eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sieradz › Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Sieradz

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2020-06-02

Ogłoszenie nr 550095507-N-2020 z dnia 02-06-2020 r.

Sieradz: Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Sieradz OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sieradz, Krajowy numer identyfikacyjny 73093452000000, ul. ul. Armii Krajowej 5, 98-200 Sieradz, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 043 827 55 50, e-mail kpelka@ugsieradz.com.pl, faks 043 822 32 01.
Adres strony internetowej (url): www.ugsieradz.finn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Sieradz
Numer referencyjny ZFZ.271.1.8.2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: 1)Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości położonych na terenie Gminy Sieradz, dostarczonych przez Wykonawcę wskazanego przez Zamawiającego. 2)Zakres zamówienia obejmuje zagospodarowanie następujących odpadów komunalnych: 1. 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury - szacunkowa ilość odpadów w Mg - 3,29 2. 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych - szacunkowa ilość odpadów w Mg - 0,03 3. 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe- szacunkowa ilość odpadów w Mg - 65,66 4. 17 02 01 Drewno - szacunkowa ilość odpadów w Mg - 2,91 5. 17 02 02 Szkło - szacunkowa ilość odpadów w Mg - 2,71 6. 17 02 03 Tworzywa sztuczne - szacunkowa ilość odpadów w Mg - 10,75 7. 20 01 01 Papier i tektura - szacunkowa ilość odpadów w Mg - 15,06 8. 20 01 11 Tekstylia - szacunkowa ilość odpadów w Mg - 3,37 9. 20 01 38 Drewno inne niż wymienione w 20 01 37 - szacunkowa ilość odpadów w Mg -1,54 10. 20 01 39 Tworzywa sztuczne - szacunkowa ilość odpadów w Mg - 0,31 11. 20 01 40 Metale - szacunkowa ilość odpadów w Mg - 0,26 12. 20 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny - szacunkowa ilość odpadów w Mg - 22,18 13. 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - szacunkowa ilość odpadów w Mg - 517,22 14. 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe- szacunkowa ilość odpadów w Mg - 44,54 3)Zagospodarowanie odpadów polega na przetworzeniu odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 21 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.). 4)Ilekroć Zamawiający posługuje się kodami odpadów, należy przez to rozumieć kody zawarte w Rozporządzeniu Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r. poz. 10). 5)Odpady komunalne w celu ich zagospodarowania będą przekazywane sukcesywnie w ilościach zależnych od ilości odpadów wytworzonych na terenie Gminy Sieradz i odebranych przez podmiot świadczący usługę odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Sieradz, do instalacji komunalnej wskazanej przez Wykonawcę w ofercie lub stacji przeładunkowej, jeżeli Wykonawca zapewnia, w zaoferowanej cenie ofertowej za zagospodarowanie danego rodzaju odpadów, Zamawiającemu możliwość przekazania odpadów do stacji przeładunkowej. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów do instalacji komunalnej stosuje się odpowiednio do przekazywania odpadów do stacji przeładunkowej. 6)Odpady podlegające obowiązkowi zagospodarowania w instalacji komunalnej mogą zostać zagospodarowane wyłącznie w instalacji komunalnej. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne muszą zostać zagospodarowanie w instalacji komunalnej prowadzonej przez Wykonawcę, wskazanej w ofercie, za wyjątkiem sytuacji dla, których w sposób wyraźny przewidziano wyłączenie tego obowiązku. 7)Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił realizację zamówienia w zakresie zagospodarowania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych przy użyciu instalacji komunalnej do przetwarzania odpadów objętych przedmiotem zamówienia, wskazanej na liście, o której mowa w art. 38b ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 8)Jeżeli instalacja komunalna prowadzona przez Wykonawcę i wskazana w ofercie nie będzie przyjmować odpadów, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przyjęcie odpadów w innej instalacji komunalnej, na swój koszt i własnym staraniem, jak również pokryć koszt wygenerowany przez konieczność transportu odpadów komunalnych do wyznaczonej przez Wykonawcę instalacji, w wysokości różnicy kosztu transportu odpadów komunalnych do instalacji wskazanej w ofercie a kosztu transportu odpadów do wskazanej przez Wykonawcę instalacji komunalnej, za wyjątkiem sytuacji w której Wykonawca samodzielnie zapewni transport odpadów komunalnych przywiezionych do instalacji komunalnej wskazanej w ofercie, do innej instalacji komunalnej lub umożliwi przekazanie odpadów do stacji przeładunkowej wskazanej w ofercie. 