Ogłoszenie z dnia 2020-03-17
Ogłoszenie nr 550048134-N-2020 z dnia 17-03-2020 r.
Toruń: Budowa oraz rozbiórka tymczasowego mostu składanego typu DMS-65 na rzece Wiśle w ciągu drogi wojewódzkiej nr 257 w Toruniu OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Zarząd Dróg, Krajowy numer identyfikacyjny 87028708300000,
ul. ul. Grudziądzka
159,
87-100
Toruń, woj.
kujawsko-pomorskie, państwo
Polska, tel.
566 693 100, e-mail
marzena_kwiatkowska@mzd.torun.pl, faks
566 612 109.
Adres strony internetowej (url): www.mzd.torun.pl
Adres profilu nabywcy: nie dotyczy
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa oraz rozbiórka tymczasowego mostu składanego typu DMS-65 na rzece Wiśle w ciągu drogi wojewódzkiej nr 257 w Toruniu
Numer referencyjny
DZP-271.21.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest budowa i rozbiórka mostu składanego DMS-65, jako przeprawy tymczasowej przez Wisłę, polegająca na:
a)załadunku elementów mostu DMS-65 w miejscu magazynów Agencji Rezerw Materiałowych,
b)transporcie elementów mostu DMS-65 z magazynów Agencji Rezerw Materiałowych na miejsce budowy, tj. ul. Przy Grobli w Toruniu i ich rozładunku,
c)montażu mostu DMS-65 przez rzekę Wisłę w Toruniu zgodnie z projektem wykonawczym opracowanym przez Biuro Inżynierskie "DAMART" Kraśniański i Wspólnicy Sp. Jawna oraz Pont- Projekt Sp. z o.o. oraz zgodnie
z zapisami instrukcji "DROGOWY MOST SKŁADANY DMS-65 Budowa
i Eksploatacja" stanowiące załączniki do niniejszego opisu,
d)demontażu mostu DMS-65 przez rzekę Wisłę w Toruniu zgodnie z zapisami instrukcji "DROGOWY MOST SKŁADANY DMS-65 Budowa
i Eksploatacja",
e)załadunku i transporcie elementów mostu DMS-65 z miejsca budowy,
tj. ul. Przy Grobli w Toruniu do magazynów Agencji Rezerw Materiałowych;
f)rozładunku element
II.5) Główny Kod CPV:
45221111-3
Dodatkowe kody CPV:
45221115-1
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
2301706.99
Waluta:
PLN
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 15 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Realizacja zamówienia jest związana z inwestycją rozbudowy mostu drogowego
im. J. Piłsudskiego przez Wisłę w Toruniu. Most im. J. Piłsudskiego jest jednym
z dwóch mostów drogowych przez Wisłę w mieście liczącym około 200 tysięcy mieszkańców. W związku ze stanem technicznym tego mostu prace remontowe stały się działaniem niezbędnym i koniecznym dla dalszego bezpiecznego funkcjonowania tego obiektu.
Z analiz Zamawiającego wynika, iż mając na uwadze interes społeczny, dążąc do poniesienia jak najmniejszych kosztów ekonomicznych i środowiskowych,
z jednoczesnym uwzględnieniem uwarunkowań technicznych związanych
z remontem ponad stuletniego mostu stalowego, dla sprawnej realizacji przedmiotowej inwestycji, niezbędne będzie czasowe wyłączenie ruchu pojazdów osobowych na moście. Z badań ruchu drogowego, przeprowadzonych w 2019 roku wynika, że dobowo mostem im. J. Piłsudskiego przemieszcza się ponad 24 tysiące pojazdów w jednym kierunku. Most ten jest zlokalizowany w najmniejszej odległości od centrum miasta w tym zabytkowego Starego Rynku. Zaznaczyć należy, że większość miejsc pracy jak i punktów usługowych i handlowych znajduje się po prawej (północnej) stronie Wisły. Ponadto most im. J. Piłsudskiego zlokalizowany jest w ciągu drogi krajowej nr 15 stanowiącej połączenie pomiędzy województwami dolnośląskim a warmińsko-mazurskim. Zatem mostem tym poruszają się nie tylko mieszkańcy Torunia, mieszkańcy pobliskich miejscowości i Gmin, ale także odbywa się nim ruch tranzytowy pojazdów osobowych.
