eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wodynie › " Utworzenie gminnego żłobka z siedzibą w Seroczynie "

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-04-03



Ogłoszenie nr 529294-N-2020 z dnia 2020-04-03 r.

Wójt Gminy Wodynie: " Utworzenie gminnego żłobka z siedzibą w Seroczynie "
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Wodynie, krajowy numer identyfikacyjny 71158266400000, ul. Siedlecka  43 , 08-117  Wodynie, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 0 25 631 26 58, e-mail gmina@wodynie.eu, faks 0 25 631 26 58.
Adres strony internetowej (URL): www.nowa.wodynie.eu
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak
www.wodynie.bipgmina.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.wodynie.bipgmina.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w formie pisemnej: osobiście, pocztą lub kurierem
Adres:
Urząd Gminy Wodynie, ul. Siedlecka 43, 08-117 Wodynie


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: " Utworzenie gminnego żłobka z siedzibą w Seroczynie "
Numer referencyjny: IGR.271.3.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie zadania pn. "Utworzenie gminnego żłobka z siedzibą w Seroczynie " Przedmiot zamówienia szczegółowo opisuje dokumentacja projektowa, szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiar robót stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ. I. Przedmiotem zamierzenia inwestycyjnego jest: budowa budynku przedszkola ze żłobkiem, budowa naziemnego zbiornika na gaz o poj. do 5000 l usytuowanego na płycie fundamentowej z wewnętrzną instalacją gazu, wykonanie wentylacji mechanicznej, wykonanie utwardzenia z miejscami parkingowymi, przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej. Inwestycja zlokalizowana na działce nr ew. 337/1 w m. Seroczyn, gm. Wodynie. Teren inwestycji jest objęty prawną formą ochrony zabytków zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2018 r. poz. 2067 ze zm.) - położony jest w strefie "B" ochrony konserwatorskiej. 1. ISTNIEJĄCY STAN ZAGOSPODAROWANIA TERENU: - budynek przedszkola - przeznaczony do rozbiórki -wg odrębnego opracowania, nie jest objęty przedmiotowym postepowaniem - przyłącze wody, przyłącze kanalizacji, przyłącze energetyczne, zbiornik na nieczystości ciekłe - przeznaczone do likwidacji wg odrębnego opracowania nie jest objęty przedmiotowym postepowaniem - wjazd na działkę z drogi publicznej, - zieleń wysoka - 8 drzew do usunięcia, nie są objęte przedmiotowym postepowaniem - linia energetyczna niskiego napięcia, - sieć kanalizacji sanitarnej - do przebudowy, - budowa placu zabaw- nie jest objęte przedmiotowym postepowaniem - kabel telekomunikacyjny, - teren biologicznie czynny. 2. PROJEKTOWANE ELEMENTY ZAGOSPODAROWANIA DZIAŁKI: - budynek przedszkola ze żłobkiem, - naziemny zbiornik na gaz o poj. do 5000 l usytuowany na płycie fundamentowej (prefabrykowanej o wymiarach 1,2 x 4,35 m) z wewnętrzną instalacją gazu, - taras ziemny o wymiarach 27 x 2,5 m, - utwardzenie terenu z kostki betonowej, - 6 miejsc postojowych dla samochodów osobowych , w tym 1 m.p. dla osoby niepełnosprawnej, - utwardzenie pod pojemniki na odpady komunalne, - przyłącze gazu, - przyłącze wody, - przyłącze kanalizacji sanitarnej, - przyłącze kanalizacji technologicznej z separatorem tłuszczy, - przyłącze energetyczne, - przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej, - nasyp ziemny wyrównujący teren pod projektowanym budynkiem, - teren biologicznie czynny. II.PROJEKTOWANY BUDYNEK PRZEZNACZENIE OBIEKTU: przedszkole (dwa oddziały - 40 dzieci), żłobek (1 oddział - 20 dzieci) z: zapleczem kuchennym, pomieszczeniami higieniczno-sanitarnymi, pomieszczeniem technicznym, pomieszczeniem biurowym, komunikacją. ZESTAWIENIE POWIERZCHNI I KUBATURY: powierzchnia zabudowy: 395,88 m^2 w tym podcień: 7,07 m^2 powierzchnia użytkowa 337,89 m^2 powierzchnia całkowita: 388,81 m^2 kubatura: 2450,00 m^3 ROZWIĄZANIA ARCHITEKTONICZNE PROJEKTOWANY BUDYNEK: jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony, w konstrukcji mieszanej (elementy żelbetowe i murowane), ocieplony styropianem i wełną mineralną, przykryty dachem w konstrukcji stalowej, pokrycie z blachy na rąbek stojący. PODSTAWOWE PARAMETRY OBIEKTU - wysokość do kalenicy: 7,72 m, - szerokość budynku: 16,24 m, - długość budynku: 27,00 m, - dach dwuspadowy, o spadku 20° OTOCZENIE: zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna, budynki usługowe, budynki oświaty, teren zieleni rekreacyjnej, drogi publiczne. DOSTĘPNOŚĆ DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Wejście do budynku z terenu poprzez wyprofilowane utwardzenie z kostki betonowej. Zaprojektowano na terenie miejsce parkingowe (o wymiarach 3,6 m x 5,0 m) przeznaczone dla osoby niepełnosprawnej. W budynku zaprojektowano toaletę ogólnodostępną z urządzeniami przystosowanymi do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Drzwi zaprojektowano bezprogowe. Skrzydła drzwi min. 0,9 m w świetle po otwarciu. Na ciągach komunikacyjnych nie ma różnic poziomów. FUNDAMENTY, ŚCIANY FUNDAMENTOWE: Poziom posadowienia fundamentów: 1,70 m poniżej "0" budynku. Podkłady betonowe. Ławy fundamentowe żelbetowe - wg. projektu konstrukcyjnego. Ściany fundamentowe z bloczków betonowych gr. 24 cm na zaprawie cementowej. Rdzenie żelbetowe, w ścianach fundamentowych murowanych - zbrojenie wg projektu konstrukcji. IZOLACJE: Izolacja przeciwwilgociowa ław fundamentowych - papa zgrzewalna. Izolacja przeciwwilgociowa powierzchni pionowych fundamentów - powłokowa bitumiczna - izolacja bezrozpuszczalnikową - dwuwarstwowa masa asfaltowo-kauczukowa. Izolacje przeciwwilgociowe na ścianach fundamentowych z papy zgrzewalnej. Izolacja przeciwwilgociowa pozioma na gruncie - folia techniczna PE gr.