eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Legnica › "Budowa dojazdu pożarowego w leśnictwie Górzyca na terenie Nadleśnictwa Legnica"

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-03-26



Ogłoszenie nr 526522-N-2020 z dnia 2020-03-26 r.

Nadleśnictwo Legnica: "Budowa dojazdu pożarowego w leśnictwie Górzyca na terenie Nadleśnictwa Legnica"
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Legnica, krajowy numer identyfikacyjny 93102397700000, ul. ul. Pawicka  4 , 59-220  Legnica, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 76 876 70 20, e-mail legnica@wroclaw.lasy.gov.pl, faks 76 876 70 20.
Adres strony internetowej (URL): https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_wroclaw/nadl_legnica/zamowienia_publiczne
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
PGL LP Nadleśnictwo Legnica

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak
https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_wroclaw/nadl_legnica/zamowienia_publiczne


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_wroclaw/nadl_legnica/zamowienia_publiczne


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
osobiście w sekretariacie Nadleśnictwa, za pośrednictwem posłańca lub za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t. j. Dz.U. 2018 poz. 2188)
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:
Nadleśnictwo Legnica, ul. Pawicka 4, 59-220 Legnica


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: "Budowa dojazdu pożarowego w leśnictwie Górzyca na terenie Nadleśnictwa Legnica"
Numer referencyjny: S.270.6.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia we Wspólnym Słowniku Zamówień oznaczony jest kodami CPV: 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania , fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg, 45233123-7 Roboty w budowlane w zakresie dróg podrzędnych. Zakres przedmiotu zamówienia do wykonania obejmuje: Budowę dojazdu pożarowego pomiędzy miejscowościami Brunów i Krzeczyn Mały w leśnictwie Górzyca na terenie Nadleśnictwa Legnica. Zamówienie obejmuje dwie osie: oś 1 - odcinek od 0+000,00 do 1+733,25 km, oś 2 - odcinek od 0+000,00 - 1+395,06 km (rys. nr 1 do SIWZ) termin wykonania do dnia 30.10.2020r Przedmiotem inwestycji jest budowa drogi leśnej na terenie Nadleśnictwa Legnica, które należy do Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych we Wrocławiu zlokalizowanej w województwie dolnośląskim, powiat Lubin: - OBRĘB BRUNÓW, GMINA CHOCIANÓW, POWIAT POLKOWICKI DZ. NR: DZ. NR 551/13, 543/17, 520/16, 521/15, 554; - OBRĘB KRZECZYN MAŁY, GMINA LUBIN, POWIAT LUBIŃSKI DZ. NR: 21/15, 22/14, 275 Niniejsza dokumentacja obejmuje drogę o długości 3128,31m zlokalizowaną pomiędzy miejscowościami Brunów i Krzeczyn Mały. Dokumentacja przedmiotowej drogi została opracowana na dwóch osiach, oś nr 1 od km 0+000,00 do km 1+733,25 oraz oś nr 2 od km 0+000,00 - km 1+395,06. Same roboty drogowe należy wykonać dla osi nr 1 na całym zakresie, natomiast dla osi nr 2 do km 1+391,96 tj. do krawędzi jezdni drogi wojewódzkiej nr 335 (dz. nr 275). Początek osi nr 2 łączy się z osią nr 1. Na początku i końcu oś nr 1 łączy się z drogami gminnymi o nawierzchni gruntowej (nie planuje się żadnych prac w obrębie działek gminnych). W ciągu projektowej drogi zapewniono dojazd do terenów przyległych - wszystkich dróg leśnych, oddziałowych niższej kategorii poprzez projektowane zjazdy i skrzyżowania o promieniach łuków od 9m do 11m. Projektowanemu układowi drogowemu towarzyszy infrastruktura konieczna do obsługi przyległych terenów oraz samej drogi, tj. system rowów przydrożnych wraz z przepustem zlokalizowanym na końcu osi nr 1. Parametry techniczne projektowanej drogi leśnej przedstawiają się następująco: - prędkość projektowa 30 km/h - szerokość jezdni 3,5 m, - szerokość mijanki 2,5 m, (łącznie droga + mijanka szer. 6,0m) - szerokość poboczy 2 x 0,75m - obciążenie 100 kN/oś, - projektowana nawierzchnia z mieszanki kruszyw niezwiązanych pow.