eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Narzędzia do monitorowania innowacyjności regionu łódzkiego, z wykorzystaniem procesu przedsiębiorczego odkrywania na potrzeby aktualizacji RSI LORIS 2030 nr 2.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-06-27



Ogłoszenie nr 540003-N-2017 z dnia 2017-06-27 r.

Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi: Narzędzia do monitorowania innowacyjności regionu łódzkiego, z wykorzystaniem procesu przedsiębiorczego odkrywania na potrzeby aktualizacji RSI LORIS 2030 nr 2.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Tak


Nazwa projektu lub programu
EFS w ramach PT RPO WŁ 2014-2020

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi, krajowy numer identyfikacyjny 47127908100000, ul. ul. Sienkiewicza  3 , 90113   Łódź, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 0-42 6305769 w. 103, , e-mail sekretariat@bppwl.lodzkie.pl, , faks 0-42 6305769 w.789.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.bppwl.lodzkie.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Nie
http://bip.bppwl.lodzkie.pl/


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
forma pisemna
Adres:
BPPWŁ w Łodzi, ul.Sienkiewicza 3, 90-113 Łódź, pokój 405


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Narzędzia do monitorowania innowacyjności regionu łódzkiego, z wykorzystaniem procesu przedsiębiorczego odkrywania na potrzeby aktualizacji RSI LORIS 2030 nr 2.
Numer referencyjny: BPPWŁ/ZA/321/21/17
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: I. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest stworzenie narzędzi do monitorowania innowacyjności regionu łódzkiego, z wykorzystaniem procesu przedsiębiorczego odkrywania na potrzeby aktualizacji RSI LORIS 2030. II. ZAKRES ZAMÓWIENIA Zamówienie obejmuje realizację dwóch bezpośrednio powiązanych zadań: Zadanie I: Opracowanie narzędzi na potrzeby monitorowania innowacyjności regionu łódzkiego i realizacja badań z ich wykorzystaniem. Zadanie II: Opracowanie metodologii procesu przedsiębiorczego odkrywania inteligentnych specjalizacji regionalnych w województwie łódzkim i realizacja badań wykorzystujących opracowaną metodologię. Zadania te muszą być wykonywane jednocześnie i przez jednego Wykonawcę, ze względu na konieczność zachowania spójności i kompatybilności tematycznej i metodologicznej narzędzi monitorowania innowacyjności. W szczególności narzędzia opracowane dla pozyskiwania i analizy danych w ramach zadania I i II muszą tworzyć kompleksowy system narzędzi pozyskiwania i analizy danych oraz muszą być ujęte w spójnej strukturze baz danych tworzonych na potrzeby monitorowania innowacyjności regionu łódzkiego. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych. Zadanie I Monitorowanie innowacyjności regionu będzie się odbywało w ramach trzech obszarów: Innowacyjne przedsiębiorstwo, Sektor B+R, Regionalne Środowisko Przyjazne Innowacjom. W ramach tak określonych obszarów Zamawiający wskazał grupy wskaźników, które są obligatoryjne dla Wykonawcy badania. CELE 1. Opracowanie mechanizmu pozyskiwania danych wtórnych z informacji GUS, innych publicznych i komercyjnych zasobów wraz z weryfikacją źródeł; 2. Opracowanie narzędzi do badań pierwotnych służących pozyskiwaniu danych do systemu monitorowania poziomu innowacyjności województwa łódzkiego (zakres zgodny z Załącznikiem 1) na podstawie badań ankietowych; 3. Przeprowadzenie badań i opracowanie wyników z badań ankietowych służących pozyskiwaniu danych do systemu monitorowania; 4. Opracowanie struktury bazy danych wraz z jej zasileniem; 5. Operacjonalizacja oraz wygenerowanie wartości indeksów agregatowych określających poziom innowacyjności regionu w 3 obszarach (Innowacyjne przedsiębiorstwo, Sektor B+R, Regionalne Środowisko Przyjazne Innowacjom) oraz poziom konkurencyjności [por. obligatoryjny zakres wskaźników diagnostycznych do indeksów syntetycznych: Załącznik 1]; 6. Wykonanie benchmarkingu poziomu innowacyjności województwa łódzkiego w wymiarze krajowym w 3 obszarach (Innowacyjne przedsiębiorstwo, Sektor B+R, Regionalne Środowisko Przyjazne Innowacjom) oraz benchmarkingu na poziomie europejskim. REZULTATY REALIZACJI ZADANIA I Rezultatami zadania I, wymaganymi przez Zamawiającego są trzy elementy: A. Raport "Narzędzia monitorowania innowacyjności województwa łódzkiego", zawierający opis struktury systemu monitorowania, systemu wskaźników diagnostycznych oraz indeksów syntetycznych, narzędzi pozyskiwania danych, opis metod konstrukcji indeksów agregatowych oraz opis struktury bazy danych MS Excel. Obligatoryjny zakres raportu powinien obejmować: 1. Doprecyzowanie źródeł i interpretacji wskaźników wymaganych przez Zamawiającego (wskazanych w Załączniku 1.) oraz proponowanych przez Wykonawcę a) Definicje wskaźników powinny zawierać informacje pozwalające na jednoznaczną interpretację wartości wskaźnika jak i jego poszczególnych składowych; b) Wskazanie źródła wskaźnika pozyskiwanego z danych wtórnych powinno zawierać bezpośrednie źródło, z którego zostały pobrane wartości każdej ze składowych, tzn. - w przypadku danych pozyskanych ze stron internetowych, portali bazodanowych - adres docelowej strony internetowej, na której są zamieszczone źródłowe wartości, lub podanie ścieżki dostępu poprzez wskazanie kodu wskaźnika (por. Eurostat) lub podanie kolejnych adresów w drzewie wyboru (por. Bank Danych Lokalnych); - w przypadku danych pozyskanych z niepublicznych rejestrów i baz danych instytucji - dane kontaktowe do osób będących administratorami baz danych (imię, nazwisko, nazwa instytucji, telefon, adres e-mail). Przedstawione w Załączniku 1. źródła wskaźników diagnostycznych mają charakter orientacyjny i podlegają weryfikacji i uszczegółowieniu przez Wykonawcę. c) Wskazanie źródła wskaźnika pozyskanego na podstawie danych pierwotnych (z badań własnych) należy rozumieć poprzez określenie zestawu pytań i kafeterii odpowiedzi w przygotowanych przez Wykonawcę kwestionariuszach wywiadów / ankiet / formularzy sprawozdawczych (dołączonych do raportu) na podstawie których będą generowane [1] wskaźniki diagnostyczne, i/lub [2] indeksy syntetyczne. d) Dodatkowe informacje o wskaźniku zawierające wskazanie wymiarów: [1] przedziału czasowego, dla którego są dostępne jego wartości, [2] najniższego dostępnego poziomu agregacji przestrzennej (np. dla gmin, powiatów, podregionów); [3] daty aktualizacji wskaźnika e) Interpretacja wskaźnika powinna zawierać odpowiedź na pytania: [1] Jaki problem charakteryzuje wskaźnik w kontekście obszaru, do którego został przyporządkowany? [2] O czym świadczy wzrost / spadek wskaźnika w odniesieniu do charakteryzowanego problemu? 