Z przeprowadzonych badań ruchu drogowego i opracowanych na ich podstawie prognoz ruchu wynika, że przy zamknięciu mostu im. J. Piłsudskiego, drugi drogowy most im. Gen. Elżbiety Zawackiej oddalony ponad 3 km w górę rzeki, nie przeniesie w sposób płynny zwiększonych potoków ruchu. W szczególności na węzłach dróg na dojazdach do mostu powstaną wydłużone kolejki pojazdów. Po stronie północnej Wisły jest to plac Daszyńskiego, na którym krzyżuje się droga krajowa nr 91 z drogą krajową nr 15 -ul. Szosa Lubicka. Szosa Lubicka to jedna z głównych dróg Torunia, którą odbywa się ruch na kierunku wschód - zachód łączący dzielnice usługowo - handlowe z wielotysięcznymi osiedlami mieszkaniowymi "Rubinkowo I , II i III". Sprowadzenie całego ruchu odbywającego się pomiędzy dwoma brzegami Wisły
w Toruniu na ten węzeł spowodowałoby znaczące wydłużenie oczekiwania kierowców na dojazdy w każdym kierunku oraz czasowe, całkowite zatrzymanie ruchu na skrzyżowaniach stanowiących dojazdy do mostu. Mając na uwadze powyższe uwarunkowania oraz interes publiczny Zamawiający stwierdził, iż czasowe wyłączenie z użytkowania mostu im. J. Piłsudskiego bezsprzecznie wymaga zapewnienia zastępczych sposobów dla zapewnienia komunikacji drogowej lewobrzeżnej części 200-tysięcznego Torunia oraz ruchu tranzytowego. Głównym
z działań zastępczych jest budowa mostu tymczasowego w zachodniej części Torunia. Najszybszą metodą budowy takiego mostu jest budowa z gotowych elementów składanych. Zamawiający pozyskał bezpłatnie elementy mostu DMS-65
z Agencji Rezerw Materiałowych Sił Zbrojnych RP, które jednocześnie posiadają możliwości organizacyjne i techniczne w zakresie budowy i rozbiórki elementów tego mostu.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 15 ustawy Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia
z wolnej ręki, jeżeli umowa ma być zawarta wyłącznie między co najmniej dwoma zamawiającymi, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) umowa ustanawia lub wdraża współpracę między uczestniczącymi zamawiającymi w celu zapewnienia wykonania usług publicznych, które są oni obowiązani wykonać, z myślą o realizacji ich wspólnych celów,
b) wdrożeniem tej współpracy kierują jedynie względy związane z interesem publicznym,
c) zamawiający realizujący współpracę wykonują na otwartym rynku mniej niż 10% działalności będącej przedmiotem współpracy.
W zaistniałym stanie faktycznym wszystkie powyższe warunki zostały spełnione ponieważ:
Zamawiający zamierza udzielić zamówienia z wolnej ręki na budowę oraz rozbiórkę tymczasowego mostu składanego typu DMS-65 na rzece Wiśle w ciągu drogi wojewódzkiej nr 257 w Toruniu Siłom Zbrojnym RP, a mianowicie 12 Wojskowemu Oddziałowi Gospodarczemu w Toruniu przy udziale Jednostki Wojskowej Nr 1523
w Inowrocławiu.
Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, jest nieposiadającą osobowości prawnej jednostką budżetową Gminy Miasta Toruń. Z kolei jednostki wojskowe należą do Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, co wynika z art. 3 ust. 4 ustawy z 21.11.1967 r.
o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: u.p.o.o.). Przez jednostkę wojskową rozumie się jednostkę organizacyjną Sił Zbrojnych, funkcjonującą na podstawie nadanego przez Ministra Obrony Narodowej etatu określającego jej strukturę wewnętrzną, liczbę, rodzaje i rangę wszystkich stanowisk służbowych występujących w tej jednostce, jak również liczbę i rodzaje uzbrojenia, środków transportu i innego wyposażenia należnego jednostce, oraz posługującą się pieczęcią urzędową z godłem Rzeczypospolitej Polskiej i nazwą (numerem) jednostki (art. 3 pkt 5 u.p.o.o.). Jednostka wojskowa nie posiada osobowości prawnej. Jest ona elementem Sił Zbrojnych, w których skład prócz jednostek wchodzą związki organizacyjne wojsk i służb. Jednostka wojskowa działa w formie jednostki budżetowej. Wskazane w art. 9 pkt 3 ustawy z dnia 27.08.2009 r.
o finansach publicznych ( dalej: u.f.p.) jednostki budżetowe, zgodnie z art. 11 u.f.p., są jednostkami organizacyjnymi sektora finansów publicznych nieposiadającymi osobowości prawnej, które pokrywają swoje wydatki bezpośrednio z budżetu,
a pobrane dochody odprowadzają na rachunek odpowiednio dochodów budżetu państwa albo budżetu jednostki samorządu terytorialnego, co prowadzi do wniosku, że zarówno Zamawiający, jak Wykonawca są podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.
Przechodząc do poszczególnych przesłanek wynikających z art. 67 ust. 1 pkt 15 lit. a -c wskazać należy, iż:
- Ad. lit a)
Siły Zbrojne RP utrzymują gotowość do realizacji trzech rodzajów misji:
a) zagwarantowanie obrony państwa i przeciwstawienie się agresji;
b) udział w procesie stabilizacji sytuacji międzynarodowej oraz w operacjach reagowania kryzysowego i humanitarnych;
c) wspieranie bezpieczeństwa wewnętrznego i pomoc społeczeństwu.
System Bezpieczeństwa Narodowego z 2014 r. wskazuje, że nowoczesna sieć drogowa jest ważnym składnikiem bezpieczeństwa narodowego. Systematyczna poprawa infrastruktury transportowej stanowi jedno z podstawowych wyzwań dla rozwoju państwa. Do głównych celów strategicznych Rzeczypospolitej Polskiej
w dziedzinie obronności należą m.in. tworzenie warunków do zapewnienia ciągłości realizacji zadań przez organy administracji publicznej oraz inne podmioty właściwe
w obszarze bezpieczeństwa narodowego, w tym odpowiedzialne za funkcjonowanie gospodarki i innych obszarów istotnych dla życia i bezpieczeństwa obywateli
(M. Jasińska, Rola i zadania Sił Zbrojnych RP w systemie obronnym państwa, Obronność - Zeszyty Naukowe Wydziału Zarządzania i Dowodzenia Akademii Obrony Narodowej nr 1, 79-94, 2012 r.). Od 2013 roku Minister Obrony Narodowej na podstawie "Koncepcji rozwoju zdolności inżynierii wojskowej w zakresie reagowania na zagrożenia niemilitarne" zaakceptowanej w dniu 5 listopada 2012 r., rozpoczął tworzenie jednostek wyspecjalizowanych do tego rodzaju zadań, tzw. Wojskowych Jednostek Odbudowy (WJO). W tym zakresie Zamawiającego, do którego głównych zadań należy wykonywanie obowiązków zarządcy dróg w zakresie planowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg, zgodnie
z postanowieniami ustawy z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych,
łączy z Wykonawcą wspólny cel zapewnienia wykonania usług publicznych: z jednej strony służących wspieraniu bezpieczeństwa wewnętrznego i pomocy społeczeństwu, a z drugiej zaspakajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie utrzymania infrastruktury drogowej. Realizacja wspólnego Wykonawcy i Zamawiającemu celu ma się zrealizować poprzez zapewnienie objazdu mostem tymczasowym, na czas realizacji rozbudowy mostu im. J. Piłsudskiego w Toruniu.