- 14 946 m^2 - projektowana nawierzchnia zjazdu bitumicznego (z dr. 335) pow.- 62,30m^2 Właścicielem terenu objętego przedsięwzięciem jest: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, w zarządzie Nadleśnictwa Legnica z wyjątkiem działki 275 będącej pasem drogowym drogi wojewódzkiej (w zarządzie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu) Przedmiotowa inwestycja biegnie w terenie pagórkowatym, zróżnicowanym pod względem wysokościowym, spadki podłużne odcinkami osiągają wartość 6%. Obecnie nawierzchnia gruntowa jezdni posiada szerokość 2,5m- 3,0m. Droga na osi nr 1 jest dość prosta, natomiast na osi nr 2 jest kręta i występują liczne łuki. Na całej długości występują zmienne warunki terenowe, obecna nawierzchnia gruntowa posiada wyboje i deformacje - stan techniczny przeciętny. Pobocza przez lata eksploatacji znacząco wyniosły się powyżej nawierzchni wskutek osadzania ściółki leśnej i rozpychania gruntu na boki przez jeżdżące pojazdy. Skutkiem tego wody opadowe nie mają odpływu i zalegają na jezdni rozmaczając grunt i powodując pogłębianie się deformacji. Skrzyżowania sporadycznie użytkowane zarosły niską roślinnością i krzakami. Projektując drogę nawiązano się do wymogów zawartych w sporządzonej i uzgodnionej Koncepcji oraz lokalnych uwarunkowań terenowych i środowiskowych. Jednostka projektowa przeprowadziła wizję lokalną z Inwestorem, podczas której uzgodniono przedmiotową dokumentację. Projektując drogę przyjęto parametry geometryczne prędkości projektowej Vp=30 km/h zgodnie z "Drogi Leśne - poradnik techniczny", Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych". Projektowana droga leśna ma długość 3128,31m (1733,25m i 1395,06m), na całej trasie posiada wiele załamań osi w planie, które przy wartości powyżej 3% wyokrąglono łukami kołowymi o promieniach od 60 - 260m. Dla łuków poziomych o promieniu mniejszym niż 260m dobrano proste przejściowe i poszerzenie nawierzchni na łuku po stronie wewnętrznej do szerokości maks. 4,2m. Przyjęto zasadniczy przekrój jednojezdniowy, jednopasowy o szerokości jezdni 3,5m. Szczegółowy przebieg trasy w planie oraz współrzędne punktów charakterystycznych zostały przedstawione na projekcie zagospodarowania terenu- rys. nr 2. W ciągu projektowanej drogi leśnej zlokalizowano mijanki w nie większych niż 300m od siebie z uwzględnieniem zachowania widoczności. Szerokość nawierzchni jezdni na długości mijanki wynosi 6,0m (3,5m pas ruchu i 2,5m mijanka). Usytuowanie wszystkich mijanek zostało pokazane na rysunku nr 2. Wielokrotnie zaprojektowano mijanki łącznie ze zjazdami. Na odcinku prostym mijanka wynosi 23mb, skosy (długości 17) przyjęto w proporcji 1:7, wyokrąglono je łukami o promieniu 50m od strony najazdu i 40m od strony wyjazdu. Konstrukcja mijanek zgodna z przyjętą konstrukcją nawierzchni drogi na jej odcinku. Projektowana droga łączy się z istniejącymi drogami leśnymi i publicznymi. Wszystkie zjazdy na w/w drogi przedstawiono na rys. nr 2. Zjazdy wykonać o promieniach odpowiednio 9-11m. Długość nawierzchni utwardzonej zjazdu