>0,4 mm - jedna warstwa. Uszczelnienie pomieszczeń mokrych i wilgotnych pod okładziną ceramiczną płynną folią uszczelniającą. Izolacja termiczna ścian fundamentowych - płyty z polistyrenu ekstrudowanego XPS gr. 10 cm. Izolacja termiczna ścian ponad gruntem - styropian fasadowy EPS gr. 15 cm, o Umax.= 0,031, wełna mineralna gr. 10 cm i 15 cm. Izolacja cieplna posadzki na gruncie - płyty styropianowe EPS 150 gr. 15 cm - jedna warstwa. Izolacja dachu - wełna mineralna gr. 20 cm i 30 cm - dwie warstwy + paroizolacja od strony pomieszczeń. ŚCIANY PRZYZIEMIA: Ściany murowane zewnętrzne - gr. 24 cm z bloczków z betonu komórkowego . Ściany wewnętrzne: z bloczków z betonu komórkowego gr. 8 cm, 12 cm; płyty k-g na profilach aluminiowych (szerokość 100mm) z wypełnieniem z wełny mineralnej gr. 10 cm. Elementy żelbetowe w ścianach murowanych - zbrojenie wg projektu konstrukcji. Tynk wewnętrzny - ściany - tynk gipsowy. Tynk zewnętrzny - silikonowy w kolorze białym i szarym, tynk ozdobny tzw. "deska" w kolorze jasny orzech - paleta kolorów do ustalenia na budowie. Cokół - wysokości 15 cm - tynk mozaikowy w kolorze ciemnym szarym. WIEŃCE, NADPROŻA, PODCIĄGI Żelbetowe - zbrojenie wg projektu konstrukcji. DACH Konstrukcja stalowa - elementy wg projektu konstrukcji. Warstwy dachu - wg opisu na rysunkach. Pokrycie dachu - blacha na rąbek stojący w kolorze ciemny szary lub grafitowy. Obróbki blacharskie z blachy powlekanej w kolorze dachu, obudowa na stelażu - szerokość obudowy okapów i szczytów ścian wg rysunków. KOMIN Spalinowy - rura kwasoodporna O150. TARAS ZIEMNY I SCHODY ZEWNĘTRZNE Kostka betonowa gr. 8cm w kolorze szarym i grafitowym, na podkładzie z betonu gr. 15 cm i piasku zagęszczonego gr. 20 cm. Barierka - ogrodzenie tarasu z paneli systemowych ogrodzeniowych w kolorze jasnym szarym, wys. 1,0 m. RYNNY I RURY SPUSTOWE Stalowe, rynny 150, rury spustowe 100x100 - w kolorze ciemny szary. OKNA, DRZWI Okna i drzwi zewnętrzne przeszklone - uchylno-rozwieralne z PCV, profile ciemny szary, okucia obwiedniowe, U max 0,9 W/m2K; Skrzydła drzwiowe wewnętrzne do pomieszczeń mokrych - laminowane z płytą wiórowo-otworową, ościeżnica MDF, z okuciami, z otworami wentylacyjnymi o powierzchni min. 0,022% powierzchni drzwi lub z prześwitem. Drzwi płaszczowe, stalowe wewnętrzne jednoskrzydłowe, pełne, z okleiną, w części kuchennej wykończone blachą. Drzwi zewnętrzne do części kuchennej, wózkowi i kotłowni - w konstrukcji stalowej, ocieplone, U max 1,3 W/m2K, antywłamaniowe. Drzwi do kabin toalet dzieci - systemowe, płyta HPL, drzwi bez zamków. Świetliki dachowe na sztywnym tunelu o dł. ok. 3m - długość do sprawdzenia na budowie po wykonaniu dachu. WYPOSAŻENIE W INSTALACJE WODY ZIMNEJ: wg projektu instalacji- zasilanie z wodociągu - projektowane przyłącze. C.O. i C.W.: wg projektu instalacji sanitarnych - projektowana kotłownia gazowa - zasilanie z projektowanego naziemnego zbiornika gazu o poj. do 5000 l KANALIZACJI SANITARNEJ: do sieci kanalizacji sanitarnej - projektowane przyłącze. KANALIZACJA TECHNOLOGICZNA: do sieci kanalizacji sanitarnej poprzez separator tłuszczy - projektowane przyłącze z separatorem. WENTYLACJA: mechaniczna- wg projektu branżowego. ENERGETYCZNA: projektowane przyłącze. ODPROWADZENIE WÓD OPADOWYCH I ROZTOPOWYCH: na własny teren biologicznie czynny. III. INSTALACJA ELEKTRYCZNA 1.Projektowany budynek zastanie zasilony ze złącza kablowo-pomiarowego zlokalizowanego w granicy działki. Ze złącza ZK-TL należy wyprowadzić kabel elektryczny ziemny typu 4x25mm2 do tablicy RG. 2. Przyłącze teletechniczne Projekt obejmuje wybudowanie kanalizacji kablowej na potrzeby instalacji teletechnicznych. 3. Instalacja detekcji gazu. Projektuje się instalacje wykrywania i detekcji gazu. Wykonana ona będzie na podstawie modułu sterującego typu np.:MD-2ZA 4. Wentylacja. W projektowanym budynku zainstalowane zostaną zespoły wentylatorów wyciągowych i central wentylacyjnych. Szczegółowe rozwiązania sterowania wg. projektów branżowych AKPiA 5 Instalacja odgromowa. Budynek podlega ochronie odgromowej. Instalacja wykonana z wykorzystaniem elementów naturalnych i sztucznych. 6.Instalacja sygnalizacji alarmu włamania SSWiN. Projekt przewiduje wyposażenie budynku w okablowanie i urządzenia dla potrzeb Systemu Sygnalizacji Włamań i Napadu (SSWiN) 7. Instalacja domofonowa. Do każdej sali przewidziano doprowadzenie budynkowej instalacji domofonowej wykonanej w oparciu o cyfrowy system LASKOMEX. IV INSTALACJA SANITARNA 1.Opis ogólny Ze względu na kolizję projektowanego budynku z istniejącą siecią kanalizacji sanitarnej zaprojektowano jej przebudowę w obrębie działki Inwestora. Odcinki przeznaczone do likwidacji należy usunąć i zutylizować. Nie dopuszcza się ich pozostawienia pod budynkiem. Włączenie projektowanego odcinka do istniejących studni S1 i S4 na kanale sanitarnym przed pompownią. Roboty ziemne wykonać wykopem otwartym z umocnieniem ścian na podsypce piaskowej gr.20 cm. Przed zasypaniem, wykonać próbę drożności i szczelności. Kanały Przewody kanalizacji sanitarnej zaprojektowano z rur kanalizacyjnych: * PVC-Ulitych typu ciężkiego łączonych kielichowo na uszczelkę gumową O200 o sztywności obwodowej SN8, Rury powinny być ułożone ze spadkiem zgodnym z profilem. Studnie Zaprojektowano studnie: * włazowe z prefabrykowanych kręgów betonowych betonu min C35/45, O1200 łączonych na uszczelkę z włazem żeliwnym w klasie obciążenia D400 z dwoma ryglami, 2. Roboty ziemne Roboty ziemne dla przewodów kanalizacyjnych powinny być wykonane zgodnie z normą PN-B-10736 marzec 1999r. p.n. "Roboty ziemne. Wykopy otwarte dla przewodów wodociągowych i kanalizacyjnych - warunki techniczne wykonania". Przebudowę kanalizacji wykonać wykopem otwartym z obustronnym umocnieniem ścian w obrębie działki Inwestora. 