2. Opis procedur gromadzenia danych. Powinien przedstawiać szczegółowy opis zawierający informacje odpowiadające na pytania [1] kto, [2] kiedy, [3] jak często, [4] skąd/od kogo, [5] w jaki sposób / jakimi narzędziami pozyskuje dane. 3. Agregacja danych i generowanie zestawień Raport powinien zawierać opis układu danych źródłowych wg obszarów, wskaźników oraz indeksów agregatowych, opis procedur obliczeniowych, przekształceń danych za pomocą formuł matematycznych oraz kodów formuł obliczeniowych (makr) w MS Excel; Opis wymagań metodologicznych dotyczących indeksów agregatowych znajduje się w dalszej części SIWZ. Zakres wskaźników diagnostycznych, obligatoryjnych dla systemu monitorowania innowacyjności oraz tworzenia indeksów agregatowych zamieszczono w Załączniku 1. B. Projekt bazy danych w MS Excel wraz z jej zasileniem - arkusze kalkulacyjne zawierające formuły obliczeniowe, makra służące generowaniu wskaźników diagnostycznych oraz indeksów agregatowych oraz przykłady wizualizacji danych. Obligatoryjny zakres bazy danych w MS Excel obejmuje: 1. przygotowanie przez Wykonawcę arkusza /arkuszy kalkulacyjnych, umożliwiających zasilanie szeregów czasowych danych, automatyczne generowanie na ich podstawie wskaźników i indeksów agregatowych, za pomocą oprogramowanych formuł obliczeniowych oraz wizualizację danych (za pomocą wykresów adekwatnie do rodzaju i celu informacyjnego). Dokumentację formuł obliczeniowych (wzory, argumenty funkcji, rezultaty funkcji) i makr (instrukcja wykorzystania). 2. uzupełnienie bazy danych w formacie xlsx, zaprojektowanej przez Wykonawcę o dostępne wskaźniki pozyskane zarówno ze statystyki publicznej jak i pochodzące z badań ankietowych zaprojektowanych przez Wykonawcę. C. Raport z badań - sporządzenie raportu zawierającego wyniki wstępnych analiz i ich interpretacje (w szczególności interpretację wartości indeksów agregatowych), jak i propozycje wizualizacji w programie MS Excel. WYMAGANIA METODOLOGICZNE DOTYCZĄCE INDEKSÓW AGREGATOWYCH (por. Załącznik 1) Zadaniem Wykonawcy będzie opracowanie metod konstrukcji indeksów agregatowych. 1. Indeksy agregatowe określające poziom innowacyjności województwa w trzech obszarach Wartości indeksów agregatowych, obliczanych na podstawie danych wtórnych, powinny się zawierać w przedziale od 0 do 10, gdzie 0 oznacza wartość minimalną, 10 - wartość maksymalną. Dodatkowo proponowany przez Wykonawcę zestaw wskaźników służących konstrukcji indeksów agregatowych powinien charakteryzować się dostępnością danych minimalnie od 2010 r. Ponadto wskaźniki powinny charakteryzować się interpretowalnością i trafnością doboru w odniesieniu do charakteryzowanego zagadnienia. Wskaźniki diagnostyczne, pochodzące ze źródeł wtórnych, będące składowymi indeksów, powinny wyróżniać się wysokim poziomem zmienności (współczynnik zmienności > 10%) oraz niskim poziomem korelacji (współczynnik korelacji liniowej Pearsona <0,7). Zamawiający wskazuje, że minimalna liczba obserwacji czasowych lub przekrojowych, na podstawie których będą wyznaczane indeksy nie powinna być mniejsza od 15. Zamawiający nie wskazuje okresu czasowego (lat), dla których powinny być wyznaczone indeksy, ze względu na zróżnicowaną dostępność danych. Testowanie istotności statystycznej nie jest obligatoryjne. Obligatoryjny zakres wskaźników diagnostycznych dla indeksów agregatowych: 1.1. Indeks innowacyjności przedsiębiorstw 1.2. Indeks rozwoju sektora B+R 1.3. Indeks środowiska przyjaznego innowacjom przedstawiono w Załączniku 1. 2. Indeksy syntetyczne zbudowane na podstawie danych z badań ankietowych Wobec jakościowego charakteru niektórych danych określających poziom innowacyjności regionów w ramach trzech wyróżnionych wyżej obszarów, Zamawiający wymaga (por. Załącznik 1., oznaczone na czerwono) uzupełnienia zestawu wskaźników diagnostycznych, indeksami syntetycznymi, skonstruowanymi na podstawie danych pozyskanych z badań ankietowych. Konstrukcja narzędzi pozyskiwania danych w postaci kwestionariuszy ankiet powinna umożliwiać dokonanie ocen w ramach wyróżnionych niżej obszarów badawczych. Wartości indeksów syntetycznych powinny być unormowane w przedziale od 1 do 100, gdzie 1 oznacza wartość minimalną, a 100 maksymalną. 2.1. Indeks kompetencji dla innowacyjnej gospodarki regionu łódzkiego Obszar badawczy indeksu powinien obejmować ocenę: * systemu podnoszenia wiedzy, kompetencji i umiejętności (w oparciu o własne i zewnętrzne zasoby przedsiębiorstwa) * efektywności źródeł procesów innowacji w przedsiębiorstwie (dostępność zewnętrzna, wewnętrzna, skuteczność, skłonność) * adekwatności działań sfery B+R wobec potrzeb rynkowych przedsiębiorców * kapitału relacyjnego przedsiębiorstwa w kontekście skuteczności wymiany informacji, komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej * Stopnia internacjonalizacji przedsiębiorstwa (m. in. pod kątem dostawców, rynków zbytu) Wymagania dotyczące badania: Podmiot badania: przedsiębiorstwa * Badanie zostanie przeprowadzone za pomocą wywiadów telefonicznych wspieranych komputerowo (CATI) na próbie badawczej, dla której populację generalną będą stanowić wszyscy przedsiębiorcy. Dobór próby badawczej będzie miał charakter mieszany (celowo-losowy): Z badania wykluczeni zostaną mikro przedsiębiorcy (do 9 zatrudnionych osób), Do badania włączeni zostaną (dobrani w sposób celowy) wszyscy przedsiębiorcy zatrudniający 250 i więcej pracowników. Spośród pozostałych przedsiębiorców (zatrudniających od 10 do 249 pracowników) metodą zaproponowaną przez Wykonawcę i podlegającą weryfikacji przez Zamawiającego, zostaną wybrane przedsiębiorstwa innowacyjne, faktycznie prowadzące działalność na terenie województwa