosztorysie ofertowym i opisie technicznym. Zamierzenia te mają na celu poprawę bezpieczeństwa użytkowników drogi.


II.4) Główny kod CPV: 45.23.31.40 - Roboty drogowe
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od dnia 13.11.2018r. do dnia 14.12.2018r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Zadanie 3 - Modernizacja drogi powiatowej nr 2075D (ul. F. Chopina) na odcinku od działki nr 3/3 AM-27, obręb Sobótka, do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1990D (pl. Wolności w Sobótce) na terenie miasta Sobótka
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 13/11/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

ARKADIUSZ MIKA PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWO-HANDLOWE "DOMAX", , ul. Grabińska 8, 42-283, Boronów, kraj/woj. małopolskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 389111.13 pln.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
11/12/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Zmiana dotyczy wydłużenienia terminu realizacji przedmiotu zamówienia do dnia 30.03.2019r.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W dniu 07.12.2018 r. Wykonawca wystąpił do Zamawiającego z wnioskiem o przesunięcie terminu zakończenia zadania pn. "Modernizacja drogi powiatowej nr 2075D (ul. F. Chopina) na odcinku od działki nr 3/3 AM-27 obręb Sobótka do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1990D (pl. Wolności w Sobótce) na terenie miasta Sobótka", z pierwotnie określonego w umowie terminu do dnia 14.12.2018 r. na nowy termin do dnia 30.03.2018 r. Wniosek uzasadniony został panującymi od dnia 20.11.2018 r. tj. od dnia przekazania przez Zamawiającego terenu budowy Wykonawcy, niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, które nie pozwalały na prowadzenie robót zgodnie ze sztuką budowlaną z zachowaniem technologii należytego ich wykonania. Z uwagi na panujące aktualnie warunki atmosferyczne, tj.: temperatura powietrza oscylująca wokół 0°C, występujące okresowo przymrozki (spadki temperatury poniżej 0°C w porze nocnej), wysoką wilgotność oraz występowanie opadów atmosferycznych, jak również niekorzystne prognozy długoterminowe, nie jest możliwe wykonanie robót bitumicznych na zadaniu z zachowaniem wymagań zawartych w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych w terminie umownym. Projektowana grubość warstwy profilującej asfaltowej wynosi 4 cm, natomiast grubość warstwy ścieralnej wynosi 5 cm na jezdni oraz 3 cm na chodniku do odbudowy. Zgodnie z warunkami określonymi w "Wymaganiach technicznych WT-2 2016 - część II Wykonanie warstw nawierzchni asfaltowych" stanowiących część dokumentacji przetargowej, mieszankę mineralno-asfaltową należy wbudowywać w sprzyjających warunkach atmosferycznych. Nie dopuszcza się wbudowania mieszanki mineralno-asfaltowej podczas opadów atmosferycznych i silnego wiatru przekraczającego 16 m/s. Temperatura otoczenia w ciągu doby nie powinna być niższa od temperatury podanej w tabeli 7. Temperatura powinna być mierzona co najmniej 3 razy dziennie: przed przystąpieniem do robot oraz podczas ich wykonywania w okresach równomiernie rozłożonych w planowanym czasie realizacji dziennej działki roboczej. Według tabeli nr 7 warstwę wiążąca należy układać w przy minimalnej temperaturze 0°C a warstwę ścieralną z betonu asfaltowego w temperaturze +5°C przy założeniu, że temperatura podłoża wynosi co najmniej +5°C. Mając na uwadze powyższe wymagania oraz zbliżający się okres zimowy stwierdzono, iż zachodzi konieczność przesunięcia terminu realizacji ww. grupy robót, a tym samym przedłużenia terminu realizacji przedmiotu umowy. Wnioskowany termin 30.03.2019 r. gwarantuje, że roboty objęte umową będą mogły być dokończone a mieszanki mineralno-asfaltowe wbudowane zostaną w sprzyjających warunkach atmosferycznych zgodnie z przytoczonymi powyżej wymogami technologicznymi. Prawne: Zamawiający zastrzegł możliwość zmian i uzupełnień zawartej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy PZP na etapie postępowania przetargowego, wyłącznie w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy podpisanego przez obydwie strony, pod rygorem nieważności. Wnioskowana zmiana jest zatem zgodna z PZP oraz ze SIWZ dla przedmiotowego zadania. Zawarcie aneksu w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy jest zgodne z § 17 ust. 2 pkt 8 umowy nr ZP.273.104.2017.II.DT z dnia 13.11.2018 r. §17 ust.2 pkt 8 umowy dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy: 8) W przypadku przestojów lub opóźnień w wykonywaniu prac przez Wykonawcę będących następstwem wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: specyfikacjami (ogólne i szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowią część dokumentacji przetargowej), normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, Zamawiający dopuszcza zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy, określonego w § 4 ust. 2 niniejszej umowy, poprzez wydłużenie o okres takiego opóźnienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach będzie dłuższy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed taką zmianą, z zastrzeżeniem § 12 ust. 5.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.