3. Roboty montażowe Roboty montażowe powinny być wykonane zgodnie z normą PN-EN 13244-2:2004 "Systemy przewodów rurowych z tworzyw sztucznych do ciśnieniowych rurociągów do wody użytkowej i kanalizacji deszczowej oraz sanitarnej, układane pod ziemią i nad ziemią. Prace budowlane należy prowadzić zgodnie z PN-EN1610 marzec 2002 p.n. "Budowa i badania przewodów kanalizacyjnych", z późniejszymi zmianami PN-EN 1610:2002/Ap1:2007 oraz PN-EN1401-1:2009. 4. Opis instalacji wod - kan Zaopatrzenie w wodę. Zasilanie obiektu w wodę zimną odbywać się będzie poprzez włączenie do istniejącego przyłącza do sieci wodociągowej. Włączenia dokonać za pomocą trójnika. Po wyburzeniu i odłączeniu istniejącego budynku należy odciąć i zaślepić odcinek do niego prowadzący. Po wykonaniu robót montażowych należy przeprowadzić płukanie oraz próbę szczelności Zapotrzebowanie wody dla nowoprojektowanej części budynku - Ilość wody na cele bytowo - gospodarcze określono na podstawie przewidywanego wyposażenia budynku w przybory sanitarne oraz PN-92/B-01706 i PN-72/B-02865. Opis instalacji wewnętrznej wody p.poż. Projektowana instalacja p.poż. będzie wykonana z rur stalowych ocynkowanych ze szwem, gwintowanych, średnich, wg PN-74/H-74200. Przewody prowadzić w izolacji termicznej. Zawory hydrantowe instalować w szafkach hydrantowych naściennych, na wysokości 1,35m od poziomu posadzki, a przed nimi zamontować zawory antyskażeniowe klasy EA. Na przewodach zasilających hydranty nie stosować innych zaworów. Zaprojektowano jeden hydrant DN 25 wyposażony w prądownicę oraz wąż półsztywny od długości 30 m. Wysokość usytuowania hydrantu wykonać zgodnie z normą PN/B-10701. Przed przystąpieniem do eksploatacji budynku na instalacji przeciwpożarowej należy przeprowadzić próbę szczelności na ciśnienie 1,0MPa w czasie 20 minut. Należy również sprawdzić normatywny wypływ z dwóch zaworów hydrantowych, najbardziej niekorzystnie umiejscowionych, dla hydrantu DN 25 - wynosi co najmniej 1,0 dm3/s, przy ciśnieniu minimum 0,2MPa. Z przeprowadzonych prób w obecności Inwestora należy sporządzić protokół. W miejscu odejścia instalacji bytowej zaprojektowano zawór priorytetu np. typu DH300/DH100. Opis instalacji wewnętrznej wody zimnej. Instalację wody zimnej należy wykonać z rur polipropylenowych typu PP-R Stabi PN16 Rozprowadzenie przewodów instalacji wody zimnej projektuje się jako podposadzkowe w poszczególnych pomieszczeniach. W miejscach przejścia rur przez ściany i stropy powinny być osadzone tuleje ochronne, przy czym w miejscach tych nie powinno się lokalizować połączeń przewodów. Na wszystkich odejściach wody zimnej zaprojektowane zostały zawory odcinające, co zapewni sprawne usuwanie awarii bez konieczności odcinania wody w całym obiekcie. Podejścia wykonać należy za pomocą odpowiednich tarczek ściennych na stałe przytwierdzonych do ściany. Baterie umywalkowe zaprojektowano jako mieszające, jednouchwytowe z nieruchomą wylewką i zaworami odcinającymi. Baterie powinny posiadać system antyblokujący uniemożliwiający blokowanie baterii w pozycji otwartej. Opis instalacji wewnętrznej wody ciepłej. Ciepła woda dla potrzeb części przedszkolnej obiektu przygotowywana zostanie lokalnie w pionowym wymienniku ciepła o pojemności 400 dm3. Źródło ciepła stanowić będzie projektowana kotłownia gazowa. Ze względu na wymagane obniżenie temperatury instalacji ciepłej wody zasilającej przybory użytkowane przez dzieci, zaprojektowano lokalne układy mieszające z mieszaczem ograniczającym temperaturę wody w instalacji do max. 38oC. Mieszacze powinny posiadać wytrzymałość temperaturową umożliwiającą przeprowadzenie okresowej dezynfekcji instalacji. Dezynfekcję należy powierzyć wykwalifikowanej osobie i przeprowadzać ją zawsze w terminie uniemożliwiającym otwarcie baterii przez osoby niepowołane, w tym dzieci. Wybrane mieszacze montować zgodnie z wytycznymi producenta. Projektowana instalacja wody ciepłej będzie z rur polipropylenowych typu PP-R Stabi PN16 Przewody instalacji wody ciepłej należy prowadzić obok przewodów wody zimnej. Rozprowadzenie przewodów instalacji wody zimnej projektuje się jako podposadzkowe w poszczególnych pomieszczeniach. W miejscach przejścia rur przez ściany i stropy powinny być osadzone tuleje ochronne, przy czym w miejscach tych nie powinno się lokalizować połączeń przewodów. Podejścia wykonać należy za pomocą odpowiednich tarczek ściennych na stałe przytwierdzonych do ściany. Baterie umywalkowe zaprojektowano jako mieszające, jednouchwytowe z nieruchomą wylewką i zaworami odcinającymi. Wszystkie przewody instalacji wody zimnej, ciepłej i cyrkulacji zaizolować termicznie Opis instalacji kanalizacji sanitarnej. Ścieki bytowo - gospodarcze z budynku należy odprowadzić do sieci kanalizacyjnej. poprzez nowoprojektowane przyłącza kanalizacyjne. Odcinki instalacji w gruncie wykonać z rur kanalizacyjnych PVC typu ciężkiego kielichowych, łączonych na uszczelkę gumową. Przewody włączyć do studni przy użyciu przejść szczelnych PVC. Opis instalacji kanalizacji technologicznej (tłuszczowej). Ścieki technologiczne zostaną zebrane poprzez poprzez projektowane poziomy oraz piony kanalizacyjne. Ze względu na technologię kuchenną przed włączeniem instalacji do sieci kanalizacyjnej projektuje się separator tłuszczu np. FETT-TB 4-0,4 prod. UGOS. Kanalizację technologiczną wykonać z rur kanalizacyjnych PP typu ciężkiego kielichowych, łączonych na uszczelkę gumową. Przewody włączyć do separatora przy użyciu przejść szczelnych zapewniających prawidłowość połączenia. Całość nowoprojektowanej instalacji zostanie włączona do przyłącza kanalizacji i odprowadzona do zbiorczej sieci kanalizacji. Należy przestrzegać szczegółowych wytycznych zawartych w instrukcjach urządzeń od dostawcy separatora. Uwagi montażowe i eksploatacyjne. Wszystkie roboty oraz próby i uruchomienia wewnętrznych instalacji sanitarnych należy wykonać zgodnie z "Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych" Tom I i II Instalacje sanitarne oraz obowiązującymi przepisami prawa budowlanego i normami technicznymi. 