łódzkiego . Dobór ten będzie się odbywał w oparciu o klasy i podklasy Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Spośród tak przygotowanego operatu losowania, wylosowana zostanie próba reprezentatywna. Liczebność wylosowanej próby powinna spełnić następujące warunki: Poziom ufności: 0.95 (95%), Błąd maksymalny: 3% * Narzędziem badawczym będzie kwestionariusz wywiadu realizowany przez telefon. Pytania w nim zawarte będą pytaniami ze skalą o parzystej liczbie wartości, przy pomocy której respondent będzie dokonywał samooceny swoich postaw względem problemów badawczych. * Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia badania pilotażowego na min. 10% populacji planowanej do badania właściwego. Z badania pilotażowego sporządzony zostanie przez Wykonawcę raport, w którym przedstawione zostaną wnioski i zmiany w narzędziu. Sugerowane zmiany w narzędziu mogą mieć formę tabelaryczną, wymagane jest jednak pisemne uzasadnienie dla wprowadzonych korekt. 2.2. Indeks poziomu współpracy i usieciowienia przedsiębiorstw Obszar badawczy indeksu powinien obejmować ocenę poziomu współpracy i usieciowienia przedsiębiorstwa 1. z sektorem B+R (trwałość, częstotliwość, efektywność współpracy) 2. z innymi przedsiębiorstwami (trwałość, częstotliwość, efektywność współpracy) 3. z otoczeniem biznesowym (trwałość, częstotliwość, efektywność współpracy) 4. z władzami publicznymi (trwałość, częstotliwość, efektywność współpracy) Wymagania dotyczące badania Podmiot badania: przedsiębiorstwa * Badanie zostanie przeprowadzone za pomocą wywiadów telefonicznych wspieranych komputerowo (CATI) na próbie badawczej, dla której populację generalną będą stanowić wszyscy przedsiębiorcy. Dobór próby badawczej będzie miał charakter mieszany (celowo-losowy): Z badania wykluczeni zostaną mikro przedsiębiorcy (do 9 zatrudnionych osób), Do badania włączeni zostaną (dobrani w sposób celowy) wszyscy przedsiębiorcy zatrudniający 250 i więcej pracowników. Spośród pozostałych przedsiębiorców (zatrudniających od 10 do 249 pracowników) metodą zaproponowaną przez Wykonawcę i podlegającą weryfikacji przez Zamawiającego, zostaną wybrane przedsiębiorstwa innowacyjne, faktycznie prowadzące działalność na terenie województwa łódzkiego . Dobór ten będzie się odbywał w oparciu o klasy i podklasy Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Spośród tak przygotowanego operatu losowania, wylosowana zostanie próba reprezentatywna. Liczebność wylosowanej próby powinna spełnić następujące warunki: Poziom ufności: 0.95 (95%), Błąd maksymalny: 3% * Narzędziem badawczym będzie kwestionariusz wywiadu realizowany przez telefon. Pytania w nim zawarte będą pytaniami ze skalą o parzystej liczbie wartości, przy pomocy której respondent będzie dokonywał samooceny swoich postaw względem problemów badawczych. * Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia badania pilotażowego na min. 10% populacji planowanej do badania właściwego. Z badania pilotażowego sporządzony zostanie przez Wykonawcę raport, w którym przedstawione zostaną wnioski i zmiany w narzędziu. Sugerowane zmiany w narzędziu mogą mieć formę tabelaryczną, wymagane jest jednak pisemne uzasadnienie dla wprowadzonych korekt. 2.3. Indeks usieciowienia sektora B+R Obszar badawczy indeksu powinien obejmować ocenę poziomu współpracy i usieciowienia instytucji B+R z: 1. innymi instytucjami sektora B+R (trwałość, częstotliwość, efektywność współpracy) 2. przedsiębiorstwami (trwałość, częstotliwość, efektywność współpracy) 3. otoczeniem biznesowym (trwałość, częstotliwość, efektywność współpracy) 4. władzami publicznymi (trwałość, częstotliwość, efektywność współpracy) Wymagania dotyczące badania: Podmiot badania: jednostki naukowo badawcze 1. Wywiady kwestionariuszowe (PAPI lub wspomagane komputerowo CAPI) zostaną przeprowadzone z jednostkami naukowo-badawczymi funkcjonującymi na obszarze województwa łódzkiego. 2. Badanie zostanie zrealizowane na wyczerpującej próbie badawczej - do badania włączeni zostaną przedstawiciele wszystkich jednostek naukowo-badawczych z obszaru województwa łódzkiego. Lista jednostek badawczo-rozwojowych zostanie sporządzona przez Wykonawcę i przedstawiona Zamawiającemu do akceptacji. Obowiązkiem Wykonawcy będzie przygotowanie listów zapowiednich do wszystkich jednostek naukowo-badawczych informujących o celu i terminie badania (ich treść zostanie zatwierdzona przez Zamawiającego) 2.4. Indeks umiędzynarodowienia sektora B+R Obszar badawczy indeksu powinien obejmować ocenę: 1. poziomu umiędzynarodowienia działalności jednostek sektora B+R poprzez wykorzystywanie zewnętrznych źródeł finansowania badań i rozwoju 2. poziomu umiędzynarodowienia transferu know-how w działalności jednostek sektora B+R (import, export) 3. poziomu umiędzynarodowienia aktywności badawczej jednostek sektora B+R 4. poziomu umiędzynarodowienia kadry naukowo-badawczej jednostek sektora B+R Wymagania dotyczące badania: Podmiot badania: jednostki naukowo badawcze 1 Wywiady kwestionariuszowe (PAPI lub wspomagane komputerowo CAPI) zostaną przeprowadzone z jednostkami naukowo-badawczymi funkcjonującymi na obszarze województwa łódzkiego. 2. Badanie zostanie zrealizowane na wyczerpującej próbie badawczej - do badania włączeni zostaną przedstawiciele wszystkich jednostek naukowo-badawczych z obszaru województwa łódzkiego. Lista jednostek badawczo-rozwojowych zostanie sporządzona przez Wykonawcę i przedstawiona Zamawiającemu do akceptacji. Obowiązkiem Wykonawcy będzie przygotowanie listów zapowiednich do wszystkich jednostek naukowo-badawczych informujących o celu i terminie badania (ich treść zostanie zatwierdzona przez Zamawiającego). Na potrzeby zamówienia, Zamawiający za jednostki prowadzące działalność badawczą i rozwojową przyjmuje: jednostki naukowe badawczo-rozwojowe, jednostki obsługi nauki, jednostki rozwojowe, szkoły wyższe (na poziomie wydziałów) oraz pozostałe jednostki określone w metodologii badań "Działalnosci badawczej i rozwojowej". 