eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Dostarczenie wyników badania Radio Track dotyczącego słuchalności stacji radiowych w Polsce w 2019 roku.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2019-04-05

Ogłoszenie nr 550066988-N-2019 z dnia 05-04-2019 r.

Warszawa: Dostarczenie wyników badania Radio Track dotyczącego słuchalności stacji radiowych w Polsce w 2019 roku. OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Polskie Radio S.A. Biuro Zamówień Publicznych, Krajowy numer identyfikacyjny 10420591000000, ul. Al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. +48 22 645 36 90, e-mail zamowienia.publiczne@polskieradio.pl, faks +48 22 645 39 57.
Adres strony internetowej (url): www.prsa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostarczenie wyników badania Radio Track dotyczącego słuchalności stacji radiowych w Polsce w 2019 roku.
Numer referencyjny BZP.B5.13.2019

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Dostawy


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: dostarczenie danych wyników całorocznego badania radiowego Radio Track, realizowanego przez wszystkie miesiące roku 2019 techniką wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI). Badanie zostanie zrealizowane na próbie reprezentatywnej dla polskiej populacji, osób dorosłych (15-75). Badanie zostanie uzupełnione o wyniki panelu dzienniczkowego służącego obliczaniu wskaźników efektywności kampanii reklamowych. Szczegółowy zakres zgromadzonych informacji, metodologia realizacji badania, struktura i wielkość próby oraz struktura i wielkość próby oraz struktura zbioru danych zgodna ze składaną w ofercie "Specyfikacją badania Radio Track 2019". Dane mają być dostarczone wraz z oprogramowaniem służącym do prezentacji i analizy wyników badania.

II.5) Główny Kod CPV: 72.31.90.00 - Usługi dostarczania danych


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia publicznego jest dostarczenie przez Wykonawcę całorocznych wyników badania audytorium radiowego pod nazwą. "RADIO TRACK", dotyczącego słuchalności stacji radiowych w Polsce w 2019 roku. (Przedmiot zamówienia publicznego nie dotyczy usługi przeprowadzania badania dotyczącego słuchalności stacji radiowych). Przedmiotem zamówienia są wyniki konkretnego zindywidualizowanego badania ("RADIO TRACK"), a nie jakiegokolwiek, dowolnego badania dotyczącego słuchalności stacji radiowych w Polsce. Zgodnie z powyższym, należy przyjąć, iż przedmiotem zamówienia (dostawy) jest konkretny, zdefiniowany i opisany produkt posiadający określone cechy i właściwości, uwzględniające również, specyfikę rynku na którym działa Zamawiający. Struktura badania Na próbę badania RADIO TRACK składa się rocznie nie mniej niż 84.000 wywiadów realizowanych na próbie ogólnopolskiej oraz w miastach wyodrębnionych jako nadreprezentacje miejskie. Badanie jest realizowane comiesięcznie, techniką wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI) na próbie reprezentatywnej dla polskiej populacji osób dorosłych (15-75 lat). Badanie uzupełnione jest o wyniki panelu dzienniczkowego, realizowanego na próbie nie mniejszej niż 7.000 respondentów w skali roku, służącego obliczaniu wskaźników efektywności kampanii reklamowych. Badanie RADIO TRACK jest realizowane na podstawie jednolitej metody i sposobu ankietowania respondentów w sposób ciągły i nieprzerwany od 18 lat. Posiadanie tego standardu, pozwala na uzyskanie spójnych metodologicznie i na bieżąco kontrolowanych danych, które są jedynym powszechnie uznanym, stosowanym i honorowanym standardem w analizach rynku i planowaniu radiowych kampanii reklamowych w większości największych agencji reklamowych w Polsce oraz stosowanym przez większość polskich nadawców radiowych, brokerów reklamy radiowej, domów mediowych oraz dziennikarzy. (Powyższe potwierdza rozeznanie, przeprowadzone przez Zamawiającego pomiędzy 4 - 9 stycznia 2019 r., którego protokół stanowi załącznik nr 1 do