zależna od promieni łuków na połączeniu z drogą główną, szerokość drogi bocznej musi wynosić 3,50m. Zjazd z drogi wojewódzkiej nr 335 (na końcu opracowania osi nr 2) wykonać o nawierzchni bitumicznej, promienie łuku na połączeniu z krawędzią drogi wojewódzkiej wynoszą 11m. Projektuje się płynne połączenie nowej nawierzchni bitumicznej z istniejącą bitumiczną drogi nr 335. Konstrukcja zjazdów zgodna z przyjętą konstrukcją nawierzchni drogi na danym odcinku. Wszystkie zjazdy na swoim końcu muszą wpisać się w teren istniejący. Maksymalny dopuszczalny spadek podłużny zjazdu wynosi 5%, a w przypadku, gdy różnica wysokości nie pozwoli na wpisanie się końcówki zjazdu w istniejącą drogę, należy ją dostosować do krawędzi nawierzchni przez uzupełnienie gruntem rodzimym nieorganicznym. Praktycznie wzdłuż całego odcinka drogi projektuje się odwodnienie drogi przez rowy przydrożne, które projektuje się jako chłonne. Całość rowów należy wykonać o przekroju trapezowym i głębokości pokazanej na niwelecie (średnio 50cm) szerokość dna rowu 40 cm, skarpy pochylone w stosunku 1:1,5. Ustalono z Inwestorem, że wzdłuż mijanek rowy nie zostaną wykonane. Projektuje się umocnienie skarp i dna rowu przez humusowanie i obsianie mieszanką traw niskich, humus należy pozyskać ze skrywki wykonanej na początku robót. Na odcinkach, gdzie nachylenie niwelety wynosi ponad 4%, projektuje się umocnienie rowów płytą ażurową zgodnie z rys. nr 7. W miejscach, gdzie projektowany rów znajduje się w siodle niwelety i nie ma możliwości swobodnego przepływu dużej ilości wód (szczególnie w czasie intensywnych opadów deszczu), należy wykonać wyprowadzenia rowów w teren lub zbiorniki chłonnoodparowujące oddalone od rowu min. 3,0m i głębokości do 1,0m (powierzchnia 15m2) w których zebrana woda będzie stopniowo odparowywać. Lokalizację zbiorników i wyprowadzeń należy wykonać zgodnie z rys. nr 2. Projektowane pobocza na większości odcinka wykonać na szerokości 0,75m ze spadkiem 6% w kierunku rowów, nawierzchnię poboczy umocnić warstwą mieszanki z kruszyw niezwiązanych zagęszczanych mechanicznie 0/31,5 mm oraz pospółki w proporcji 2:1 o grubości śr. 20cm zgodnie z rysunkiem nr 3. Profil podłużny proj. drogi. Projektując niweletę drogi uwzględniono: . istniejące warunki gruntowo - wodne, . wymogi koordynacji z przebiegiem trasy w planie . płynne włączenie do istniejących dróg, . właściwe wyniesienie niwelety ponad istniejący teren Niweleta drogi jest wyniesiona ponad istniejący teren głównie na wysokość od 0,2m , maksymalnie (lokalnie) do 0,7m. Ponieważ całość odcinka będzie odwadniana powierzchniowo zachowano odpowiednie spadki w celu zapewnienia właściwego spływu wód. Niweleta drogi uwzględnia płynne włączenie do istniejących dróg leśnych, składa się z odcinków z pochyleniami podłużnymi o wartościach zmiennych, głównie od około 0,2% do 5,7%. Droga będzie posiadać przekrój jednojezdniowy o szerokości korony na odcinkach prostych 5,0m, w tym jezdnia 3,5 m, pobocza nieutwardzone 2x0,75m. Przekrój drogi na prostej o pochyleniu poprzecznym dwustronnym 4%, odcinkami na łukach -jednostronnym 4%, zapewniającym odwodnienie powierzchniowe. Wszystkie wartości i wielkości elementów jezdni w przekroju poprzecznym zawarto na rysunkach nr 3 przekroje normalne oraz w projekcie zagospodarowania terenu - rys. nr 2. Przyjęcie konstrukcji jezdni. Biorąc pod uwagę częstotliwość przejazdów oraz obciążenie wozów pożarowych a także samochodów ciężarowych mających udział przy pozyskaniu drewna, projektowaną konstrukcję