eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świdwin › WYKONANIE KONTROLI OKRESOWEJ 5-LETNIEJ I ROCZNEJ STANU TECHNICZNEGO I WARTOŚCI UŻYTKOWEJ OBIEKTÓW BUDOWALNYCH I STAŁYCH URZĄDZEŃ TECHNICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE ADMINISTROWANYM PRZEZ 21 BLT W ŚWIDWINIE

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2018-02-27



Ogłoszenie nr 522411-N-2018 z dnia 2018-02-27 r.

21 Baza Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie: WYKONANIE KONTROLI OKRESOWEJ 5-LETNIEJ I ROCZNEJ STANU TECHNICZNEGO I WARTOŚCI UŻYTKOWEJ OBIEKTÓW BUDOWALNYCH I STAŁYCH URZĄDZEŃ TECHNICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE ADMINISTROWANYM PRZEZ 21 BLT W ŚWIDWINIE
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: 21 Baza Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie, krajowy numer identyfikacyjny 33102935500000, ul. ul. Połczyńska  32 , 78-301   Świdwin, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 261 533 509, e-mail zam.publ.21blt@ron.mil.pl, faks 261 533 509.
Adres strony internetowej (URL): www.21blot.wp.mil.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
jednostka wojskowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.21blot.wp.mil.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w formie pojemnej - pocztą, kurierem lub osobiście
Adres:
21 Baza Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie, ul. Połczyńska 32, 78-301 Świdwin, Kancelaria Jawna


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE KONTROLI OKRESOWEJ 5-LETNIEJ I ROCZNEJ STANU TECHNICZNEGO I WARTOŚCI UŻYTKOWEJ OBIEKTÓW BUDOWALNYCH I STAŁYCH URZĄDZEŃ TECHNICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE ADMINISTROWANYM PRZEZ 21 BLT W ŚWIDWINIE
Numer referencyjny: ZP/09/2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.Przedmiotem zamówienia wykonanie kontroli okresowej 5-letniej i rocznej stanu technicznego i wartości użytkowej obiektów budowlanych i stałych urządzeń technicznych znajdujących się na terenie administrowanym przez 21 BLTw Świdwinie. 2.Usługa polega na wykonaniu w 2018 roku okresowej 5-letniej kontroli stanu technicznego (pięcioletniej i rocznej) i sprawdzenia przydatności do użytkowania obiektów budowlanych znajdujących się na terenie kompleksów wojskowych administrowanych przez 21 Bazę Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie. Celem kontroli jest dokonanie oceny stanu technicznego, określenia rozmiarów zużycia i oceny warunków użytkowych nieruchomości wojskowych. Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na 2 części, zwanych w niniejszej specyfikacji istotnych zamówienia zadaniami, tj.: ZADANIE 1:KONTROLA STANU TECHNICZNEGO OBIEKTÓW BUDOWLANYCH I STAŁYCH URZĄDZEŃ TECHNICZNYCH ; ZADANIE 2 - KONTROLA STANU TECHNICZNEGO WOJSKOWYCH BOCZNIC KOLEJOWYCH. 3.Podstawa prawna kontroli stanu technicznego: art. 62 ust. 1 pkt. 1, 2 oraz 5, 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 ). 4.Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na następujących zasadach: Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie lub wybrane części zamówienia (zadanie), przy czym tylko jedną ofertę w danej części zamówienia (zadaniu). 5. W trakcie badania i oceny ofert Zamawiający będzie rozpatrywał każde zadanie oddzielnie.Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia w wybranej części zamówienia (zadaniu) zostaną odrzucone. 6.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wymagania jakościowe, dane dotyczące zakresu, szczegółowe zestawienie obiektów i harmonogram zawierają załączone do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia dokumenty, które stanowią jej integralną część, mianowicie: a) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót z 2018 (STWiOR) z załącznikami stanowiącą załącznik nr 7 do SIWZ, w tym : Specyfikacja techniczna kontroli 5 - letniej Wojskowej Bocznicy Kolejowej (zwanej WBK), Zestawienie obiektów do kontroli 5 - letniej w Świdwinie, Zestawienie obiektów do kontroli 5 - letniej w Zespole Zabezpieczenia Mrzeżyno, Zestawienie obiektów do kontroli 5 - letniej w Zespole Zabezpieczenia Mirosławiec, Zestawienie obiektów do kontroli 5 - letniej w Zespole Zabezpieczenia Trzebiatów, Harmonogram realizacji kontroli 5- letniej w kompleksach administrowanych przez 21BLT. 7.Wszystkie standardy jakościowe, związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zostały opisane w dokumentacji technicznej: Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz Specyfikacja technicznej kontroli 5 - letniej Wojskowej Bocznicy Kolejowej, stanowiące załączniki nr 7 do SIWZ. 8. Przedmiot mniejszego zamówienia publicznego będzie realizowany na terenie zamkniętym w rozumieniu ustawy Prawo Budowlane. Powyższe związane jest z uzyskaniem przepustek okresowych uprawniających do wejścia pracowników i wjazd samochodów związanych z realizacja przedmiotu zamówienia. 9. Zamawiający nie wymaga do realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wskazanych do realizacji przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracę. 10. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia określa dokument pn. "Projekt umowy", stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.

