eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Prószków › Remont budynku położonego w Prószkowie, ul. Opolska 10 - termomodernizacja ścian zewnętrznych budynku, remont elewacji budynku gospodarczego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2019-04-19

Ogłoszenie nr 550078476-N-2019 z dnia 19-04-2019 r.

Prószków: Remont budynku położonego w Prószkowie, ul. Opolska 10 - termomodernizacja ścian zewnętrznych budynku, remont elewacji budynku gospodarczego OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

tak
Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Ewelina Pordzik z Kancelarii Radców Prawnych i Doradców Podatkowych MEISSNER i WSPÓLNICY sp. p. z/s w Opolu, ul. Kośnego 62, 45-372 Opole, e.pordzik@meissner.net.pl


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Prószków, Krajowy numer identyfikacyjny 53141324800000, ul. ul. Opolska 17, 46-060 Prószków, woj. opolskie, państwo Polska, tel. 774 013 700, e-mail przetargi@proszkow.pl, faks 77 4648461, 77 4013711.
Adres strony internetowej (url): http://www.bip.proszkow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont budynku położonego w Prószkowie, ul. Opolska 10 - termomodernizacja ścian zewnętrznych budynku, remont elewacji budynku gospodarczego
Numer referencyjny RG.271.6.2019

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres prac objętych zamówieniem : Izolacje: Ocieplenie ścian zewnętrznych: styropian EPS 75 gr.10-15 cm Ocieplenie ościeży: styropian EPS 75 gr.5 cm Wykończenie zewnętrzne: - Wykończenie ścian zewnętrznych: Tynk akrylowy, gr. uziarnienia 1,5-2.0 mm, faktura: baranek wykonany na warstwie zaprawy klejowej zbrojonej siatką Narożniki zewnętrzne wykończone kątownikiem stalowym z siatką - Malowanie: Farby akrylowe, kolor wg. projektu elewacji Tynki akrylowe: farba akrylowa Drewniane okapy zabezpieczyć preparatami do konserwacji drewna - Balustrada: Pochwyt stalowy ze stali nierdzewnej Przed ociepleniem ścian cokołowych założyć profil startowy U150 Szczegółowy zakres prac objętych zamówieniem zawarty jest w dokumentacji technicznej oraz przedmiarach robót. Przedmiotowe roboty należy wykonać w szczególności zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz dokumentacją techniczną. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zostaną przywołane nazwy własne produktów, materiałów lub technologii, przyjmuje się, że służą one określeniu pożądanego standardu wykonania i określeniu właściwości i wymogów technicznych założonych w dokumentacji technicznej dla danych rozwiązań. W takiej sytuacji warunki równoważności zostały opisane w dokumentacji technicznej zadania. Wykonawca ma obowiązek osobistego wykonania zamówienia. Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji zadania tj.: roboty rozbiórkowe, roboty przygotowawcze, roboty budowlane w zakresie budynków wielofunkcyjnych, roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze, instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów, roboty malarskie, izolacja cieplna, uprzątnięcie terenu robót zostały zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 917 z późn zm.). Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu oświadczenie o takim zatrudnieniu w ciągu 5 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy. Obowiązek ten nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu Prawa budowlanego. W przypadku konieczności zmiany pracownika/pracowników w czasie trwania umowy, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu informację o powyższym fakcie w ciągu 5 dni kalendarzowych od zaistniałej zmiany w formie stosownego oświadczenia, o którym mowa powyżej. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w terminie 5 dni kalendarzowych Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób wykonujących wskazane w niniejszym punkcie czynności: o oświadczenie Wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, wskazane powyżej. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy. Obowiązek ten nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie.; o złożenia przez Wykonawcę na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie 5 dni kalendarzowych raportu stanu i sposobu zatrudnienia osób, z dowodami odprowadzania obligatoryjnych składek do ZUS, przez cały okres realizacji umowy, aż do protokolarnego przejęcia robót przez Zamawiającego. Jeżeli przekazanie Zamawiającemu powyższych dokumentów mogłoby naruszać przepisy dot. ochrony danych osobowych, to dokumenty te powinny zostać odpowiednio zanonimizowane. Nie przedłożenie przez Wykonawcę oświadczeń o zatrudnieniu pracowników w wyżej wymienionych terminach, będzie skutkować naliczaniem kar umownych, wskazanych szczegółowo we wzorze umowy w sprawie niniejszego zamówienia (stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszych Istotnych Informacji). Termin realizacji zadania 60 dni od dnia podpisania umowy (planowany termin podpisania umowy 6.05.2019 r.). Przed negocjacjami Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kalkulację ceny na Formularzu kalkulacji ceny, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do niniejszych Istotnych Informacji. Przedłożona kalkulacja będzie podlegała stosownym negocjacjom. W dniu przeprowadzenia negocjacji Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania składając stosowne oświadczenie o braku podstaw wykluczenia zgodnie z Załącznikiem nr 2 do niniejszych Istotnych Informacji. Najpóźniej wraz z zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca jest zobowiązany złożyć oświadczenie o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu, zgodnie z Załącznikiem nr 3 do niniejszych Istotnych Informacji. Przedmiotowe oświadczenie należy złożyć przed zawarciem umowy.

