Ogłoszenie nr 540063813-N-2020 z dnia 14-04-2020 r.
Czeladź:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 524290-N-2020
Data: 19/03/2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Krajowy numer identyfikacyjny 27313808900000,
ul. ul. Sportowa
2,
41-250
Czeladź, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
322 654 232, e-mail
biuro@mosir.czeladz.pl, faks
322 658 106.
Adres strony internetowej (url): http://www.mosir.czeladz.pl/
Adres profilu nabywcy: https://mosir-czeladz.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
6.2
W ogłoszeniu jest:
Data: 2020-04-21,
godzina: 10:00
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2020-04-24,
godzina: 10:00
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
5
W ogłoszeniu jest:
DLA CZĘŚĆI A: 1. Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 Prawa zamówień publicznych przewiduje zmiany Umowy w następujących okolicznościach: 1). z powodu uzasadnionych zmian rozwiązań technicznych oraz sposobu wykonania robót, jeżeli te zmiany spowodują obniżenie kosztów wykonania robót, kosztów eksploatacji lub skrócenie terminu realizacji przedmiotu Umowy, 2). z powodu zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu Umowy mających wpływ na zakres lub termin wykonania Umowy w zakresie niezbędnym do dostosowania się do nowych przepisów, 3). z powodu wystąpienia nadzwyczajnej zmiany okoliczności, których strony Umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności w zakresie niezbędnym do należytego wykonania Umowy. 4).Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zostaną stwierdzone wady nienadające się do usunięcia, ale nie uniemożliwiają użytkowania obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem - Zamawiający może obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy odpowiednio do utraconej wartości użytkowej, estetycznej i technicznej. 2. Strony dopuszczają również możliwość zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przynajmniej jednej z następujących okoliczności: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług, b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne d) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych. W tym przypadku Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia w którym wykaże ponad wszelką wątpliwość, że zmiana ta miała wpływ na koszty wykonania zamówienia pod warunkiem, że zmiany takie będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. W przypadku zaistnienia powyższych okoliczności Strona zamierzająca uzyskać zmianę wysokości wynagrodzenia zobowiązana jest do złożenia drugiej Stronie pisemnego wniosku o wprowadzenie stosownej zmiany. Wniosek o zmianę wynagrodzenia musi zawierać: o wskazanie okoliczności stanowiącej podstawę do zmiany o uzasadnienie wskazujące jaki wpływ ma okoliczność na wysokość wynagrodzenia wykonawcy, o propozycję nowej wysokości wynagrodzenia. Na skutek złożonego, kompletnego wniosku spełniającego wymagania określone powyżej Strony w terminie 10 dni podejmą negocjacje dotyczące nowej wysokości wynagrodzenia. W przypadku uzgodnienia nowej wysokości wynagrodzenia Strony zawrą stosowny pisemny aneks do umowy. 3. Strony dopuszczają możliwość przedłużenia terminu określonego w § 8 ust. 1 pkt. c) w przypadku: a) wstrzymania prac przez Zamawiającego z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy; b) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej prowadzenie robót budowlanych; za siłę wyższą uważa się wystąpienie nieprzewidywalnych i niezawinionych przez żadną ze Stron zdarzeń, których nie dało się przewidzieć przy zawieraniu umowy. 4.Ewentualne zmiany terminów określonych w § 8 ust. 1 wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiana taka będzie polegała na przedłużeniu terminu określonego w § 8 ust. 1 o okres nie dłuższy niż czas trwania okoliczności wskazanych w ust. 3. DLA CZĘŚĆI B: Zmiany umowy 1. Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 Prawa zamówień publicznych przewiduje zmiany Umowy w następujących okolicznościach: 1). z powodu uzasadnionych zmian rozwiązań technicznych oraz sposobu wykonania robót, jeżeli te zmiany spowodują obniżenie kosztów wykonania robót, kosztów eksploatacji lub skrócenie terminu realizacji przedmiotu Umowy, 2). z powodu zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu Umowy mających wpływ na zakres lub termin wykonania Umowy w zakresie niezbędnym do dostosowania się do nowych przepisów, 3). z powodu wystąpienia nadzwyczajnej zmiany okoliczności, których strony Umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności w zakresie niezbędnym do należytego wykonania Umowy. 4). Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zostaną stwierdzone wady nienadające się do usunięcia, jednak nie uniemożliwiają użytkowania obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem Zamawiający może obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy odpowiednio do utraconej wartości użytkowej, estetycznej i technicznej; 5).Termin ulegnie przesunięciu w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: a) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego; b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającego bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót; c) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót - fakt ten musi zostać udokumentowany wpisem kierownika budowy do dziennika budowy oraz zgłoszony niezwłocznie Zamawiającemu i musi zostać potwierdzony przez inspektora nadzoru; d) wystąpienia okoliczności, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności; e) zawarcia aneksu do niniejszej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp ile realizacja dodatkowych robót budowlanych wpływa na termin wykonania niniejszej umowy; f) wystąpienia istotnego błędu w dokumentacji projektowej - termin umowny może zostać wydłużony o czas niezbędny na usunięcie wad w projekcie przez Wykonawcę dokumentacji projektowej. 2. Strony dopuszczają również możliwość zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przynajmniej jednej z następujących okoliczności: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług, b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne d) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych. W tym przypadku Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia w którym wykaże ponad wszelką wątpliwość, że zmiana ta miała wpływ na koszty wykonania zamówienia pod warunkiem, że zmiany takie będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. W przypadku zaistnienia powyższych okoliczności Strona zamierzająca uzyskać zmianę wysokości wynagrodzenia zobowiązana jest do złożenia drugiej Stronie pisemnego wniosku o wprowadzenie stosownej zmiany. Wniosek o zmianę wynagrodzenia musi zawierać: o wskazanie okoliczności stanowiącej podstawę do zmiany o uzasadnienie wskazujące jaki wpływ ma okoliczność na wysokość wynagrodzenia wykonawcy, o propozycję nowej wysokości wynagrodzenia. Na skutek złożonego, kompletnego wniosku spełniającego wymagania określone powyżej Strony w terminie 10 dni podejmą negocjacje dotyczące nowej wysokości wynagrodzenia. W przypadku uzgodnienia nowej wysokości wynagrodzenia Strony zawrą stosowny pisemny aneks do umowy. 3. Strony dopuszczają możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy określonego w § 6 ust. 1 w przypadku: a) wstrzymania prac przez Zamawiającego z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy; b) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej prowadzenie robót budowlanych; za siłę wyższą uważa się wystąpienie nieprzewidywalnych i niezawinionych przez żadną ze Stron zdarzeń, których nie dało się przewidzieć przy zawieraniu umowy. 4. Ewentualne zmiany terminów określonych w § 6 ust. 1 wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiana taka będzie polegała na przedłużeniu terminu określonego w § 6 ust. 1 o okres nie dłuższy niż czas trwania okoliczności wskazanych w ust. 3.
W ogłoszeniu powinno być:
Dla części A:
1. Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 Prawa zamówień publicznych przewiduje zmiany Umowy w następujących okolicznościach:
1). z powodu uzasadnionych zmian rozwiązań technicznych oraz sposobu wykonania robót, jeżeli te zmiany spowodują obniżenie kosztów wykonania robót, kosztów eksploatacji lub skrócenie terminu realizacji przedmiotu Umowy,
2). z powodu zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu Umowy mających wpływ na zakres lub termin wykonania Umowy w zakresie niezbędnym do dostosowania się do nowych przepisów,
3). z powodu wystąpienia nadzwyczajnej zmiany okoliczności, których strony Umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności w zakresie niezbędnym do należytego wykonania Umowy.
