eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Realizacja robót remontowych pomieszczeń w przyziemiu w bud. C KWP przy ul. Mogilskiej 109

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-01-03

Ogłoszenie nr 560000639-N-2019 z dnia 03-01-2019 r.

Kraków: Realizacja robót remontowych pomieszczeń w przyziemiu w bud. C KWP przy ul. Mogilskiej 109
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 609097-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500243801-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 35108157000000, ul. ul. Mogilska 109, 31571 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 012 6154860, 6154862, e-mail zzp@malopolska.policja.gov.pl, faks 012 6154887; 6154219.
Adres strony internetowej (url): http://malopolska.policja.gov.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa terenowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Realizacja robót remontowych pomieszczeń w przyziemiu w bud. C KWP przy ul. Mogilskiej 109

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.117.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia są roboty remontowe pomieszczeń w przyziemiu w bud. C KWP przy ul. Mogilskiej 109 pod potrzeby mechanoskopii Laboratorium Kryminalistycznego K KWP w Krakowie". 1.1. Ogólny zakres prac demontażowych. ? demontaż istniejącej instalacji c.o. wraz z osprzętem; ? demontaż istniejącego rurażu wody i kanalizacji wraz z osprzętem; ? częściowy demontaż instalacji elektrycznej wraz osprzętem; ? skucie tynków (wg potrzeby); ? likwidacja istniejącego kanału; ? rozbiórka istniejącego wykończenia posadzki z gresu technicznego oraz posadzki betonowej; ? demontaż dwuskrzydłowych drzwi - 2 sztuki; jednoskrzydłowych - 1 szt. ? demontaż dygestorium w pomieszczeniu warsztatu. ? wywiezienie gruzu i odpadów demontażowych; 1.2. Opis zakresu prac remontowych i standardu wykończenia pomieszczeń. 1) Drzwi ? montaż drzwi drewnianych płytowych - szer. 90 cm 1 szt., drzwi aluminiowych przesuwnych - 1 szt.; drzwi dwuskrzydłowych w miejscu zdemontowanych drzwi dwuskrzydłowych (przejście pomiędzy boksami garażowymi) - 1 szt. EI-30; ? drzwi bez progów (jeżeli będzie to technicznie możliwe). 2) Garaż oznaczony na rzucie jako nr 1 ? zasypanie istniejącego kanału; ? wykonanie właściwego fundamentu/płyty pod podnośnik samochodowy (w załączeniu do opracowania informacja od producenta podnośnika); ? wykonanie warstw posadzki: podbudowy z ubitego piasku gr 10 cm, chudego betonu gr. 5 cm, styropianu EPS FS20 gr. 5 cm ułożonego na folii budowlanej, podkładu betonowego kl.C20/25 gr. 5 cm z domieszkami przeciwskurczowymi wykonanym ze spadkiem w kierunku odpływu liniowego, posadzki żywicznej, epoksydowej, antypoślizgowej (forma spustów posadzkowych i materiał wykonania dostosowane do funkcji pomieszczenia) ; ? uzupełnienie ubytków ścian; ? obudowa z płyt g-k istniejących pod stropem rur c.o. i przewodów elektr. (przebieg rur w poprzek garażu) wraz z wykonaniem w obudowie rewizji ? przygotowanie ścian pod powłoki malarskie, w tym wykonanie gładzi; ? malowanie ścian emulsją w kolorze jasnym; ? ułożenie płytek ściennych gresowych do wysokości 200 cm; ? oklejenie okien czarną folią; ? montaż progu - najazdowego, aluminiowego lub ze stali nierdzewnej - w miejscu bramy wjazdowej do garażu (próg z atestem) wysokość montażu progu dostosowana do wysokości nowej posadzki w garażu i umożliwiająca swobodny wjazd lub wtoczenie pojazdu; ? montaż aluminiowych drzwi przesuwnych w miejsce dwuskrzydłowych rozwieralnych (kierunek przesuwu drzwi jak zaznaczony na załącznikach graficznych); ? wykonanie fundamentu pod podnośnik samochodowy (wg załączonej specyfikacji podnośnika); ? montaż odpływu liniowego na całą szerokość boksu ? montaż blatu kuchennego szerokości 60 cm dochodzącego do zlewozmywaka ze stali nierdzewnej (kwasoodpornej) ? wykonanie instalacji elektrycznej, wod-kan wraz z osprzętem. 