2.5. Indeks skłonności innowacyjnych mieszkańców Obszar badawczy indeksu powinien obejmować ocenę: 1. poziomu otwartości mieszkańców, jako konsumentów i pracowników, na nowe rozwiązania (w tym: zakres wykorzystania e-commerce, poziom akceptacji współcześnie ujawniających się nowych trendów i warunków pracy, akceptacja zmian strukturalnych) 2. poziomu zaufania mieszkańców 3. skłonności mieszkańców do współpracy, budowania relacji i partnerstw. Wymagania dotyczące badania: Podmiot badania: mieszkańcy województwa łódzkiego * Badanie zostanie przeprowadzone za pomocą wywiadów telefonicznych wspieranych komputerowo (CATI) na próbie badawczej, dla której populację generalną będą stanowić wszyscy dorośli mieszkańcy województwa łódzkiego. Próba badawcza ma być reprezentatywna - dobór będzie miał charakter losowo-kwotowy. Kwoty próby badawczej będą odwzorowywać rozkład wiekowy populacji generalnej oraz uwzględniać miejsce zamieszkania respondenta (w podziale na obszary miejskie i wiejskie). Liczebność wylosowanej próby powinna spełnić następujące warunki: Poziom ufności: 0.95 (95%), Błąd maksymalny: 3% * Narzędziem badawczym będzie kwestionariusz wywiadu realizowany przez telefon. Pytania w nim zawarte będą pytaniami ze skalą o parzystej liczbie wartości, przy pomocy której respondent będzie dokonywał samooceny swoich postaw względem problemów badawczych. * Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia badania pilotażowego na min. 10% populacji planowanej do badania właściwego. Z badania pilotażowego sporządzony zostanie przez Wykonawcę raport, w którym przedstawione zostaną wnioski i zmiany w narzędziu. Sugerowane zmiany w narzędziu mogą mieć formę tabelaryczną, wymagane jest jednak pisemne uzasadnienie dla wprowadzonych korekt. 3. Benchmarking systemu innowacyjnego Województwa Łódzkiego Wykonawca zobowiązany jest przygotować benchmarking poziomu innowacyjności Województwa Łódzkiego w wymiarze krajowym [1] oraz benchmarking w wymiarze międzynarodowym [2]. 3.1. Benchmarking w wymiarze krajowym Benchmarking w wymiarze krajowym wykonany zostanie w oparciu o przygotowany zestaw wskaźników benchmarkingowych i sposób ich klasyfikacji w ramach określonych benchmarków syntetycznych. Wybór wzorca do realizacji benchmarkingu Wykonawca zgromadzi dane zdefiniowane w postaci wskaźników benchmarkingowych w tabeli 2 dla wszystkich województw w Polsce. Następnie dane te zostaną znormalizowane i przyjmą wartości od 0 do 10. Każdy ze wskaźników benchmarkingowych zostanie transponowany na dziesięciostopniową skalę przy wykorzystaniu interwału [Y]. W badaniu nie zakłada się stosowania wag, każda ze zmiennych posiada taką samą rangę. Wybór wzorca zostanie określony dla każdego benchmarku syntetycznego z osobna. Przystępując do wyboru wzorca należy dla każdego województwa policzyć wartości benchmarków syntetycznych za pomocą średniej arytmetycznej wskaźników benchmarkingowych po normalizacji. Województwo, które uzyska najwyższą wartość benchmarku syntetycznego, zostanie wybrane jako wzorzec w tym benchmarku syntetycznym. Po wyborze wzorca wykonawca przystąpi do przygotowania benchmarkingu poprzez określenie luk strategicznych we wskazanych obszarach (benchmarkach syntetycznych) dla Województwa Łódzkiego względem wzorca. W tym celu wykonawca wykorzysta typowe dla benchmarkingu formy prezentacji informacji, w tym wykres radarowy (przykład 1). Dysponując informacjami dotyczącymi wyników benchmarków syntetycznych dla wszystkich województw, wykonawca przygotuje również ilustrację określającą wyniki benchmarków syntetycznych dla Województwa Łódzkiego w skali kwartylowej (przykład 2). 3.2. Benchmarking wymiarze europejskim Wykonawca zrealizuje benchmarking w wymiarze europejskim dla Województwa Łódzkiego według analogicznej metodyki, jaką zastosowano dla ujęcia krajowego wyżej opisanego. Wykonawca uzasadni dobór regionów, które wytypuje do benchmarkingu. Wykonawca zobowiązany jest wykonać benchmarking, samodzielnie dokonując wyboru wskaźników statystycznych. Wykonawca zobowiązany jest zdefiniować każdy z elementów benchmarkingu przynajmniej 3 wskaźnikami statystycznymi. Wybór wzorca do benchmarkingu Wykonawca samodzielnie zaproponuje technikę wyboru wzorca w wymiarze międzynarodowym, uwzględniając następujące kryteria: - poziom innowacyjności województwa łódzkiego - międzynarodowy charakter benchmarkingu - obiektywizm stosowanych technik i miar - uniwersalizm stosowania narzędzia w przyszłości 4. Indeks konkurencyjności regionalnej Stanowi ocenę poziomu konkurencyjności rozumianej, jako wynik innowacyjności regionu. Konstrukcja indeksu powinna zapewniać możliwość porównań międzywojewódzkich oraz w kolejnych jednostkach czasu. Wyróżnione zagadnienia, według których zostały pogrupowane wskaźniki, nie stanowią dodatkowych agregatów, a jedynie wskazują na kontekst interpretacji poszczególnych wskaźników. Zadanie II Metodologia przedsiębiorczego odkrywania inteligentnych specjalizacji regionalnych w województwie łódzkim Celem badania jest opracowanie szczegółowej metodologii przedsiębiorczego odkrywania inteligentnych specjalizacji w województwie łódzkim wraz z przeprowadzeniem według tej metodologii badań. Podejście, zwane procesem przedsiębiorczego odkrywania (PPO), ma na celu oddolną identyfikację obszarów inteligentnej specjalizacji i pozyskanie informacji o potrzebach, potencjale oraz silnych stronach sektora innowacyjnych przedsiębiorstw w regionie łódzkim. Pozwala na zidentyfikowanie firm o znacznym potencjale innowacyjnym oraz określenie potencjalnych obszarów współpracy i kooperacji gospodarczej. Realizowane badanie odwołuje się do koncepcji rozwoju inteligentnych specjalizacji regionalnych, które ma na celu poprawę efektywności procesów innowacji, szczególnie w kontekście wydatków sektora publicznego i kształtowania polityki innowacyjnej. U jej podstaw leży założenie, że regiony nie powinny i nie mogą rozwijać aktywności we wszystkich obszarach równolegle. Powinny dokonywać selektywnego wyboru takich domen, w których posiadają najlepiej rozwinięte zasoby proinnowacyjne i w ich obrębie skupiać swoją aktywność naukowo-badawczą, technologiczną i innowacyjną. Sednem koncepcji inteligentnych specjalizacji jest integracja dwóch perspektyw budowania zdolności innowacyjnych regionów: połączenie perspektywy sektorowej z perspektywą regionalną. W ramach