eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rawicz › Usługi konserwacji oświetlenia ulicznego stanowiącego własność ENEA Oświetlenie sp. z o.o. na terenie miasta i gminy Rawicz - etap 2

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-05-06

Ogłoszenie nr 550077790-N-2020 z dnia 06-05-2020 r.

Rawicz: Usługi konserwacji oświetlenia ulicznego stanowiącego własność ENEA Oświetlenie sp. z o.o. na terenie miasta i gminy Rawicz - etap 2 OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rawicz, Krajowy numer identyfikacyjny 41105072900000, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 21, 63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 65 5465400, e-mail przetargi@rawicz.eu, faks 65 5464167.
Adres strony internetowej (url): www.rawicz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi konserwacji oświetlenia ulicznego stanowiącego własność ENEA Oświetlenie sp. z o.o. na terenie miasta i gminy Rawicz - etap 2
Numer referencyjny BZPiF.2712.1.2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są usługi związane z utrzymaniem i konserwacją oświetlenia ulicznego (punktów świetlnych) stanowiących własność ENEA Oświetlenie sp. z o.o. zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Rawicz, w zakresie w jakim Gmina na podstawie Prawa Energetycznego jest zobowiązana do świadczenia tych usług i ponoszenia kosztów z tym związanych. 2. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało ogólne utrzymanie w należytym stanie technicznym i estetycznym oświetlenia ulicznego na drogach, ulicach i placach na terenie miasta i gminy Rawicz (punktów świetlnych) polegających w szczególności na: wymianie opraw, lamp, zabezpieczeń, przewodów, gniazd bezpiecznikowych, tabliczek bezpiecznikowo-zaciskowych, remoncie słupów, myciu opraw oraz innych koniecznych prac i czynności związanych z utrzymaniem w należytym stanie technicznym i estetycznym oraz konserwacją oświetlenia ulicznego. 3. W ramach zamówienia i zaoferowanych stawek Wykonawcę obciążają również w szczególności koszty zakupu niezbędnych materiałów, urządzeń oraz zapewnienia sprzętu koniecznego do świadczenia usług, załatwienie wszelkich niezbędnych uzgodnień oraz formalności związane z realizacją zamówienia (w tym koszty przerwania i wznowienia dostawy energii), jak również wszelkie inne świadczenia obciążające Zamawiającego wynikające z obowiązujących przepisów oraz zapisów projektu umowy. 4. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane niżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 roku poz. 1040 ze zm. ): czynności polegające na: - wymianie przepalonych źródeł światła, - wymianie uszkodzonych elementów oprawy, - likwidacji miejsc uszkodzenia i naprawy kabla. 1) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, imię i nazwisko zatrudnionego pracownika/pracowników (wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób), datę zawarcia umowy o pracę, rodzaju umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika/pracowników oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; 2) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 5 ust.18 niniejszej umowy. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 3) Zamawiający w przypadku uzasadnionych wątpliwości uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy lub wezwać Wykonawcę do przedłożenia: a) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopii umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników); b) zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; c) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. - przy czym ujęte w ww. dokumentach informacje takie jak: imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, data zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika powinny być możliwe do zidentyfikowania. 5. Wykonawca przy realizacji zadania, w ramach zaoferowanej ceny ofertowej, zobowiązany będzie do: 1) stosowania wyrobów budowlanych wprowadzonych do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 215), 2) prowadzenia prac zgodnie z obowiązującymi przepisami, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia, przez pracowników o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, 3) zapewnienia całodobowego dyżuru umożliwiającego zgłaszanie awarii oświetlenia ulicznego stanowiącego bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia na wskazany numer telefonu jak również zgłaszania awarii za pomocą platformy zgłoszeniowej lub drogą elektroniczną w godz. 7.00 - 15.00; 4) wykonywania czynności i prac obligatoryjnych zapewniając nakazany prawem poziom administracyjnej obsługi majątku, prowadząc wymaganą dokumentację dla całości przedmiotu umowy, 5) prowadzenia paszportyzacji oraz dokumentacji technicznej eksploatowanych urządzeń objętych umową oraz do prowadzenia ewidencji wykonywanych czynności, 6) ubezpieczenia realizacji usług z tytułu szkód, które mogą wystąpić w okresie realizacji zamówienia w związku ze zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej, ponoszenia kosztów szkód wynikłych w czasie wykonywania prac jak również ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny (posiadanie ważnej i opłaconej polisy ubezpieczeniowej w okresie realizacji zamówienia i przedstawienie jej Zamawiającemu na każde jego wezwanie w terminie 2 dni od dnia wezwania), 7) właściwego zabezpieczenia i oznakowania terenu objętego zamówieniem, w tym zmiana organizacji ruchu, 8) zorganizowania i przeprowadzenia niezbędnych prób, pomiarów, badań i odbiorów oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej, 9) powstałe podczas prowadzenia prac odpady Wykonawca zagospodaruje, a utylizację należy przeprowadzić zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.) a jej koszt uwzględnić w cenie ofertowej, 10) udzielenia gwarancji jakości i rękojmi na przedmiot zamówienia w tym: 24 miesiące na wymianę opraw oraz 12 miesięcy na wymianę źródła światła, naprawę opraw oraz pozostałe usługi.