3) Garaż oznaczony na rzucie jako nr 2 ? uzupełnienie ubytków ścian; ? przygotowanie ścian i sufitu pod powłoki malarskie, w tym wykonanie gładzi; ? malowanie ścian i sufitu emulsją w kolorze jasnym; ? ułożenie płytek ściennych gresowych do wysokości 200 cm; ? montaż progu - najazdowego, stalowego - w miejscu bramy wjazdowej do garażu (próg z atestem); ? wykonanie warstw posadzki: podbudowy z ubitego piasku gr 10 cm, chudego betonu gr. 5 cm, styropianu EPS FS20 gr. 5 cm ułożonego na folii budowlanej, podkładu betonowego kl.C20/25 gr. 5 cm z domieszkami przeciwskurczowymi wykonanym ze spadkiem w kierunku odpływu liniowego, posadzki żywicznej, epoksydowej, antypoślizgowej (forma spustów posadzkowych i materiał wykonania dostosowane do funkcji pomieszczenia); ? montaż odpływu liniowego na całą szerokość boksu ? wymiana drzwi dwuskrzydłowych na drzwi o tym samym rozmiarze EI30, aluminiowe z zamkiem i samozamykaczem. ? wykonanie instalacji elektrycznej, wod-kan wraz z osprzętem. 4) Warsztat oznaczony na rzucie jako nr 3 ? demontaż dygestorium ? uzupełnienie ubytków ścian; ? przygotowanie ścian i sufitu pod powłoki malarskie, w tym wykonanie gładzi ścian; ? malowanie ścian i sufitu emulsją w kolorze jasnym; ? wykonanie warstw posadzki: podbudowy z ubitego piasku gr 10 cm, chudego betonu gr. 5 cm, styropianu EPS FS20 gr. 5 cm ułożonego na folii budowlanej, podkładu betonowego kl.C20/25 gr. 5 cm z domieszkami przeciwskurczowymi wykonanym ze spadkami, posadzki żywicznej, epoksydowej, antypoślizgowej (forma spustów posadzkowych i materiał wykonania dostosowane do funkcji pomieszczenia); ? montaż drzwi szer. 90 cm ? wykonanie instalacji elektrycznej, wod-kan wraz z osprzętem. Posadzka we wszystkich remontowanych pomieszczeniach wykonana z utrzymaniem jednego poziomu. 2. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji postępowania parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdującymi się w dokumentacji. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej ustawy PZP), Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w zakresie opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku zaoferowania produktów równoważnych lub techniki wykonania robót budowlanych, Wykonawca musi wraz z ofertą przedstawić oferowane produkty lub techniki wykonania robót budowlanych oraz dołączyć dokumenty potwierdzające parametry techniczne i analizę porównawczą, z której jednoznacznie będzie wynikać, że są one w pełni równoważne do rozwiązań wskazanych w dokumentacji postępowania, a także uzyskać stosowną zgodę projektanta na ich zastosowanie podczas realizacji prac budowlanych i wykończeniowych. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: dokumentacja projektowa - załącznik nr 11 do SIWZ oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 12 do SIWZ. 4. Wykonawca udzieli gwarancji: na wykonane roboty budowlane, urządzenia i materiały wykorzystane do realizacji zamówienia nie krótszej niż 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego robót. 5. Zamawiający będzie wymagał zawarcia umowy na warunkach określonych w załączniku Nr 5 do SIWZ