perspektywy sektorowej zwrócono uwagę na określenie domeny specjalizacji i przewagi technologicznej. W ramach perspektywy regionalnej uwaga została zwrócona na endogeniczność i specyficzność specjalizacji oraz koncentrację i komplementarność regionalnych potencjałów potrzebnych do rozwoju inteligentnej specjalizacji. Badanie powinno być realizowane według metody i logiki zaproponowanej poniżej. Smart Lab - cykl spotkań z przedsiębiorcami i naukowcami z danej branży, w ramach których określony zostaje potencjalny obszar współpracy (pomysły na współpracę w zakresie B+R). Jest to seria warsztatów, podczas których łączy się starannie dobranych przedstawicieli środowisk biznesu i nauki aby ocenić chęć i możliwości współpracy w danym obszarze gospodarczym. Zamawiający oczekuje od Wykonawcy w zakresie organizacji Smart Labów analogicznej roli jak w przypadku pozostałych metod badań takich jak dyskusja ekspercka, zogniskowany wywiad grupowy, bądź pogłębiony wywiad indywidualny, tj.: 1. Przygotowania listy zaproszonych respondentów/uczestników i skonsultowania jej z Zamawiającym; 2. Zaproszenia respondentów/uczestników; 3. Zorganizowania miejsca (sali) w którym odbędzie się Smart Lab i skonsultowania tego z Zamawiającym. Wybrane miejsce powinno umożliwić uczestnictwo przedstawiciela (obserwatora) Zamawiającego; 4. Analiza i podsumowanie wyników Smart Labu oraz przygotowanie dokumentacji (notatki, transkrypcje); 5. Wykorzystanie wyników Smart Labu w Procesie Przedsiębiorczego Odkrywania. Zakres wiedzy ekspertów oraz dobór ze względu na rodzaj instytucji, jaki mają reprezentować powinien wynikać z tematyki (specjalizacji) Smart Labu adekwatnej do potrzeb informacyjnych oraz wyników poprzednich etapów Procesu Przedsiębiorczego Odkrywania. Smart Lab powinien liczyć od 7 do 10 osób, wśród których powinni znaleźć się przedstawiciele nauki, biznesu oraz IOB. Mapy innowacji - analiza polegająca na zbieraniu i analizie danych z wniosków o dofinansowanie aktywności B+R i aktywności innowacyjnej w ramach publicznych instrumentów finansowych polityki innowacyjnej. Biorąc pod uwagę, że każdy wniosek wymaga wkładu finansowego ze strony przedsiębiorstwa, dane te są bardziej wiarygodne niż formalne deklaracje składane na oficjalnych forach, w grupach roboczych czy ankietach (ponieważ firmy muszą zapewnić wkład własny). III. Harmonogram realizacji badania Całkowity czas realizacji badania to 232 dni kalendarzowe od podpisania umowy. Realizacja badania i jego przygotowanie będzie przebiegać zgodnie z następującym harmonogramem: 1. W terminie do 28 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy Wykonawca przygotuje projekt raportu metodologicznego w formie elektronicznej (format MS OFICE2007 lub nowszy), celem zapoznania się z jego treścią. 2. W terminie do 31 dnia kalendarzowego od dnia podpisania umowy Wykonawca zorganizuje spotkanie w siedzibie Zamawiającego, którego celem będzie zaprezentowanie i przedyskutowanie z Zamawiającym raportu metodologicznego. 3. W terminie do 38 dni kalendarzowych od podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy uwagi do projektu raportu metodologicznego. Uwagi zostaną przekazane w formie elektronicznej (format MS Office 2007 lub nowszy) i każdorazowo zostaną uwzględnione przez Wykonawcę. 4. W terminie do 48 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy Wykonawca opracuje oraz przekaże Zamawiającemu w formie elektronicznej i w formie drukowanej (3 egz.) ostateczną wersję raportu metodologicznego. Wykonawca na prośbę Zamawiającego przekaże i przedstawi raport metodologiczny w formie prezentacji multimedialnej w miejscu i czasie wskazanym przez Zamawiającego. Brak pisemnej akceptacji raportu metodologicznego, wydanej przez Zamawiającego skutkuje rozwiązaniem umowy. 5. W terminie 128 dnia kalendarzowego od dnia podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania spotkania z Zamawiającym, w siedzibie Zamawiającego lub miejscu przez niego wskazanym, którego celem będzie: * Zaprezentowanie i przedyskutowanie wstępnych wyników badań zrealizowanych na potrzeby zadania 1 i zadania 2. oraz wniesienie ewentualnych uwag przez Zamawiającego. * Zidentyfikowanie trudności i ryzyk w realizacji badania wraz z propozycją sposobów ich rozwiązania 6. W terminie do 208 dnia kalendarzowego od podpisania umowy nastąpi przekazanie przez Wykonawcę roboczej wersji raportu końcowego, uwzględniającego ewentualne uwagi Zamawiającego, wraz z bazami danych wykorzystanych w badaniu. 7. W terminie do 215 dnia kalendarzowego od podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy pisemne uwagi do treści i kompletności wersji roboczej raportu końcowego. 8. W terminie do 222 dnia kalendarzowego od podpisania umowy Wykonawca przekaże roboczą wersję raportu końcowego uwzględniającą uwagi zgłoszone przez Zamawiającego. 9. Do 227 dnia kalendarzowego od podpisania umowy Zamawiający zweryfikuje treść roboczej wersji raportu końcowego w zakresie poprawności merytorycznej, kompletności dokumentu oraz uwzględnienia uwag zgłoszonych przez Zamawiającego. Wyniki oceny zostaną przekazane Wykonawcy. 10. W terminie do 232 dnia kalendarzowego Wykonawca wprowadzi ostateczne zmiany do raportu końcowego i uwzględni ewentualne uwagi Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu ostatecznej wersji Raportu końcowego w formie papierowej (3 egzemplarze) i elektronicznej, uwzględniającego uwagi zgłaszane przez Zamawiającego oraz pozostałych elementów zamówienia: * Raportu końcowego w formie prezentacji multimedialnej * Broszury informacyjnej - syntezy z badania (do 15 stron) * Baz danych indywidualnych i transkrypcji z badań własnych * Baz danych wtórnych wraz ze wskazaniem źródeł ich pozyskania oraz formuł obliczeniowych i kodów programowych. Podstawą do podpisania protokołu odbioru zamówienia będzie otrzymanie przez Zamawiającego wszystkich wymienionych elementów zamówienia. Uwaga: W sytuacji, kiedy Zamawiający w ocenie ostatecznej wersji raportu końcowego (po uwzględnieniu uwag Zamawiającego) wykaże błędy językowe (ortograficzne, stylistyczne, interpunkcyjne) lub merytoryczne (wynikające z nieuwzględnienia uwag i sugestii Zamawiającego, wskazanych