eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Włoszczowa › Projekt i budowa komory retencji i stabilizacji osadów ściekowych na oczyszczalni ścieków we Włoszczowie, gm. Włoszczowa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2017-06-20



Ogłoszenie nr 531283-N-2017 z dnia 2017-06-20 r.

Włoszczowski Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o.: Projekt i budowa komory retencji i stabilizacji osadów ściekowych na oczyszczalni ścieków we Włoszczowie, gm. Włoszczowa
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Tak


Nazwa projektu lub programu
POPRAWA GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ NA TERENIE AGLOMERACJI WŁOSZCZOWA współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Włoszczowski Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 260733356, ul. Wiejska  55 , 29-100  Włoszczowa, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. +48413943680, , e-mail oczyszczalnia.wloszczowa@wp.pl, , faks +48413943680.
Adres strony internetowej (URL): http://www.wzwik-wloszczowa.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Sp. z o.o.

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak
http://www.wzwik-wloszczowa.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
http://www.wzwik-wloszczowa.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Włoszczowski Zakład Wodociagów i Kanalizacji Sp. z o.o., ul. Sienkiewicza 43, 29-100 Włoszczowa


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Projekt i budowa komory retencji i stabilizacji osadów ściekowych na oczyszczalni ścieków we Włoszczowie, gm. Włoszczowa
Numer referencyjny:
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Zakres rzeczowy robót obejmuje zaprojektowanie i wykonanie komory retencji i stabilizacji osadów (KTSO) na oczyszczalni ścieków we Włoszczowie ( rozbudowa oczyszczalni ścieków w zakresie stabilizacji i retencji osadów.: ? Aby układ współpracy KTSO z zagęszczaczami działał prawidłowo, należy zaprojektować i wykonać: - Wpięcie w instalację pompowni osadu poprzez wymianę przewodów spustowych z zagęszczaczy grawitacyjnych do zestawu pompowego podającego osad na prasę. W ramach wymiany przewodu konieczna jest wymiana armatury, przejść szczelnych, itp. oraz wykonanie połączenia zapewniającego możliwość poboru osadu dowolną pompą z dowolnego zagęszczacza (z nowymi zasuwami nożowymi odcinającymi, z napędami ręcznymi). - Wykonanie przewodu odbierającego osad ze spustów zagęszczaczy grawitacyjnych do nowej pompowni osadów (połączenie z przewodem opisanym w p. 1). W ramach wykonania przewodu dostawa i montaż armatury i przepływomierza. ? Wykonanie obiektu pompowni osadów składającej się z trzech zestawów pompowych: pompa + macerator frezowy z osprzętem, dwóch przepływomierzy, zestawu zasuw, zaworów zwrotnych, kompensacji, spustów, odpowietrzeń, itp. Wymaga się wykonania nowego budynku, przylegającego do komory stabilizacji (KTSO) wyposażonego we wszystkie niezbędne instalacje (w tym ogrzewanie i woda wodociągowa). ? Wykonanie przewodu tłocznego z pompowni osadów do KTSO. ? Wykonanie kompletnej żelbetowej KTSO (mieszadła, napowietrzanie, przelew, spust, spust wody nadosadowej, AKPiA,itp.) o pojemności wynikającej z obliczeń, nie mniejszej jednak niż 1400 m3 pojemności czynnej. ? Wykonanie spustu z rząpia w dnie KTSO do kanalizacji zakładowej. ? Wykonanie spustu wody nadosadowej z KTSO do kanalizacji zakładowej. ? Wykonanie przelewu awaryjnego z KTSO do kanalizacji zakładowej. ? Wykonanie przewodu poboru osadu z KTSO do pompowni osadów. ? Wykonanie przewodu tłocznego z pompowni osadu do węzła zagęszczaczy. ? Wykonanie przewodu sprężonego powietrza do KTSO wraz z montażem zaworu regulacyjnego iglicowego. ? Montaż zaworu regulacyjnego iglicowego (wraz z modyfikacją/wymianą odcinka przewodu powietrza) dopływu powietrza do reaktora biologicznego. ? Wykonanie nowego przewodu sprężonego powietrza na odcinku kolizyjnym KTSO (przekładka). ? Wykonanie przekładki (wymiana na nowe) kolidujących przewodów - w tym co najmniej energetycznych, AKPiA, wody technologicznej, wody, kanalizacji, osadu podawanego na prasę. ? Wykonanie przewodu wody wodociągowej do pompowni osadów. ? Wykonanie odpływów z pompowni do kanalizacji zakładowej. ? Dostosowanie układu komunikacyjnego oczyszczalni. ? Dostosowanie zieleni. ? Dostosowanie (uzupełnienie i rozbudowa) systemu elektroenergetycznego i AKPiA w zakresie umożliwiającym sterowanie nowymi obiektami oraz zmodernizowanym systemem napowietrzania całej oczyszczalni i obróbki osadu nadmiernego. Uwaga! Zakres prac wymiany sieci na terenie oczyszczalni musi być nie mniejszy niż zaznaczony na dołączonej do opracowania PFU mapie, nawet jeśli budowa KTSO nie obejmie całego zakresu ujętego na ww. mapie! Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. 2. Zakres opracowań i czynności objętych zamówieniem do wykonania przez Wykonawcę: * Wykonanie i zatwierdzenie u Zamawiającego szczegółowej koncepcji modernizacji (zawierającej co najmniej bilans, obliczenia, wstępny dobór maszyn i urządzeń, lokalizację, standardy materiałowe, itp.). * Sporządzenie projektu budowlanego (po uzyskaniu wymaganych materiałów, map, przeprowadzeniu rozpoznania geologicznego, itp.), zatwierdzenie go u Zamawiającego i uzyskanie dla niego wynikających z przepisów wszystkich wymaganych opinii, zgód, uzgodnień i pozwoleń wraz z pozwoleniem na budowę. * Uzyskanie wymaganych decyzji (w tym ew. pozwolenia wodnoprawnego). * Zatwierdzenie u Zamawiającego proponowanych materiałów, wyposażenia, urządzeń, itp. oraz ich zamówienie i dostawa. * Sporządzenie projektów wykonawczych oraz ich zatwierdzenie u Zamawiającego. * Wykonanie robót budowlanych wraz z wszelkimi dostawami na podstawie powyższych projektów oraz wymagań przepisów ogólnych. * Przeprowadzenie prób i badań (w tym rozruchu i wykonanie wszelkich wymaganych instrukcji, itp.) oraz przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem obiektu w użytkowanie. Zamawiający informuje, że w cenie oferty należy ująć koszt próby eksploatacyjnej dot. badań ścieków po zakończeniu całości prac. Koszty utrzymania bieżącej eksploatacji oczyszczalni ścieków ponosi Zamawiający, natomiast koszty wszystkich działań wynikających z prowadzenia próby eksploatacyjnej (nadzór technologiczny, badania laboratoryjne, itp.) ponosi Wykonawca. * Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Zamawiający wymaga, że jeśli konieczne będzie przeprowadzenie działań nie wymienionych w SIWZ i Programie Funkcjonalno-Użytkowym, a koniecznych dla prawidłowego przeprowadzenia robót projektowych lub inwestycyjnych oraz uzyskania prawidłowego działania instalacji i oczyszczalni oraz końcowego efektu ekologicznego (ilość suchej masy komunalnych osadów ściekowych poddawanych procesom przetwarzania - 0,2 tys. Mg/rok) i pozwolenia na użytkowanie, to Wykonawca musi je uznać za włączone zarówno do zakresu zamówienia jak i do zatwierdzonej kwoty ofertowej. Koszt wszystkich takich prac Wykonawca ujmie na własne ryzyko w cenie oferty. Wykonawca w pełni odpowiada za uzyskanie efektu pracy komory stabilizacji oraz zapewnienie niezawodności pracy CAŁEJ oczyszczalni dla określonego w PFU obciążenia. Przedsięwzięcie polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu budowy układu retencji i stabilizacji osadów oczyszczalni ścieków musi zapewnić, że jakość zrzucanych ścieków po oczyszczeniu nie będzie pogorszona w stosunku do obecnej (zwłaszcza pod kątem obecności związków azotu pochodzących z rozkładu osadu w przewidywanej do realizacji KTSO) i będzie co najmniej zgodna (lub lepsza) z normami: * Polskimi określonymi Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego /Dz. U. 2014 Nr 0 poz. 1800/ i z Obwieszczeniem Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 27 lutego 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo wodne /Dz. U. 2015 poz. 469 z póź. zm./. * Europejskimi określonymi w Dyrektywie Rady Wspólnoty Europejskiej 91/271 z dn. 21.05.1991 r. dotyczącej oczyszczania ścieków komunalnych oraz uzupełnieniem nr 98/151/UE z dn. 27.02.1998 r. WYMAGANIA STAWIANE WYKONAWCY: 3. Podczas wykonywania budowy, teren na którym prowadzone są roboty budowlane musi być wydzielony, oznaczony i zabezpieczony przed dostępem osób trzecich. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za dokładne wytyczenie w terenie i wyznaczenie wszystkich elementów robót, jakość zastosowanych materiałów, jakość sprzętu użytego do wykonania robót, kwalifikacje personelu wykonującego roboty oraz wszelkie czynności, które musi przedsięwziąć dla właściwego wykonania i zakończenia robót. O zamierzonym terminie rozpoczęcia robót Wykonawca w imieniu Zamawiającego zobowiązany jest zawiadomić właściwy organ nadzoru budowlanego. 4. W sposób szczególny należy przygotować harmonogram realizacji modernizacji i rozbudowy oczyszczalni (należy dołączyć do oferty przykładowy harmonogram realizacji robót, uwzględniający roboty tymczasowe związane z zapewnieniem ciągłości pracy oczyszczalni ścieków - załącznik nr 11 do SIWZ). Dotyczy to głównie zaplanowania sposobu eksploatacji węzła zagęszczaczy grawitacyjnych i istniejącej pompowni osadów przy jednoczesnym prowadzeniu tam prac oraz wszystkich czynności związanych z likwidacją, wymianą lub przebudową rurociągów technologicznych i urządzeń - należy zaplanować tak, aby nie zakłócić normalnej pracy oczyszczalni ścieków i związanych z tym parametrów oczyszczania ścieków. Wszystkie zobowiązania powstałe podczas nieprawidłowej pracy oczyszczalni ścieków związane z realizacją umowy pokryje w pełnej wysokości Wykonawca. Roboty budowlane będą prowadzone podczas ciągłej pracy oczyszczalni ścieków, eksploatowanej przez Użytkownika. Przerwy technologiczne, np. spowodowane włączeniem nowych urządzeń, należy wcześniej zgłosić pisemnie i uzyskać pisemną zgodę użytkownika i Inspektora Nadzoru wraz z dopuszczalnym czasem wyłączenia z pracy urządzeń, przy czym nie dopuszcza się przerw w procesie odbioru i oczyszczania ścieków. Wykonawca zobowiązany jest do selektywnego zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów. Zamawiający wymaga udokumentowania wszelkich czynności związanych z gospodarowaniem odpadami. Wszystkie wykonane prace projektowe i roboty budowlane muszą charakteryzować się wysoką, ponad standardową jakością oraz zgodnością z obowiązującymi normami i przepisami, a zastosowane urządzenia i materiały muszą posiadać trwałość wyższą niż standardowa. Projektant jest zobowiązany do pełnienia nadzoru autorskiego w ramach przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany wykonać roboty zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót i poleceniami inspektora nadzoru oraz zapewnić wysoką, ponad standardową jakość robót. Zamawiający zaleca przeprowadzenie przez potencjalnego Wykonawcę inspekcji przyszłych terenów budowy i ich otoczenia w celu dodatkowego (ponad informacje zawarte w PFU) oszacowania na własną odpowiedzialność, kosztu i ryzyka oraz wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia i jego wyceny z punktu widzenia Wykonawcy. Wykonawca przy projektowaniu obiektów zadba, aby plan ogólny, detale projektowe oraz aspekty funkcjonalne umożliwiały długoletnią eksploatację bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Obiekty powinny charakteryzować się wytrzymałą konstrukcją, odpornością na działanie obciążeń, którym mogą zostać poddane w trakcie eksploatacji oraz posiadać estetyczny wygląd. Obiekty powinny harmonizować z otaczającym zagospodarowaniem terenu. W szczególności nie dopuszcza się stosowania rozwiązań architektonicznych niezgodnych z architekturą lokalną oraz budowy na innych poziomach wysokościowych niż obiekty istniejące (poziom korony KTSO winien być zbliżony do poziomu zagęszczaczy grawitacyjnych i części mechanicznej). Wykonane obiekty powinny zagwarantować: * bezpieczeństwo konstrukcji, * bezpieczeństwo użytkowania, * odpowiednie warunki higieniczne i zdrowotne oraz ochrony środowiska 5. Odpowiedzialność Wykonawcy: Zamawiający informuje, że oczyszczalnia ścieków we Włoszczowie była modernizowana w roku 2015 w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja oczyszczalni ścieków" dofinansowanego ze środków Funduszu Spójności POIiŚ 2007-2013, w związku z powyższym oczyszczalnia ścieków wraz z obiektami, urządzeniami i instalacjami objęta jest jeszcze gwarancją poprzedniego Wykonawcy, którym było Konsorcjum: 1. Inżynieria Rzeszów S.A. (Lider Konsorcjum), ul. Podkarpacka 59 A, 35-082 Rzeszów, 2. Inżynieria Przemyśl Sp. z o.o., ul. Stefana Batorego 2, 37-700 Przemyśl. Dlatego też Wykonawca powinien dobrać tak technologię robót i tak zorganizować prowadzenie prac związanych z realizacją niniejszego zamówienia, aby nie dopuścić do utraty lub ograniczenia gwarancji wydanej przez Konsorcjum Inżynierii Rzeszów i Inżynierii Przemyśl, którą posiada Zamawiający. Wykonawca winien dokonać stosownych uzgodnień z gwarantem, czyli poprzednim Wykonawcą w zakresie technologii i prowadzenia prac związanych z realizacją zamówienia w sposób zapewniający zachowanie pełnej gwarancji na oczyszczalnię ścieków we Włoszczowie. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia roszczeń o odszkodowanie z tytułu utraty gwarancji z winy Wykonawcy. Ponadto po wykonaniu zamówienia, wraz z protokołem końcowym odbioru robót , Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu pisemnego zaświadczenia o podtrzymaniu zakresu i warunków udzielonej gwarancji przez gwaranta, czyli poprzedniego Wykonawcę tj, Konsorjum Inżynierii Rzeszów i Inżynierii Przemyśl. W przypadku braku uzyskania od poprzedniego Wykonawcy oczyszczalni ścieków zaświadczenia o podtrzymaniu przez niego gwarancji w opisanej formie Wykonawca zakresu objętego niniejszym postępowaniem zobowiązany jest przejąć zobowiązania gwarancyjne na całość rozbudowanego systemu elektroenergetycznego i AKPiA, z wyłączeniem jedynie uprzednio zamontowanych urządzeń nie wchodzących w zakres niniejszego zamówienia.

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
71320000-7
45100000-8
45200000-9
45232440-8
45232152-2
45300000-0
45310000-3
45233120-6
45330000-9
45252127-4
45000000-7
45400000-1


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia w maksymalnej wartości do 20 % zamówienia podstawowego
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-09-30

II.9) Informacje dodatkowe: Wymagany termin wykonania dokumentacji projektowej wraz z decyzją pozwolenia na budowę - 30.03.2018 r. Wymagany termin realizacji robót budowlanych- 30.09.2018 r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Na potwierdzenie należy złożyć: oświadczenie zgodnie z założeniami w pkt. 12.1 SIWZ - Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: W postępowaniu może wziąć udział Wykonawca, który : 1) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 200 000,00 zł (słownie: milion dwieście tysięcy pln)- na potwierdzenie wykonawca powinien złożyć dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, tj. na kwotę nie mniejszą niż 1 200 000,00 zł ; 2) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 200 000,00 zł. (słownie: jeden milion dwieście tysięcy pln) - wykonawca powinien przedłożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; 3) roczny obrót w wysokości nie mniejszej niż 1 200 000,00 zł w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres 4) w ostatnich trzech latach obrotowych (2014-2016) a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, osiągnął niżej wymienione wskaźniki udokumentowane na bazie sprawozdania jednostkowego : - płynność finansowa będąca stosunkiem bieżących aktywów obrotowych do bieżących zobowiązań krótkoterminowych na poziomie wartości nie mniejszej niż 1,2 - wskaźnik zadłużenia długoterminowego będący stosunkiem zobowiązań długoterminowych do kapitału własnego - na poziomie wartości nie większej niż 0,60. Na potwierdzenie warunku 2) i 3) należy złożyć sprawozdanie finansowe albo jego części, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdania wymagane jest przepisami prawa kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również odpowiednio z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających na przykład obroty oraz aktywa i zobowiązania - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lat obrotowe, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: W postępowaniu może wziąć udział wykonawca który potwierdzi spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie - wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył: - min. 1 (jedną ) robotę odpowiadającą swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. roboty polegającej na budowie lub przebudowie co najmniej 1 (jednego) zbiornika o