4. Instalacja centralnego ogrzewania Opis instalacji centralnego ogrzewania. Instalacja centralnego ogrzewania pompowa z rozdziałem dolnym, której czynnikiem grzejnym będzie woda, powinna być zabezpieczona zgodnie z PN-B-02414:1999. Instalacja centralnego ogrzewania będzie zasilana z projektowanej kotłowni gazowej, czynnikiem grzejnym będzie woda o parametrach 60/40oC. Instalacja centralnego ogrzewania obejmuje instalację grzejnikową, oraz ciepło technologiczne do zasilania nagrzewnic wodnych central wentylacyjnych. Kotłownia składać się będzie kotła kondensacyjnego np. typu Bosch Condens GC9000iW o mocy nominalnej 50 kW Zaprojektowano trzy obiegi grzewcze: * CO - zasilający instalację ogrzewania grzejnikowego pomieszczeń dla dzieci * CO - zasilający instalację ogrzewania grzejnikowego pomieszczeń ogólnych * CT - zasilający instalację ciepła technologicznego - obieg glikolowy z wymiennikiem płytowym Uzupełnianie wody w instalacji grzewczej przewiduje się z instalacji wody zimnej doprowadzonej do pomieszczenia kotłowni. Podłączenie instalacji wody uzupełniającej do instalacji grzewczej należy wykonać połączeniem rozłącznym, wężem giętkim, łączonym tylko w czasie uzupełniania wody przez zawór ze złączką do węża. Woda kotłowa, w instalacji centralnego ogrzewania, oraz uzupełniana powinna spełniać wymagania normy PN-93/C-04601. Zaleca się stosowanie dodatków inhibitorów korozji do wody instalacyjnej w obiegach zamkniętych. Pomieszczenie kotłowni Wymagania dla pomieszczeń kotłowni na paliwo gazowe o gęstości względnej równej lub większej niż 1: * poziom podłogi kotłowni nie może być usytuowany poniżej poziomu otaczającego terenu, * niedopuszczalne jest stosowanie jakichkolwiek kanałów lub wpustów w posadzce kotłowni * podłoga i ściany otaczające pomieszczenie do wysokości 0,1m powinny być gazoszczelne, aby uniemożliwić przedostawanie się ewentualnych przecieków gazu do pomieszczeń niżej położonych * dolna krawędź otworów nawiewnych na poziomie posadzki kotłowni. Dolna powierzchnia kanału powinna mieć na całej długości spadek minimum 1% w kierunku otworu zewnętrznego, to jest wlotu kanału nawiewnego * wywiew powietrza wentylacyjnego dwoma niezależnymi kanałami, jeden z wlotem w strefie podsufitowej, drugi z wlotem na poziomie podłogi * czujnik awaryjnego wypływu gazu powinien być zamontowany nie wyżej niż 10cm nad podłogą * odwodnienie podłóg należy prowadzić jak najkrótszą drogą do bezodpływowej studzienki, następnie ścieki z niej przepompowywać do sieci kanalizacyjnej; studzienka powinna być usytuowana w sposób umożliwiający kontrolę ewentualnej obecności w niej gazu, Materiały Odcinki instalacji ogrzewania obiegu kotłowego i całość instalacji ciepła technologicznego projektuje się z rur stalowych czarnych ze szwem. Przed każdą nagrzewnicą centrali wentylacyjnej należy wykonać układ pompowo mieszający z zaworami trójdrogowymi - w zakresie dostawy centrali wentylacyjnej. Dodatkowo projektuje się zawór równoważący np. ABQM Danfoss. Układy należy połączyć z automatyką central wentylacyjnych. Odcinki instalacji prowadzonej w posadzce na zasileniu grzejników z rur polietylenowych z polietylenu sieciowanego Pex-Al-Pex. Przejścia przewodów przez stropy i ściany należy wykonać w tulejach ochronnych umożliwiających swobodne przemieszczanie się przewodów. Przestrzeń między tuleją i rurą należy wypełnić np. kitem plastycznym. W obrębie tulei nie mogą być wykonane żadne połączenia i odejścia na przewodach centralnego ogrzewania. Przewody prowadzić ze spadkiem 3%% w kierunku kotłowni. W zależności od użytych materiałów i warunków realizacji wykonać stosowną kompensację wydłużeń liniowych i punkty stałe na instalacji. Przy przejściach przez ściany należy stosować tuleje ochronne. Instalacja będzie odwadniania przez kurki spustowe na rozdzielaczach w kotłowni oraz poprzez zawory przy grzejnikach i nagrzewnicach. W miejscach przejścia przez przegrody ppoż wykonać systemowe przejścia pożarowe. Całość instalacji zostanie odpowietrzona indywidualne, samoczynne za pomocą odpowietrzników automatycznych montowanych w najwyższych punktach instalacji Dodatkowo na nagrzewnicach zamontowane będą odpowietrzniki. Jako elementy grzejne części czystej zaprojektowano grzejniki płytowe zaworowe z podejściem dolnym prod. PURMO. UWAGA: Na grzejnikach pomieszczeń przeznaczonych na pobyt dzieci zamontować certyfikowane osłony zapobiegające przypadkowych poparzeniom. Płukanie i próby. Przed montażem zaworów termostatycznych całą instalację należy dokładnie przepłukać przefiltrowaną wodą - filtr siatkowy o wielkości oczek 50-100?m. Po zmontowaniu instalacji, lecz przed jej zaizolowaniem lub ewentualnym maskowaniem należy przeprowadzić próbę szczelności, zgodnie z "Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano - montażowych Tom II Instalacje sanitarne i przemysłowe". 