we wcześniejszych etapach pracy nad raportem), wykonanie zadania uznaje się za nierzetelne w rozumieniu zawartej umowy, co będzie skutkować nałożeniem na Wykonawcę kary umownej w wysokości 0,2% wartości umownej brutto za każdą stronę, na której stwierdzono wyżej wymienione błędy. Podpisanie protokołu odbioru będzie podstawą uruchomienia płatności za zlecone zamówienie. Na prośbę zamawiającego, Wykonawca przedstawi wyniki badania (raport końcowy) na nie więcej niż 2 spotkaniach i/lub konferencjach w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego w ramach wynagrodzenia, które otrzyma za wykonanie badania. Zamawiający zakłada, że prezentacje wyników badania mogą odbyć się po upływie terminu realizacji umowy, jednak nie później niż w okresie 6 miesięcy od dnia podpisania bez zastrzeżeń protokołu odbioru badania ewaluacyjnego przez Zamawiającego. Umowę z Wykonawcą uważa się za wykonaną w dniu podpisania przez Zamawiającego i Wykonawcę protokołu odbioru przedmiotu zamówienia. V Współpraca Wykonawcy z Zamawiającym Od Wykonawcy oczekuje się: * Wyznaczenia osoby/osób do kontaktów roboczych * Informowania o pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania * Udziału w spotkaniach odpowiednio do potrzeb - spotkania w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego * Kontaktu telefonicznego oraz droga elektroniczną z przedstawicielami Zamawiającego Dodatkowo od Wykonawcy oczekuje się bieżących informacji (przekazywanych drogą telefoniczną lub e- mailową) dotyczących postępu prac. Powinny to być informacje dotyczące stopnia zaawansowania poszczególnych etapów badania (realizacji metod badawczych wskazanych w ofercie Wykonawcy) w danym okresie tj. informacje o osobach przeprowadzających badania przy wykorzystaniu poszczególnych metod i technik badawczych, stopniu realizacji próby badawczej w poszczególnych metodach/technikach badawczych w danym okresie (tj. np. transkrypcje/notatki w przypadku wywiadów pogłębionych). Dodatkowo Zamawiający zastrzega sobie możliwość (na każdym etapie realizacji badania) do fizycznego uczestnictwa w wykonywanych czynnościach badawczych, po dokonaniu wcześniejszych uzgodnień z Wykonawcą. W przypadku trudności, Zamawiający będzie udzielał pomocy Wykonawcy w kontakcie z badanymi instytucjami i w pozyskiwaniu dokumentów do badania. Wykonawca będzie współpracować z Zamawiającym i innymi podmiotami zaangażowanymi w realizację badania na każdym etapie jego realizacji. Jednocześnie Wykonawca zachowa swoją niezależność i będzie miał na uwadze jak najpełniejszą realizację celów ewaluacji oraz dążenie do udzielenia wyczerpujących, poprawnych metodycznie i uzasadnionych odpowiedzi na wszystkie pytanie ewaluacyjne, zgodnie ze standardami naukowymi i potrzebami informacyjnymi odbiorców badania. VI Wymagania dotyczące koncepcji metodologicznej Koncepcja metodologiczna badania stanowi część merytoryczną oferty, podlegającą ocenie. Musi być załączona do oferty, jaj brak skutkuje odrzuceniem oferty. Powinna mieć formę zwartego tekstu, zachowującego standardy opracowań naukowych, przedstawiającego w sposób opisowy zamysł realizacji zadania 1 i 2, wskazanych w OPZ. Koncepcja metodologiczna musi być spójna i uwzględniać wszystkie obligatoryjne, wskazane przez Zamawiającego elementy oraz ewentualne dodatkowe propozycje Wykonawcy. Do obligatoryjnych elementów koncepcji metodologicznej należy: W zakresie zadania 1. 1. Opis mechanizmu pozyskiwania danych wtórnych z informacji GUS, innych publicznych i komercyjnych zasobów wraz z weryfikacją źródeł (zakres zgody z Załącznikiem 1). Uwaga: treść opisu wynikająca z p. 1 powinna odnosić się również do ewentualnych (dodatkowych) wskaźników diagnostycznych do indeksów agregatowych poziomu innowacyjności (innowacyjności przedsiębiorstw, rozwoju sektora B+R, środowiska przyjaznego innowacjom), wskazanych przez Wykonawcę, będących przedmiotem oceny kryterium K1, zadanie 1., p. 1. 2. Opis narzędzi do badań pierwotnych służących pozyskiwaniu danych do systemu monitorowania poziomu innowacyjności województwa łódzkiego na podstawie badań ankietowych (zakres zgodny z Załącznikiem 1. oraz p. 2. Indeksy syntetyczne zbudowane na podstawie danych z badań ankietowych); Uwaga: treść opisu wynikająca p. 2. powinna odnosić się również do dodatkowych obszarów problemowych dla badań ankietowych, będących przedmiotem oceny kryterium K1, zadanie 1., p.2. 3. Opis struktury bazy danych, wraz z opisem funkcjonalności bazy danych oraz z przykładami wizualizacji. Za funkcjonalności bazy danych rozumie się np. możliwość dodawania kolejnych obserwacji wskaźników w szeregu czasowym, automatyczne generowanie wartości wynikowych, odporność bazy na wprowadzenie wartości spoza przyjętych przedziałów (walidacja wartości wejściowych). Za przykład wizualizacji rozumie się dynamicznie wygenerowany na podstawie bazy danych diagram prezentujący określone zjawisko, np. wykres słupkowy wygenerowany np. w programie Excel lub SPSS. Opis funkcjonalności bazy danych wraz z przykładami wizualizacji będzie stanowił przedmiot oceny w ramach kryterium K1, zadanie 1. pkt. 4. 4. Opis konstrukcji i sposobu interpretacji indeksów agregatowych określających poziom innowacyjności regionu w 3 obszarach (Innowacyjne przedsiębiorstwo, Sektor B+R, Regionalne Środowisko Przyjazne Innowacjom) oraz poziom konkurencyjności, powinien uwzględniać wszystkie wytyczne wskazane w 2. Indeksy syntetyczne zbudowane na podstawie danych z badań ankietowych oraz 4. Indeks konkurencyjności regionalnej 5. Opis metody benchmarkingu poziomu innowacyjności województwa łódzkiego w wymiarze krajowym w 3 obszarach (Innowacyjne przedsiębiorstwo, Sektor B+R, Regionalne Środowisko Przyjazne Innowacjom). Opis powinien w szczególności odnosić się do treści tabeli 2. Zestaw wskaźników benchmarkingowych do przygotowania benchmarkingu poziomu innowacyjności Województwa Łódzkiego w wymiarze krajowym oraz uwzględniać wszystkie wytyczne wskazane w 3.1. Benchmarking w wymiarze krajowym. 