konstrukcji żelbetowej o pojemności min. 500 m3 potwierdzonych dokumentem, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - Wykonawca przedkłada informację zgodnie z wzorem, załącznik nr 8 do SWIZ. - Za ukończone roboty budowlane Zamawiający uważa roboty , w których obiekt budowlany został ukończony w taki sposób , że stanowi on całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami , dla których wystawiono Świadectwo Przejęcia lub Protokół Odbioru Końcowego lub dokument równoważny, świadczący o zakończeniu realizacji zamówienia, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. b. W postępowaniu może wziąć udział wykonawca, który w celu wykonania zamówienia wykaże, że będzie dysponował na czas wykonania zamówienia: 1) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą - projektantem posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń łącznie z aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, który posiada doświadczenie w co najmniej 1 (jednym) zrealizowanym projekcie dotyczącym przedsięwzięć w zakresie budowy lub przebudowy zbiornika o konstrukcji żelbetowej o kubaturze minimum 500 m3; 2) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą - projektantem posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń łącznie z aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; 3) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą - projektantem posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych łącznie z aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; 4) dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcje Kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym oraz wpisanego na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, który posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy, w tym przy realizacji przedsięwzięć dot. budowy lub przebudowy co najmniej 1 (jednego) zbiornika o konstrukcji żelbetowej o kubaturze minimum 500 m3; 5) dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcję Kierownika robót sanitarnych- osoba posiadająca następujące kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz wpisanego na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego ; 6) dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcję Kierownika robót elektrycznych oraz AKPiA- osoba posiadająca następujące kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, w tym w zakresie AKPiA, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz wpisanego na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; Funkcje wymienione w pkt 1) - 6) można łączyć. - dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcję Technologa, który powinien spełniać następujące wymagania: 1. Technolog - wykształcenie wyższe w kierunku inżynieria środowiska lub pokrewne - potwierdzające wykształcenie wyższe w kierunku technologii oczyszczalni ścieków oraz co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku - technologa oczyszczania ścieków dla oczyszczalni ścieków z podwyższonym usuwaniem biogenów. 2. Specjalista ds. rozruchów - wykształcenie wyższe w kierunku inżynieria środowiska lub pokrewne - potwierdzające wykształcenie wyższe w kierunku technologii oczyszczalni ścieków oraz co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym minimum jedno zadanie polegające na wykonaniu rozruchu oczyszczalni ścieków. Przy czym dopuszcza się pełnienie funkcji Technologa przez dwie osoby odrębnie w zakresie technologa i specjalisty ds. rozruchów. Dopuszcza się również pełnienie funkcji technologa i specjalisty ds.. rozruchów przez tę samą osobę. Zamawiający oczekuje współpracy technologa przez cały okres kontraktu. Pod pojęciem Personel Kierowniczy Zamawiający rozumie osoby posiadające doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje jak dla osób mogących pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, określone w pkt c) powyżej, przewidzianych do realizacji niniejszego zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego, który to odsyła do ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z dnia 17 kwietnia 2008 r. ze zm.) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależność do izby samorządu zawodowego.