5. Instalacja wentylacji Opis ogólny instalacji Do przygotowania powietrza w układzie NW1 zastosowano centralę z odzyskiem ciepła w wymienniku obrotowym . Układ NW1 obsługuje pomieszczenia biurowe, sale zajęć oraz pomieszczenie socjalne. Centrala układu NW1 zlokalizowana na poddaszu budynku. Parametry urządzenia wg opisu na rysunku. Regulacja wydajności nagrzewnicy odbywać się będzie zaworem trójdrogowym sterowanym z automatyki centrali wentylacyjnej. Do przygotowania powietrza w układzie NW2 zastosowano centralę z odzyskiem ciepła w wymienniku glikolowym. Układ NW2 obsługuje pomieszczenia kuchenne. Centrala układu NW2 zlokalizowana na poddaszu budynku. Parametry urządzenia wg załączonej karty katalogowej. Regulacja wydajności nagrzewnicy odbywać się będzie zaworem trójdrogowym sterowanym z automatyki centrali wentylacyjnej. Do przygotowania powietrza w układzie NW3 zastosowano centralę z odzyskiem ciepła w wymienniku przeciwprądowym . Układ NW3 obsługuje pomieszczenia szatni oraz korytarz. Centrala układu NW3 zlokalizowana na poddaszu budynku. Parametry urządzenia wg załączonej karty katalogowej. Regulacja mocy nagrzewnicy elektrycznej sterowana z automatyki centrali wentylacyjnej. Pomieszczenia zaplecza higieniczno-sanitarnego będą wentylowane za pomocą wentylatora dachowego z wyrzutem poziomym oraz wentylatorów typu ściennego. W celu umożliwienia napływu powietrza do wspomnianych pomieszczeń, w drzwiach zamontowane zostaną tranzytowe kratki wentylacyjne. Pomiędzy strefą czystą i brudną (szatnia brudna/umywalnia) drzwi wykonać jako szczelne. Wszystkie dobrane w projekcie urządzenia są przykładowe. Wykonawca może zamontować urządzenia o parametrach nie gorszych niż przykładowe. Opis układów Zaprojektowano układy wentylacyjne: NW1: 1490/1040 m3/h - centrala nawiewno-wywiewna z obrotowym wymiennikiem ciepła nagrzewnicą wodną, filtrami M5 i tłumikami obsługuje pomieszczenia biurowe, sale zająć oraz pomieszczenie socjalne. NW2: 2570/2290 m3/h - centrala nawiewno-wywiewna z glikolowym wymiennikiem ciepła nagrzewnicą wodną, filtrami M5 i filtrem metalowym G3 na wywiewie obsługuje pomieszczenia kuchenne. N3/W3: 420/320 m3/h - centrala nawiewno-wywiewna z przeciwprądowym wymiennikiem ciepła nagrzewnicą elektryczną, filtrami G4 obsługuje pomieszczenia szatni oraz korytarz. W4 - 450 m3/h - wentylator dachowy z poziomym wyrzutem wywiewny - praca ciągła uruchamiany razem z centralą NW1. - obsługa pomieszczeń sanitarno-higiniecznych W5 - 700 m3/h - wentylator dachowy z pionowym wyrzutem wywiewny - praca na żądanie uruchamiany ręcznię - obsługa okapu nr 1. Uruchomienie okapu nr 1 powoduje zamknięcie przepustnicy jednego podejścia na okapie nr 2. W trybie nocnym wyłączony. W2a - 20 m3/h - wentylator ścienny podłączony do zintegrowanej wyrzutni dachowej praca ciągła uruchamiany razem z centralą NW2 - obsługa pomieszczenia porządkowego WC1 - 50 m3/h - wentylator ścienny podłączony do zintegrowanej wyrzutni dachowej praca ciągła uruchamiany razem z centralą NW2 - obsługa wc WC2 - 50 m3/h - wentylator ścienny podłączony do zintegrowanej wyrzutni dachowej praca ciągła uruchamiany razem z centralą NW3 - obsługa pomieszczenie porządkowego WC3 - 50 m3/h - wentylator ścienny podłączony do zintegrowanej wyrzutni dachowej praca ciągła uruchamiany razem z centralą NW1 - obsługa wc Powietrze prowadzone będzie kanałami okrągłymi i prostokątnymi z blachy stalowej ocynkowanej. Kanały prowadzone będą w przestrzeni poddasza. W pomieszczeniu kuchni kanały górą w miejscowych zabudowach. Nawiew powietrza górą zaworami nawiewnymi typy KN. Wywiew górą zaworami wywiewnymi typu KW. W pomieszczeniu kuchni nawiew za pomoca kratek i wywiew powietrza przez okap. Tłumienie hałasu, powstającego podczas pracy wentylatorów i przenoszonego kanałami wentylacyjnymi do pomieszczeń oraz od strony czerpnia, za pomocą tłumików zamontowanych od strony kanału nawiewnego i wywiewnego i czerpni. Czerpnie i wyrzutnie W układzie NW1, NW2 i NW3 powietrze czerpane będzie czerpnią zamontowaną na kanale podłączonym do króćca ssawnego centrali, w ścianie budynku. Wyrzut powietrza we wszystkich układach poza W4 i W5 przez wyrzutnie dachowe systemowe zamontowane na dachu. Kanały wentylacyjne Okrągłe Przewody wentylacyjne niskociśnieniowe. Kanały i kształtki z blachy stalowej ocynkowanej typu Spiro, rury zwijane, kolana R=D, łączenia za pomocą muf i nypli, spełniające warunki Polskich Norm: PN-B-03434, PN-EN-1506, PN-EN-1507, PN-B-76001, PN-B-76002 lub odpowiednich. Wykonanie z uszczelnieniem. Dane techniczne: dopuszczalne max. podciśnienie/nadciśnienie = 500/1000Pa, min. klasa szczelności B wg. PN-EN 1507:2007. Materiał: blacha stalowa ocynkowana o grubości zależnej od długości boków oraz parametrów jw. Wyposażenie dodatkowe: materiały uszczelniające i montażowe. Uwagi: przewody należy uziemić. Prostokątne Przewody wentylacyjne niskociśnieniowe. Kanały i kształtki prostokątne z blachy stalowej ocynkowanej typu AI, wraz z ramkami do połączenia przewodów wentylacyjnych spełniające warunki Polskich Norm: PN-B-03434, PN-EN-1505, PN-EN-1507, PN-B-76001, PN-B-76002 lub odpowiednich. Usztywnienie przewodów wentylacyjnych odpowiednio do wymiarów. Dane techniczne: dopuszczalne max. podciśnienie/nadciśnienie = 500/1000Pa, min. klasa szczelności B wg. PN-EN 1507:2007. Materiał: blacha stalowa ocynkowanej o grubości zależnej od długości boków oraz parametrów jw. Kolana kanałów o przekroju prostokątnym wykonać z kierownicami wg. wymagań PN-EN-1505. Wyposażenie dodatkowe: materiały uszczelniające i montażowe. Uwagi: przewody należy uziemić, montaż za pomocą