Og³oszenie nr 541092-N-2017 z dnia 2017-06-28 r.
Szko³a Podstawowa nr 36: Remont wnêtrza sali gimnastycznej wraz z remontem elewacji budynku Szko³y Podstawowej nr 36 im. mjr Henryka Sucharskiego przy ul. S³owackiego 54/56 w Poznaniu
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Szko³a Podstawowa nr 36, krajowy numer identyfikacyjny
24191000000, ul.
ul. S³owackiego
,
60521
Poznañ, woj.
wielkopolskie, pañstwo
Polska, tel.
618 475 820, , e-mail
sp36@poznan.interklasa.pl, , faks
618 475 820.
Adres strony internetowej (URL): bip.poznan.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorz±dowej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Tak
bip.poznan.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
bip.poznan.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Szko³a Podstawowa nr 36 im. mjr Henryka Sucharskiego 60-521 Poznañ ul. S³owackiego 54/56
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Remont wnêtrza sali gimnastycznej wraz z remontem elewacji budynku Szko³y Podstawowej nr 36 im. mjr Henryka Sucharskiego przy ul. S³owackiego 54/56 w Poznaniu
Numer referencyjny:
ZP.SP36.1.2017
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest remont wnêtrza sali gimnastycznej wraz z remontem elewacji budynku Szko³y Podstawowej nr 36 im. mjr Henryka Sucharskiego przy ul. S³owackiego 54/56 w Poznaniu zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia okre¶lonym w za³±czniku nr 2 do specyfikacji. Na opis przedmiotu zamówienia stanowi±cym za³±cznik nr 2 do specyfikacji, opisuj±cy zakres wykonywanych robót bêd±cych przedmiotem zamówienia sk³adaj± siê: a) projekt budowlany (bran¿a: architektura, instalacje sanitarne i instalacje elektryczne), b) przedmiar robót (bran¿a: architektura, instalacje sanitarne i instalacje elektryczne), c) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (bran¿a: architektura, instalacje sanitarne i instalacje elektryczne). d) Program prac konserwatorskich. e) pozwolenie Miejskiego Konserwatora Zabytków nr 529/2017 z dnia 26.06.2017 r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
II.5) G³ówny kod CPV: 45450000-0
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45400000-0 |
45410000-0 |
45420000-0 |
45310000-3 |
45442100-8 |
45442100-8 |
45321000-4 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia: 2018-10-31
II.9) Informacje dodatkowe: Zamawiaj±cy stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e:
1) posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê równ±, co najmniej 200 000,00 PLN;
2) jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na ³±czn± kwotê równ± co najmniej: 500 000,00 PLN.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e:
1) dysponuje min. 1 osob±, która posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, wg wymogu pozwoleniem Miejskiego Konserwatora Zabytków nr 529/2017 z dnia 26.06.2017 r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia w tej specjalno¶ci, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów,
2) dysponuje min. 1 osob±, która bêdzie bra³a udzia³ w realizacji zamówienia, posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami, w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia w tej specjalno¶ci, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Zamawiaj±cy dopuszcza uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z ustaw± o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej
3) dysponuje min. 1 osob±, która bêdzie bra³a udzia³ w realizacji zamówienia, posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami, w specjalno¶ci instalacji sanitarnych zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia w tej specjalno¶ci, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Zamawiaj±cy dopuszcza uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z ustaw± o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej,
4) dysponuje min. 1 osob±, która bêdzie bra³a udzia³ w realizacji zamówienia, posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami, w specjalno¶ci instalacji elektrycznych zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia w tej specjalno¶ci, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Zamawiaj±cy dopuszcza uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z ustaw± o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej
5) w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ 2 roboty budowlane, z których ka¿da obejmowa³a w swym zakresie wykonanie remontu obiektu kubaturowego w tym jednego obiektu zabytkowego o warto¶ci ca³o¶ci roboty budowlanej równej co najmniej 500 000,00 PLN, wraz z podatkiem VAT oraz potwierdz±, ¿e roboty te zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w pkt. III.1) zostan± spe³nione wy³±cznie je¿eli:
a) w przypadkach okre¶lonych w pkt. III.1.2) 1) warunek zostanie spe³niony, je¿eli jeden z wykonawców lub podwykonawców lub podmiotów udostêpniaj±cych zasoby spe³ni warunki lub bêd± ³±cznie posiadaæ ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê okre¶lon± w specyfikacji.
b) w przypadkach okre¶lonych w pkt. III.1.2) 2) warunek zostanie spe³niony, je¿eli jeden z wykonawców lub podwykonawców spe³ni warunek lub bêd± ³±cznie posiadaæ ³±czn± warto¶æ ubezpieczenia na kwotê okre¶lon± w specyfikacji
c) w przypadkach okre¶lonych w pkt. III.1.3) 1) - 4) warunek zostanie spe³niony, je¿eli chocia¿ jeden z wykonawców lub podwykonawców lub podmiotów udostêpniaj±cych zasoby bêdzie dysponowa³ osobami wskazanymi powy¿ej w specyfikacji lub ka¿dy wykonawca bêdzie dysponowa³ ka¿d± osob± oddzielnie lub ³±cznie bêd± dysponowaæ osobami wskazanymi powy¿ej.
