eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rybnik › Remont ulicy Chabrowej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-20

Rybnik: Remont ulicy Chabrowej
Numer ogłoszenia: 55451 - 2015; data zamieszczenia: 20.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Rybnik , ul. B. Chrobrego 2, 44-200 Rybnik, woj. śląskie, tel. 032 4223011, faks 032 4224124.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont ulicy Chabrowej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont ulicy Chabrowej. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: a) Zakres zadania, polegający na wymianie nawierzchni ul. Chabrowej (koszty ponoszone przez Miasto Rybnik): - wykonanie podbudowy gr. 15+8 cm 8.562 m2 - wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 7 cm 8.562 m2 - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 5 cm 8.562 m2 - wymiana krawężników min. klasy T, na ławie betonowej 2.408 m - wykonanie chodników z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm na podbudowie z kruszywa łamanego gr. 10 cm 1.235 m2 - wymiana obrzeży betonowych 841 m - regulacja zjazdów oraz roboty rozbiórkowe, towarzyszące i wykończeniowe. b) Zakres zadania, polegający na wymianie nawierzchni zatok parkingowych, przylegających do ul. Chabrowej (koszty ponoszone przez Rybnicką Spółdzielnię Mieszkaniową) : - wyrównanie podbudowy oraz wykonanie zatok parkingowych z kostki brukowej betonowej gr. 8cm na podsypce piaskowej 1.966 m2 - wymiana krawężników min. klasy T, na ławie betonowej 780 m - wykonanie chodników z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm na podbudowie z kruszywa łamanego gr. 10 cm 18 m2 - wymiana obrzeży betonowych 9 m - wykonanie podbudowy gr. 15+8 cm 581 m2 - wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 7 cm 581 m2 - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 5 cm 581 m2 - regulacja zjazdów oraz roboty rozbiórkowe, towarzyszące i wykończeniowe. POZOSTAŁE INFORMACJE DLA WYKONAWCÓW 1. Istniejącą nawierzchnię z mieszanek mineralno-bitumicznych należy sfrezować, a gruz bitumiczny należy dostarczyć na bazę Rybnickich Służb Komunalnych - dla zakresu zadania finansowanego przez Miasto Rybnik, oraz na administrację Rybnickiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Chabrowej 1 - dla zakresu zadania finansowanego przez Rybnicką Spółdzielnię Mieszkaniową. 2. Podbudowę z kruszywa łamanego należy wykonać z nowego materiału naturalnego. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania materiałów z odzysku (korytowania i rozbiórek) oraz z recyklingu. 3. Elementy betonowe do zabudowania muszą posiadać min. parametry: nasiąkliwość - Kl. 2, odporność na zamrażanie/rozmrażanie - Kl. 3, wytrzymałość na zginanie - T, odporność na ścieranie - H. 4. Materiały z rozbiórki we wszystkich branżach przedmiarowych, które Zamawiający uzna za przydatne do ponownego wykorzystania, na polecenie Zamawiającego na własny koszt należy dostarczyć na bezzwrotnych paletach do siedziby Rybnickich Służb Komunalnych (dla zakresu zadania finansowanego przez Miasto Rybnik) lub na administrację Rybnickiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Charbowej (dla zakresu finansowanego przez Rybnicką Spółdzielnię Mieszkaniową) powinny być układane w następujący sposób: 1) kształtka betonowa 6 cm w ilości - 10 warstw / na palecie 8 cm w ilości - 8 warstw / na palecie 2) krawężniki drogowe w ilości 10 sztuk / na palecie (2 warstwy po 5 szt. na warstwie) 3) płyty 35x35 ilości 60 sztuk / na palecie - 10 warstw po 6 szt. na warstwie. 5. Inne nie wskazane wyżej materiały należy układać w sposób wskazany przez p. kierownika magazynu RSK lub magazynierów (dla zakresu zadania finansowanego przez Miasto Rybnik) lub przedstawiciela Rybnickiej Spółdzielni Mieszkaniowej (dla zakresu zadania finansowanego przez Rybnicką Spółdzielnię Mieszkaniową). 6. Zamawiający zakłada, że roboty będą prowadzone w systemie dwuzmianowym z uwzględnieniem ciszy nocnej od godz. 22.00 - 06.00. 