eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Wyłonienie Wykonawcy w zakresie wykonania robót budowlanych i nasadzeń zieleni związanych z rozbudową Parku Kieszonkowego przy ul. Morcinka w Krakowie, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2019-09-20

Ogłoszenie nr 550199914-N-2019 z dnia 20-09-2019 r.

Kraków: Wyłonienie Wykonawcy w zakresie wykonania robót budowlanych i nasadzeń zieleni związanych z rozbudową Parku Kieszonkowego przy ul. Morcinka w Krakowie, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 36177709700000, ul. Za Torem 22, 30-542 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. +48 1220102240, e-mail przetargi@zzm.krakow.pl, faks -.
Adres strony internetowej (url): https://zzm.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wyłonienie Wykonawcy w zakresie wykonania robót budowlanych i nasadzeń zieleni związanych z rozbudową Parku Kieszonkowego przy ul. Morcinka w Krakowie, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie
Numer referencyjny 113/2019

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie wykonania robót budowlanych i nasadzeń zieleni związanych z rozbudową Parku Kieszonkowego przy ul. Morcinka w Krakowie, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. Znak sprawy: 113/2019. 1.1. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności roboty ogólnobudowlane wraz z zakupem lub wykonaniem, dostawą i montażem elementów małej architektury oraz wykonaniem nawierzchni, a także wykonanie nasadzeń zieleni i ich pielęgnacja. Wszystkie prace mają być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz normami. Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie dokumentacji powykonawczej oraz inwentaryzacji w programie R3 Trees zgodnie z załączoną instrukcją tego programu. 1.2. Miejsce wykonania robót budowlanych: skwer zlokalizowany w północnej części Krakowa przy ul. Morcinka i ul. Kantorowickiej, na działkach nr 2/15, 2/16, 443/3, obręb. 4 j. ew.: Nowa Huta w Krakowie. 1.3. Zakres zamierzenia inwestycyjnego obejmuje zagospodarowanie opisanych wyżej działek poprzez między innymi: 1.3.1. Budowę elementów małej architektury, w tym pergoli, zestawu piknikowego (ławka typ 1, typ 2 i stół piknikowy), donic (typ 1, typ 2, typ 3, typ 4, typ 5), skrzyni na narzędzia, kompostownika, płotku drewnianego, poidełka, 1.3.2. wykonanie nawierzchni żwirowej wraz z obrzeżami drewnianymi, 1.3.3. wykonanie nawierzchni z płyt betonowych w żwirze, 1.3.4. wykonanie nasadzeń zieleni wraz z pielęgnacją w okresie gwarancji, 1.3.5. wykonanie oświetlenia, 1.3.6. demontaż i utylizację elementów istniejących (zgodnie z załącznikiem graficznym nr 1 do niniejszego opracowania i zestawieniem tabelarycznym w formacie Excel - 1 plik zawierający jeden arkusz), stanowiącymi załącznik nr B do niniejszego S. 1.4. W zakresie kolorystyki wszystkich elementów małej architektury, Zamawiający dopuszcza tolerancję kolorystyki w zależności od palety danego oferowanego producenta, co zostanie uzgodnione z Wykonawcą na etapie realizacji inwestycji. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu do zaakceptowania próbki kolorystyczne dla nawierzchni, obiektów małej architektury oraz pozostałych elementów. 1.5. Szczegółowy zakres prac i wymagania dotyczące ich realizacji opisany jest w dokumentacji projektowej i we wzorze umowy oraz załącznikach jak i STWiORB, przedmiarze oraz instrukcji i specyfikacji programu R3Trees, stanowiące Załącznik B do S i będący jej integralną częścią (1 plik w formacie zip). 1.6. Zamawiający zaznacza, że załączony przedmiar stanowi jedynie materiał pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty oraz określenia zakresu i wyliczenia ryczałtowej ceny, a następnie rozliczeń umowy jest dokumentacja projektowa oraz STWiORB. 