Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2020-04-02
Ogłoszenie nr 550058178-N-2020 z dnia 02-04-2020 r.
Rutki-Kossaki: Wykonywanie usług komunalnych dla Gminy Rutki OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Rutki, Krajowy numer identyfikacyjny 45067028400000,
ul. ul. 11 Listopada
7,
18-312
Rutki-Kossaki, woj.
podlaskie, państwo
Polska, tel.
862 763 161, e-mail
sekretariat@gminarutki.pl, faks
862 763 160.
Adres strony internetowej (url): http://bip.ug.rutki.wrotapodlasia.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonywanie usług komunalnych dla Gminy Rutki
Numer referencyjny
RG.271.5.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
4
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
CZĘŚĆ 1: WYKONYWANIE ROBÓT W ZAKRESIE UTRZYMANIA GMINNYCH DRÓG, ULIC, MOSTÓW, PLACÓW ORAZ ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO, w tym: dostawa żwiru i przygotowanie gruntu pod ułożenie płyt YOMB lub kostki brukowej; ułożenie płyt YOMB lub kostki brukowej; montaż i demontaż znaków drogowych; montaż i demontaż progów zwalniających; montaż i demontaż ogrodzeń, profilowane i wyrównywanie dróg tłuczniem lub mieszanką żwirową; usuwanie namulonej ziemi i piasku po ulewach; remonty chodników i utwardzanie poboczy; remonty nawierzchni dróg asfaltowych; malowania znaków poziomych na jezdni dróg i ulic.
CZĘŚĆ 2: UTRZYMANIE CZYSTOŚCI I PORZĄDKU ORAZ ZIMOWE UTRZYMANIE TERENÓW GMINNYCH, A TAKŻE WYKONYWANIE POZOSTAŁYCH USŁUG KOMUNALNYCH, w tym: oczyszczanie mechaniczne dróg, ulic, chodników, parkingów, przystanków, placów, w tym placów zabaw i innych terenów gminnych; oczyszczanie ręczne dróg, ulic, chodników, placów i innych terenów gminnych; remont i konserwacja urządzeń zabawowych na placach zabaw i siłowniach napowietrznych; pomoc przy organizacji wydarzeń i imprez gminnych, w tym montaż i demontaż namiotów, scen, podestów, ławek, transport i zabezpieczenie; remonty przepustów; wykonywanie i remont odwodnienia, studzienek zbiorczych i rewizyjnych; odmulanie rowów przydrożnych; montaż i demontaż oświetlenia świątecznego; usuwanie zalegającego lodu w pasie drogi; przygotowywanie mieszanki piasku z solą i uzupełnianie w przydrożnych pojemnikach; zwalczanie śliskości zimowej dróg, chodników i placów; usuwanie gołoledzi, poprzez posypywanie wskazanych terenów mieszanką piaskowo-solną lub innym środkiem chemicznym prawnie dopuszczonym do zastosowania przy gołoledzi; ustawianie i zwożenie pojemników na mieszankę piaskowo-solną.
CZĘŚĆ 3: UTRZYMANIE ZIELENI NA TERENACH GMINNYCH, w tym: koszenie traw na poboczach dróg; koszenie trawników placów zabaw i boisk; usuwanie drzew i krzewów w pasie drogi; usuwanie drzew i krzewów; nasadzenia drzew i krzewów (wraz z jednorazowym podlewaniem); pielęgnacja trawników, usuwanie wywrotów i złomów i zbieranie odłamów gałęzi i konarów.
CZĘŚĆ 4: UTRZYMANIE GMINNYCH OBIEKTÓW I URZĄDZEŃ UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ ORAZ OBIEKTÓW ADMINISTRACYJNYCH: wykonywanie bieżących remontów i prac konserwacyjnych.
II.5) Główny Kod CPV:
98000000-3
Dodatkowe kody CPV:
90610000-6,
90914000-7,
50870000-4,
45232452-5,
45112100-6,
77310000-6,
77314100-5,
77211400-6,
45233140-2,
45233142-6,
45233141-9,
45233290-8,
45450000-6,
45310000-3,
45330000-9,
45340000-2
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
702058.18
Waluta:
PLN
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843, ze zm.) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki osobie prawnej, jeżeli są łącznie spełnione następujące warunki:
a)zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b)ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c)w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
W odniesieniu do przesłanek określonych w lit a, b i c wskazuje się, iż 100 % udziałów w spółce pod firmą Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Rutkach-Kossakach posiada Gmina Rutki będąca Zamawiającym. Gmina ma wpływ na powołanie organu nadzorczego spółki - Rady Nadzorczej, weryfikuje i zatwierdza sprawozdania finansowe Spółki, odgrywa decydującą rolę w zakresie określania celów strategicznych, obszarów działalności i zarządzania sprawami spółki, co znajduje odzwierciedlenie w akcie założycielskim spółki Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Rutkach-Kossakach. Zgodnie z aktem założycielskim spółka została powołana w celu wykonywania zadań własnych Gminy Rutki o charakterze użyteczności publicznej z zakresu: utrzymania gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego, wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, wywozu, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, w tym segregacji odpadów, edukacji ekologicznej, lokalnego transportu zbiorowego, zieleni gminnej i zadrzewień, utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych. Ze względu na rozpoczęcie działalności spółki od 25 września 2019 r. dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata są niedostępne, dlatego procent działalności ustala się na podstawie wiarygodnych prognoz handlowych (art. 67 ust 9 ustawy Pzp). Z prognozy wynika, że spółka będzie prowadzała ponad 90% działalności na rzecz zamawiającego Gminy Rutki. Mając na uwadze powyższe wszystkie przesłanki zastosowania niniejszego trybu zostały spełnione.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie przebudowy ulic w Gminie Otwock zgodnych z załączonymi wykazami do postępowania przetargowego w ramach zadania budżetowego "Poprawa bezpieczeństwa i warunków komunikacyjnych w Mieście (...)"
- "Remont drogi gminnej nr 103010 Mały Buczek, gm. Lipka"
- Modernizacja infrastruktury edukacyjnej na terenie gminy Żegocina w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych
- Modernizacja budynku dawnego dworca Kolei Wilanowskiej przy ul. Kostki Potockiego 31 wraz z infrastrukturą zewnętrzną
- Rozszczelnienie nawierzchni Placu Baczyńskiego w Tychach
- Budowa budynku w technologii zeroemisyjnej z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii z przeznaczeniem na dzienny dom seniora w miejscowości Wydrzyn
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.