eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ślesin › Zaciągnięcie kredytu długoterminowego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-12-27

Ślesin: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego
Numer ogłoszenia: 536812 - 2013; data zamieszczenia: 27.12.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 500544 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ślesin, ul. Kleczewska 15, 62-561 Ślesin, woj. wielkopolskie, tel. 063 2704011, faks 063 2704198.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa bankowa kredytu długoterminowego w kwocie 2 500 000 zł przeznaczonego na finansowanie wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. Kredyt winien być postawiony do dyspozycji Zamawiającego do 30.12.2013 r. w dwóch transzach: a) pierwsza transza w kwocie 1 500 000,00 zł. dnia 20.12.2013 r. b) druga transza w kwocie 1 000 000,00 zł. dnia 30.12.2013 r. Zamawiający zastrzega sobie: a) prawo niewykorzystania w całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń wykonawcy w stosunku do Zamawiającego; b) prawo wcześniejszej spłaty kredytu jednorazowo lub wcześniejszej spłaty kredytu kilkakrotnie w częściach innych niż przewidziane miesięczne raty po uprzednim poinformowaniu banku i zmianie harmonogramu spłaty kredytu w formie aneksu w czasie obowiązywania umowy i spłatę odsetek bez konieczności dodatkowych innych obciążeń z tego tytułu; c) możliwość wydłużenia okresu spłaty kredytu bez naliczania dodatkowych opłat z tego tytułu. W przypadku wydłużenia okresu spłaty kredytu sporządzony zostanie aneks do umowy kredytowej; d) przelania kredytu na rachunek wskazany przez Zamawiającego. Koszt kredytu stanowić będą odsetki wg zmiennej stopy procentowej wg WIBOR 1 M: a) do określenia wysokości oprocentowania kredytu w okresie obowiązywania umowy każdorazowo przyjmowana będzie stawka WIBOR 1M z pierwszego dnia kalendarzowego miesiąca, w którym oprocentowanie będzie obowiązywać plus stała marża banku dla całego okresu kredytowania. Marża banku nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej. b) o wysokości oprocentowania w danym miesiącu Wykonawca powiadomi Zamawiającego na piśmie w terminie do 15 każdego miesiąca od daty ustalenia oprocentowania dla danego okresu odsetkowego. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni a w roku przestępnym ilość 366 dni. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 1M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. Spłata kredytu: 1) w latach 2014 - 2020, 2) zakończenie: 30.12.2020 r., 3) karencja w spłacie kredytu od dnia udzelenia kresytu, tj. od dnia 20.12.2013 r. (włącznie) do dnia 30.07.2014 r., 4) spłata kredytu w 78 ratach miesięcznych: - w roku 2014 - 6 rat - po 25 000,00 zł/miesięcznie - w latach 2015-2019 - raty po 33 000,00 zł /miesięcznie/. - w roku 2020 - 11 rat po 30 000,00 zł/miesięcznie, natomiast ostatnia rata w kwocie - 40 000,00 zł. Odsetki i prowizja: a) spłata odsetek: miesięcznie, pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty kredytu i kończy się w ostatnim dniu roboczym danego miesiąca; b) przy wyliczaniu odsetek należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w miesiącu i w danym roku kalendarzowym; c) kosztem kredytu będzie oprocentowanie i stała marża na cały okres kredytowania, nie przewiduje się prowizji ani żadnych innych kosztów; d) Zamawiający nie będzie ponosił żadnych innych kosztów związanych udzieleniem i obsługą kredytu. Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. a) zabezpieczenie zostanie ustanowione w momencie podpisywania umowy kredytowej. Nie przewiduje się uzależnienia wypłaty kredytu od spełnienia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych warunków. Zgodnie z deklaracją wekslową Bank będzie uprawniony do wypełnienia weksla in blanco, wystawionego przez Gminę Ślesin, na sumę zadłużenia z tytułu umowy kredytowej wraz z przysługującymi Bankowi odsetkami; b) Zamawiający nie zamierza złożyć oświadczenia o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 97 Prawa Bankowego. c) Umowa kredytowa, weksel in blanco i deklaracja wekslowa będą podpisane przez Burmistrza Gminy Ślesin oraz kontrasygnowane przez Skarbnika Gminy Ślesin. Zaleca się, aby Wykonawca uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje niezbędne do przygotowania oferty. Kredyt uruchamiany będzie w formie przelewu z rachunku kredytowego na rachunek podstawowy budżetu Gminy otwarty w banku BS w Ślesinie nr 93 8534 0006 0000 0101 0012 0553. Kredyt będzie udzielany na podstawie umowy zaproponowanej przez Bank i zaakceptowanej przez Zamawiającego, z uwzględnieniem postanowień zawartych w załączniku nr 5 do SIWZ. Uwaga: Informujemy, że na stronie internetowej Gminy Ślesin (www.umig.slesin.pl/ BIP- zakładka Uchwały Rady Miejskiej Gminy Ślesin - kadencja V i VI znajdują się materiały pomocnicze do przygotowania oferty..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00 - (3) Usługi bankowe 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20.12.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Bank Polska Kasa Opieki S.A., ul. Grzybowska 53/57, 00-950 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 414258,99 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 323506,76

  • Oferta z najniższą ceną: 323506,76 / Oferta z najwyższą ceną: 383028,44

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.