1.7. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest również do: 1.7.1 zagwarantowania wszystkich niezbędnych materiałów, narzędzi oraz sprzętu do wykonania robót, 1.7.2 zabezpieczenia terenu prowadzonych prac oraz stosowania materiałów, sprzętu zgodnie z wymogami BHP, 1.7.3 wykonania prac zgodnie z zakresem zawartym w dokumentacji projektowej oraz STWiORB, 1.7.4 wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej, obejmującej m.in. certyfikaty, atesty, geodezyjną inwentaryzację powykonawczą terenu, dziennik robót, tabela elementów wytworzonych, tabela elementów likwidowanych, karty utrzymania i konserwacji poszczególnych elementów wytworzonych w formie tabelarycznej zgodnie z załączonym schematem, 1.7.5 po zakończeniu prac montażowo-budowlanych teren należy uporządkować, a elementy nie podlegające doprowadzić do stanu jak przed ich rozpoczęciem, 1.7.6 terminowego wykonania zadania, 1.7.7 uaktualnienie inwentaryzacji powykonawczej zagospodarowania terenu - urządzeń małej architektury, nawierzchni i innych elementów wytworzonych - w formie graficznej (plik .dwg oraz .pdf) i opisowej (plik .xls - forma tabeli określająca ich liczbę/ilość oraz ceny jednostkowe), wraz z przygotowaniem materiałów w wersji umożliwiającej import do aplikacji R3Trees, zgodnie z załączoną do S instrukcją obsługi programu, znajdującą się w załączniku B do S, 1.7.8 wykonanie pełnej dokumentacji fotograficznej, urządzeń małej architektury, nawierzchni i innych elementów wytworzonych, wraz z umieszczeniem pełnej dokumentacji fotograficznej w programie R3Trees w uzgodnieniu z Zamawiającym, 1.7.9 wykonania prac zgodnie z dokumentacja projektową, obowiązującymi przepisami prawa oraz normami, 1.7.10 Wykonawca jest zobowiązany również do dołączenia kart utrzymania w formie opisowej i graficznej (plik .pdf) do aplikacji R3Trees dla każdego z elementów wytworzonych m.in. urządzeń małej architektury czy nawierzchni w uzgodnieniu z Zamawiającym, 1.7.11 zgłoszenie inwentaryzacji powykonawczej do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, 1.7.12 Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania. 1.8 Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia przejęcia terenu robót do zabezpieczenia terenu budowy i ustawienia tablic informacyjnych (tablice bądź banery w lokalizacjach uzgodnionych z Zamawiającym według wzoru uzgodnionego z Zamawiającym przed podpisaniem umowy). Zabezpieczenie terenu budowy musi mieć estetyczną oraz jednolitą graficznie formę i skutecznie uniemożliwiać przedostanie się na teren placu budowy osób postronnych. 1.9 Wykonawca zobowiązany jest do wykonania oraz przedstawienia celem zaakceptowania projektu organizacji ruchu oraz dopełnienia wszelkich niezbędnych formalności z tym związanych z procedurami Zarządu Dróg Miasta Krakowa niezbędnych dla realizacji i odbioru przedmiotu umowy, w tym między innymi dotyczących zmiany organizacji ruchu (procedura ZDMK-7), zezwoleń na wjazd na drogi z ograniczeniem tonażu będące w zarządzie ZDMK (procedura ZDMK-12), zezwoleń na czasowe zajęcie pasa drogowego (procedura ZDMK-24) i/lub innych niezbędnych, jeżeli zajdzie taka konieczność. 1.10 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac na terenie Gminy Miejskiej Kraków, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac. 1.11 Wykonawca zobowiązany jest do stosowania przy realizacji prac technologii i sposobu ich wykonywania, która zapewni ich prowadzenie "na mokro", czyli techniką "bezpyłową", która pozwoli na uniknięcie zapylenia, a tym samym zanieczyszczenia powietrza i narażenia osób pracujących, jak i postronnych, na wystąpienie warunków szkodliwych dla zdrowia i środowiska. 1.12 Podczas wykonywania prac pracownicy i sprzęt Wykonawcy muszą być oznakowane nazwą firmy. 