7. Wykonawca jest zobowiązany do informowania o odbiorach robót zarówno Zamawiającego, jak i przedstawiciela Rybnickiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Brak uczestnictwa przedstawiciela RSM w odbiorze robót, które było spowodowane nie dopełnieniem powyższego, skutkować będzie brakiem odbioru robót przez Zamawiającego. 8. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia minimalnego terminu usunięcia wad do 14 dni. 9. Zamawiający będzie wymagał taśmy bitumicznej na wszelkich stykach i łączeniach pionowych nawierzchni, w tym również na styku nawierzchni ze studzienkami, z krawężnikami, etc. Wymagana grubość taśmy: 4mm. 10. Regulacje żeliwnych elementów, m.in. kratek ściekowych, wpustów ulicznych, włazów należy wykonać przy użyciu mrozoodpornej, szybkowiążącej, nie kurczącej się zaprawy na bazie cementu modyfikowanego tworzywem sztucznym. 11. Roboty mają być prowadzone w sposób zapewniający przejazd i dojścia do wszystkich obiektów zlokalizowanych wzdłuż ulic, w szczególności dojazd służb ratowniczych do budynków. 12. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w terminie do trzech dni roboczych od podpisania Umowy, harmonogramu prowadzenia prac, w którym uwzględniony zostanie podział wykonania robót na etapy. Zamawiający informuje, że planowany jest do wykonania remont ul. Budowlanych, który terminowo może pokrywać się z remontem ul. Chabrowej. Wykonawca ma uwzględnić ten fakt w harmonogramie. W/w harmonogram podlega akceptacji przez Zamawiającego. 13. Obowiązkiem Wykonawcy będzie wykonanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z zatwierdzeniem go przez odpowiednie jednostki i Policję, a następnie zabezpieczenie i oznakowanie robót zgodnie z tym projektem. Należy dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji niniejszej umowy, roboty prawidłowo wygrodzić oraz eliminować do niezbędnego minimum całkowite zamknięcie odcinków ul. Chabrowej (KR2). Wykonawca będzie odpowiedzialny za usuwanie samochodów z placu budowy i pełną współpracę w tym zakresie z Policją. 14. Na wykonawcy spoczywa obowiązek właściwego poinformowania użytkowników ul. Chabrowej oraz mieszkańców zamieszkujących przy tej ulicy o rozpoczęciu jej remontu i konieczności parkowania samochodów poza obrębem prowadzenia prac (Rybnicka Spółdzielnia Mieszkaniowa już przekazała mieszkańcom informację o planowanym remoncie drogi). 15. Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do: - zastosowania materiałów dopuszczonych do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie, - geodezyjnej obsługi w ramach zadania (art. 27 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne Dz.U.05.240.2027), - udzielenia gwarancji na roboty oraz zastosowane materiały minimum 60 miesięcy; o okres gwarancji wydłuża się uprawnienia z tytułu rękojmi za wady. 16. W związku z wymaganiami ustawy Prawo ochrony środowiska oraz zapisami Programu Ochrony Powietrza dla stref województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu, Zamawiający informuje, że w trakcie prowadzenia prac budowlanych będzie wymagał zastosowania technologii wykonania robót, które ograniczają do minimum pylenie stosowanych materiałów budowlanych oraz są nieuciążliwe dla środowiska. Szczególnie dla Zamawiającego jest ważne, by w trakcie prowadzenia prac budowlanych były zachowane zasady: 1) Zraszania wodą terenu budowy w okresach suszy. 2) Stosowania zabezpieczeń pylistych materiałów sypkich przed rozwiewaniem (przykrycie plandekami, zraszanie). 3) Transportu materiałów sypkich samochodami wyposażonymi w plandeki ograniczające pylenie przewożonych materiałów. 4) Stosowania gotowych mieszanek budowlanych przygotowywanych w wytwórniach. 18. Zamawiający będzie prowadził monitoring pojazdów opuszczających plac budowy pod kątem ograniczenia zanieczyszczenia dróg. W przypadku stwierdzenia uchybień, które zagrażają środowisku naturalnemu i są niezgodne z przepisami polskiego prawa i powyższymi zapisami, Zamawiający wstrzyma prowadzenie robót. 