9)Jeżeli inna instalacja, niż instalacja komunalna wskazana przez Wykonawcę w ofercie, nie będzie przyjmować odpadów, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przyjęcie odpadów w innej (alternatywnej) instalacji, na swój koszt i własnym staraniem, jak również pokryć koszt wygenerowany przez konieczność transportu odpadów komunalnych do wyznaczonej przez Wykonawcę instalacji, w wysokości różnicy kosztu transportu odpadów komunalnych do instalacji wskazanej w ofercie a kosztu transportu odpadów do wskazanej przez Wykonawcę instalacji, za wyjątkiem sytuacji w której Wykonawca samodzielnie zapewni transport odpadów komunalnych przywiezionych do instalacji wskazanej w ofercie, do innej (alternatywnej) instalacji lub umożliwi przekazanie odpadów do stacji przeładunkowej wskazanej w ofercie. 10)Wykonawca powiadomi Zamawiającego oraz podmiot, który będzie dostarczał odpady objęte niniejszym zamówieniem do wskazanej przez Wykonawcę instalacji w celu ich zagospodarowania, o każdej sytuacji braku możliwości przekazanie odpadów do instalacji wskazanej w ofercie, przy jednoczesnym wskazaniu instalacji, w której Wykonawca zapewnił przyjęcie odpadów. Powiadomienie nie może nastąpić później niż w ciągu 24 godzin od powzięcia informacji o zaistnieniu stanu braku możliwości przekazania odpadów do wskazanej w ofercie instalacji. 11)Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany instalacji do zagospodarowania odpadów wskazanej przez Wykonawcę w ofercie, jeżeli zmiana taka będzie konieczna ze względu na obiektywnie zaistniałe okoliczności, np. awaria instalacji pod warunkiem akceptacji nowej instalacji przez Zamawiającego i na warunkach z nim uzgodnionych. Przekazanie odpadów do nowej instalacji nie może powodować zwiększenia kosztów dla Zamawiającego, w tym również wynikających z konieczności transportu odpadów do innej instalacji niż wskazana w ofercie, chyba że Wykonawca pokryje te koszty. 12)Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo potwierdzić przyjęcie odpadów kwitem wagowym z legalizowanej wagi znajdującej się na terenie instalacji zagospodarowania odpadów. Kwit wagowy powinien zawierać między innymi datę, godzinę wjazdu i wyjazdu pojazdu, nr rejestracyjny pojazdu, rodzaj dostarczonych odpadów, nazwę podmiotu dostarczającego odpady, masę brutto, masę netto, numer kwitu wagowego. 13)Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przekazać kopię kart przekazania odpadu, niezwłocznie nie później niż w terminie 2 dni. 14)Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przekazać kopię dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem dotyczących legalizacji wagi, niezwłocznie nie później niż w terminie 2 dni. 15)Wykonawca zobowiązany jest do przyjęcia odpadów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 - 17:00. 16)Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu danych niezbędnych do sporządzania rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Dane ww. Wykonawca przedłoży w formie pisemnej pod adres Zamawiającego oraz w wersji elektronicznej - w edytowalnej tabeli (arkusz kalkulacyjny) przesłanej pod adres sekretariat@ugsieradz.com.pl. 17)a) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.) przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: -czynności związane z zagospodarowaniem odpadów komunalnych (pracownicy fizyczni), -obsługa urządzeń instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, -sortowanie odpadów. b)W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt 17 a) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: -żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, -żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, -przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. c)Na etapie po zawarciu umowy, Wykonawca niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 5 dni roboczych będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Nie przedstawienie we wskazanym terminie ww. oświadczenia, bądź przedstawienie oświadczenia niekompletnego, nie obejmującego wszystkich wyspecyfikowanych czynności może być podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy oraz naliczenia kar umownych, zgodnie z treścią wzoru umowy stanowiącej załącznik Nr 1 do zaproszenia do negocjacji. d)W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w terminie 10 dni roboczych Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ppkt 17 a) czynności w trakcie realizacji zamówienia: -oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; -poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Ustawa z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781). (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; e)Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt 17 a) czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w załączniku Nr 1 do zaproszenia do negocjacji - wzór umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt 17 a) czynności i może być podstawą do odstąpienia przez Zamawiającego od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