1.13 Podstawą rozliczenia wykonanych prac będzie protokół odbioru sporządzony przez Zamawiającego oraz dostarczona przez Wykonawcę dokumentacja powykonawcza oraz inwentaryzacja w aplikacji R3Trees. 1.14 Kwota wynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia obejmuje wszystkie koszty Wykonawcy jakie poniesie lub może ponieść w związku z realizacją prac lub innych czynności związanych z ich realizacją, w tym w szczególności zakup, dostawę, w tym transport, wyładunek i przeniesienie lub montaż, wyposażenie ekip roboczych, zakup użytych materiałów, należyte oznakowanie i zabezpieczenie prac, ewentualną rekultywację terenu i uporządkowanie miejsca pracy, koszty organizacji i zabezpieczenia ruchu. 1.15 Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby wszystkie osoby wykonujące w czynności w zakresie prac budowlanych, a w szczególności dotyczące prac ziemnych, obsługi maszyn budowlanych, czynności montażowych, prac w zakresie nawierzchni i prac związanych z przygotowaniem terenu, jak i nasadzeniami zieleni, prac porządkowych oraz związanych z zagospodarowaniem terenu były zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2019r. poz. 1040 z późn. zm.). Zobowiązanie wynikające ze zdania poprzedniego dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją robót objętych zakresem niniejszej umowy. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych. Zamawiający podkreśla, iż Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia w trakcie realizacji zamówienia takiej ilości osób, o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, aby umowa realizowana była należycie i terminowo. 2. Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia we wskazanym w pkt 4) S terminie i z uwzględnieniem jego zapisów, liczonych od daty udzielenia zamówienia, tj. zawarcia umowy. 3. Wykonawca musi dołączyć do oferty obliczenie ceny oferty wyliczonej w oparciu o indywidualną kalkulację - kosztorysy uproszczone w zakresie robót budowlanych z podaniem cen jednostkowych, niezbędnych dla realizacji zamówienia, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów niniejszej S oraz doświadczenia zawodowego Wykonawcy. 4. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w S i jej załącznikach. 5. Wykonawca musi zaoferować: 5.1. 12-miesięczny okres gwarancji na nasadzenia zieleni wraz z pielęgnacją w okresie gwarancji, 5.2. co najmniej 24-miesięczny okres gwarancji na elementy małej architektury, tj. dostarczone lub wykonane elementy i obiekty małej architektury wraz z przeglądami, regulacjami i konserwacją zgodnie z zaleceniami producenta/ów, 5.3. co najmniej 36-miesięczny okres gwarancji na wszystkie roboty budowlane wchodzące w skład przedmiotu zamówienia (z wyłączeniem elementów małej architektury) wraz z przeglądami, regulacjami i konserwacją zgodnie z zaleceniami producenta/ów, 5.4. co najmniej 60-miesięczny okres rękojmi na całość przedmiotu zamówienia, 5.5. gwarancja i rękojmia będzie liczona od dnia następnego po dacie odbioru końcowego całości przedmiotu zamówienia. Gwarancja obejmuje między innymi, poza ujętymi prawnie, nieodpłatną (wliczoną w cenę oferty) naprawę oraz konserwację i przeglądy wynikające z warunków gwarancji producenta/ów w okresie gwarancyjnym realizowaną w miejscu użytkowania, przez osoby lub podmioty posiadające stosowną autoryzację producenta/ów lub ich wymianę. 6. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców do oferty musi być załączony ich wykaz z zakresem powierzonych im zadań. 7. Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy, stanowiący integralną część S. 8. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia przedstawione w S. 9. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym integralną część S.