Uzasadnienia). Badanie RADIO TRACK oraz jego wynik, stanowiący przedmiot zamówienia, od każdego innego badania podobnego rodzaju oraz jego wyniku, odróżniają następujące cechy: badanie odbywa się według określonej metodologii, której właścicielem jest Komitet Badań Radiowych, zwany dalej KBR - (KBR decyduje o sposobie realizacji badania, sprawuje kontrolę nad jego przebiegiem, a także nad jakością wyników oraz ich wykorzystaniem); wyniki badania RADIO TRACK obejmują słuchalność wszystkich stacji radiowych, aktualnie nadających w Polsce na podstawie przyznanej koncesji - (tj. obecnie 291 stacji); wyniki badania w roku 2019 są wynikami tego samego badania, które jest prowadzone w sposób ciągły, (całoroczne badanie audytorium radiowego, realizowane określoną techniką, pod nazwą: RADIO TRACK) każdego miesiąca przez okres ostatnich 18 lat; jedynym wykonawcą badania, na mocy umowy zawartej z KBR, jest Wykonawca: Kantar Polska S.A. - (wcześniej pod nazwą: SMG KRC Poland Media i Millward Brown), który ma wyłączne prawo do udzielania licencji na korzystanie z wyników przedmiotowego badania. Badania zbliżone lub podobne do badania RADIO TRACK nie są obecnie prowadzone. Na rynku nie ma więc dostępnych wyników porównywalnych lub zbliżonych do wyników badania RADIO TRACK. Powyższe stanowisko potwierdziło rozeznanie rynku w zakresie badań słuchalności stacji radiowych wśród potencjalnych wykonawców, przeprowadzone przez Zamawiającego w dniach 4 - 9 stycznia 2019 roku (Protokół z dnia 10 stycznia 2019 roku z przeprowadzonego rozeznania rynku w zakresie badań słuchalności stacji radiowych wśród potencjalnych wykonawców stanowi Załącznik nr 1 do Uzasadnienia). Wynika z niego, iż żadna z firm badawczych, która odpowiedziała na skierowaną do nich ankietę, nie dysponuje gotowymi danymi, które zawierają wyniki ciągłych badań słuchalności zrealizowanych we wszystkich miesiącach każdego roku za okres przynajmniej 10 lat poprzednich, obejmujące wszystkie stacje radiowe nadające w Polsce - (obecnie 291 stacji). Firmy wskazały, że jedynym instytutem badawczym posiadającym takie dane jest: Kantar Polska S.A. (Protokół z dnia 10 stycznia 2019 roku Załącznik nr 1 do Uzasadnienia). UWARUNKOWANIA ISTOTNE STANU FAKTYCZNEGO Badanie RADIO TRACK od początku jego prowadzenia do chwili obecnej, odbywa się na zlecenie Komitetu Badań Radiowych (KBR). KBR tworzą (obecnie) przedstawiciele czterech grup radiowych (skupiających nadawców komercyjnych): Grupa RMF, Eurozet, Time S.A. oraz Grupa Radiowa Agory. Komitet, został powołany w 2001 roku w celu stworzenia jednolitego narzędzia opisującego rynek radiowy w Polsce, poprzez wypracowanie obowiązującego standardu badań radiowych. Efektem powyższego działania, było stworzenie modelu, metodologii oraz zakresu badania słuchalności stacji radiowych, który otrzymał nazwę "RADIO TRACK". Dla wyłonienia wykonawcy tego badania, KBR przeprowadził wówczas konkurs ofert, który wygrała: SMG KRC Poland Media. Zarówno samo badanie, jak i jego wykonawcę, zaakceptowali wszyscy nadawcy radiowi oraz Stowarzyszenie Agencji Reklamowych (organizacja skupiająca wszystkich uczestników rynku reklamowego po stronie zleceniodawców). W roku 2004 ponownie przeprowadzony został konkurs ofert, w którym uczestniczyło pięć firm: IQS and Quant Group, GfK Polonia, TNS OBOP, SMG KRC Poland Media i Expert Monitor. Podobnie jak poprzednio, zwyciężyła oferta firmy: SMG KRC Poland Media. W kolejnych latach, KBR przedłużał umowę dotyczącą przeprowadzenia badań RADIO TRACK z firmą: SMG KRC Media Poland (działająca obecnie jako: Kantar Polska S.A.), która prowadzi je po dzień dzisiejszy. Właścicielem metodologii badania RADIO TRACK jest Komitet Badań Radiowych, co oznacza, że decyduje on o sposobie realizacji tego badania. Sprawuje też kontrolę nad jego przebiegiem, jakością wyników oraz ich wykorzystaniem, a także podejmuje decyzje dotyczące metodologii badania oraz jej ewentualnych modyfikacji. Badanie