Ogłoszenie nr 550016423-N-2019 z dnia 25-01-2019 r.
Bieruń: Zimowe utrzymanie dróg, ulic i chodników w Gminie Bieruń w sezonie 2018/2019 - zamówienie w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy prawo zamówień publicznych. OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń, Krajowy numer identyfikacyjny 27150489700000,
ul. Rynek
14,
43-150
Bieruń, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
323 242 400, e-mail
zamowienia@um.bierun.pl , faks
322 164 777.
Adres strony internetowej (url): www.bierun.pl
Adres profilu nabywcy: www.bierun.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zimowe utrzymanie dróg, ulic i chodników w Gminie Bieruń
w sezonie 2018/2019 - zamówienie w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy prawo zamówień publicznych.
Numer referencyjny
ZP.271.4.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg, ulic i chodników, przystanków, kładek
i parkingów w gminie Bieruń:
Rejon Bierunia Starego: zakres obejmuje wykonanie prac w obrębie pasa drogowego, (57 273 kmb dróg -
283 505 m2), ciągów pieszych (16 128 mb, 3 825 m2), kładek i parkingów (16 128 m2) wraz
z dostarczeniem i obsługą koksiaków.
Rejon Bierunia Nowego: zakres prac obejmuje wykonanie prac w obrębie pasa drogowego, (48 550 kmb dróg - 206 553 m2), ciągów pieszych (12 195 mb), kładek i parkingów (23 230 m2) wraz z dostarczeniem i obsługą koksiaków.
Drogi powiatowe na terenie gminy Bieruń: zakres prac obejmuje wykonanie prac w obrębie pasa drogowego (20,892 kmb dróg) oraz ciągów pieszych (18 360 mb).
Wykonując zamówienie Wykonawca zobowiązany jest m.in. do:
a. Podjęcia akcji czynnej tj. odśnieżania i zwalczania śliskości na drogach oraz innych prac związanych z akcją zima, wprowadzając do akcji sprzęt pozwalający utrzymać należytą przejezdność dróg.
b. Natychmiastowego zgłoszenia godziny rozpoczęcia prac, ilości i typu zaangażowanego sprzętu oraz zgłoszenia godziny zakończenia prac do dyżurnego Straży Miejskiej (tel. 986, 32 216 37 27)
c. Przygotowania min. 21 koksiaków (9 koksiaków w Bieruniu Starym, 12 koksiaków w Bieruniu Nowym), ich obsługę oraz zabezpieczenie koksu w ilości niezbędnej do zapewnienia ciągłości ich działania w okresie co najmniej 6 dób w sezonie (w sezonie 2016/2017 koksiaki rozpalane były w okresie 4 dób, w sezonie 2017/2018 koksiaki rozpalane były w okresie 8 dób).
d. Zapewnienia łączności telefonicznej (bezprzewodowej) z każdym operatorem sprzętu aktualnie używanego w akcji zima.
e. Zabezpieczenia materiału uszorstniającego tj. mieszanki solno - piaskowej, soli, zgodnego
z obowiązującymi przepisami i normami.
f. Realizacji przedmiotu zamówienia sprzętem w ilości nie mniejszej niż: ciągnik z pługiem - 8 szt., piaskarko solarki - 8 szt., pług do chodników (ciężar do 1 000 kg, szerokość odśnieżania od 1 do 1,2 m) - 3 szt.
g. Udostępnienia sprzętu zgłoszonego i pracującego przy realizacji umowy, w celu dokonania montażu nadajników gps przez firmę wybraną przez Zamawiającego i na koszt Zamawiającego.
W przypadku zaistnienia konieczności zmiany sprzętu w czasie realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest poinformować pisemnie Zamawiającego, że wprowadza sprzęt zastępujący o parametrach określonych w SIWZ. Każda zmiana winna być uprzednio zaakceptowana przez Zamawiającego. Wszelkie koszty związane z koniecznością przełożenia urządzenia gps ponosi Wykonawca.
h. Zatrudniania na podstawie umowy o pracę przynajmniej 11 pracowników biorących udział w realizacji zamówienia , w tym:
a) min. 8 osób - operatorów urządzeń,
b) min. 3 osoby - dyżurni,
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Uregulowanie w zakresie opisu przedmiotu zamówienia oraz jego realizacji zawiera również wzór umowy stanowiący załącznik do SIWZ.
4. Zamawiający nie przewiduje: zaliczek na poczet wykonania zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów w rozumieniu ustawy pzp oraz stosowania wymagań określonych w art.29 ust.4 ustawy pzp. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, wariantowych.
5. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia, w zakresie obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
6. Nazwy i kody według słownika CPV:
90620000-9 Usługi odśnieżania, 90630000-2 Usługi usuwania oblodzeń.