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45310000-3,

45300000-0,

45330000-9,

45331000-6

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 31.12.2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
10/12/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wynika z faktu, że zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, które stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie warunki okreslone w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Wykonawca prac remontowych w trakcie rób demontażowych istniejącej posadzki dwóch garaży poinformował Zamawiającego o odkryciu istniejącego podposadzkowego kanału technologicznego z instalacją centralnego ogrzewania obiektu. W trakcie przeprowadzonych oględzin stwierdzono faktyczne istnienie instalacji c.o. w kanałach technologicznych przebiegających w miejscu wykonania nowych warstw pod nową posadzkę. Co więcej stan techniczny instalacji jest bardzo zły, co powoduje, że w przypadku pozostawienia jej w tym stanie mogłoby to doprowadzić z dużym prawdopodobieństwem do wystąpienia w przyszłości do jej rozszczelnienia i wystąpienia awarii. Ponadto pozostawienie istniejącego starego odcinka instalacji c.o. spowodowałoby jej uszkodzenie w trakcie wykonywania otworu w posadzce pod fundament podnośnika. Dodatkowo w trakcie prac demontażowych odkryto pod skutą posadzką dwie poziome żeliwne rury kanalizacji deszczowej o średnicy 150 mm przebiegające w bezpośredniej bliskości nowo projektowanego fundamentu pod podnośnik samochodowy. Rury te znajdują się w złym stanie technicznym, są mocno wyeksploatowane, nieszczelne oraz posiadają miejscowe pęknięcia, co w przypadku ich pozostawienia, skutkowałoby podmakaniem i zawilgoceniem fundamentu podnośnika oraz uszkodzeniem wierzchniej warstwy nowo wykonywanej powłoki epoksydowej posadzki. Z uwagi na powyższe niezbędna jest wymiana ich na nowe. Dodatkowo podczas robót związanych z demontażem istniejących drzwi, został odsłonięty przebiegający w ścianie pion instalacji sanitarnej o średnicy 110 mm, który na łączeniu rur żeliwnych jest pęknięty i znajduje się w bardzo złym stanie technicznym. W związku z tym pozostawienie istniejącego pękniętego pionu spowodowałoby nasiąknie i niszczenie ściany, która w ramach przedmiotowego remontu podlega flizowaniu, wykonaniu nowej gładzi i malowaniu. W związku z tym należy część instalacji wymienić przed montażem nowych drzwi i wykończeniem ściany. W związku z powyższym, dla możliwości prawidłowego wykonania prac remontowych, koniecznym jest zdemontowanie istniejących odcinków instalacji c.o. kanalizacji deszczowej i sanitarnej, a następnie ułożenie nowych. Dodatkowo wyeliminuje to w przyszłości wystąpienie awarii tej części instalacji, a co za tym idzie zaoszczędzi kosztów z jej usunięciem. Wykonawca przedłożył kosztorys na roboty dodatkowe związane z wymianą instalacji c.o., kanalizacji deszczowej i sanitarnej w wysokości brutto 29.254,91zł. Wskazany powyżej zakres prac był niemożliwy do przewidzenia na etapie przetargu i zawierania umowy, ze względu na ich ujawnienie się dopiero na etapie prac demontażowych i rozbiórkowych. Po przeanalizowaniu przedłożonego przez Wykonawcę kosztorysu, stwierdzono, że został on opracowany w oparciu o podstawę, stawkę robocizny, narzuty i ceny materiałów użytych w kosztorysie ofertowym będącym załącznikiem do umowy o roboty budowlane Nr AQ.RU.2380.419.2018 z dnia 08.10.2018 r. Wskazane powyżej roboty należy ocenić jako roboty dodatkowe. Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wynika z faktu, że zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, które stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów technicznych (wykonawca wykonuje całość prac remontowych) . b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego (wykonawca kalkuluje koszty tak jak w ofercie i daje na te roboty 60 miesięczną gwarancję), c) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Mając na uwadze powyższe zawarcie aneksu do umowy jest możliwe na podstawie § 20 ustęp 2 i 3 umowy: a.) zwiększający zakres prac remontowych i wynagrodzenie o roboty dodatkowe wskazane powyżej; b.) zmieniającego termin realizacji o czas niezbędny na wykonanie wskazanych powyżej robót dodatkowych, tj. z dnia 30.12.2018r. do dnia 15.01.2019r. c.) wprowadzającego możliwość odbioru częściowego i odbioru końcowego oraz płatności częściowej i końcowej (w związku z faktem wystąpienia robót dodatkowych).

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.