II.5) Główny Kod CPV: 90500000-2

Dodatkowe kody CPV:

90510000-5,

90514000-3,

90533000-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Podstawa prawna: Art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1843) - dalej "ustawa pzp", Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający przeprowadził dwa postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o szacunkowej wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartość kwoty 214 000 euro na zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Sieradz. Wszczęcie pierwszego postępowania, znak referencyjny ZFZ.271.1.5.2020, miało miejsce w dniu 02.04.2020r. poprzez opublikowanie ogłoszenia o zamówieniu Nr 528630-N-2020 w Biuletynie Zamówień Publicznych, w tym samym dniu ogłoszenie zamieszczono na stronie internetowej Zamawiającego - Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Sieradz oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego. W dniu 08.04.2020r. Zamawiający przesłał do 8 firm zajmujących się zagospodarowaniem odpadów komunalnych informację o wszczęciu postępowania, w trybie art. 11 b ust. 2 ustawy pzp. W przedmiotowym postępowaniu, termin składania ofert upłynął w dniu 16.04.2020r. o godz. 09:00. W terminie składania ofert nie wpłynęła żadna oferta. W dniu 17.04.2020r. Zamawiający zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp, unieważnił postępowanie o udzielenie przedmiotowego zamówienia. Drugie postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o szacunkowej wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartość kwoty 214 000 euro na zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Gminy Sieradz o znaku referencyjnym ZFZ.271.1.6.2020, zostało wszczęte w dniu 21.04.2020r. poprzez opublikowanie ogłoszenia o zamówieniu Nr 532883-N-2020 w Biuletynie Zamówień Publicznych, w tym samym dniu ogłoszenie zamieszczono na stronie internetowej Zamawiającego - Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Sieradz oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego. W dniu 21.04.2020r., po opublikowaniu ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający przesłał również do 17 firm zajmujących się zagospodarowaniem odpadów komunalnych informację o wszczęciu postępowania, w trybie art. 11 b ust. 2 ustawy pzp. W przedmiotowym postępowaniu, termin składania ofert upłynął w dniu 05.05.2020r. o godz. 09:00. W terminie składania ofert nie wpłynęła żadna oferta. W dniu 06.05.2020r. Zamawiający zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp, unieważnił postępowanie o udzielenie przedmiotowego zamówienia. Mając powyższe na uwadze, Zamawiający wypełnia dyspozycję art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp. Zamawiający podjął dwukrotnie próbę wyłonienia wykonawcy w trybie konkurencyjnym - przetargu nieograniczonego, dwukrotnie Zamawiający musiał unieważnić postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp, tj. ze względu na niezłożenie ofert. W kolejnym postępowaniu prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki, utrzymano wszystkie warunki, jakie Zamawiający postawił w prowadzonych uprzednio postępowaniach w trybie przetargu nieograniczonego, a zatem pierwotne warunki zamówienia pozostaną niezmienne. Wobec powyższego udzielenie przedmiotowego zamówienia jest zgodne z przepisami.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.