drogi zróżnicowano w zależności od warunków gruntowych, ukształtowania terenu i wymogów zarządcy drogi wojewódzkiej. Przyjęte rozwiązania konstrukcyjne nawierzchni uwzględniają wytyczne zawarte w tab. 9.3. "Typowe konstrukcje nawierzchni" w podręczniku "Drogi Leśne - poradnik techniczny". Dla całej długości robót przyjęto, że przyjęty rodzaj konstrukcji drogi obejmuje trasę główną jak i zjazdy i inne elementy na danym odcinku: KOSTRUKCJA K1 - nawierzchnia jezdni na odc: OŚ NR. 1 km 0+000,00 - 1+052,00 ; 1+333,71 - 1+733,25 OŚ NR. 2 km 0+800,00 - 1+386,96 - 8cm - warstwa górna z mieszanki kruszyw niezwiązanych zagęszczanych mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0/31,5 mm wraz z warstwą klinującą z grysu 0/5mm o gr. 1cm, - 17cm - warstwa dolna z mieszanki kruszyw niezwiązanych zagęszczanych mechanicznie o ziarnieniu ciągłym 0/63 mm - siatka o sztywnych węzłach wzmacniająca konstrukcję, wytrzymałości min. 30kN w obu kierunkach - podłoże rodzime nieorganiczne wyprofilowane i zagęszczone, doprowadzone do parametrów spełniających wymogi SST. KOSTRUKCJA K2 - nawierzchnia jezdni na odc: OŚ NR. 1 km 1+052,01 - 1+333,70 OŚ NR. 2 km 0+000,00 - 0+798,30 - 8cm - warstwa górna z mieszanki kruszyw niezwiązanych zagęszczanych mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0/31,5 mm wraz z warstwą klinującą z grysu 0/5mm o gr. 1cm - 17cm - warstwa dolna z mieszanki kruszyw niezwiązanych zagęszczanych mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0/63 mm - siatka o sztywnych węzłach wzmacniająca konstrukcję, wytrzymałości min. 30kN w obu kierunkach - warstwa wzmacniająca z mieszanki w proporcji 1/1 z mieszanki kruszyw niezwiązanych zagęszczanych mechanicznie 0/31,5 z piaskiem o łącznej grubości 15 cm, - podłoże rodzime nieorganiczne wyprofilowane i możliwie jak najlepiej zagęszczone/nasyp, Proponowana technologia wykonania warstwy wzmacniającej (dopuszcza się dobranie metod alternatywnych przy uzyskaniu wymaganych założeń projektowych) - usunięcie gruntu organicznego (jeśli występuje) - wykonanie robót ziemnych do poziomu terenu min. +5 cm powyżej projektowanych rzędnych niwelety. - wyprofilowanie równiarką gruntu w korpusie drogi do rzędnych projektowanych dla poziomu gruntu rodzimego w podłożu i nadanie docelowej geometrii (spadki), wraz z zagęszczeniem do wskaźnika min. 0,97. Zalecane utworzenie z nadmiaru gruntu tzw. oporników poza krawędzią koryta, które będą ograniczać obszar rozkładania mieszanki niezwiązanej do wzmocnienia nawierzchni. - rozłożenie na przygotowanym podłożu jednorodnej w-wy mieszanki kruszyw niezwiązanych zagęszczanych mechanicznie 0/31,5 o gr. 7,5 cm. - wymieszanie ww. warstwy z gruntem w podłożu na głębokość 15cm do uzyskania mieszanki kruszywa łamanego i gruntu z podłoża o proporcji 1:1 i miąższości 15cm (mieszanie wykonać tylnymi zębami równiarki, lub zębami łyżki ładowarki czołowej - zęby o długości min. 15cm) - rozluźnioną warstwę ponownie wyprofilować do projektowanej geometrii i zagęścić. Na uzyskanej w-wie wykonać badania nośności EV2 min 100 Mpa. - po odbiorze przystąpić do układania geosyntetyku. KOSTRUKCJA K3 - nawierzchnia jezdni na odc: OŚ NR. 2 km 1+386,96 - 1+391,96 - 5 cm -warstwa ścieralna z betonu asfaltowego, uziarnienie 0/11 mm struktura zamknięta, AC11S KR 1-2 - 7 cm -podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego, uziarnienie 0/22 mm, struktura częściowo zamknięta, AC22P KR 1-2 - 20 cm -podbudowa z mieszanki kruszyw niezwiązanych zagęszczanych mechanicznie, uziarnienie 