klamer zaciskowych na kołnierzach. Kanały montować do stropu lub ścian za pomocą standardowych akcesoriów podwieszeniowych przeznaczonych do montażu kanałów wentylacyjnych. Nawiewniki i wywiewniki Elementy końcowe instalacji wyposażone w zawory nawiewne typu KN oraz zawory wywiewne typu KW. W kuchni zastosowano kratki nawiewne/ Lokalizację zaworów dopasować do układu sufitów. Wszystkie elementy nawiewne i wywiewne instalacji powinny być wykończone powłoką lakierniczą proszkową w kolorze ustalonym z inwestorem. Ochrona akustyczna W projekcie uwzględnione zostały wymogi i wytyczne z zakresu dopuszczalnego poziomu hałasu w pomieszczeniach oraz oddziaływania obiektu na środowisko (emisji hałasu do otoczenia). Regulacja instalacji Do regulacji wydajności central wentylacyjnych przewidziano falowniki. Do regulacji hydraulicznej układów na poszczególnych odgałęzieniach instalacji zastosowano przepustnice regulacyjne jednopłaszczyznowe i wielopłaszczyznowe oraz regulatory stałego przepływu CAV. Regulacja wydajności anemostatów kołowych odbywać się może poprzez obracanie ruchomego stożka wewnętrznego, tak aby uzyskać odpowiednią szerokość szczeliny i odpowiadający jej spadek ciśnienia i przepływ powietrza. Praca centrali kuchennej wg opisu: 1. Tryb I - wydajność pełen nawiew 2570 m3/h, pełen wywiew 2500 m3/h, wentylator wyciągu z drugiego okapu wyłączony. Przepustnica odcinająca z siłownikiem na nawiew otwarta (wszystkie kratki dmuchają). Na wywiewie z okapu przepustnica z siłownikiem na ciągu głównym wyciągu otwarta. Przepustnica z siłownikiem na jednym z odejść okapu otwarta odejściu. Przepustnica na odejściu do kratki zamknięta. 2. Tryb II - wydajność pełna nawiew 2570 m3/h, wywiew zredukowany do 1800 m3/h, wentylator wyciągu z drugiego okapu uruchomiony. Całość przechodzi tryb drugi wraz z ręcznym uruchomieniem wentylatora do drugiego okapu. Przepustnica odcinająca z siłownikiem na nawiew otwarta (wszystkie kratki dmuchają). Na wywiewie z okapu przepustnica z siłownikiem na ciągu głównym wyciągu otwarta. Dodatkowa przepustnica z siłownikiem na jednym z odejść okapu zamknięta. Przepustnica na odejściu do kratki zamknięta. 3. Tryb III noc - wydajność zredukowana 980 m3/h, wywiew zredukowany 930 m3/h, wentylator wyciągu z drugiego okapu ręcznie wyłączony. Przepustnica odcinająca z siłownikiem na nawiew wyłączony (jedna kratka nawiewna dmucha). Na wywiewie z okapu przepustnica z siłownikiem na ciągu głównym wyciągu zamknięta. Dodatkowa przepustnica z siłownikiem na jednym z odejść okapu zamknięta. Przepustnica na odejściu do kratki otwarta. Centrala NW2 działa w trybie zaprogramowanych jak wyżej wydatków - stałowydatkowa. Czyszczenie instalacji Należy zapewnić możliwość czyszczenia instalacji przez zastosowanie otworów rewizyjnych w przewodach instalacji lub demontaż elementu składowego instalacji. Warunki wykonania i odbioru Montaż, próby i rozruch instalacji powinny być zgodne z wymaganiami Wszystkie użyte materiały i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i zastosowania w budownictwie. Wykonawca powinien przedstawić stosowne deklaracje zgodności i pozytywne oceny PZH. Podczas wszystkich robót należy zachowywać przepisy BHP. Montaż instalacji wentylacyjnej należy wykonać zgodnie z niniejszym opracowaniem, wytycznymi montażu poszczególnych urządzeń oraz Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych tom II - Instalacje sanitarne i przemysłowe. Całość prac wykonać zgodnie z "Warunkami technicznymi wykonania i odbioru instalacji wentylacyjnych" COBRTI Instal Zeszyt 5 oraz Specyfikacjami Technicznymi. Przed zamówieniem prefabrykatów sprawdzić wymiary na budowie. 6. Instalacja gazu wraz ze zbiornikiem Wymagania w zakresie lokalizacji zbiorników na gaz płynny Zbiornik powinien być lokalizowany w miejscu przewiewnym, dobrze wentylowanym, przy zachowaniu odległości bezpiecznych. Zbiorniki nie mogą być umiejscawiane w zagłębieniach terenowych, na terenie podmokłym, w pobliżu rowów oraz w odległości mniejszej niż 5m od studzienek i wlotów kanalizacyjnych. Zaleca się dla celów ochrony ppoż. zapewnienie dostarczenia wody ze źródła znajdującego się w odległości nie większej niż 500m od zbiornika w ilości nie mniejszej niż 5 litrów/m3/s. Zbiornik można instalować w odległości od napowietrznych linii energetycznych w odległości 3,0 m od linii o napięciu do 1,0kV i 15 m dla wyższych napięć. Odległość zbiornika naziemnego o pojemności do 5 m3 od budynku, granicy działki powinna wynosić co najmniej 2,5m Warunki lokalizacji zbiornika są zgodne z ww. opisem i przepisami: - odległość do budynku wynosi: ok. 27m - odległość od granicy działki; 2,5m - odległość do wlotów kanalizacji podziemnej: ok. 36m, Zbiorniki nie wymagają żadnej specjalnej ochrony przed czynnikami atmosferycznymi poza opisanym w projekcie podłączeniem do uziemienia otokowego. Układ komunikacyjny zapewni dostawy zbiornika oraz gazu bez utrudnień i zagrożeń. Każdy zbiornik przed oddaniem do eksploatacji jest odbierany w ruchu przez inspektora UDT, a ponadto poddawany jest przez ww. rzeczoznawców okresowym rewizjom. Dostawca zbiornika musi go wyposażyć w dokumentację paszportową zgodną z przepisami. Odbiornikiem gazu będzie gazowy wiszący kondensacyjny o mocy 50 kW oraz wyposażenie technologiczne kuchni: taboret, płyta 6-palnikowa. Przyjęto zbiornik o pojemności 4850l z osprzętem np. CHEMET. Dla zbiornika o pojemności 4.85m3 maksymalny pobór ciągły wynosi 6.8 kg/h Montaż zbiornika Zbiornika posadowić na prefabrykowanej wg. dostawcy zbiornika. Zbiornik należy dodatkowo zabezpieczyć poprzez: - instalację odgromową odpowiadająca