RADIO TRACK obejmuje pomiarem wszystkie stacje radiowe, aktualnie nadające sygnał naziemny w kraju na podstawie przyznanej koncesji. Lista stacji objętych badaniem jest aktualizowana co miesiąc, na podstawie informacji pochodzących z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz przekazanych przez nadawców. W umowie zawartej z firmą: Kantar Polska S.A., Komitet Badań Radiowych udzielił jej licencji na sprzedaż wyników badania RADIO TRACK oraz ustalił warunki ich zakupu przez podmioty trzecie. Polskie Radio S.A. nie jest członkiem Komitetu Badań Radiowych, jest natomiast z Nim związane poprzez "umowę stowarzyszeniową". Jako członek stowarzyszony, Polskie Radio S.A. ma jedynie prawo do uczestnictwa w jawnych częściach comiesięcznych posiedzeń KBR, udziału w dyskusjach i wyrażania opinii na tematy poruszane w trakcie posiedzeń oraz wglądu do raportu technicznego z realizacji kolejnych fal badania RADIO TRACK w ramach procedury przyjęcia wyników badania. Nie ma natomiast wpływu na kształtowanie metodologii badania. Zgodnie z umową stowarzyszeniową Polskie Radio S.A. popiera i akceptuje jeden standard badań radiowych, który został wyznaczony przez KBR. Badanie RADIO TRACK jest finansowane wspólnie przez główne podmioty rynku radiowego, wchodzące w skład KBR. Polskie Radio S.A. nie uczestniczy w ich finansowaniu, natomiast wyniki tego badania kupuje bezpośrednio od jego realizatora, to znaczy od Wykonawcy: Kantar Polska S.A. na prawach i warunkach ustalonych przez KBR (m. in. terminy i zakres pozyskiwania danych, poza warunkami cenowymi) jako właściciela metodologii badania, a tym samym jego wyników. SPECYFIKA RYNKU Polskie Radio S.A. oraz 17 publicznych regionalnych rozgłośni do oceny słuchalności emitowanych audycji wykorzystuje wyniki badań Radio Track. Polskie Radio S.A. oraz wspomniane wyżej Rozgłośnie regionalne, działają na rynku konkurencyjnym, jako jedyne radio publiczne w Polsce. W kontekście przedstawionego wyżej przedmiotu zamówienia, Polskie Radio S.A. jako Zamawiający, znajduje się w szczególnej sytuacji, która wynika z jej aspektów rynkowych. Wiążą się one z ostrą walką konkurencyjną, toczoną przez głównych nadawców radiowych o słuchaczy, a także o wiążące się bezpośrednio z ich ilością wpływy reklamowe. Pomimo relatywnie dobrych wyników Polskiego Radia S.A., na rynku radiowym, zarówno w zakresie słuchalności jak i poziomu wpływu z reklam, dominują nadawcy komercyjni. W związku z tym - podobnie jak w analogicznej sytuacji na innych rynkach - oni ustalają reguły gry, w tym między innymi podstawowy dla tego rynku miernik słuchalności, będący swoistym barometrem skuteczności i efektywności docierania do potencjalnych słuchaczy. Taki miernik stanowią wyniki badania RADIO TRACK. Jak wskazano powyżej, są one wykorzystane przez stacje radiowe, domy mediowe, brokerów oraz reklamodawców i stanowią podstawowe narzędzie służące do wyceny przestrzeni reklamowej w radiu. Żadne inne badanie nie jest w tym zakresie uznawane za miarodajne, a jego wyniki z reguły nie stanowią podstawy do podejmowania decyzji biznesowych, dotyczących tego rynku Jest to oczywiste, ponieważ dominujący na rynku nadawcy komercyjni nie po to powołali Komitet Badań Radiowych, ustanowili standard badawczy dbając o jego poprawność i wiarygodność, aby przy ocenach dotyczących rynku radiowego korzystać z wyników innego badania. W opisanej wyżej sytuacji, Polskie Radio S.A. praktycznie nie ma wyboru - chcąc aktywnie i efektywnie uczestniczyć w rynku radiowym musi mieć dostęp do wyników badania RADIO TRACK, a także móc legalnie posługiwać się nimi w codziennej działalności. Gdyby tego nie robiło i prowadziło np. własne badania w zakresie pomiaru wielkości audytorium, uczestnicy rynku radiowego, przede wszystkim reklamodawcy i domy mediowe, i tak posługiwaliby się wynikami badań RADIO TRACK, a nie badań innych, zleconych tylko przez Polskie Radio S.A. Należy zwrócić uwagę, że przedmiotowe badanie