eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Wykonanie robót dodatkowych do umowy 33/2013/NZ dotyczących wykonania robót remontowych budynku użytkowego przy ul. Wały Jagiellońskie 36 w Gdańsku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-12-23

Gdańsk: Wykonanie robót dodatkowych do umowy 33/2013/NZ dotyczących wykonania robót remontowych budynku użytkowego przy ul. Wały Jagiellońskie 36 w Gdańsku
Numer ogłoszenia: 533012 - 2013; data zamieszczenia: 23.12.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 510930 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych - Samorządowy Zakład Budżetowy, ul. Partyzantów 74, 80-254 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3201032, 3200220, 3023282, faks 58 3458235.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych do umowy 33/2013/NZ dotyczących wykonania robót remontowych budynku użytkowego przy ul. Wały Jagiellońskie 36 w Gdańsku.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Należy wykonać następujące roboty dodatkowe:
a) nowe przesklepienia nadproży otworów drzwiowych wewnętrznych w miejscach, gdzie stwierdzono, że nadproża nad drzwiami są spękane i uszkodzone, stwarzające zagrożenie dla konstrukcji ścian nośnych w obrębie otworów drzwiowych,
b) wymurowanie nowej ścianki działowej z cegły,
c) miejscowy demontaż i montaż stolarki drzwiowej wewnątrzlokalowej z szybami,
d) demontaż i montaż balustrady stalowej na klatce schodowej,
e) obudowy z płyt gipsowo-kartonowych pionów instalacyjnych na klatce schodowej,
f) demontaż i montaż grzejników radiatorowych oraz wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego i ich uszczelnienie,
g) demontaż i montaż parapetów zewnętrznych,
h) posadzki z desek dębowych litych zamiast posadzki z deszczułek olejowanych,
i) wymianę urządzeń sanitarnych w łazience (pomieszczenie 2.06) po usunięciu związków toksycznych z podłoży,
j) wymianę miejscową wewnętrznej instalacji klimatyzacji z rurociągiem,
k) wymianę fragmentu instalacji elektrycznej klimatyzacji z osprzętem,
l) montaż elementów blokujących stolarkę aluminiową przeciwpożarową,
ł) wymianę miejscową instalacji domofonowej,
m) wymianę miejscową sieci strukturalnej w obrębie wymienianych podłoży toksycznych..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.43.21.14 - Roboty w zakresie podłóg drewnianych 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Wykonanie robót dodatkowych do umowy 33/2013/NZ dotyczących wykonania robót remontowych budynku użytkowego przy ul. Wały Jagiellońskie 36 w Gdańsku

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.12.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Budowlane EKOBUD Kazimierz Kisiel, ul. Biegańskiego 10/9, 80-807 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 312021,99 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 370727,31

  • Oferta z najniższą ceną: 370727,31 / Oferta z najwyższą ceną: 370727,31

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem zamówienia są roboty dodatkowe do umowy nr 33/2013/NZ z dnia 05.04.2013 r. - dotyczy budynku użytkowego przy ul. Wały Jagiellońskie 36 w Gdańsku.
    Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 5 ustawy pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
    1. Roboty dodatkowe wyszczególnione w punkcie II.3 nieobjęte były zamówieniem podstawowym.
    2. Roboty dodatkowe są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Stan techniczny powyższych elementów jest gorszy od zakładanego, a spowodowany wieloletnią degradacją i zużyciem, co powoduje konieczność ich wymiany lub ich naprawę. Wymiana uszkodzonych i zniszczonych elementów budynku ma za zadanie doprowadzenie stanu technicznego poszczególnych elementów i całego obiektu do warunków, jakie powinien spełniać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, a w przyszłości bezpiecznej jego eksploatacji.