0/31,5mm, - 10 -cm warstwa z mieszanki kruszywa związanego hydraulicznie cementem C1,5/2,0 przygotowana w betoniarce, Roboty ziemne należy wykonać zgodnie z normą PN-S 02205 i SST, dotyczą one głównie wykonania odcinkami niskich nasypów lub płytkich wykopów. Grunt pozyskany z wykopów nadaje się do wbudowania i należy przemieścić go w nasypy (przerzut podłużny i poprzeczny). Nadmiar gruntu wynikający z bilansu robót ziemnych należy odwieźć na składowisko Wykonawcy. Odwodnienie projektowanej drogi leśnej przewidziano powierzchniowo przy pomocy rowów przydrożnych zgodnie ze spadkiem poprzecznym i podłużnym pokazanym na PZT i niwelecie. Dzięki dobrej przepuszczalności gruntów rodzimych projektuje się wszystkie rowy na odcinkach nieumocnionych jako chłonne. Przewiduje się wykonanie przepustu pod jezdnią w km 1+730,80. Długość przepustu wynosi 8,0m, rura PEHD śr., 600mm. Umocnienie ścian czołowych wlotu i wylotu (min. po 1,0m2) które należy wykonać z kamienia naturalnego 0>125mm na betonie C12/15 gr. 10cm, spoiny wypełnione zaprawą cementową 1:2. Szczegółowe parametry przepustu zawierają rys nr 4 i 7. W celu zapewnienia właściwej skrajni drogi należy przyciąć wszystkie gałęzie które znajdują się w polu skrajni drogowej, o wymiarach (poz. 6,0m pionowo 4,0m). Projektowana droga przebiegająca przez las powstanie w miejscu istniejącej drogi gruntowej, stąd przebudowa i eksploatacja nie będzie wywierała niekorzystnego wpływu na stan środowiska naturalnego, a w szczególności świata zwierząt, szaty roślinnej i wód gruntowych, a użyte materiały do budowy drogi nie będą szkodliwe dla środowiska. W trakcie wykonywania robót drogowych wykonawca powinien przestrzegać zasad i przepisów zawartych w opracowaniu " Zasady ochrony środowiska w projektowaniu, budowie i utrzymaniu dróg - dział 04 "Ochrona środowiska w budowie dróg". Wielkość potrzebnego terenu, wywłaszczenia oraz urządzenia obce. Projekt dowiązano sytuacyjnie i wysokościowo do terenów przyległych. Działki, na których ma być realizowana inwestycja należą do Inwestora. Obiekt nie jest wpisany do rejestru zabytków i nie podlega ochronie Konserwatora Zabytków oraz nie jest objęty formami ochrony środowiska. Inwestycja znajduje się w granicach terenu górniczego nie podlegającego wpływom eksploatacji górniczej. Inwestor posiada prawo do dysponowania terenem pod Inwestycję na cele budowlane. Przyjęta w projekcie budowa obiektu nie wprowadza ograniczeń w zagospodarowaniu, w tym zabudowy, na terenach (działkach) sąsiednich. Obszar oddziaływania obiektu ogranicza się w zasadzie do terenu działek, na których jest on usytuowany i nie obejmuje działek sąsiadujących z przedsięwzięciem. Przyjęty w projekcie obszar oddziaływania obiektu to teren zajęty przez obiekt, oraz teren wokół obiektu (w odległości do 2m) po którym poruszać się będą pracownicy, sprzęt i transport związany z budową. Oddziaływanie inwestycji będzie miało miejsce tylko na etapie realizacji, będzie miało charakter krótkoterminowy, przejściowy. Droga przebiega w stosunkowo łatwych warunkach terenowych i gruntowych na etapie realizacji należy zachować szczególną uwagę i staranność przy wykonaniu odwodnienia, które będzie rzutować na trwałość wykonanej nawierzchni (zapewnić odpływ wód z koryta gruntowego). Przed rozpoczęciem robót należy wynieść całą drogę w terenie i zweryfikować jej przebieg, w przypadku rozbieżności powiadomić Inspektora Nadzoru przed rozpoczęciem robót. Dopuszcza się korekty przebiegu osi w planie, po uzyskaniu zgody Inwestora. Wykonawca