normie PN-86/E-05003/03 poprzez wykonanie uziomu otokowego o rezystancji max. 7 Ohm z materiałów wg PN-92/E-05009/54. - ochronę przed elektrostatycznością poprzez podłączenie do uziomu otokowego, - ochronę przeciwporażeniową zgodną z PN-86/E- 05003 /03 - poprzez podłączenie do uziomu otokowego. Stanowisko do rozładunku cysterny winno posiadać zacisk uziemiający (można zastosować miejsce podłączenia zbiornika do uziomu). Prace montażowe przy zbiorniku może wykonać osoba uprawniona i przeszkolona. Prace montażowe instalacji uziemiającej może wykonać osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje do montażu i pomiarów uziemień. Posesja, na której ma stanąć zbiornik, będzie ogrodzona. Ze względu na charakter obiektu zaleca się wykonanie dodatkowego ogrodzenia zbiornika. Armatura zamontowana na zbiorniku zgodna ze specyfikacją dostawcy, z aktualnymi atestami dopuszczającymi do stosowania w instalacjach gazu płynnego. Przyłącze gazu Przyłącze gazu należy wykonać z zastosowaniem rury PE SDR 11 40 mm, końcowy odcinek przed budynkiem i wyprowadzenie do skrzynek z rur stalowych z izolacją. Przyłącze gazu krzyżuje się z i istniejącym i projektowanym uzbrojeniem działki Rurociągi wykonane z rur PE, prowadzone w ziemi, należy układać na głębokości ok. 0.9m. Dno wykopu powinno być oczyszczone z kamieni, korzeni i innych elementów stałych. Minimalna szerokość wykopu wynosi 0,3 m. Wykopy należy wykonać ręcznie o ścianach pionowych lub mechanicznie ze skarpami wg BN-83/8826/02 i PN-68/06050. Pod gazociąg PE należy wykonać zagęszczoną podsypkę z piasku o grubości 5 cm, a nad gazociąg nadsypkę o min. grubości 10 cm. Nad ułożonym gazociągiem należy ułożyć folię ostrzegawczą o szerokości min. 0,1 m z metalowym paskiem znacznikowym. Wykop zasypać piaskiem, ostatnie 30-40 cm gruntem rodzimym bez kamieni i korzeni. Grunt zagęszczać warstwami. Zachować szczególną ostrożność przy zagęszczaniu gruntu wokół trójników, zaworów i miejsc wyprowadzenia rurociągów z ziemi. Przyłącze ułożone w wykopie powinno mieć niewielki spadek w kierunku zbiornika gazu. Ze względu na dużą rozszerzalność cieplną polietylenu, rury należy układać w wykopie tzw. wężykiem w celu skompensowania wydłużeń cieplnych. Zmiana kierunku prowadzenia rurociągu PE jest możliwa poprzez jego ugięcie, przy czym promień gięcia uzależniony jest od temp. montażu. Bezpośrednio na zbiorniku montuje się reduktor I stopnia obniżający ciśnienie do 0,5 bar. Na budynku montuje się skrzynkę gazową 600x600x250mm z zaworem głównym, reduktorem II stopnia o ciśnieniu wylotowym 37-45 mbar o przepustowości 12 kg/h i elektrozaworem systemu BIG Gazex. Po wykonaniu przyłącza należy je poddać próbie szczelności na ciśnienie 0,4 MPa w czasie 2 godzin przy użyciu azotu lub sprężonego powietrza. Wewnętrzna instalacja gazu Instalacja weźmie swój początek w skrzynkach na zewnątrz kotłowni i pomieszczeń kuchennych. W skrzynkach usytuowany zostanie kurek główny, reduktor II stopnia oraz elektrozawór systemu Bezpieczeństwa Instalacji Gazowej (BIG), a w pomieszczeniu kotłowni i kuchni zawory odcinające. Szczegółowe elementy systemu detekcji wg. projektu elektrycznego. Prowadzenie instalacji wykonać zgodnie z rysunkami. Armatura i zamknięcia Kurek zamykający (sferyczny) dla kotła montować bezpośrednio przed odbiornikiem, w miejscu łatwo dostępnym. Odbiornik gazu łączyć z instalacją przewodem sztywnym, przy pomocy dwuzłączki.. Poza kotłownią na zewnątrz zamontować zawór odcinający z głowicą samozamykającą systemu BIG. Zawór ten powinien posiadać możliwość obsługi ręcznej. Zawór odcinający instalację w kuchni zamontować po przejściu instalacji przez ścianę budynku w bezpiecznej odległości od odbiorników. Należy zapewnić swobodny dostęp do zaworu. Rozprowadzenie instalacji i elementy łączące z odbiornikami dostosować na etapie realizacji do specyfikacji wybranych urządzeń. Po sprawdzeniu; prawidłowości prowadzenia przewodów gazowych, rur spalinowych kotła, jakości materiałów i wykonanych robót można przystąpić do wykonania próby szczelności. Wentylacja i odprowadzenie spalin Pomieszczenie kotłowni wyposażyć w przewód wentylacji grawitacyjnej D=160mm oraz kanał nawiewny 150x200mm powietrza dla wentylacji. Dodatkowo należy wykonać kanał wywiewny przy posadzce kotłowni 150x200mm Kocioł wyposażony będzie w przewody spalinowo-powietrzny, komora spalania zamknięta, niezależny pobór powietrza do spalania z zewnątrz. Pomieszczenie kuchni wyposażone w system wentylacji o działaniu ciągłym. 4.Rozwiązania równoważne. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w przypadku wskazania w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robot norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp. Nazwy materiałów, urządzeń lub producentów, które mogą pojawić się w dokumentacji projektowej nie należy traktować jako narzuconych bądź sugerowanych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych równoważnych materiałów lub urządzeń od podanych w dokumentacji (spełniających wymagania podane w projektach budowlanych, wykonawczych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robot i innych dokumentach). Wykonawca, który na etapie realizacji robot budowlanych, powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w treści SIWZ, w szczególności dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących opis przedmiotu zamówienia, zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczegółowe procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę - Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia.

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45214100-1