6. Opis metody benchmarkingu miedzynarodwego, w tym dobór wskaźników oraz regionów do benchmarkingu międzynarodowego wraz z uzasadnieniem będzie stanowił przedmiot oceny w ramach kryterium K1, zadanie 1. pkt. 3. Opis powinien być spójny z wytycznymi, wskazanymi w 3.2. Benchmarking wymiarze europejskim. W zakresie zadania 2.: 1. Opis Procesu Przedsiębiorczego Odkrywania napisany na podstawie Tabeli 4, zawierający wszystkie etapy i przyporządkowane im metody badań z zachowaniem chronologii etapów. Związek przyczynowo-skutkowy etapów jest tu rozumiany np. jako produkt realizacji etapu 1 służący jako materiał wejściowy do realizacji etapu 2. Uwaga! Treść opisu, określona w pkt. 1. powinna obejmować również ewentualne propozycje dodatkowych zagadnień badawczych wpisujących się w logikę poszczególnych etapów wraz uzasadnieniem, które stanowią przedmiot oceny kryterium K1 zadanie 2. pkt.3. 2. Określenie wielkości prób badawczych / liczby uczestników badań według metod pozyskiwania danych wskazanych w tabeli 4. SIWZ Uwaga! Brak któregokolwiek z powyższych, obligatoryjnych elementów koncepcji metodologicznej będzie skutkował odrzuceniem oferty. Częściowe lub niepełne zawarcie któregokolwiek ze wskazanych elementów będzie uznane za brak elementu i będzie skutkowało odrzuceniem koncepcji metodologicznej. VII Sposób prezentacji wyników i struktura raportów W wyniku procesu badawczego przygotowane zostaną następujące najważniejsze produkty: 1. Raport metodologiczny obejmujące następujące elementy: Zadanie 1. a) Projekt narzędzi monitorowania innowacyjności województwa łódzkiego" b) Projekt bazy danych w MS Excel c) Projekt raportu z badań przeprowadzonych z użyciem narzędzi monitorowania innowacyjności województwa łódzkiego Zadanie 2. a) Projekt metodologii przedsiębiorczego odkrywania inteligentnych specjalizacji regionalnych w województwie łódzkim b) Szczegółowy zakres (opis zawartości) raportu z badań przeprowadzonych w oparciu o metodologię przedsiębiorczego odkrywania inteligentnych specjalizacji regionalnych w województwie łódzkim Raport metodologiczny będzie zawierał szczegółowy i wyczerpujący opis sposobu realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany zostanie przygotować raport metodologiczny w ciągu dwóch tygodni od udzielenia zamówienia. Raport ten będzie poszerzeniem koncepcji metodologicznej przedstawionej w ofercie o następujące elementy: * narzędzia badawcze: kwestionariusze ankiet, scenariusze wywiadów itp.; * opis metody doboru próby, docelową liczebność próby badawczej, określenie źródła operatu losowania; * wykaz ilościowych danych wtórnych (wskaźników statystycznych) wraz ze źródłem; * przyporządkowanie metod i technik badawczych do pytań ewaluacyjnych obligatoryjnych i proponowanych przez Wykonawcę. 2. Raport końcowy Raport końcowy powinien zawierać następujące elementy Zadanie 1. a) Narzędzia monitorowania innowacyjności województwa łódzkiego b) Wyniki badań przeprowadzonych z użyciem narzędzi monitorowania innowacyjności województwa łódzkiego c) Opis i struktura bazy danych w MS Excel Zadanie 2. c) Metodologia przedsiębiorczego odkrywania inteligentnych specjalizacji regionalnych w województwie łódzkim d) Wyniki z badań przeprowadzonych w oparciu o metodologię przedsiębiorczego odkrywania inteligentnych specjalizacji regionalnych w województwie łódzkim Struktura (spis treści) końcowego raportu powinna być logiczna i spójna oraz adekwatna do celów i zakresu przedmiotowego badania. Raport zostanie napisany w sposób czytelny i zrozumiały Raport powinien być przygotowany w języku polskim zgodnie z następującymi warunkami technicznymi: format A4, zakres stron: minimalnie 80 stron - maksymalnie 120 stron (nie wliczając załączników), czcionka Arial/Calibri 11, interlinia pojedyncza, marginesy 2,5, przypisy dolne, bibliografia na końcu dokumentu. Materiały graficzne (mapy, tabele, schematy, wykresy, rysunki itp.) zawarte w raporcie ewaluacyjnym nie powinny stanowić więcej niż 40% całego opracowania. Wykonawca zobowiązany jest do redakcji raportu, to znaczy raport powinien być poddany korekcie językowej i technicznej przed przekazaniem Zamawiającemu. Raport końcowy powinien zostać przygotowany w formacie *.DOC, lub *.DOCX - umożliwiającym edycję tekstu Zamawiającemu bez ograniczeń. Pliki graficzne (schematy, rysunki oraz wykresy) osadzone w tekście publikacji powinny być czytelne i edytowalne, zapisane w formacie JPG lub PNG. Wykonawca zobowiązuje się również do przekazania plików roboczych (zbiorów z danymi), na podstawie których powstały materiały graficzne (tj. wykresy i mapy). Raport przygotowany powinien być w wersji papierowej (3 egzemplarze) i wersji elektronicznej. Raport metodologiczny oraz końcowy powinny być opatrzone logami Pomocy Technicznej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. 3. Broszura informacyjna - synteza z wyników badania przedstawiająca cel i zakres badania wraz z metodyką oraz wszystkie najważniejsze wnioski i rekomendacje wynikające z badania. Maksymalna objętość broszury to 15 stron. Broszura powinna być opatrzona logami Pomocy Technicznej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. 4. Prezentacja multimedialna ujmująca w syntetyczny sposób: * Cel i zakres narzędzi monitorowania innowacyjności województwa łódzkiego (zadanie 1) * Wyniki z badań realizowanych z zastosowaniem narzędzi monitorowania innowacyjności województwa łódzkiego (zadanie 1.) * Metodologię przedsiębiorczego odkrywania (zadanie 2) odkrywania inteligentnych specjalizacji regionalnych w województwie łódzkim * Wyniki z badania wykonanego z zastosowaniem metodologii przedsiębiorczego odkrywania (zadanie 2). Wykonawca zaprezentuje ostateczne wyniki badania (raport końcowy) na nie więcej niż 2 spotkaniach i/lub konferencjach w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego Za zebranie i opracowanie danych i informacji niezbędnych do wykonania zadania odpowiedzialność ponosi Wykonawca. W przypadku zbierania danych pierwotnych Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania realizacji zaproponowanych w ofercie i raporcie metodologicznym narzędzi badawczych. Prezentacja powinna być opatrzona logami Pomocy Technicznej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Tabele, grafiki do OPZ oraz pozostałe szczegółowe informacje zawiera załącznik nr 1 do SIWZ (OPZ).