II.5) Główny Kod CPV: 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 1 lit a i b ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia dróg i miejsc publicznych znajdujących się na terenie gminy w tym konserwacji oświetlenia (art. 18 ust. 1 pkt 3, art. 3 pkt 22 ustawy Prawo Energetyczne). Urządzenia oświetlenia ulicznego stanowiące przedmiot niniejszego postępowania w zakresie świadczenia usług konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Rawicz stanowią własność ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. Wobec tego Gmina Rawicz podjęła stosowne działania zmierzające do wykonania obowiązków ciążących na niej tj. wystąpiła do właściciela urządzeń tj. ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. o wyrażenie zgody na udzielenie tego zamówienia w drodze publicznego przetargu. W odpowiedzi na pismo ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. poinformowała, że nadal podtrzymuje swoje stanowisko z dnia 28.10.2019 r. i nie wyraża zgody na podejmowanie jakichkolwiek działań na sieci stanowiącej ich własność przez podmioty trzecie. Z istoty prawa własności wynika, że Spółka jako właściciel sieci i urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Rawicz jest, co do zasady jedynym podmiotem uprawnionym do korzystania z infrastruktury oświetleniowej. Wobec tego nie wyraża zgody na wejście na majątek oświetleniowy Spółki innych podmiotów niż wskazane przez nich, co oznacza, że podejmowanie wszelkich działań na urządzeniach oświetlenia drogowego bez zgody ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. traktowane będzie jako niezgodne z prawem i stanowić będzie naruszenie prawa własności. W przypadku pozbawienia właściciela faktycznego władztwa nad rzeczą, przysługuje właścicielowi roszczenie o przywrócenie stanu zgodnego z prawem i o zaniechanie naruszeń. W związku z powyższym gmina nie może przeprowadzić postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie konkurencyjnym na majątku ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. Wobec tego Zamawiający uznał, iż wybór procedury do udzielenia zamówienia publicznego na realizację usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Rawicz w oparciu o wykazany stan faktyczny i prawny jest uzasadniony i wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a - przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze i lit b - przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych. Mając na uwadze powyższe niniejsza usługa może być realizowana tylko w trybie zamówienia z wolnej ręki ze względu na uwarunkowania techniczne o obiektywnym charakterze - usługę oświetlenia ulicznego i innych miejsc publicznych na terenie Gminy Rawicz można zrealizować tylko przy pomocy majątku stanowiącego własność ENEA Oświetlenie sp. z o.o. oraz ze względu na ochronę praw wyłącznych wynikających z prawa własności jakie posiada ENEA Oświetlenie sp. z o.o.. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1843), Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub równoważne zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Umowa zostanie zawarta w celu zrealizowania przez zamawiającego jego ustawowych zadań w zakresie oświetlenia miejsc publicznych, ulic, placów i dróg, zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a i b ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ) w trybie zamówienia z wolnej ręki. Usługi konserwacji oświetlenia dróg i miejsc publicznych na terenie Gminy Rawicz będą wykonywane na urządzeniach stanowiących własność ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. z siedzibą w Szczecinie ul. Ku Słońcu 34, 71-080 Szczecin.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

ENEA Oswietlenie spółka z o.o., oswietlenie.szczecin@enea.pl, ul. Ku Słońcu 34, 71-080, Szczecin, kraj/woj. zachodniopomorskie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.