jest zlecone i prowadzone na mocy decyzji KBR. Badanie to, niezależnie od tego, czy Polskie Radio S.A. kupi jego wyniki, czy też nie, podobnie jak w latach minionych, będzie prowadzone i komercyjni nadawcy będą z niego powszechnie korzystać. PRZESŁANKI WYBORU TRYBU POSTĘPOWANIA Przesłanki umożliwiacie zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki przy zakupach dokonywanych przez podmioty zobowiązane do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych zostały zawarte w art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a) tejże ustawy. Ustawodawca określił, iż zamówienia z wolnej ręki można udzielić, jeżeli "zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze" - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W orzecznictwie jak i doktrynie, ukształtowano pogląd, iż przesłanka jedynego wykonawcy ma charakter obiektywny i dotyczy sytuacji faktycznej, w której w jednym miejscu i czasie na rynku występuje jeden Wykonawca - monopolista. Równocześnie, jednak, wskazuje się "że mogą mieć miejsce przypadki w których ze względu na szczególność przedmiotu zamówienia trudno będzie przypisać wykonawcy miano monopolisty, chociaż w danym czasie, tylko on będzie w stanie wykonać zamówienie" Krajowa Izba Odwoławcza, powołując się na stanowisko Prezesa UZP w Uchwale z dnia 12 marca 2010 r. stwierdziła: "zgodnie z orzecznictwem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (sprawa C-199/85 Komisja przeciwko Republice Włoch) możliwość zastosowania ww. przepisu, uzależniona jest od obiektywnego ustalenia przez Zamawiającego, czy w danej sytuacji, w odniesieniu do danego konkretnego zamówienia, istnieją jacykolwiek inni alternatywni wykonawcy, którzy mogliby potencjalnie zrealizować zamówienie. Dlatego też zawsze, analizując problem możliwości zastosowania przesłanki z przywoływanego wyżej przepisu, odnosić się należy do konkretnego stanu faktycznego, bowiem zawsze chodzi o wykonanie tego konkretnego zamówienia, a nie zamówienia jako takiego. Jeśliby przyjąć, że przepis art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) ma zastosowanie tylko wówczas, gdy w Polsce lub pozostałych krajach Unii Europejskiej jest tylko jeden wykonawca, zdolny je wykonać, nie miałby on żadnego sensu. Trudno jest wyobrazić sobie sytuację, w której jakieś zamówienie byłby w stanie wykonać tylko i wyłącznie jeden podmiot spośród wszystkich, działających na terenie Unii Europejskiej. Założenie takie stanowi ewidentny przykład rozumowania ad absurdum" W świetle powyższego, a także przedstawionego stanu faktycznego oraz związanych z nim uwarunkowań uzasadnione jest wedle Zamawiającego twierdzenie, iż przesłanka "jedynego wykonawcy", na którą powołuje się Zamawiający ma charakter obiektywny i dotyczy określonej sytuacji faktycznej. W odniesieniu do wyników przedmiotowego badania RADIO TRACK, ich dostawcą, "w danym miejscu i czasie", może być wyłącznie Wykonawca: Kantar Polska S.A. Spośród wielu podmiotów, zajmujących się badaniami różnych segmentów rynku tylko: Kantar Polska S.A. jest uprawniona do przeprowadzenia tego badania oraz dysponowania jego wynikami. Można zatem stwierdzić, iż w odniesieniu do badania RADIO TRACK, udostępniania ich wyników oraz udzielenia licencji na korzystanie z nich: Kantar Polska S.A. jest faktycznym monopolistą. Możliwość uzyskania przez Zamawiającego wyników badania RADIO TRACK od jednego wykonawcy ma niewątpliwie charakter obiektywny, bowiem, jak wskazano powyżej, nie istnieją jacykolwiek inni alternatywni wykonawcy, którzy mogliby potencjalnie zrealizować zamówienie, tzn. dostarczyć wyniki badania: RADIO TRACK. Właścicielem metodologii, badania (standardu badawczego) RADIO TRACK jest Komitet Badań Radiowych i skorzystanie z tego standardu przez inną firmę, niż wskazaną przez KBR, stanowiłoby naruszenie jego praw. Badanie, przeprowadzone wg innego (choć zbliżonego) standardu oraz jego wyniki nie byłoby - jak udowodniono wyżej - akceptowane