wyznaczy geodezyjnie pas robót i oznaczy drzewa przewidziane do wycinki, Nadleśnictwo we własnym zakresie wytnie drzewa, Wykonawca będzie musiał oczyścić teren po wycince i wykarczować korzenie oraz krzaki. Nie zaleca się użytkowania drogi przez sprzęt ciężki w okresie odmarzania podłoża po zimie, gdy jest rozmarznięta tylko górna warstwa nawierzchni i gruntu, w której znajdują się wody roztopowe, a spodnie warstwy są nadal przemarznięte. Wprowadzenie sprzętu ciężkiego spowoduje zniszczenie konstrukcji drogi. Na etapie użytkowania dróg z mieszanek kruszyw zalecana jest każdego roku na początku okresu wiosennego konserwacja nawierzchni, która znacząco zwiększy jej trwałość. Po zakończeniu okresu mrozów, gdy podłoże odmarznie na całej głębokości i zejdą wody roztopowe, należy wykonać proste roboty - ewentualne głębsze wybicia zruszyć i uzupełnić mieszanką kruszyw, wszystkie miejsca wypłukane z drobnej frakcji uzupełnić przez miałowanie miałem 0/5mm, statycznie dogęścić całą drogę (np. walcem ogumionym). Wytyczne dla Kierownika Budowy sporządzającego Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia na czas trwania robót budowlanych. Przed przystąpieniem do wykonywania robót objętych niniejszym projektem kierownik budowy przedstawi szczegółowy plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Plan BIOZ powinien być sporządzony zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994roku Prawo Budowlane (Dz.U. Nr 1006/200 poz. 1126 z późniejszymi zmianami). Zakres i formę planu BIOZ określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27.08.2002r (Dz.U. Nr 151/2002 poz. 1256). W planie BIOZ należy szczególnie uwzględnić roboty występujące w niniejszym opracowaniu. A. Zawartość części opisowej Planu BiOZ : . zakres robót i kolejność ich realizacji . informacje dotyczące przewidywanych zagrożeń . informacje o wydzieleniu o oznakowaniu miejsca prowadzenia robót . informacje o sposobie prowadzenia instruktażu pracowników przed rozpoczęciem robót (pomoc doraźna w razie wypadku, środki ochrony osobistej, osoby nadzorujące prace szczególnie niebezpieczne, przechowywanie substancji niebezpiecznych) . wskazanie miejsca przechowywania dokumentacji budowy B. Zawartość części rysunkowej Planu BiOZ (na planie zagospodarowania działki): . czytelna legenda . oznaczenie czynników stwarzających zagrożenie . rozmieszczenie urządzeń p.-poż., punktów czerpalnych i dojazdu pożarowego . rozmieszczenie sprzętu ratunkowego . przedstawienie rozwiązań układów komunikacyjnych i transportu na potrzeby budowy . lokalizacja pomieszczeń higieniczno-sanitamych C. Wykaz robót stwarzających szczególne zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi pracujących na przedmiotowej budowie. . Wykonywanie robót ziemnych polegających na załadunku ziemi na samochody za pomocą koparek . układanie nawierzchni z kruszywa łamanego - ruch walców zagęszczających mieszanki przy jednoczesnej obecności robotników. . Karczowanie z załadunkiem i odwozem karczy. W związku z realizacją przedmiotu umowy Wykonawca we własnym zakresie uzgodni dojazd i zasady korzystania z dróg publicznych kierując sprawę do właściwego organu władz lokalnych pozyskując niezbędne opinie i decyzje w celu realizacji zamówienia. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z: - pozyskaniem niezbędnych opinii i decyzji dot. korzystaniem z dróg publicznych - ewentualnymi roszczeniami odszkodowawczymi za zniszczenie dróg dojazdowych - ewentualną naprawą dróg lokalnych wykorzystywanych jako dojazd.