II.5) Główny Kod CPV:
90620000-9
Dodatkowe kody CPV:
90630000-2
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 6 Prawa zamówień publicznych:
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
Przesłanka 1: udzielenie w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług .
Zamówienie podstawowe zostało udzielone 15 listopada 2018 r.
Zamówienie na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 planuje się udzielić w styczniu/lutym 2019 dotychczasowemu wykonawcy zamówienia podstawowego tj.
Konsorcjum Firm:
1) Bieruńskie Przedsiębiorstwo Inżynierii Komunalnej Sp. z o.o. 43-155 Bieruń, ul. Jagiełły 13 - Lider konsorcjum
2) Firma Usługowa "DAWIDZKI" Dawid Ryszka 43-155 Bieruń, ul. Jagiełły 21A - Uczestnik konsorcjum
3) Firma Usługowo-Handlowa KOP-MAT Mateusz Momot 32-641 Przeciszów, ul. Długa 243 - Uczestnik konsorcjum
4) Przedsiębiorstwo Wielobranżowe ARALIA Kamil Janota 43-140 Lędziny, ul. Irysowa 8 - Uczestnik konsorcjum
Przesłanka 2: zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług
Zamówienie z wolej ręki będzie polegało na powtórzeniu wykonania tożsamego rodzaju usług jak w zamówieniu podstawowym.
Przesłanka 3: jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem
W ogłoszeniu nr 631299-N-2018 z dnia 11.10.2018 (zamówienie podstawowe: Zimowe utrzymanie dróg, ulic i chodników w gminie Bieruń w sezonie 2018/2019) sekcja II.4 i sekcja II.7 zamieszczono informację o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Prawa zamówień publicznych.
Wskazano, że :" Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień na podstawie art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy pzp (...)" Całkowita wartość zamówienia, którego Zamawiający przewiduje udzielić na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy pzp określono do kwoty nett: 189 868,80 zł + obowiązujący VAT.
Przesłanka 4: całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
1) Wartość zamówienia podstawowego ustalono w dniu 21.09.2018r. na kwotę netto:
413 701,20 zł.
2) Wartość zamówienia przewidywanego na podstawie 67 ust. 1 pkt 6 ustalono w dniu 21.09.2018 r. na kwotę netto: 189 868,80 zł.
3) Wartość zamówienia przewidywanego na podstawie 67 ust. 1 pkt 6 ustalono w dniu 21.09.2018 r. na kwotę netto: 189 868,80 zł, zaktualizowano na dzień 17.01.2019 na kwotę 188 990,00 zł.
Całkowitą wartość zamówienia (1+2) określono w dniu 21.09.2018 r. na kwotę netto: 603 570,00 zł
Reasumując :
Wykazany stan faktyczny i prawny uzasadnia spełnienie przesłanek i udzielenie zamówienia publicznego na wskazanej na wstępie podstawie prawnej.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Konsorcjum Firm: 1. Bieruńskie Przedsiębiorstwo Inżynierii Komunalnej Sp. z o.o. 2. P.W. ARALIA Kamil Janota 3. F.U. DAWIDZKI Dawid Ryszka 4. F.U.H. KOP-MAT Mateusz Momot ,
,
ul. Jagiełły 13,
43-155,
Bieruń, kraj/woj.
śląskie
INNE PRZETARGI Z BIERUNIA
- Opracowanie dokumentacji projektowej na potrzeby przebudowy drogi powiatowej 8020S, ul. Lokalnej w Bieruniu
- Budowa ul. Powstańców Śląskich (połączenie ul. Bohaterów Westerplatte z ul. Skowronków - ZRID dokumentacja)
- Modernizacja ul. Szymanowskiego
więcej: przetargi w Bieruniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- usługi utrzymania porządku i czystości na terenie Nowego Ogrodu Zoologicznego w Poznaniu
- Usługa polegająca na wykonaniu prac w zakresie codziennego, kompleksowego utrzymania czystości w budynkach oraz wokół budynków Sądu Rejonowego w Zabrzu
- Całoroczne utrzymanie porządku i czystości terenów Zespołu Zamkowego w Malborku
- Umowa ramowa na roboty ogólnobudowlane, naprawy główne, naprawy bieżące, konserwacje ogólnobudowlane w budynkach i lokalach stanowiących własność osób fiz. lub współwłasność Miasta Łódź i SP
- Usługi sprzątania i utrzymania w czystości pomieszczeń wewnętrznych oraz terenu zewnętrznego Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu.
- Kompleksowe sprzątanie w budynkach oraz sprzątanie i utrzymywania terenów należących do Regionalnego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.