przez rynek radiowy jako wiarygodny instrument badawczy i miernik słuchalności poszczególnych stacji. W związku z powyższym nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze. Krajowa Izba Odwoławcza w Uchwale z dnia 5 lutego 2010r. , stwierdza, że " przesłanka przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze jest nieostra. Nie została ona zdefiniowana ani w ustawie Prawo zamówień, ani w żadnej z dyrektyw". W komentarzu do ustawy Prawo zamówień publicznych mówi się, że przy liberalnej wykładni można bronić poglądu, iż "przyczyny techniczne w szerokim tego słowa znaczeniu obejmują także determinanty organizacyjne". Cytat ten przywołuje także Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 2 kwietnia 2010 r. Orzecznictwo Izby, wskazuje, iż przy ocenie, czy spełniona jest przesłanka dotycząca "przyczyn technicznych" brać należy pod uwagę specyfikę zamówienia oraz uwarunkowania związane z jego realizacją". To specyfika zamówienia wskazuje na potrzebę ograniczenia konkurencji , tak jak w analizowanym stanie faktycznym. W przedmiotowym stanie faktycznym, przesłanka "przyczyny techniczne" obejmuje także determinanty organizacyjne. Mają one specyficzny charakter i wiążą się zarówno ze sposobem uzyskiwania wyników badania RADIO TRACK, jak i ich nabywania. "Organizatorem" programującym i nadzorującym prowadzenie badania jest Komitet Badań Radiowych. On także, każdorazowo weryfikuje poprawność uzyskiwanych wyników, a następnie je zatwierdza. Jedynym wykonawcą badania jest Kantar Polska S.A., który ma wyłączne prawo do udzielenia licencji na korzystanie z jego wyników. Polskie Radio S.A. może z nich korzystać pod warunkiem, że wraz z nimi przedmiotem zakupu będzie upoważniająca do tego licencja. Samo badanie, prowadzone jest w określonym "porządku" i "organizacji", wynikających ze standardu badawczego, a jego wyniki według określonego wcześniej harmonogramu dostarczane są licencjonobiorcom (w tym Polskiemu Radiu S.A). ASPEKTY FINANSOWE Jak wspomniano na wstępie, przedmiotem zamówienia nabywanym w postępowaniu są wyniki badań słuchalności radia, a nie przeprowadzenie tych badań. Jedynym kompleksowym badaniem, którego wyniki są dostępne na rynku, jest badanie RADIO TRACK. Prowadzenie tego badania finansują podmioty komercyjne (nadawcy radiowi), zrzeszone w Komitecie Badań Radiowych. Polskie Radio S.A. kupując wyniki badania, na którego wykonanie składają się inne podmioty, ponosi jedynie część kosztów związanych z ich uzyskaniem. Wszczynanie postępowania, którego przedmiotem miałoby być przeprowadzenie badania słuchalności radia w Polsce w sytuacji, gdy na rynku dostępne są wyniki takiego badania za cenę wielokrotnie niższą niż koszt takiego badania, byłoby bez wątpienia działaniem nieracjonalnym i niegospodarnym - (dane o kosztach "ewentualnych podobnych" badań w Załączniku nr 1). Tym bardziej, iż uzyskane w ten sposób dane i wskaźniki najprawdopodobniej nie byłyby uznawane na rynku jako wiarygodne oraz miarodajne przy podejmowaniu decyzji biznesowych, co za tym idzie, jedyny na rynku podmiot publiczny - Polskie Radio S.A. de facto z góry, "skazany" zostałby na straty finansowe. WNIOSKI Przedstawiony powyżej stan faktyczny oraz prawny dotyczący zakupu przez Polskie Radio S.A. wyników badania RADIO TRACK wskazuje, iż konkretne zamówienie - dostawa wyników badania RADIO TRACK, ulokowane w konkretnej sytuacji technicznej i organizacyjnej, może wykonać tylko jeden konkretny wykonawca, wskazany przez Komitet Badań Radiowych - obecnie firma Kantar Polska S.A. Biorąc pod uwagę wszystkie przywołane powyżej okoliczności, faktyczne i prawne, Zamawiający wyczerpał przesłanki wynikające z przepisu art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a) Prawa zamówień publicznych.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

Kantar Polska S.A., , Pl. Konesera 9, 03-736, Warszawa, kraj/woj. mazowieckie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.