eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruń › Budowa oraz rozbiórka tymczasowego mostu składanego typu DMS-65 na rzece Wiśle w ciągu drogi wojewódzkiej nr 257 w Toruniu



Ogłoszenie z dnia 2020-03-17

Ogłoszenie nr 550048134-N-2020 z dnia 17-03-2020 r.

Toruń: Budowa oraz rozbiórka tymczasowego mostu składanego typu DMS-65 na rzece Wiśle w ciągu drogi wojewódzkiej nr 257 w Toruniu OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zarząd Dróg, Krajowy numer identyfikacyjny 87028708300000, ul. ul. Grudziądzka 159, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 566 693 100, e-mail marzena_kwiatkowska@mzd.torun.pl, faks 566 612 109.
Adres strony internetowej (url): www.mzd.torun.pl
Adres profilu nabywcy: nie dotyczy
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa oraz rozbiórka tymczasowego mostu składanego typu DMS-65 na rzece Wiśle w ciągu drogi wojewódzkiej nr 257 w Toruniu
Numer referencyjny DZP-271.21.2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa i rozbiórka mostu składanego DMS-65, jako przeprawy tymczasowej przez Wisłę, polegająca na: a)załadunku elementów mostu DMS-65 w miejscu magazynów Agencji Rezerw Materiałowych, b)transporcie elementów mostu DMS-65 z magazynów Agencji Rezerw Materiałowych na miejsce budowy, tj. ul. Przy Grobli w Toruniu i ich rozładunku, c)montażu mostu DMS-65 przez rzekę Wisłę w Toruniu zgodnie z projektem wykonawczym opracowanym przez Biuro Inżynierskie "DAMART" Kraśniański i Wspólnicy Sp. Jawna oraz Pont- Projekt Sp. z o.o. oraz zgodnie z zapisami instrukcji "DROGOWY MOST SKŁADANY DMS-65 Budowa i Eksploatacja" stanowiące załączniki do niniejszego opisu, d)demontażu mostu DMS-65 przez rzekę Wisłę w Toruniu zgodnie z zapisami instrukcji "DROGOWY MOST SKŁADANY DMS-65 Budowa i Eksploatacja", e)załadunku i transporcie elementów mostu DMS-65 z miejsca budowy, tj. ul. Przy Grobli w Toruniu do magazynów Agencji Rezerw Materiałowych; f)rozładunku element

II.5) Główny Kod CPV: 45221111-3

Dodatkowe kody CPV:

45221115-1


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 2301706.99
Waluta:
PLN

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 15 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Realizacja zamówienia jest związana z inwestycją rozbudowy mostu drogowego im. J. Piłsudskiego przez Wisłę w Toruniu. Most im. J. Piłsudskiego jest jednym z dwóch mostów drogowych przez Wisłę w mieście liczącym około 200 tysięcy mieszkańców. W związku ze stanem technicznym tego mostu prace remontowe stały się działaniem niezbędnym i koniecznym dla dalszego bezpiecznego funkcjonowania tego obiektu. Z analiz Zamawiającego wynika, iż mając na uwadze interes społeczny, dążąc do poniesienia jak najmniejszych kosztów ekonomicznych i środowiskowych, z jednoczesnym uwzględnieniem uwarunkowań technicznych związanych z remontem ponad stuletniego mostu stalowego, dla sprawnej realizacji przedmiotowej inwestycji, niezbędne będzie czasowe wyłączenie ruchu pojazdów osobowych na moście. Z badań ruchu drogowego, przeprowadzonych w 2019 roku wynika, że dobowo mostem im. J. Piłsudskiego przemieszcza się ponad 24 tysiące pojazdów w jednym kierunku. Most ten jest zlokalizowany w najmniejszej odległości od centrum miasta w tym zabytkowego Starego Rynku. Zaznaczyć należy, że większość miejsc pracy jak i punktów usługowych i handlowych znajduje się po prawej (północnej) stronie Wisły. Ponadto most im. J. Piłsudskiego zlokalizowany jest w ciągu drogi krajowej nr 15 stanowiącej połączenie pomiędzy województwami dolnośląskim a warmińsko-mazurskim. Zatem mostem tym poruszają się nie tylko mieszkańcy Torunia, mieszkańcy pobliskich miejscowości i Gmin, ale także odbywa się nim ruch tranzytowy pojazdów osobowych. Z przeprowadzonych badań ruchu drogowego i opracowanych na ich podstawie prognoz ruchu wynika, że przy zamknięciu mostu im. J. Piłsudskiego, drugi drogowy most im. Gen. Elżbiety Zawackiej oddalony ponad 3 km w górę rzeki, nie przeniesie w sposób płynny zwiększonych potoków ruchu. W szczególności na węzłach dróg na dojazdach do mostu powstaną wydłużone kolejki pojazdów. Po stronie północnej Wisły jest to plac Daszyńskiego, na którym krzyżuje się droga krajowa nr 91 z drogą krajową nr 15 -ul. Szosa Lubicka. Szosa Lubicka to jedna z głównych dróg Torunia, którą odbywa się ruch na kierunku wschód - zachód łączący dzielnice usługowo - handlowe z wielotysięcznymi osiedlami mieszkaniowymi "Rubinkowo I , II i III". Sprowadzenie całego ruchu odbywającego się pomiędzy dwoma brzegami Wisły w Toruniu na ten węzeł spowodowałoby znaczące wydłużenie oczekiwania kierowców na dojazdy w każdym kierunku oraz czasowe, całkowite zatrzymanie ruchu na skrzyżowaniach stanowiących dojazdy do mostu. Mając na uwadze powyższe uwarunkowania oraz interes publiczny Zamawiający stwierdził, iż czasowe wyłączenie z użytkowania mostu im. J. Piłsudskiego bezsprzecznie wymaga zapewnienia zastępczych sposobów dla zapewnienia komunikacji drogowej lewobrzeżnej części 200-tysięcznego Torunia oraz ruchu tranzytowego. Głównym z działań zastępczych jest budowa mostu tymczasowego w zachodniej części Torunia. Najszybszą metodą budowy takiego mostu jest budowa z gotowych elementów składanych. Zamawiający pozyskał bezpłatnie elementy mostu DMS-65 z Agencji Rezerw Materiałowych Sił Zbrojnych RP, które jednocześnie posiadają możliwości organizacyjne i techniczne w zakresie budowy i rozbiórki elementów tego mostu. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 15 ustawy Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli umowa ma być zawarta wyłącznie między co najmniej dwoma zamawiającymi, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a) umowa ustanawia lub wdraża współpracę między uczestniczącymi zamawiającymi w celu zapewnienia wykonania usług publicznych, które są oni obowiązani wykonać, z myślą o realizacji ich wspólnych celów, b) wdrożeniem tej współpracy kierują jedynie względy związane z interesem publicznym, c) zamawiający realizujący współpracę wykonują na otwartym rynku mniej niż 10% działalności będącej przedmiotem współpracy. W zaistniałym stanie faktycznym wszystkie powyższe warunki zostały spełnione ponieważ: Zamawiający zamierza udzielić zamówienia z wolnej ręki na budowę oraz rozbiórkę tymczasowego mostu składanego typu DMS-65 na rzece Wiśle w ciągu drogi wojewódzkiej nr 257 w Toruniu Siłom Zbrojnym RP, a mianowicie 12 Wojskowemu Oddziałowi Gospodarczemu w Toruniu przy udziale Jednostki Wojskowej Nr 1523 w Inowrocławiu. Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, jest nieposiadającą osobowości prawnej jednostką budżetową Gminy Miasta Toruń. Z kolei jednostki wojskowe należą do Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, co wynika z art. 3 ust. 4 ustawy z 21.11.1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: u.p.o.o.). Przez jednostkę wojskową rozumie się jednostkę organizacyjną Sił Zbrojnych, funkcjonującą na podstawie nadanego przez Ministra Obrony Narodowej etatu określającego jej strukturę wewnętrzną, liczbę, rodzaje i rangę wszystkich stanowisk służbowych występujących w tej jednostce, jak również liczbę i rodzaje uzbrojenia, środków transportu i innego wyposażenia należnego jednostce, oraz posługującą się pieczęcią urzędową z godłem Rzeczypospolitej Polskiej i nazwą (numerem) jednostki (art. 3 pkt 5 u.p.o.o.). Jednostka wojskowa nie posiada osobowości prawnej. Jest ona elementem Sił Zbrojnych, w których skład prócz jednostek wchodzą związki organizacyjne wojsk i służb. Jednostka wojskowa działa w formie jednostki budżetowej. Wskazane w art. 9 pkt 3 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych ( dalej: u.f.p.) jednostki budżetowe, zgodnie z art. 11 u.f.p., są jednostkami organizacyjnymi sektora finansów publicznych nieposiadającymi osobowości prawnej, które pokrywają swoje wydatki bezpośrednio z budżetu, a pobrane dochody odprowadzają na rachunek odpowiednio dochodów budżetu państwa albo budżetu jednostki samorządu terytorialnego, co prowadzi do wniosku, że zarówno Zamawiający, jak Wykonawca są podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp. Przechodząc do poszczególnych przesłanek wynikających z art. 67 ust. 1 pkt 15 lit. a -c wskazać należy, iż: - Ad. lit a) Siły Zbrojne RP utrzymują gotowość do realizacji trzech rodzajów misji: a) zagwarantowanie obrony państwa i przeciwstawienie się agresji; b) udział w procesie stabilizacji sytuacji międzynarodowej oraz w operacjach reagowania kryzysowego i humanitarnych; c) wspieranie bezpieczeństwa wewnętrznego i pomoc społeczeństwu. System Bezpieczeństwa Narodowego z 2014 r. wskazuje, że nowoczesna sieć drogowa jest ważnym składnikiem bezpieczeństwa narodowego. Systematyczna poprawa infrastruktury transportowej stanowi jedno z podstawowych wyzwań dla rozwoju państwa. Do głównych celów strategicznych Rzeczypospolitej Polskiej w dziedzinie obronności należą m.in. tworzenie warunków do zapewnienia ciągłości realizacji zadań przez organy administracji publicznej oraz inne podmioty właściwe w obszarze bezpieczeństwa narodowego, w tym odpowiedzialne za funkcjonowanie gospodarki i innych obszarów istotnych dla życia i bezpieczeństwa obywateli (M. Jasińska, Rola i zadania Sił Zbrojnych RP w systemie obronnym państwa, Obronność - Zeszyty Naukowe Wydziału Zarządzania i Dowodzenia Akademii Obrony Narodowej nr 1, 79-94, 2012 r.). Od 2013 roku Minister Obrony Narodowej na podstawie "Koncepcji rozwoju zdolności inżynierii wojskowej w zakresie reagowania na zagrożenia niemilitarne" zaakceptowanej w dniu 5 listopada 2012 r., rozpoczął tworzenie jednostek wyspecjalizowanych do tego rodzaju zadań, tzw. Wojskowych Jednostek Odbudowy (WJO). W tym zakresie Zamawiającego, do którego głównych zadań należy wykonywanie obowiązków zarządcy dróg w zakresie planowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg, zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych, łączy z Wykonawcą wspólny cel zapewnienia wykonania usług publicznych: z jednej strony służących wspieraniu bezpieczeństwa wewnętrznego i pomocy społeczeństwu, a z drugiej zaspakajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie utrzymania infrastruktury drogowej. Realizacja wspólnego Wykonawcy i Zamawiającemu celu ma się zrealizować poprzez zapewnienie objazdu mostem tymczasowym, na czas realizacji rozbudowy mostu im. J. Piłsudskiego w Toruniu. -Ad. lit b) Współpracę regulują względy interesu publicznego. Współpraca nie obejmuje działalności, która jest oferowana na wolnym rynku. Z wykładni prounijnej przepisów ustawy Pzp dotyczących art. 67 ust. 1 pkt 15 wynika, że przepływ zasobów i odpowiedzialności za realizację publicznych zadań z jednej instytucji publicznej na inną w ramach zamówienia in house jest dopuszczalny dopóty dopóki nie skutkuje kontraktowaniem zadań za wynagrodzeniem. Przedmiot zamówienia będzie realizowany bezpośrednio przez umawiające się instytucje zamawiające, a elementy mostu DMS-65 zostaną użyczone z Agencji Rezerw Materiałowych (ARM) na podstawie umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Agencją. Rozliczenie z Wykonawcą nastąpi w oparciu o koszty użycia, wydzielonego przez Wykonawcę, niezbędnego sprzętu technicznego, według przepracowanych motogodzin (mtg) i przejechanych kilometrów (km) oraz kosztów 100% stawki diety (na podstawie § 10, ust. 5, pkt 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 lipca 2014 r., Dz. U. z dnia 30 lipca 2014 r., poz. 1003) w wysokości 30 zł (słownie: trzydzieści złotych) za każdego pracownika grupy zadaniowej Wykonawcy. -Ad. lit c) Zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy zawartym w piśmie z dnia 29.01.2020 r., Wykonawca nie prowadzi działalności na rynku otwartym, która dotyczyłaby przedmiotu niniejszego zamówienia. Zamawiający również nie prowadzi takiej działalności. W związku z powyższym Zamawiający jest uprawniony do zawarcia umowy na budowę oraz rozbiórkę tymczasowego mostu składanego typu DMS-65 na rzece Wiśle w ciągu drogi wojewódzkiej nr 257 w Toruniu po przeprowadzeniu postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 15 ustawy Pzp.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

12 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Toruniu , , ul. Okólna 37, 87-100, Toruń, kraj/woj. kujawsko - pomorskie

przy udziale: Jednostki Wojskowej Nr 1523 w Inowrocławiu, , ul. Dworcowa 56, 88-100, Inowrocław, kraj/woj. kujawsko - pomorskie



NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.