    a) wykonanie nowych przesklepień nadproży otworów drzwiowych konieczne jest do osadzenia stolarki drzwiowej i malowania podłoży ścian,
    b) wymurowanie nowej ścianki działowej umożliwi wykonanie prac malarskich i posadzkarskich,
    c) demontaż i montaż stolarki drzwiowej umożliwi wykonanie wymiany warstw toksycznych podłoży i uzyskanie nowego jednolitego poziomu posadzki na parterze i I piętrze,
    d) demontaż i montaż balustrady stalowej na klatce schodowej umożliwi zakończenie prac malarskich i posadzkarskich na klatce schodowej,
    e) wykonanie obudowy z płyt gipsowo-kartonowych pionów instalacyjnych na klatce schodowej konieczne jest do wykonania prac malarskich i wykończeniowych na klatce schodowej,
    f) demontaż i montaż grzejników radiatorowych oraz wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego i ich uszczelnienie konieczne jest do uzyskania szczelności instalacji c.o.,
    g) demontaż i montaż parapetów zewnętrznych niezbędny jest do zakończenia montażu wymienianej stolarki okiennej na klatce schodowej,
    h) wykonanie posadzki z desek dębowych umożliwi wykończenie styku ścian z podłożami,
    i) wymiana urządzeń sanitarnych w łazience (pomieszczenie 2.06) po usunięciu związków toksycznych z podłoży konieczna jest dla zapewnienia wymaganych warunków użytkowania,
    j) wymiana miejscowa wewnętrznej instalacji klimatyzacji z rurociągiem konieczna jest do uzyskania szczelności i uruchomienia całego systemu klimatyzacji,
    k) wymiana fragmentu instalacji elektrycznej klimatyzacji z osprzętem konieczna jest do uruchomienia całego systemu klimatyzacji,
    l) montaż elementów blokujących stolarkę aluminiową konieczny jest do zachowania warunków technicznych ochrony przeciwpożarowej,
    ł) wymiana miejscowa instalacji domofonowej konieczna jest dla zapewnienia funkcjonowania całego systemu łączności w budynku,
    m) wymiana miejscowa sieci strukturalnej w obrębie wymienianych podłoży toksycznych konieczna jest do wykonania robót wykończeniowych.
    W związku z powyższym wykonanie wyżej przedstawionego zakresu prac dodatkowych jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, ponieważ bez wykonania zamówienia dodatkowego, wykonawca nie mógłby wykonać w pełnym zakresie zamówienia podstawowego. Wykonanie robót dodatkowych pozwoli na prawidłowe, pod względem technicznym, wykonanie całości remontu przy zachowaniu wymogów jakościowych oraz w zgodzie z celem i zasadami zawartymi w dokumentacji dotyczącej zamówienia podstawowego.
    3.Wykonanie robót dodatkowych stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Z uwagi na fakt, że zakres prac remontowych był ustalany w użytkowanym budynku, nie istniała możliwość wykonania pełnego zakresu odkrywek, co nie pozwoliło na szczegółowe rozeznanie stanu faktycznego niektórych elementów budynku, takich jak: ściany konstrukcyjne i działowe, konstrukcja stropów, itp. Dopiero w czasie prowadzenia robót, po całkowitym demontażu elementów zabudowanych i zakrytych, po odbiciu tynków tj. przeprowadzeniu prac rozbiórkowych elementów zakrytych w sposób prawidłowy można było określić rzeczywisty zakres robót.