Zmiany wynagrodzenia
4).Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zostaną stwierdzone wady nienadające się do usunięcia, ale nie uniemożliwiają użytkowania obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem - Zamawiający może obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy odpowiednio do utraconej wartości użytkowej, estetycznej i technicznej.
5) z powodu zmiany przepisów prawnych i konieczności dostosowania się do nowych przepisów, Zamawiający dopuszcza zmianę wysokości wynagrodzenia.
Waloryzacja wynagrodzenia
2. Strony dopuszczają również możliwość zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przynajmniej jednej z następujących okoliczności:
a) zmiany stawki podatku od towarów i usług,
b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
d) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych. W tym przypadku Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia w którym wykaże ponad wszelką wątpliwość, że zmiana ta miała wpływ na koszty wykonania zamówienia
pod warunkiem, że zmiany takie będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
W przypadku zaistnienia powyższych okoliczności Strona zamierzająca uzyskać zmianę wysokości wynagrodzenia zobowiązana jest do złożenia drugiej Stronie pisemnego wniosku o wprowadzenie stosownej zmiany. Wniosek o zmianę wynagrodzenia musi zawierać:
o wskazanie okoliczności stanowiącej podstawę do zmiany
o uzasadnienie wskazujące jaki wpływ ma okoliczność na wysokość wynagrodzenia wykonawcy,
o propozycję nowej wysokości wynagrodzenia.
Na skutek złożonego, kompletnego wniosku spełniającego wymagania określone powyżej Strony w terminie 10 dni podejmą negocjacje dotyczące nowej wysokości wynagrodzenia. W przypadku uzgodnienia nowej wysokości wynagrodzenia Strony zawrą stosowny pisemny aneks do umowy.
Przedłużenie terminu realizacji umowy
3.Strony dopuszczają możliwość przedłużenia terminu określonego w § 8 ust. 1 pkt. c) w przypadku:
1) wstrzymania prac przez Zamawiającego z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy;
2wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej prowadzenie robót budowlanych, o której mowa w § 20a
3) konieczność zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego Prawa;
4) dokonania określonych czynności lub ich zaniechania przez organy administracji państwowej, w tym organy administracji rządowej, samorządowej, jak również organy i podmioty, których działalność wymaga wydania jakiejkolwiek decyzji o charakterze administracyjnym w trakcie wykonywania przedmiotu niniejszej Umowy, w szczególności:
a)opóźnienie wydania przez ww. organ decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., do wydania których są zobowiązane lub Wykonawca ma obowiązek je pozyskać na mocy przepisów Prawa;
b)odmowa wydania przez ww. organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;
c) nałożenia przez organ dodatkowych czynności proceduralnych nie przewidzianych w zamówieniu;
d) wniesienie odwołania/skargi/sprzeciwu w trakcie uzyskiwania wszelkich decyzji, zgód, pozwoleń;
5) nieprzewidziane w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia warunki archeologiczne, techniczne, terenowe i wodne;
6) wystąpienie konieczności wykonania robót dodatkowych wstrzymujących (opóźniających) realizację robót zasadniczych a wynikających z nieprzewidzianych zdarzeń o charakterze technicznym lub eksploatacyjnym;
7) zmiany spowodowane wyjątkowo niesprzyjającymi warunkami klimatycznymi, uniemożliwiającymi prowadzenie prac lub robót będących przedmiotem Umowy, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, jeżeli konieczność wykonania prac lub robót w tym okresie, przeprowadzania prób i sprawdzeń oraz dokonywania odbiorów nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; Wyjątkowo niesprzyjające warunki klimatyczne to takie warunki, które łącznie:
a)biorąc pod uwagę wymogi reżimów technologicznych determinujących wykonanie poszczególnych robót, skutkują wstrzymaniem prowadzenia tychże robót,
b) ilość dni występowania czynników klimatycznych lub intensywność opadów skutkująca przeszkodami, o których mowa powyżej jest większa od średniej z ostatniego pięciolecia licząc od daty składania ofert wstecz; okresem porównawczym będzie miesiąc.
8) opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu w terminie Placu budowy stosownie do postanowień Umowy;
4.Ewentualne zmiany terminów określonych w § 8 ust 1 wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiana taka będzie polegała na przedłużeniu terminu określonego w § 8 ust 1 o okres nie dłuższy niż czas trwania okoliczności wskazanych w ust 3.
5. Jeżeli Wykonawca uważa się za uprawnionego do zmiany Umowy na podstawie okoliczności wskazanych w § 20 ust 1, 2,3 oraz w zakresie w nim określonym, zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu wniosku dotyczącego zmiany Umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności, stanowiących podstawę takiej zmiany. Wniosek, powinien zawierać w szczególności: propozycję zmiany, uzasadnienie faktyczne i prawne dla proponowanej zmiany, kalkulację zmiany Ceny, jeśli zmiana Umowy dotyczy również zmiany Ceny. Na skutek złożonego, kompletnego wniosku spełniającego wymagania określone powyżej Strony w terminie 10 dni podejmą negocjacje dotyczące nowej wysokości wynagrodzenia.
Dla części B:
1. Zamawiający na podstawie art. 144 ust 1 pkt 1 Prawa zamówień publicznych przewiduje zmiany Umowy w następujących okolicznościach:
1). z powodu uzasadnionych zmian rozwiązań technicznych oraz sposobu wykonania robót, jeżeli te zmiany spowodują obniżenie kosztów wykonania robót, kosztów eksploatacji lub skrócenie terminu realizacji przedmiotu Umowy,
2). z powodu zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu Umowy mających wpływ na zakres lub termin wykonania Umowy w zakresie niezbędnym do dostosowania się do nowych przepisów,
3). z powodu wystąpienia nadzwyczajnej zmiany okoliczności, których strony Umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności w zakresie niezbędnym do należytego wykonania Umowy.
Zmiany wynagrodzenia
4). Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zostaną stwierdzone wady nienadające się do usunięcia, jednak nie uniemożliwiają użytkowania obiektów zgodnie z ich przeznaczeniem Zamawiający może obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy odpowiednio do utraconej wartości użytkowej, estetycznej i technicznej;
4a) z powodu zmiany przepisów prawnych i konieczności dostosowania się do nowych przepisów, Zamawiający dopuszcza zmianę wysokości wynagrodzenia"
Przedłużenie terminu realizacji umowy
5).Termin ulegnie przesunięciu w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z:
a) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego;
b) działania siły wyższej (o której mowa w § 16a), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót,
c) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót - fakt ten musi zostać udokumentowany wpisem kierownika budowy do dziennika budowy oraz zgłoszony niezwłocznie Zamawiającemu i musi zostać potwierdzony przez inspektora nadzoru;
d) wystąpienia okoliczności, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności;
e) zawarcia aneksu do niniejszej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp o ile realizacja dodatkowych robót budowlanych wpływa na termin wykonania niniejszej umowy. Wystąpienie konieczności wykonania robót dodatkowych wstrzymujących (opóźniających) realizację robót zasadniczych a wynikających z nieprzewidzianych zdarzeń o charakterze technicznym lub eksploatacyjnym. Rozliczanie robót dodatkowych opisano w § 18 niniejszej umowy;
f) wystąpienia istotnego błędu w dokumentacji projektowej - termin umowny może zostać wydłużony o czas niezbędny na usunięcie wad w projekcie przez Wykonawcę dokumentacji projektowej.