II.5) Główny Kod CPV: 45211350-7

Dodatkowe kody CPV:

45111300-1,

45260000-7,

45421100-5,

45410000-4,

45442100-8,

45321000-3,

45421111-5,

45430000-0


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12) Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a Pzp, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a powyżej, c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. W postępowaniu będącym przedmiotem niniejszej informacji zaistniały wszystkie przesłanki do udzielenia zamówienia w trybie art. 67 ust. 1 pkt 12) Pzp wskazanego powyżej. W pierwszej kolejności należy wskazać, iż Gmina Prószków jest jednostką sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych (art. 9 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 ze zm.) - zatem jest zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1) Pzp. W drugiej kolejności należy zauważyć, iż spełnione zostały wszystkie pozostałe przesłanki wskazane w art. 67 ust. 1 pkt 12) Pzp, tj.: Ad. a) Gmina Prószków - jako Zamawiający jest jednostką sektora finansów publicznych, posiadającą 100% udziałów w spółce Gminne Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Prószkowie. Jako założyciel i jedyny wspólnik odgrywa decydującą rolę w zakresie jej celów strategicznych, obszarów działalności i istotnych decyzji dotyczących zarządzania sprawami tej osoby prawnej, co znajduje swoje odzwierciedlenie w akcie założycielskim spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (Akt notarialny z dnia 23.11.2017 r. Repertorium A nr 6548/2017). W § 4 w/w aktu wskazano bowiem, iż Założycielem Spółki jest Gmina Prószków, natomiast § 11 stanowi, iż Wszystkie udziały w kapitale zakładowym Spółki obejmuje Gmina Prószków. Jednocześnie Gmina Prószków nie jest ograniczona w wykonywaniu pełnego prawa głosu z przysługujących jej udziałów na Zgromadzeniu Wspólników lub w jakikolwiek inny sposób. W szczególności zaś może decydować o zmianie przedmiotu działalności Spółki, czy zmianie umowy Spółki, może także rozpatrywać inne sprawy wniesione pod obrady Zgromadzenia Wspólników, Radę Nadzorczą i Zarząd Spółki w trybie przewidzianym dla zwołania Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników (§ 30 w/w aktu). W istocie rzeczy, w ślad za uzasadnieniem wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 7 lutego 2017 r. (KIO 158/17) wskazać należy, iż status prawny spółki jest pochodną statusu prawnego jej wspólnika i założyciela zarazem, czyli w tym przypadku Gminy Prószków. Jakkolwiek tego rodzaju relacja i zależność pomiędzy spółką i jej założycielem zawsze występuje, to w przypadku spółek komunalnych jest ona przez ustawodawcę szczególnie silnie eksponowana, a wynika to z regulacji ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 506) oraz ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 827 ze zm.). Wynika to z faktu, że spółka wykonuje zadania należące do gminy, w zakresie spółce powierzonym, a jej działanie nie jest nastawione przede wszystkim na zysk, lecz ma zaspokajać zbiorowe potrzeby wspólnoty samorządowej. Odzwierciedleniem powyższego są postanowienia § 9 ust. 1 aktu założycielskiego spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, zgodnie z którymi Wspólnik oświadcza, że celem Spółki jest prowadzenie działalności gospodarczej realizującej swym zakresem zadania własne Gminy, w tym z zakresu ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej. Powołane