II.5) Główny kod CPV: 73.11.00.00 - Usługi badawcze
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach: 232
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca winien wykazać, że wykonał (zakończył) należycie, (w przypadku usług okresowych lub ciągłych również wykonuje), w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: - co najmniej 1 badanie związane z tematyką inteligentnych specjalizacji, foresightu lub benchmarkingu regionalnego o wartości minimum 50 000,00 zł brutto. Zamawiający uznaje za równoważne badaniu także etap/część badania (etap/część będącą elementem wieloetapowego badania związanego z tematyką inteligentnych specjalizacji, foresightu lub benchmarkingu regionalnego) jeżeli wartość tego etapu /części wynosić będzie minimum 50 000,00 zł brutto Wykonawca do wykazu usług (załącznik nr 5 do SIWZ) winien załączyć dowody, że w/w usługi zostały wykonane należycie (referencje, inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane) Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponować osobami do realizacji zamówienia w liczbie co najmniej 5 osób, w szczególności odpowiedzialnymi za realizację usługi, które muszą spełniać następujące warunki: 1 osoba - kierownik zespołu badawczego musi posiadać: - co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego; - co najmniej 3 publikacje, ekspertyzy lub analizy o tematyce związanej z innowacjami lub zarządzaniem technologicznym (mapowaniem technologii na poziomie regionalnym) lub konkurencyjnością lub innowacyjnością gospodarki lub inteligentnymi specjalizacjami na poziomie regionalnym lub krajowym; - doświadczenie w kierowaniu co najmniej 1 projektem badawczym w zakresie badań i analiz dotyczących innowacyjności lub zarządzania technologicznego (mapowanie technologii na poziomie regionalnym) lub konkurencyjnością lub innowacyjnością gospodarki lub inteligentnymi specjalizacjami na poziomie regionalnym lub krajowym, zrealizowanym w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert. UWAGA ! Kierownik zespołu badawczego zobowiązany jest uczestniczyć osobiście w spotkaniach Wykonawcy z Zamawiającym w siedzibie Zamawiającego. Ponadto zarówno raport metodologiczny jak i raport końcowy będą opatrzone własnoręcznym podpisem kierownika zespołu badawczego, przez co potwierdzać on będzie, iż treść dokumentów przedstawionych Zamawiającemu została przez kierownika zespołu badawczego sprawdzona. 1 osoba - członek zespołu badawczego: - posiadająca co najmniej tytuł zawodowy magistra socjologii - posiadająca doświadczenie w realizacji badań społecznych, w zakresie wykorzystania metod i technik jakościowych i ilościowych w pozyskiwaniu danych lub stosowaniu analiz jakościowych w szczególności: * tworzenia narzędzi pozyskiwania danych w postaci kwestionariuszy ankiet i scenariuszy wywiadów, * prowadzenia wywiadów grupowych lub paneli eksperckich, * opracowywania i interpretowania wyników z badań jakościowych i ilościowych, prowadzenia analiz porównawczych, opracowywania wniosków i rekomendacji z badań. 1 osoba - członek zespołu badawczego: - posiadająca co najmniej tytuł zawodowy magistra z zakresu nauk ekonomicznych lub społecznych lub technicznych; - posiadająca doświadczenie w stosowaniu metod analiz statystycznych w badaniach regionalnych w szczególności w zakresie: * pozyskiwania, przetwarzania danych i agregowania danych; * konstruowania i stosowania statystycznych miar syntetycznych stosowanych w budowaniu rankingów i prowadzenia analiz porównawczych (np. metody porządkowania liniowego wielowymiarowej analizy porównawczej) * opracowywania i interpretowania wyników analiz statystycznych, opracowywania wniosków i rekomendacji z badań. pozostałych 2 członków zespołu badawczego musi posiadać co najmniej stopień zawodowy magistra z zakresu nauk ekonomicznych lub społecznych lub technicznych. Uwaga! Deklarowane doświadczenie musi zostać poświadczone wykazem badań, analiz, ekspertyz lub publikacji naukowych, w których osoba brała udział (była redaktorem, autorem lub współautorem). Wykonawca na potwierdzenie spełniania tego warunku winien wypełnić i dostarczyć załącznik nr 6 do SIWZ. Wykonawca na potwierdzenie spełniania tego warunku winien wypełnić i dostarczyć załącznik nr 6 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. V SIWZ oceniane będzie łącznie.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: Imiona i nazwiska osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób wskazane będą w załączniku nr 6 do SIWZ (wykaz osób).

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
- wykaz usług (sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ) z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. - wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Wykonawca (SAMODZIELNIE), w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców. - koncepcja metodologiczna zgodna z OPZ ; - załącznik nr 4 - formularz ofertowy; - pełnomocnictwo - jeżeli jest konieczne (w przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo, pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy); - Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania warunków udziału składa wraz z ofertą pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (zgodnie z pkt. VII.2 SIWZ) - zastrzeżenie informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Nie
Informacja na temat wadium


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena60,00
koncepcja metodologiczna40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
20.Zmiana umowy w stosunku do treści oferty złożonej przez Wykonawcę w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego obejmującego przedmiot umowy dopuszczalna jest jedynie po uzyskaniu zgody Zamawiającego w następujących przypadkach i zakresie: 1) zmiany nazwy, adresu, statusu firmy, 2) zmiany podwykonawcy, podmiotu na którego Wykonawca powołał się w trybie art. 22a ustawy PZP przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy po uprzedniej akceptacji innego podwykonawcy, podmiotu przez Zamawiającego. 21.Nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy Pzp w szczególności: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno- organizacyjną umowy (np.: zmiana nr rachunku bankowego), 2) zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów między Stronami.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-07-19, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.