II.5) Główny kod CPV: 71.63.00.00 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-10-15

II.9) Informacje dodatkowe: Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do 15.10.2018 r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w zakresie tego warunku żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w zakresie tego warunku żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: A) Minimalne warunki dotyczące doświadczenia Wykonawcy: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie: - dla Zadania 1 - wykonał co najmniej dwie usługi polegające wykonaniu 5 - letniej kontroli lub kontroli rocznej stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektów budowlanych o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto każda oraz załączy dowody, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie; - dla Zadania 2 - wykonał co najmniej dwie usługi polegające wykonaniu badań okresowych bocznic kolejowych o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto każda w ramach jednego kontraktu lub umowy oraz załączy dowody, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie; - Zamawiający zastrzega, iż przez jedną usługę główną rozumie wykonaną usługę w ramach jednego kontraktu, zlecenia lub jednej, świadczoną przez okres minimum 12 miesięcy. - Zamawiający nie dopuszcza sumowania mniejszych, cząstkowych usług objętych odrębnymi umowami Wykonawcy, bądź wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawców, w celu wykazania spełnienia danego warunku. - Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż w złoty polski, Wykonawca przeliczy według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego niniejszego postępowania w BZP lub ostatniego kursu sprzed dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym zamówieniu - w przypadku, gdyby w tym dniu kurs nie był podawany. - W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek doświadczenia musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców i ten Wykonawca faktycznie będzie realizował tę część zamówienia, w której wykazał spełnianie warunku. B) Minimalne warunki dotyczące kwalifikacji osób skierowanych do realizacji zamówienia: dla Zadania 1: Warunek ten spełniają Wykonawcy, którzy wykażą że dysponują zespołem kontrolnym w skład, którego będą wchodziły co najmniej dwie osoby zdolne do wykonania niniejszego zamówienia, posiadające aktualne uprawnienia budowlane, tj.: a) jedna osoba posiadająca aktualne uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń; oraz b) jedna osoba posiadająca aktualne uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń; oraz c) jedna osoba posiadająca aktualne uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń; oraz d) jedna osoba posiadająca aktualne uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń; dla Zadania2: Warunek ten spełniają Wykonawcy, którzy wykażą że dysponują zespołem kontrolnym w skład, którego będą wchodziły co najmniej dwie osoby zdolne do wykonania niniejszego zamówienia, posiadające aktualne uprawnienia, tj.: a) jedna osoba posiadająca aktualne uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej kolejowej w odniesieniu do kolejowych obiektów budowlanych takich jak: linie kolejowe, bocznice - co najmniej w ograniczonym zakresie oraz b) jedna osoba posiadająca aktualne uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej mostowej bez ograniczeń związanymi z obiektem budowlanym, takim jak: kolejowy obiekt inżynieryjny: most oraz c) jedna osoba posiadająca zdany egzamin toromistrza, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16 sierpnia 2004 r. (tj. Dz. U. z 2004 r., Nr 218 poz. 2212 ze zm.) w sprawie wykazu stanowisk bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego i warunków, jakie powinny spełniać osoby zatrudnione na tych stanowiskach oraz prowadzący pojazdy kolejowe; - Zamawiający dopuszcza łączenia wyżej wymienionych funkcji przez jedną osobę w jednym zadaniu, pod warunkiem, iż zostanie zachowana wymagana minimalna ilość osób (min. 2 osoby w zadaniu). - W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedno zadanie, Wykonawca może wykazać do każdego zadania te same osoby, tylko w sytuacji, gdy będą one faktycznie uczestniczyły w realizacji przedmiotu zamówienia wskazanego w tych zadaniach. - Zamawiający, określając wymogi dla wykazanej osoby, w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów, jeżeli ich zakres odpowiada aktualnie obowiązującym przepisom ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. - Jeżeli Wykonawca dysponuje osobą posiadającą uprawnienia, która ma miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, musi wykazać, że osoba ta legitymuje się kwalifikacjami odpowiadającymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, jeśli takie w tym kraju obowiązują, z uwzględnieniem prawa do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.)
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane - zgodny co do treści z załącznikiem nr 4 do SIWZ. b) Dowody dotyczące głównych usług, określające, czy usługi wykazane w Wykazie usług zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami tymi są: -referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, z zastrzeżeniem, że w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. -oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej. c) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający wyznacza wadium w wysokości w wysokości: dla Zadania 1 - 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100); dla Zadania 2 - 4 000,00 zł (słownie: cztery tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie (do upływu terminu składania ofert) lub nie zabezpieczenie oferty ustawową formą wadium spowoduje, iż oferta wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy. 3. Wadium można wnieść w formie: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego NBP Odział w Szczecinie 26 1010 1599 0194 2213 9120 2000 z dopiskiem: " WADIUM - ZP/09/2018 - "WYKONANIE KONTROLI OKRESOWEJ - ZADANIE NR...... " 5.O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 6.W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz Wykonawca dołącza do oferty kopię dokumentu stwierdzającego wniesienie wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem i załącza oryginał tego dokumentu w sposób umożliwiający dokonanie odłączenia i zwrotu oryginału dokumentu bez uszkodzenia oferty. 