45331000-6
45315700-5
45315600-4
45311100-1
45311000-0
45332300-6
45332200-5
45331100-7
45232400-6
45232100-3
45331000-6


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-11-30
Okres w miesiącachOkres w dniachData rozpoczęciaData zakończenia
2020-11-30

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca przedstawi zamawiającemu (na wezwanie) dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 1 000 000,00 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: w zakresie potencjału kadrowego: * zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą - Kierownikiem budowy, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń. Ponadto wskazana osoba powinna posiadać co najmniej trzyletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji minimum dwóch zadań- tj. co najmniej dwóch robót na obiektach kubaturowych.(Załącznik nr 6 do SIWZ). Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. - w zakresie wiedzy i doświadczenia - zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (zakończył) co najmniej jedno zamówienie odpowiadające rodzajem robotom budowalnym, stanowiącym przedmiot zamówienia, polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie budynków użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto.(Załącznik nr 5 do SIWZ)
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1.oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Załącznik nr 4 do SIWZ);

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1.Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty (Załącznik nr 5 do SIWZ) 2. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług , kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, sanitarnymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (Załącznik nr 6 do SIWZ). 3. Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 1 000 000,00 zł (jeden milion złotych) 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dokumenty, o których mowa wyżej, powinny zostać zastąpione odpowiednimi dokumentami, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016r. poz. 1126, zm. Dz.U z 2018 r. Poz.1993). Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane przez Wykonawcę wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonymi przez wykonawcę.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1.Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę FORMULARZ OFERTOWY (Załącznik nr 1 do SIWZ). 2.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, składają dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 3. Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100 zł). Wadium może być wnoszone w: 1) pieniądzu; 2) gwarancjach ubezpieczeniowych; 3) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 4) gwarancjach bankowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 3. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy w oryginale dołączyć do oferty w sposób umożliwiający dokonanie odłączenia i zwrotu oryginału dokumentu bez uszkodzenia oferty. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Siedlcach Oddział Wodynie nr 08 9194 0007 0050 0135 2000 0050 z dopiskiem "wadium na: " Utworzenie gminnego żłobka z siedzibą w Seroczynie " 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę jego wpływu na rachunek Zamawiającego. Okres ważności wadium musi obejmować okres związania ofertą.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
okres gwarancji40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiana postanowień i uzupełnienia treści zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu - pod rygorem nieważności. 2. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy - Prawo zamówień publicznych, na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawierania umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących okoliczności: 1) Zmiana terminu realizacji zamówienia: a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu robót, konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim w/w okoliczności miały lub mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót; b) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonych Umową, normami lub innymi przepisami w tym szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, c) wystąpienia, przypadku siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej: o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie. Za siłę wyższą warunkującą zmianę terminu realizacji umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia; d) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, e) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, f) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych i uzupełniających, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, g) gdy wystąpią zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na termin realizacji przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron; h) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku rezygnacji z części robót, jeżeli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Stosowne zastrzeżenie wykonawca powinien złożyć na druku OFERTA.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
Informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa składane w ofercie wykonawca wydziela lub oznacza w wybrany przez siebie sposób (np. poprzez złożenie w/w dokumentów w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem ,,tajemnica przedsiębiorstwa" lub poprzez spięcie (zszycie) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty).
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-04-21, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.