regulacje prawne i postanowienia aktu wskazują, że gospodarka komunalna jest to działalność jednostek samorządu terytorialnego polegająca na wykonywaniu nałożonych na nie ustawowo zadań określonego rodzaju, natomiast spółka prawa handlowego, to tylko formy wykonywania przez jednostki samorządu terytorialnego tychże zadań. Z tego stwierdzenia nasuwa się wniosek, że spółka komunalna jest jedynie swoistym instrumentem w rękach gminy, która decydują o ich utworzeniu, przedmiocie ich działalności, a także o ich likwidacji. W świetle powyższego, uznać należy, iż Zamawiający - Gmina Prószków sprawuje kontrolę polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne i istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki Gminne Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Prószkowie. Ad. b) Ponad 90% działalności Spółki dotyczy zadań powierzonych jej przez Gminę Prószków w ramach aktu założycielskiego. Spółka wykonuje zadania Gminy w oparciu o majątek należący pośrednio lub bezpośrednio do niej. Wsparcie powyższego stanowi § 9 ust. 1 aktu założycielskiego spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, zgodnie z którym Wspólnik oświadcza, że celem Spółki jest prowadzenie działalności gospodarczej realizującej swym zakresem zadania własne Gminy, w tym z zakresu ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej. Do zadań tych, zgodnie z § 9 ust. 2 w/w aktu należą: a) działalność związana ze zbieraniem, przetwarzaniem i unieszkodliwianiem odpadów, odzysk surowców; b) opróżnianie i ustawianie koszy ulicznych na terenie Gminy Prószków; c) zorganizowanie i prowadzenie Systemu Selektywnej Zbiórki Odpadów (szkło, papier, tworzywa, odpady budowlane, odpady komunalne niebezpieczne); d) oczyszczanie i utrzymanie letnich dróg gminnych; e) utrzymanie zimowe ulic, chodników i placów; f) likwidacja dzikich wysypisk odpadów stałych na terenie Gminy Prószków; g) zarządzanie i administrowanie budynkami mieszkalnymi, stanowiącymi gminne zasoby mieszkaniowe; h) zarządzanie i administrowanie lokalami użytkowymi, stanowiącymi własność Gminy Prószków; i) transport lądowy pasażerski miejski i podmiejski; j) pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany; k) działalność usługowa związana z utrzymaniem porządku w budynkach i zagospodarowaniem terenów zieleni; l) wykonawstwo robót, nadzorowanie robót, prowadzenie robót w formie inwestora zastępczego w zakresie budowy budynków, dróg, chodników, mostów, instalacji sanitarnych, elektrycznych, konstrukcji inżynierskich; m) utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych; n) utrzymanie zieleni gminnej i zadrzewień; o) prowadzenie targowisk i hal targowych; p) działalność związana z przestrzeganiem ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochroną środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej. Ad. c) Mając na uwadze informacje wskazane powyżej w Ad. a), tj. fakt, że Gmina Prószków jest jedynym wspólnikiem, mającym 100% udziałów w kapitale zakładowym kontrolowanej Spółki, w Spółce nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Powyżej przedstawiony stan faktyczny wyczerpuje wszystkie przesłanki przewidziane w art. 67 ust. 1 pkt 12) Pzp, na podstawie których możliwe jest udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki (zamówienie in-house) spółce, w której gmina posiada 100% udziałów.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.