g) konieczność zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego Prawa;
h) dokonania określonych czynności lub ich zaniechania przez organy administracji państwowej, w tym organy administracji rządowej, samorządowej, jak również organy i podmioty, których działalność wymaga wydania jakiejkolwiek decyzji o charakterze administracyjnym w trakcie wykonywania przedmiotu niniejszej Umowy, w szczególności:
- opóźnienie wydania przez ww. organ decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., do wydania których są zobowiązane lub Wykonawca ma obowiązek je pozyskać na mocy przepisów Prawa;
- odmowa wydania przez ww. organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;
- nałożenia przez organ dodatkowych czynności proceduralnych nie przewidzianych w zamówieniu;
- wniesienie odwołania/skargi/sprzeciwu w trakcie uzyskiwania wszelkich decyzji, zgód, pozwoleń;
i) konieczności dokonania na wniosek Zamawiającego istotnych zmian dokumentacji projektowej.
j) nieprzewidziane w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia warunki archeologiczne, techniczne, terenowe i wodne;
k) zmiany spowodowane wyjątkowo niesprzyjającymi warunkami klimatycznymi, uniemożliwiającymi prowadzenie prac lub robót będących przedmiotem Umowy, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, jeżeli konieczność wykonania prac lub robót w tym okresie, przeprowadzania prób i sprawdzeń oraz dokonywania odbiorów nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność;
Wyjątkowo niesprzyjające warunki klimatyczne to takie warunki, które łącznie:
- biorąc pod uwagę wymogi reżimów technologicznych determinujących wykonanie poszczególnych robót, skutkują wstrzymaniem prowadzenia tychże robót,
- ilość dni występowania czynników klimatycznych lub intensywność opadów skutkująca przeszkodami, o których mowa powyżej jest większa od średniej z ostatniego pięciolecia licząc od daty składania ofert wstecz; okresem porównawczym będzie miesiąc.
l) wstrzymania prac przez Zamawiającego z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy;
ł) opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu w terminie Placu budowy stosownie do postanowień Umowy;
6). Ewentualne zmiany terminów określonych w § 6 ust. 1 wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiana taka będzie polegała na przedłużeniu terminu określonego w ust. 1 pkt 5) o okres nie dłuższy niż czas trwania okoliczności wskazanych w punkcie 5).
Waloryzacja wynagrodzenia:
2. Strony dopuszczają również możliwość zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przynajmniej jednej z następujących okoliczności:
e) zmiany stawki podatku od towarów i usług,
f) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
g) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
h) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych. W tym przypadku Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia w którym wykaże ponad wszelką wątpliwość, że zmiana ta miała wpływ na koszty wykonania zamówienia
pod warunkiem, że zmiany takie będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
W przypadku zaistnienia powyższych okoliczności Strona zamierzająca uzyskać zmianę wysokości wynagrodzenia zobowiązana jest do złożenia drugiej Stronie pisemnego wniosku o wprowadzenie stosownej zmiany. Wniosek o zmianę wynagrodzenia musi zawierać:
o wskazanie okoliczności stanowiącej podstawę do zmiany
o uzasadnienie wskazujące jaki wpływ ma okoliczność na wysokość wynagrodzenia wykonawcy,
o propozycję nowej wysokości wynagrodzenia.
3. Jeżeli Wykonawca uważa się za uprawnionego do zmiany Umowy na podstawie okoliczności wskazanych w § 20 ust. 1 i 2 oraz w zakresie w nim określonym, zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu wniosku dotyczącego zmiany Umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności, stanowiących podstawę takiej zmiany. Wniosek, powinien zawierać w szczególności: propozycję zmiany, uzasadnienie faktyczne i prawne dla proponowanej zmiany, kalkulację zmiany Ceny, jeśli zmiana Umowy dotyczy również zmiany Ceny. Na skutek złożonego, kompletnego wniosku spełniającego wymagania określone powyżej Strony w terminie 10 dni podejmą negocjacje dotyczące nowej wysokości wynagrodzenia. W przypadku uzgodnienia nowej wysokości wynagrodzenia Strony zawrą stosowny pisemny aneks do umowy.
INNE PRZETARGI Z CZELADZI
więcej: przetargi w Czeladzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.