II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7

Dodatkowe kody CPV:

45111200-0,

45111213-4,

45223800-4,

45233200-1,

77310000-6


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 226194.41
Waluta:
PLN

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje roboty budowlane między innymi w zakresie dostawy, montażu elementów małej architektury. Znak sprawy: 113/2019. Zamówienie podobne, które polega na powtórzeniu robót jest następstwem wcześniej udzielonego zamówienia podstawowego, gdyż w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, nr sprawy 92/2019, zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu nr 571703-N-2019 z dnia 10.07.2019r., jak i w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia z dnia 10.07.2019r. określono zakres oraz możliwą wartość robót podobnych. Zamawiający, w przywołanym powyżej zamówieniu podstawowym, przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, polegających na powtórzeniu określonego zakresu robót. Zakres prac mających być przedmiotem zamówienia powtarzającego się będzie realizowany na warunkach przewidzianych w dokumentacji postępowania dla zamówienia podstawowego, a w szczególności wykonania robót budowlanych zgodnie z podstawowymi wymaganiami SIWZ i jej załączników. Ustawa PZP stanowi, iż w trybie zamówienia z wolnej ręki można zawrzeć umowę między innymi w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. W niniejszym przypadku, Zamawiający w treści SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, udzieli wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w zakresie do 100% wartości szacunkowej zamówienia na warunkach przewidzianych w dokumentacji postępowania dla zamówienia podstawowego. Zakres prac podobnych (powtarzających) może obejmować a w szczególności dotyczących parków lub terenów rekreacyjnych, z elementami infrastruktury towarzyszącej, niezbędnymi instalacjami i przyłączeniami oraz zagospodarowaniem terenu, włącznie z elementami i urządzeniami oraz obiektami małej architektury, nawierzchniami, rekultywacją terenu, pielęgnacją lub nasadzeniami zieleni, zgodnie z podstawowymi wymaganiami SIWZ i jej załącznikami, w tym zgodnie z warunkami wzoru umowy. W przedmiotowym przypadku zamówienie podobne jest udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, gdyż umowę w zakresie zamówienia podstawowego zawarto w dniu 23.08.2019r. Ponadto zamówienie powtarzające się nie przekracza łącznie zakładanych 100% wartości zamówienia podstawowego, gdyż wartość szacunkowa zamówienia podstawowego wynosi 498.926,39 zł netto, a wartość szacunkowa zamówienia podobnego jest poniżej 50% jego wartości i wynosi kwotę 226.194,41 zł netto. Przy tym zamówienie jest udzielane temu samemu Wykonawcy, na rzecz którego udzielono zamówienia podstawowego, tj.: MARKFLOR Sp. z o.o. Sp. k., ul. Cechowa 127A, 30-685 Kraków. Przedstawione powyżej okoliczności wyczerpują przesłanki do udzielenia zamówienia podobnego w trybie zamówienia z wolnej ręki, wynikające z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy PZP. Istniejące uwarunkowania, jak i obowiązująca w tym zakresie regulacja wynikająca z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, prowadzą do jednoznacznego wniosku, że wykonanie robót podobnych (powtarzających się) jest możliwie i zasadne, a przy tym należy je powierzyć dotychczasowemu Wykonawcy umowy. Uwzględniając przedstawione argumenty i okoliczności faktyczne oraz prawne uznać należy, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zauważyć należy, iż zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, w tym przypadku, w oparciu o powołaną podstawę prawną, może nastąpić w określonych ustawą szczególnych okolicznościach przy spełnieniu stosownych przesłanek, których wystąpienie w niniejszym przypadku zostało wykazane. Dodać należy, iż zastosowanie w niniejszym przypadku trybu zamówienia z wolnej ręki w żadnej mierze nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i pełnego dostępu do zamówienia, gdyż z opisanych wyżej przyczyn oraz z przedstawionych okoliczności jednoznacznie wynika, iż istnieje uzasadniona możliwość a zarazem potrzeba udzielenia zamówienia podobnego polegającego na powtórzeniu analogicznych robót budowlanych wskazanemu Wykonawcy na warunkach przewidzianych w dokumentacji postępowania dla zamówienia podstawowego. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

MARKFLOR Sp. z o.o. Sp. k., , ul. Cechowa 127A, 30-685, Kraków, kraj/woj. małopolskie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.