    a) konieczność wykonania nowych przesklepień nadproży otworów drzwiowych wewnętrznych stwierdzono po skuciu tynków, kiedy zauważono, że belki nadproży są spękane i stwarzają zagrożenie utarty nośności ściany nad otworem drzwiowym. Miejsce wykonania nowych nadproży przedstawiono na załączonych rzutach parteru i I piętra,
    b) konieczność wymurowania nowej ścianki działowej wynikła z konieczności dostosowania pomieszczenia do zapewnienia wymaganych norm powierzchni, co zostało określone w notatce służbowej z dnia 23.10.2013 r.,
    c) konieczność demontażu i montażu stolarki drzwiowej wewnątrzlokalowej wynikła z faktu, że nadproża drzwiowe wymagają miejscowo wymiany oraz konieczności dostosowania stolarki do nowego poziomu posadzki. Powyższe przedstawiono także na załączonych rzutach parteru i I piętra,
    d) konieczność wykonania i montażu nowej balustrady stalowej na klatce schodowej stwierdzono po rozpoczęciu prac posadzkarskich na klatce schodowej, kiedy zauważono, że stara balustrada nie nadaje się do naprawy, elementy konstrukcyjne balustrady są zbyt krótkie do wymaganej wysokości balustrady, zdeformowane i zbyt wiotkie do zapewnienia przepisów i obowiązujących norm bezpieczeństwa, wymogów normowych sztywności i wysokości dla elementów balustrad w budynkach użyteczności publicznej, co zostało określone w kopii wpisu projektanta na str. 6 projektu,
    e) konieczność obudowy z płyt gipsowo-kartonowych pionów instalacyjnych na klatce schodowej stwierdzono po rozkuciu obudowy starego pionu z cegły, kiedy zauważono, że obudowa w obrębie istniejących pionów jest zbyt mała do montażu nowych pionów instalacyjnych (brak możliwości technicznych),
    f) konieczność demontażu i montażu grzejników radiatorowych oraz wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego i ich uszczelnienie stwierdzono po odbiciu tynków w okolicy wymienianych warstw podłoży toksycznych. Obecne podłączenie grzejników oraz ich umiejscowienie nie dało możliwości przewidzenia korozji grzejników od strony ściany,
    g) konieczności demontażu i montażu parapetów zewnętrznych nie można było przewidzieć do momentu rozpoczęcia wymiany stolarki okiennej na klatce schodowej, kiedy po wykuciu okien stwierdzono, że parapety zewnętrzne blaszane są skorodowane i wymagają wymiany,
    h) konieczność zmiany posadzki z deszczułek olejowanych na posadzki z desek dębowych wynikła w trakcie wykonywania robót posadzkarskich, ponieważ użytkownik stwierdził, że wykonanie powłoki olejowanej nie spełni jego oczekiwań, co do funkcji użytkowych, co zostało określone w notatce służbowej z dnia 23.10.2013 r.,
    i) konieczność wymiany urządzeń sanitarnych w łazience (pomieszczenie 2.06) wynikła z potrzeby demontażu urządzeń do usunięcia związków toksycznych z podłoży,
    j) konieczność wymiany miejscowej wewnętrznej instalacji klimatyzacji z rurociągiem oraz wymiany fragmentu instalacji elektrycznej klimatyzacji z osprzętem stwierdzono po skuciu tynków ścian, w których był umiejscowiony osprzęt istniejącej klimatyzacji, czego nie przewidziano na etapie projektowania,
    4. Jednocześnie dodatkowo należy uzupełnić, że z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów.
    a) konieczność montażu elementów blokujących stolarkę aluminiową wynikła w trakcie montażu drzwi na klatce schodowej, kiedy stwierdzono, że ze względu na wymiary stolarki drzwiowej konieczne jest zamontowanie dodatkowych elementów zabezpieczających przed zamknięciem drzwi w trakcie pożaru, co nie było przewidziane w projekcie. Ze względów technicznych oddzielenie zamówienia nie jest możliwe, z uwagi na nietypowość elementów, które powinny być częścią zamówionego systemu drzwiowego przeciwpożarowego. Zamówienie oddzielnie wymagałoby poniesienia wysokich kosztów dostosowania do już wykonanego systemu. Stolarka przeciwpożarowa nietypowa wykonywana jest w specjalistycznej firmie na indywidualne zamówienie.