19. Przypomina się również, że: - Wykonawca jest zobowiązany do używania sprzętu i maszyn, które są zgodne z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi ich użytkowania. - organizacja placu budowy i prowadzenie prac budowlanych nie mogą zagrażać środowisku naturalnemu. 20. Zaleca się, aby Wykonawca dysponował taborem samochodów ciężarowych przystosowanych do odbioru odpadów typu gruz oraz przywozu materiałów budowlanych, które są wyposażone w silniki spełniające wymagania co najmniej normy EURO 4 w zakresie emisji spalin. Szczegółowy zakres prac precyzują przedmiary robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. Załącznik stanowią uzgodnienia i plan sytuacyjny..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 180.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 61.000 PLN (sześćdziesiąt jeden tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane - każda z nich o wartości co najmniej 1.800.000,00 zł brutto oraz każda obejmująca swym zakresem budowę, przebudowę lub remont dróg. W przypadku inwestycji, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia inwestycji (w przypadku inwestycji rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca dysponuje osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane wykonawcze w zakresie dróg. W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane. Zamawiający uzna uprawnienia zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy -w oparciu o Art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 ze zmianami).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ). Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Kosztorys.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Liczba samochodów ciężarowych realizujących przedmiot zamówienia spełniających wymagania co najmniej normy EURO 4 w zakresie emisji spalin - 10
  • 3 - Termin realizacji zamówienia - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: 1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy jedynie w niżej opisanych przypadkach: 1) przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót przez Zamawiającego ze względu na wystąpienie zdarzeń losowych (klęska żywiołowa, znaleziska niewybuchów oraz archeologiczne), 2) przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót ze względu na wystąpienie kolizji z dotychczasowym uzbrojeniem (nie wykazanym lub inaczej wykazanym na mapach) oraz aktualizacji uzgodnień branżowych, w tym również zmian wymagań wprowadzonych do tych aktualizacji, 3) przedłużenie terminu realizacji umowy w przypadku wstrzymania robót przez Zamawiającego z powodu stwierdzenia konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji przetargowej (niewykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ) niezbędnych do prawidłowej realizacji robót, o czas na jaki roboty zostały wstrzymane, 4) przedłużenie terminu realizacji umowy o tyle dni, ile będą trwały ciągłe opady deszczu nieprzerwanie w okresie powyżej 3 dni (udokumentowane odrębnym pismem i potwierdzone przez Zamawiającego), które nie pozwolą na realizację robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, 5) przedłużenie terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia protestów społecznych związanych z realizacją tej umowy, które nie pozwolą na realizacje robót budowlanych o tyle dni, ile trwało wstrzymanie robót. 2. Podstawą przedłużenia terminu umownego jest zgłoszenie przerwania robót budowlanych przez Wykonawcę w dacie ich przerwania ze wskazaniem przyczyny ich wstrzymania, potwierdzone każdorazowo przez Zamawiającego w formie pisemnej. Przedłużenie terminu nastąpi w oparciu o aneks do umowy. Podstawą sporządzenia aneksu do umowy będzie wniosek Wykonawcy, w którym Zamawiający potwierdzi okres wstrzymania robót na podstawie okoliczności opisanych w ust. 1.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.um.rybnik.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Rybnika, ul. Bolesława Chrobrego 2, Wydział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.05.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta Rybnika, ul. Bolesława Chrobrego 2, pok. 302.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.