Ogłoszenie nr 550055040-N-2020 z dnia 27-03-2020 r.
Miedźna: Utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy Miedźna OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miedźna, Krajowy numer identyfikacyjny 27625829100000,
ul. ul. Wiejska
131,
43-227
Miedźna, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
032 2116338, 2116196, 2116160, e-mail
info@miedzna.pl, faks
322 116 089.
Adres strony internetowej (url): www.bip.miedzna.pl
Adres profilu nabywcy: www.bip.miedzna.pl, www.miedzna.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy Miedźna
Numer referencyjny
IR.271.2.2.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
Zamówienie obejmuje czynności związane z utrzymaniem czystości i porządku na terenach stanowiących gminne mienie komunalne. W ramach prowadzonych prac Wykonawca będzie zajmował się koszeniem działek gminnych, w tym terenów rekreacyjnych i poboczy dróg gminnych, czyszczeniem tablic ogłoszeniowych, zatok i wiat przystankowych, parkingów, interwencyjnym zbieraniem odpadów komunalnych, utrzymaniem istniejących nasadzeń roślinności ozdobnej, utrzymaniem w należytym porządku toalet wolnostojących oraz odśnieżaniem terenów wyznaczonych. Szczegóły zamówienia zostały określone w załączniku nr 1 do Zaproszenia do negocjacji.
II.5) Główny Kod CPV:
77310000-6
Dodatkowe kody CPV:
77313000-7,
77311000-3,
90611000-3,
90620000-9,
90913100-1
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
251002.10
Waluta:
PLN
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP regulacje ustawy stosuje się do udzielania zamówień publicznych, zwanych dalej "zamówieniami", przez jednostki sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych - w myśl art. 9 pkt. 2 jednostka samorządu gminnego jest jednostką sektora finansów publicznych.
Przesłanki, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy PZP, spełnia Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Gilowicach:
- Gmina Miedźna, jako zamawiający, sprawuje nad spółką prawną kontrolę posiadając wszystkie udziały w spółce (§7 ust. 3 Statutu spółki) oraz jako jedyny wspólnik spółki ma decydujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki (§14 Statutu spółki) - zatem przesłanka wyrażona w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy PZP została spełniona,
- spółka została utworzona w głównej mierze w celu realizacji zadań własnych Zamawiającego wynikających z ustawy o samorządzie gminnych a dotyczących zbiorowego zaopatrzenia w wodę oraz zbiorowego odprowadzania i oczyszczania ścieków komunalnych. Przy okazji spółka realizuje zadania związane z utrzymaniem i obsługą cmentarzy komunalnych oraz budynków komunalnych należących do Zamawiającego - zatem przesłanka wyrażona w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b ustawy PZP winna zostać spełniona,
- Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Gilowicach jest spółką ze 100 % udziałem Gminy Miedźna (§7 ust. 3 Statutu spółki) - zatem przesłanka wyrażona w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. c ustawy PZP została spełniona.
W celu zbadania czy powierzenie zadania w trybie zamówienia w wolnej ręki nie zakłóci zasad, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy PZP, wystosowano zapytania do potencjalnych wykonawców celem rozeznania rynku lokalnego. Żaden z podmiotów, które odpowiedziały na zapytanie, nie był zainteresowany realizacją przedmiotu zamówienia.
Przeprowadzona ocena stanu prawnego oraz faktycznego prowadzi do wniosku, iż wybór wykonawcy na realizację zadania pn.: "Utrzymanie czystości i porządku w gminie Miedźna" w trybie z wolnej ręki jest uzasadniony.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonywanie prac ogrodniczych na terenach zieleni parkowej, skwerów, pasów zieleni dróg gminnych oraz innych terenów zieleni Gminy-Miasta Stargard
- Utrzymanie zieleńców na terenie cmentarzy komunalnych przy ul. W. Szymborskiej oraz przy ul. Rabina dr. Maxa Josepha w Słupsku wraz z mogiłami wojennymi
- LETNIE I ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH NA TERENIE DZIELNICY WESOŁA m.st. WARSZAWY
- Modernizacja infrastruktury drogowej w miejscowości Rozogi
- Wykonanie usługi sprzątania i utrzymania czystości wewnątrz i na zewnątrz budynków wraz z terenami przyległymi przy ulicy Janka Bytnara Rudego 25 w Warszawie - Postępowanie powtórzone
- Usługa sprzątania Domu Urodzenia Fryderyka Chopina i Parku w Żelazowej Woli
więcej: Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.