Zamawiaj±cy dopuszcza, aby jedna osoba spe³nia³a warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone w pkt. 5.1.b) 1) - 4).
d) w przypadkach okre¶lonych w pkt. III.1.3) 5) warunek zostanie spe³niony, je¿eli jeden z wykonawców lub podwykonawców lub podmiotów udostêpniaj±cych zasoby spe³ni warunek samodzielnie (nie sumuje siê do¶wiadczenia zawodowego - arg. na podstawie sentencji wyroku Krajowej Izby Odwo³awczej z dnia 7 sierpnia 2014 r. [sygn. akt: Sygn. akt: KIO 1495/14]).
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu, zamawiaj±cy wezwie wykonawcê dostarczenia nastêpuj±cych dokumentów: a) odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy*. *Wykonawca nie jest obowi±zany do z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, je¿eli zamawiaj±cy posiada o¶wiadczenia lub dokumenty dotycz±ce tego wykonawcy lub mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352) - art. 26 ust. 6 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia przez Wykonawcê spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiaj±cy wezwie wykonawcê dostarczenia nastêpuj±cych dokumentów:
a) potwierdzaj±cych, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjna okre¶lona przez zamawiaj±cego,
b) informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
2. W celu potwierdzenia przez Wykonawcê spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej zamawiaj±cy wezwie wykonawcê dostarczenia nastêpuj±cych dokumentów:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz, których roboty zosta³y wykonane - za³±cznik nr 5, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty,
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowania robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - za³±cznik nr 6.
3. Dysponowanie zasobami innego podmiotu.
3.1. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków, o których mowa w pkt. 5.1. lit. a-b niniejszej SIWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych.
3.2. Zamawiaj±cy jednocze¶nie informuje, i¿ "stosowna sytuacja", o której mowa w pkt. 6.3.1. niniejszej SIWZ wyst±pi wy³±cznie w przypadku, kiedy:
a) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowi±zanie musi wskazywaæ:
a) zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
c) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
d) informacjê czy podmiot, na zdolno¶ciach, którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
b) Zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz zbada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-23 i ust. 5 pkt. 1 ustawy.
c) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane, do realizacji, których te zdolno¶ci s± wymagane.
d) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, za szkodê poniesion± przez zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba, ¿e za nieudostêpnienie zasobów nie ponosi winy.
3.3. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 5 pkt. 4 rozporz±dzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126).
3.4. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, na którego zdolno¶ciach polega wykonawca, nie potwierdzaj± spe³nienia przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego:
1) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacjê finansow± lub ekonomiczn±, o których mowa w ust. 1.
4. Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej.
4.1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przeka¿e zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 7 do specyfikacji.
5. Informacja dla wykonawców, którzy maj± siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ppkt 6.2.1. a), sk³ada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±cy, ¿e:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert
Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski
6. Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego.