II.5) Główny kod CPV: 45233000-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45233123-7


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje udzielenie w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót jak te, które są przedmiotem niniejszego postępowania i są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Projekt budowlany i poszczególne pozycje z przedmiaru robót opisują rodzaj robót jakie Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach powtórzeniu podobnych robót. Podstawą do negocjacji, w szczególności ceny za powtórzone podobne roboty będzie złożony kosztorys ofertowy Wykonawcy w tym postępowaniu.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-10-30

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale 6 SIWZ.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności tj., że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych 00/100) Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku, o których mowa powyżej w walutach innych niż PLN, wykonawca przeliczy wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (Tabela A), na dzień wystawienia dokumentu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności: a) w zakresie doświadczenia tj., że w okresie ostatnich 5 - ciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty : co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące swoim zakresem roboty związane z budową, przebudową lub rozbudową drogi o wartości nie mniejszej niż 1 200 000,00 zł łącznie z podatkiem VAT za każdą robotę. Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych. W niniejszym SIWZ definicje budowy, przebudowy lub remontu należy rozumieć zgodnie z definicjami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz.U. 2019 poz. 1186). b) w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia: minimum jedna osoba, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika budowy w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia oraz posiadająca doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy, przebudowy lub rozbudowy minimum dwóch dróg. Zgodnie z art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz.U. 2019 poz. 1186), samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. ustawie z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394 ze zm.) oraz ustawie z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t. j Dz.U. 2019 poz. 1117).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowalne lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13) - 22) ustawy Pzp. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada za podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 5.2., nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą "spełnia / nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale 6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; d) Odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy prawa wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o których mowa w pkt a) - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. b), c), d) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej: - Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert z której wynika, że wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych 00/100). Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku, których mowa powyżej w walutach innych niż PLN, wykonawca przeliczy wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (Tabela A), na dzień wystawienia dokumentu. 2. Dokumenty dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej: - Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Z wykazu ma wynikać, że Wykonawca wykonał minimum dwie roboty budowlane obejmujące swoim zakresem roboty drogowe polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie drogi. Zamawiający uzna, że warunek będzie spełniony jeśli Wykonawca wykaże wykonanie co najmniej dwie roboty budowlane w zakresie robót drogowych odpowiadających przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1 200 000,00 zł łącznie z podatkiem VAT za każdą robotę, Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych. Wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ. (W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy składają jeden w/w wykaz). - Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania. Z wykazu ma wynikać, że wykonawca dysponuje minimum jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika budowy w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia oraz posiadająca doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy, przebudowy lub rozbudowy minimum dwóch dróg. Wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ. (W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy składają jeden w/w wykaz). - Oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy. Oświadczenie należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 7A do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
9.1. W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 45 000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych 00/100).


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Gwarancja40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Wszelkie istotne dla stron postanowienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ stanowiąc jej integralną część. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Każda zmiana i uzupełnienie umowy, będzie wymagać aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Poza innymi przypadkami określonymi w treści umowy, zmiany umowy będą mogły być wprowadzane w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający i Wykonawca nie przewidywali w chwili zawierania Umowy. Wskazane okoliczności nie mogą być wywołane zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę, ani przez nich zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż umowa nie będzie mogła być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą jednemu z nich lub niemożność osiągnięcia celu umowy. Okoliczności te odnosić się mogą w szczególności do wystąpienia nagłych zmian stanu prawnego, gwałtownej dekoniunktury, kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej, konieczności uwzględnienia wpływu ewentualnych prac zamiennych na realizację przedmiotu umowy. Niezależnie od powyższego, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych umowy oraz zmian będących następstwem zmian danych zarówno jego, jak i Wykonawcy ujawnionych w rejestrach publicznych, a także zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy bądź zwiększających użyteczność przedmiotu umowy. W takiej sytuacji, wprowadzone zostaną do umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 PZP oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku: A. Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy lub świadczenia stron B. Zmiany terminu realizacji umowy: - gdy wykonanie zamówienia dodatkowego udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki wpłynie na termin wykonania zamówienia podstawowego, - w przypadku wystąpienia okoliczności wynikających z siły wyższej np. powodzie, huragany, gwałtowne burze itp. warunki pogodowe, uniemożliwiających realizację robót. Wstrzymanie robót z tego powodu musi być potwierdzone w dzienniku budowy i zaakceptowane przez inspektora nadzoru, - jeżeli z powodu warunków atmosferycznych wykonanie robót mogłoby grozić powstaniem szkody, - gdy prace objęte umową zostały wstrzymane przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy, - w przypadku wystąpienia złych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej lub normami technicznymi, potwierdzonych na piśmie przez kierownika budowy i inspektora nadzoru. Przedłużony termin realizacji będzie uwzględniać czas, przez który niemożliwe było prowadzenie prac, jak też okres, w którym może nastąpić ich wznowienie ze względów pogodowych, mających na uwadze porę roku, w jakiej mają być prowadzone wznowione prace, - w przypadku wydłużenia terminu realizacji robót, w wyniku wstrzymania przez Zamawiającego robót, o okres wstrzymania robót
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-04-22, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.