-Ad. lit b)
Współpracę regulują względy interesu publicznego. Współpraca nie obejmuje działalności, która jest oferowana na wolnym rynku. Z wykładni prounijnej przepisów ustawy Pzp dotyczących art. 67 ust. 1 pkt 15 wynika, że przepływ zasobów
i odpowiedzialności za realizację publicznych zadań z jednej instytucji publicznej na inną w ramach zamówienia in house jest dopuszczalny dopóty dopóki nie skutkuje kontraktowaniem zadań za wynagrodzeniem. Przedmiot zamówienia będzie realizowany bezpośrednio przez umawiające się instytucje zamawiające, a elementy mostu DMS-65 zostaną użyczone z Agencji Rezerw Materiałowych (ARM) na podstawie umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Agencją. Rozliczenie
z Wykonawcą nastąpi w oparciu o koszty użycia, wydzielonego przez Wykonawcę, niezbędnego sprzętu technicznego, według przepracowanych motogodzin (mtg)
i przejechanych kilometrów (km) oraz kosztów 100% stawki diety (na podstawie § 10, ust. 5, pkt 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 lipca 2014 r., Dz. U. z dnia 30 lipca 2014 r., poz. 1003) w wysokości 30 zł (słownie: trzydzieści złotych) za każdego pracownika grupy zadaniowej Wykonawcy.
-Ad. lit c)
Zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy zawartym w piśmie z dnia 29.01.2020 r., Wykonawca nie prowadzi działalności na rynku otwartym, która dotyczyłaby przedmiotu niniejszego zamówienia. Zamawiający również nie prowadzi takiej działalności.
W związku z powyższym Zamawiający jest uprawniony do zawarcia umowy na budowę oraz rozbiórkę tymczasowego mostu składanego typu DMS-65 na rzece Wiśle w ciągu drogi wojewódzkiej nr 257 w Toruniu po przeprowadzeniu postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 15 ustawy Pzp.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
12 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Toruniu ,
,
ul. Okólna 37,
87-100,
Toruń, kraj/woj.
kujawsko - pomorskie
przy udziale: Jednostki Wojskowej Nr 1523 w Inowrocławiu,
,
ul. Dworcowa 56,
88-100,
Inowrocław, kraj/woj.
kujawsko - pomorskie
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
INNE PRZETARGI Z TORUNIA
- Przebudowa części pomieszczeń budynku 510 Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. L. Rydygiera w Toruniu na potrzeby sal przeszczepowych Oddziału Hematologii
- Wykonanie badań geotechnicznych gruntu na potrzeby określenia warunków geologicznych dla nieruchomości gruntowych położonych przy ul. Prymasa Józefa Glempa w Inowrocławiu woj. kujawsko - pomorskie
- Dostawa wyrobów medycznych jednorazowego i wielorazowego użytku
- Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów komputerowych z certyfikatem ECDL BASE dla uczestników projektu "Młodzi przyszłością regionu!".
- "Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji inwestycji p.n. "Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z dojściami, dojazdami i parkingiem w Lipnie""
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na zadnie pn.: Zmiana sposobu użytkowania wraz z przebudową budynku byłego spichlerza w Lubiczu Górnym.
więcej: przetargi w Toruniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja odcinka drogi powiatowej nr 1578Z wraz z mostem na rzece Płonia oraz mostem na kanale Przywodzie - etap III
- Przebudowa drogi wewnętrznej przy ulicy Kościelnej i Spokojnej w miejscowości Wołkowyja
- Budowa mostu przez rzekę Kalinkę w ciągu drogi krajowej nr 16 w miejscowości Skomętno Wielkie
- Wykonanie remontu mostu przez rzekę Pasłękę na drodze krajowej nr 16 koło m. Podlejki w km 121+946
- REMONT DROGI POWIATOWEJ BRODY-PALCZA NR 1707 K W KM OD 7+380,50 DO KM 9+656,00 W MIEJSCOWOŚCI PALCZA, POWIAT SUSKI
- Budowa przepustu na cieku Młynówka Komorowicko-Czechowicka w ciągu ul. Komorowickiej w Czechowicach-Dziedzicach
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.