6.1. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt. 6.1 niniejszej SIWZ sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenie te ma wstêpnie potwierdzaæ spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, brak podstaw wykluczenia,
6.2. Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie musz±, zgodnie z zapisami art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych ustanowiæ pe³nomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postêpowaniu oraz zawarciu umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Do oferty nale¿y do³±czyæ pe³nomocnictwo, które powinno dok³adnie okre¶laæ zakres umocowania.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wykaz dokumentów sk³adaj±cych siê na ofertê. a) formularz ofertowy; b) zobowi±zanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji na zasadach okre¶lonych w art. 22a niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - je¶li dotyczy.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Najni¿sza cena | 60,00 |
Najd³u¿szy okres gwarancji | 30,00 |
Skrócenie terminu realizacji przedmiotu zamówienia | 10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ umowy zawartej z wybranym Wykonawc± w nastêpuj±cych przypadkach: a) w sytuacjach, których, nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ niezrealizowania pe³nego zakresu przedmiotu zamówienia wraz z odpowiednim zmniejszeniem wynagrodzenia umownego; b) zmiana terminu wykonania zamówienia w sytuacjach wyst±pienia: o zmiany warunków atmosferycznych w szczególno¶ci: klêski ¿ywio³owe; wyst±pienie nietypowych dla klimatu polskiego warunków atmosferycznych odbiegaj±cych od typowych; szczególnie niesprzyjaj±cych; uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie zamówieñ/robót budowlanych zgodnie z technologi± ich wykonywania przeprowadzanie prób i sprawdzeñ dokonywanie odbiorów np. gradobicia, tr±by powietrzne, zjawiska niestandardowe w klimacie polskim, obfite opady deszczu, niskie temperatury, wysokie temeperatury; o przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia podstawowego na skutek konieczno¶ci wykonania zamówieñ/robót dodatkowych, których wykonanie jest niezbêdne dla prawid³owego wykonania oraz zakoñczenia podstawowego przedmiotu zamówienia wraz ze wszystkimi konsekwencjami wystêpuj±cymi w zwi±zku z przed³u¿eniem tego terminu; o zmiany przepisów prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego, co powoduje konieczno¶æ dostosowania dokumentacji do zmiany przepisów, które nast±pi³y w trakcie realizacji zamówienia; o zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³añ lub zaniechania dzia³añ Zamawiaj±cego lub nie otrzymanie stosownych decyzji od innych organów publicznych; o wskutek wyst±pienia okoliczno¶ci niezale¿nych od stron umowy zwi±zanych z konieczno¶ci± zmiany okresu realizacji umowy; c) zmiana sposobu spe³nienia ¶wiadczenia, zmiana parametrów realizowanego zamówienia. o zmiany technologiczne, w szczególno¶ci: konieczno¶æ realizacji projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych, materia³owych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji gdy zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³oby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu b±d¼ ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa; d) zmiana osób wskazanych w ofercie, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, na inne osoby pod warunkiem, ¿e nowe osoby bêd± spe³niaæ wymagania (warunki) opisane dla tej osoby w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i bêd± zatrudnione na warunkach nie gorszych ni¿ zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia; e) zmiany bêd± korzystne dla zamawiaj±cego i nie bêd±: o wprowadzane warunki, które gdyby zosta³y ujête w ramach procedury przetargowej udzielenia zamówienia umo¿liwi³yby dopuszczenie innych ofert ni¿ ta, która zosta³a pierwotnie dopuszczona; o modyfikowa³y równowagi ekonomicznej umowy na korzy¶æ wykonawcy w sposób, który nie by³ przewidziany w postanowieniach pierwotnego zamówienia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2017-07-14, godzina: 08:45,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Wymiana nawierzchni jezdni na ul. W. Reymonta w Poznaniu, na odcinku od ul. S. Wyspiañskiego do ronda J. Nowaka-Jeziorañskiego - jezdnia zachodnia
- Dostawa sprzêtu komputerowego i oprogramowania dla IPN-K¦ZpNP Oddzia³ w Poznaniu
- Wykonanie oznakowania poziomego (materia³ami i sprzêtem wykonawcy) wybranych ci±gów dróg wojewódzkich na terenie Rejonu Dróg Wojewódzkich w Koninie.
- Wykonanie projektu i instalacji drogowej sygnalizacji ¶wietlnej na skrzy¿owaniu drogi wojewódzkiej nr 306 (ul. B³onie) z drog± powiatow± nr 2501P ( ul. Ko¶ciañsk±) w Stêszewie, km 49+085
- Sprz±tanie powierzchni wewn±trz budynków SR Poznañ - Grunwald i Je¿yce w Poznaniu przy ul. Kamiennogórskiej 26, ul. Wawrzyniaka 40 oraz pomieszczeñ O¶r. Kuratorskiego przy ul. Zeylanda 9 w Poznaniu.
- Dostawa ci±gnika rolniczego z osprzêtem.
wiêcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa gara¿y na potrzeby Urzêdu Gminy W±sosz i jednostek OSP z terenu gminy W±sosz
- Remont klatek schodowych, remont elewacji, remont wej¶æ do budynku wraz z wymian± domofonów i robotami towarzysz±cymi w Gi¿ycku przy ul. Wojska Polskiego 7A.
- Budowa tê¿ni solankowej wraz z przy³±czem wodoci±gowym, instalacj± wodoci±gow±, elektryczn± i technologiczn± solanki oraz zagospodarowanie terenu przy ul. Padniewskiego w Krakowie
- Rozszczelnienie placu z wykorzystaniem wód opadowych i zielono niebieskiej infrastruktury wraz z przebudow± pawilonów rozbudow± zadaszeñ i infrastruktur± towarzysz±c± w ramach modernizacji Targowiska
- "Wymiana pokrycia dachowego na budynku "C" i "D" oraz prace przy ogrodzeniu w DPS Wirów."
- "Rewitalizacja zespo³u zabytkowego Palmiarni stanowi±cego bazê edukacji przyrodniczo - historycznej" - etap III" w formule "zaprojektuj i wybuduj"
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.