    b) wymianę miejscową instalacji domofonowej stwierdzono po skuciu tynków ścian w których była umiejscowiona istniejąca instalacja domofonowa, czego nie przewidywał projekt. Oddzielenie zamówienia jest nie wskazane ze względu na konieczność wykonywania równocześnie prac kilku instalacji teletechnicznych oraz koordynacji połączenia całego systemu w całość, co wymagałoby poniesienia wysokich kosztów w trakcie ponownego rozkuwania ścian, tynkowania i malowania całych pomieszczeń,
    c) wymiana miejscowa sieci strukturalnej w obrębie wymienianych podłoży toksycznych, wymagałoby ponownego rozkuwania i wykonania warstw posadzek, w tym warstwy wykończeniowej, co znacznie podniosłoby wartość robót.
    5. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Wymiana określonych powyżej uszkodzonych i zniszczonych elementów budynku użytkowego ma za zadanie doprowadzenie stanu technicznego poszczególnych elementów i całego budynku do warunków, jakie powinien spełniać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.
    a) wykonanie nowych przesklepień nadproży otworów drzwiowych wewnętrznych konieczne jest do wykonania montażu stolarki drzwiowej wewnętrznej oraz prac malarskich,
    b) wymurowanie nowej ścianki działowej z cegły konieczne jest do wykonania robót malarskich,
    c) demontaż i montaż stolarki drzwiowej wewnątrzlokalowej konieczny jest do wykonania robót posadzkarskich,
    d) demontaż i montaż balustrady stalowej na klatce schodowej konieczny jest do zakończenia prac posadzkarskich na klatce schodowej,
    e) obudowy z płyt gipsowo-kartonowych pionów instalacyjnych na klatce schodowej konieczne jest do wykonania prac malarskich na klatce schodowej,
    f) demontaż i montaż grzejników radiatorowych oraz wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego i ich uszczelnienie konieczny jest do uruchomienia systemu ogrzewania całego budynku,
    g) demontaż i montaż parapetów zewnętrznych konieczny jest do zakończenia montażu stolarki okiennej na klatce schodowej,
    h) zmiana posadzki z deszczułek olejowanych na deski dębowe konieczna jest do wykonania cokołów przy ścianach,
    i) wymiana urządzeń sanitarnych w łazience (pomieszczenie 2.06) po usunięciu związków toksycznych z podłoży konieczna jest do odtworzenia funkcji użytkowej pomieszczenia,
    j) wymiana miejscowa wewnętrznej instalacji klimatyzacji z rurociągiem konieczna jest do uruchomienia i uzyskania szczelności instalacji klimatyzacji,
    k) wymiana fragmentu instalacji elektrycznej klimatyzacji z osprzętem konieczna jest do uruchomienia całego systemu klimatyzacji,
    l) montaż elementów blokujących stolarkę aluminiową potrzebny jest do uruchomienia systemu przeciwpożarowego,
    ł) wymiana miejscowa instalacji domofonowej umożliwi otwieranie drzwi i właściwą eksploatację budynku,
    m) wymiana miejscowa sieci strukturalnej w obrębie wymienianych podłoży toksycznych umożliwi uruchomienie systemu instalacji logicznej i jej użytkowanie.
    W związku z powyższym wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
    W przypadku niewykonania robót dodatkowych, niemożliwe byłoby wykonanie zamówienia podstawowego w sposób prawidłowy, zgodnie ze sztuką budowlaną, przez co budynek użytkowy przy ul. Wały Jagiellońskie 36 będący przedmiotem remontu, nie spełniałby norm bezpieczeństwa, ponieważ przedmiot zamówienia podstawowego nie będąc prawidłowo wykonany okazałby się nietrwały, wykonany nienależycie, co niweczyłoby sens remontu.
    6. Wartość zamówienia dodatkowego wynosi 383 787,06 zł (brutto) i nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego [wartość umowy nr 33/2013/NZ wynosi 1 349 108,22 zł (brutto); 50% wartości wynosi 674 554,11zł (brutto)].

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.