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt. 1 i 8 ustawy: 1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615). 2) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15 pzp, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności. W wyżej wymienionym zakresie wykonawca składa dokumenty: 1) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy p.z.p.; 2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wy-konawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ; 3) zaświadczenie z właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) Oświadczenie wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia wykonawczego do ustawy p.z.p. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia - rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126) - potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości ; b) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo zawarł porozumienie, z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ; c) dokumenty o których mowa powyżej w pkt. b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert, a w pkt. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. d) jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub w kraju, w którym miejsce zamieszkania mają osoby, których dotyczą dokumenty wskazane nie wydaje się dokumentów, o których mowa w w ppkt. a) i b) , zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, odpowiednio Wykonawcy, ze wskazaniem osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeniem tych osób, złożonym przed notariuszem lub przed właściwym - ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tych osób - organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego. Przepis pkt. c) stosuje się odpowiednio.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Opis warunków podmiotowych i sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: - na potwierdzenie sytuacji finansowej i ekonomicznej należy złożyć: 1) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2)Sprawozdanie finansowe albo jego części, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdania wymagane jest przepisami prawa kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również odpowiednio z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających na przykład obroty oraz aktywa i zobowiązania - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lat obrotowe, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. 3)Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, tj. na kwotę nie mniejszą niż 1 200 000,00 zł. - na potwierdzenie zdolności technicznej lub zawodowej: a) Wykonawca potwierdzi spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie - wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył: -min. 1 (jedną ) robotę odpowiadającą swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. roboty polegającej na budowie lub przebudowie co najmniej 1 (jednego) zbiornika o konstrukcji żelbetowej o pojemności min. 500 m3 potwierdzonych dokumentem, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - Wykonawca przedkłada informację zgodnie z wzorem, załącznik nr 8 do SWIZ - Wykaz wykonywanych robót, zgodnie z pkt. 11.1 ppkt 2, c) a. SIWZ . -Za ukończone roboty budowlane Zamawiający uważa roboty , w których obiekt budowlany został ukończony w taki sposób , że stanowi on całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami , dla których wystawiono Świadectwo Przejęcia lub Protokół Odbioru Końcowego lub dokument równoważny, świadczący o zakończeniu realizacji zamówienia, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. b. W postępowaniu może wziąć udział wykonawca, który w celu wykonania zamówienia wykaże, że będzie dysponował na czas wykonania zamówienia: 1) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą - projektantem posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń łącznie z aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; 2) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą - projektantem posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych łącznie z aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; 3) dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcję Kierownika robót sanitarnych- osoba posiadająca następujące kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz wpisanego na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego ; 4) dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcję Kierownika robót elektrycznych oraz AKPiA- osoba posiadająca następujące kwalifikacje: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, w tym w zakresie AKPiA, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz wpisanego na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; Funkcje wymienione w pkt 1) - 6) można łączyć. - dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcję Technologa, który powinien spełniać następujące wymagania: 1.Technolog - wykształcenie wyższe w kierunku inżynieria środowiska lub pokrewne - potwierdzające wykształcenie wyższe w kierunku technologii oczyszczalni ścieków oraz co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku - technologa oczyszczania ścieków dla oczyszczalni ścieków z podwyższonym usuwaniem biogenów. 2.Specjalista ds. rozruchów - wykształcenie wyższe w kierunku inżynieria środowiska lub pokrewne - potwierdzające wykształcenie wyższe w kierunku technologii oczyszczalni ścieków oraz co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym minimum jedno zadanie polegające na wykonaniu rozruchu oczyszczalni ścieków. Przy czym dopuszcza się pełnienie funkcji Technologa przez dwie osoby odrębnie w zakresie technologa i specjalisty ds. rozruchów. Dopuszcza się również pełnienie funkcji technologa i specjalisty ds.. rozruchów przez tę samą osobę. Zamawiający oczekuje współpracy technologa przez cały okres kontraktu. Wykonawca przedkłada informację zgodnie z wzorem, załącznik nr 7 do SWIZ ( zgodnie z pkt.11.1. 2) c) b. tiret 2), 3), 5) , 6) i 7) SIWZ) - Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Pod pojęciem Personel Kierowniczy Zamawiający rozumie osoby posiadające doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje jak dla osób mogących pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, określone w pkt c) powyżej, przewidzianych do realizacji niniejszego zamówienia.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

-Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy p.z.p., przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy p.z.p. Wykonawca wraz ze złożeniem oświadczenia, może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, przedmiotowe oświadczenie składa osobno każdy z wykonawców. Wzór przedmiotowego oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ, - Stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo reprezentowaniu wykonawcy w postępowaniu i zawarciu umowy, jeżeli osoba(y) reprezentująca(e) wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest(są) wskazana(e) jako upoważniona(e) do jego reprezentacji we właściwym rejestrze. -Dowód wniesienia wadium - Wzór przedmiotowego oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. - Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 12.1. d) oraz na wezwanie Zamawiającego dokumenty, o których mowa w pkt. 12.4 ppkt. 3), 7), 8) i 9) SIWZ w odniesieniu do tych podmiotów. - Wykonawca, który polega na zasobach innych podmiotów składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji wykonawcy zasobów - załącznik nr 10 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, który Zamawiający określił następująco: do dnia 04.07.2017 r. do godz. 11:00. Wniesione wadium w pieniądzu (przelewem na konto) będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, który rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert i określony został w pkt. 15 SIWZ, gdyż stanowi zabezpieczenie złożonej przez wykonawcę oferty. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Nazwa i adres Zamawiającego, na który powinno zostać wniesione wadium: * Nazwa zamawiającego: Włoszczowski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. * Adres zamawiającego: 29-100 Włoszczowa, ul. Wiejska 55 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Włoszczowskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. , PKO BP SA 0/Włoszczowa Nr 29 1020 2629 0000 9102 0327 6631 z adnotacją: "Przetarg nieograniczony WZWiK.341.4.2017 : Projekt i budowa komory retencji i stabilizacji osadów ściekowych na oczyszczalni ścieków we Włoszczowie, gm. Włoszczowa W przypadku wnoszenia przez wykonawcę wadium w formie pieniądza do oferty należy załączyć dowód przelewu wadium na rachunek bankowy Zamawiającego. W przypadku składania kopii dowodu, kopia ta musi być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku wnoszenia przez wykonawcę wadium w formie innej niż pieniężnej (tj. w formie określonej w pkt. od 2 do 5), wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji przed upływem terminu składania ofert i złożyć go w sekretariacie Zamawiającego tj. we Włoszczowskim Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. 29-100 Włoszczowa, ul. Sienkiewicza 43 Do oferty należy załączyć kopię przedmiotowego dokumentu wadialnego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Uwaga!: Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu, uważa się wadium znajdujące się w dniu 30.06.2017 r. do godz. 11:00 na rachunku Zamawiającego. Wykonawca winien jest z odpowiednim wyprzedzeniem dokonać przelewu na wskazany przez Zamawiającego rachunek tak, aby bank mógł wydać Zamawiającemu potwierdzenie wpływu wadium do dnia 03.07.2017 r. do godz. 11:00. W przypadku uchybienia temu terminowi Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione. Zwrot wadium: Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium w terminach i na zasadach określonych w art. 46 ust. 1 - 2 ustawy p.z.p. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Ponowne wniesienie wadium: Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę w przypadku i na zasadach określonych w art. 46 ust. 3 ustawy p.z.p. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; 4) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena oferty60,00
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia30,00
Okres udzielonej gwarancji jakości10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1) Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany nie mogą naruszyć postanowień zawartych w art. 144 ustawy p.z.p. ( w szczególności - w zakresie ceny, w razie zlecania robót dodatkowych). 2) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonał wyboru Wykonawcy, o którym mowa w umowie (załącznik nr 5 do SIWZ) w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności w trakcie realizacji przedmiotowej umowy: a) Zmiana osób wskazanych w umowie z imienia i nazwiska odpowiedzialnych za realizację umowy, o których mowa w § 4 niniejszej umowy (załącznik nr 5 do SIWZ). b) W przypadku wystąpienia korzystnych dla Zamawiającego zmian. c) W przypadku wystąpienia innych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, działania siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, których Strony nie mogły przewidzieć w dacie jej zawierania a których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami, d) wystąpienia warunków atmosferycznych lub hydrologicznych, które nie pozwolą na realizację robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, e) wykopalisk lub innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nie odpowiada Wykonawca, f) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację zamówienia, g) powstanie opóźnień z powodu okoliczności, za które nie odpowiada Wykonawca, h) zmiany materiałowe, dopuszcza się wprowadzenie zmiany materiałów i urządzeń pod warunkiem, że: - spowodują obniżenie kosztów ponoszonych prze Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy; - wynikają z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów (następca zmienianego urządzenia), - zmiana materiałów lub urządzeń o parametrach tożsamych lub lepszych od przyjętych w PFU, i) konieczności wprowadzenia zmian polegających na zmianie jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót lub zmiany technologii, j) dopuszcza się stosowanie robót dodatkowych w przypadku konieczności wprowadzenia zmian dotyczących robót nieprzewidzianych w PFU, a niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia - w takim przypadku rozliczenie robót następuje w oparciu o średnie ceny z ostatniego opublikowanego cennika sekocenbud dla woj. Świętokrzyskiego lub udokumentowaną najniższą cenę z trzech porównywalnych cen z lokalnych hurtowni z materiałami budowlanymi, k) Zamawiającemu przysługuje prawo zmiany wynagrodzenia w przypadku: - modyfikacji przedmiotu zamówienia w związku z wystąpieniem robót dodatkowych lub uzupełniających, - w przypadku zmiany ustawowej podatku VAT.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-07-04, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.