7.Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium zgodnie z postanowieniami art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena100,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający, zgodnie z art. 144 ustawy, przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: a) Wystąpienie siły wyższej, rozumianej jako zjawisko atmosferyczne lub inne, o charakterze nagłym, niedającym się przewidzieć, w szczególności: opady powodujące miejscowe i czasowe powodzie lub podtopienia, powodzie, tornada, gradobicie, pożar, oblodzenie lub gołoledź uniemożliwiająca czasowe poruszanie się po drogach publicznych, gwałtowne opady śniegu uniemożliwiające poruszanie się po drogach lub prowadzenie prac, wysokie temperatury o dużej uciążliwości przy pracach "na zewnątrz" - powyżej 30°C, itp. - odstąpienie od umowy bez naliczania kar umownych, przedłużenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie zakresu realizacji umowy. Z zastrzeżeniem, że termin realizacji umowy może zostać wydłużony wyłącznie o czas uniemożliwiający prowadzenie prac, wykonywania usługi tylko w przypadku, gdy wystąpienie siły wyższej zostanie potwierdzone przez służby meteo lub osoby odpowiedzialne za BHP; b) Uchybienia terminu z wyłącznej winy Zamawiającego. Przesłanka występuje wyłącznie w przypadku gdy niedotrzymanie terminu wykonania umowy nastąpiło na skutek działań przedstawiciela zamawiającego. , tj.:- - termin zakończenia musi zostać przesunięty ze względu na okoliczności, których zamawiający nie mógł przewidzieć, a związanymi ze statutowymi lub organizacyjnym obowiązkami zamawiającego; - przedstawiciele zamawiającego nie zostali wpuszczeni na teren jednostki wojskowej pomimo dokonania wszystkich formalności przewidzianych w umowie, np. brak przygotowanych przepustek. c) jeżeli umowa nie może być wykonana w terminie z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, d) Wystąpiły opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej lub wojskowej, które nie są następstwem okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność. e) Wystąpiły opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność. f) Wystąpiły warunki geologiczne, geotechniczne lub hydrologiczne odbiegające w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji inwestorskiej - przesunięcie terminu o czas niezbędny do niwelacji różnic, z zastrzeżeniem, że może to nastąpić w wyniku zmiany technologii wykonania prac lub wykonania robót dodatkowych. g) Wystąpiła konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa - o czas niezbędny na realizację przedmiotu umowy w nowej technologii. h) istotnych zmian w przepisach ustawowych i aktach wykonawczych związanych z przedmiotem zamówienia, które nastąpiły po dniu podpisania umowy. i) rezygnacja przez Zamawiającego z części przedmiotu umowy - zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy. j) zmiany w zakresie podwykonawców, wskazanych w ofercie do realizacji części zamówienia, na wniosek złożony przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem, że jeżeli Wykonawca powołał się na spełnienie warunków udziału w postępowaniu na zasadach art. 22a ustawy, nowo wskazany podwykonawca wykaże spełnienie tych warunków k) zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357(prim) kodeksu cywilnego, l) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ - przedłużenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie zakresu realizacji umowy, odstąpienie od realizacji umowy bez naliczania kar umownych; m) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT wartość należnego wynagrodzenia zostanie skorygowana o wartość należnego podatku poprzez dodanie do wartości netto wartości należnego podatku VAT, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa - zmiana wynagrodzenia Wykonawcy (brutto). n) w przypadku, o którym mowa w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy - zmiana wynagrodzenia wykonawcy, zmiana terminy realizacji, zmiana zakresu przedmiotu zamówienia. o) Zmiana pracownika świadczącego Usługi będzie możliwa w następującej sytuacji: - na żądanie Zamawiającego w przypadku nienależytego świadczenia przez niego usług; - na wniosek Wykonawcy w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych takich jak choroba, śmierć, ustanie stosunku pracy. Zmiana Pracownika świadczącego Usługi dokonywana jest poprzez pisemne powiadomienie Zamawiającego przez Wykonawcę o zmianie Pracownika świadczącego Usługi co najmniej na 5 dni roboczych przed zamiarem dokonania zmiany. Zmiana pracownika może być dokonana pod warunkiem, że nowa osoba wskazana do przejęcia obowiązków, będzie posiadała przygotowanie co najmniej równe osobie dotychczas pełniącej tę funkcję oraz będzie spełniała wymogi określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Termin realizacji umowy, wskazany w dniach, liczy się zgodnie z ustawą Kodeks cywilny, tj. dzień podpisania umowy lub dzień odbioru placu budowy jest dniem zdarzenia i bieg terminu liczy się od dnia następnego, z zastrzeżeniem, że jeżeli ostatni dzień terminu realizacji przypada na dzień ustawowo wolny od pracy ("czerwony" dzień w kalendarzu) to ostatnim dniem jest dzień następujący po nim. 3. Każda zmiana umowy musi być wprowadzona aneksem, najpóźniej do upływy pierwotnego terminu realizacji. 4. Wystąpienie jakichkolwiek okoliczności mogących wpłynąć na terminowość wykonania przedmiotu umowy Wykonawca jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego na piśmie w terminie 7 dni od dnia wystąpienia tych okoliczności pod rygorem nieuwzględnienia ich przez Zamawiającego. 5. Wszystkie postanowienia wymienione ust. 1 stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 6. Nie stanowią zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy: a) zmiana danych teleadresowych, b) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, np. osoby wyznaczone do kontaktów lub odpowiedzialne za realizację umowy, c) udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-03-07, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH



Część nr: 1Nazwa: ZADANIE 1: KONTROLA STANU TECHNICZNEGO OBIEKTÓW BUDOWLANYCH I STAŁYCH URZĄDZEŃ TECHNICZNYCH
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Usługa polega na wykonaniu w 2018 roku okresowej 5-letniej kontroli stanu technicznego (pięcioletniej i rocznej) i sprawdzenia przydatności do użytkowania obiektów budowlanych znajdujących się na terenie kompleksów wojskowych administrowanych przez 21 Bazę Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie. Celem kontroli jest dokonanie oceny stanu technicznego, określenia rozmiarów zużycia i oceny warunków użytkowych nieruchomości wojskowych. 2. Miejsce wykonywania zamówienia.Administratorzy kompleksów i lokalizacje kompleksów na terenach zamkniętych: 1) Sekcja Obsługi Infrastruktury 21 BLT Świdwin - kompleksy nr 1964, 6019 i 4719 Świdwin. 2) Zespół Zabezpieczenia Mrzeżyno - kompleksy nr 1712, 5013, 4064 Mrzeżyno, kompleksy nr 4281 Niechorze. 3) Zespół Zabezpieczenia Mirosławiec - kompleksy. nr 1689, 6009, 8687 Mirosławiec Górny. 4) Zespół Zabezpieczenia Trzebiatów - kompleksy nr 2111, 2112, 2114, 2120, 2121 Trzebiatów, kompleksy nr 5344 Pruszcz Gryficki. 3. Oceny obiektów budowlanych należy dokonać w oparciu o oględziny i badania przeprowadzone na obiektach w terenie, dokumentując wyniki w protokółach oraz na załączonych wzorach (tablicach). Należy szczegółowo skontrolować elementy zewnętrzne (nawierzchnie, ogrodzenia, małą architekturę, obiekty szkoleniowe, etc.) 4. Kontrola stanu technicznego obiektów budowlanych winna być przeprowadzona zgodnie z postanowieniami: Ustawa z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane; Instrukcji w sprawie przeprowadzania okresowych kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych, instalacji i przewodów; umowy; opisu przedmiotu zamówienia. 5. Wymagane jest aby kontrolę przeprowadził ze zespół kontrolny, składający się ze specjalistów posiadających uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą Prawo budowlane, w specjalnościach: branża budowlana, drogowa, elektryczna i sanitarna.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 71630000-3,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-10-15
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena100,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2Nazwa: ZADANIE 2 - KONTROLA STANU TECHNICZNEGO WOJSKOWYCH BOCZNIC KOLEJOWYCH
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Usługa polega na wykonaniu kontroli stanu technicznego wojskowych obiektów kolejowych. Zakres usługi obejmuje: badanie techniczne toru; przegląd okresowy podtorza; bezpośredni pomiar toru; badanie techniczne rozjazdów; - przegląd przejazdów; pomiar zużycia szyn; wyliczenie zużycia technicznego nawierzchni; wyliczenie średniej degradacji nawierzchni; wyliczenie wartości użytkowej; wyprowadzenie dokumentacji; 2. Miejsce wykonywania zamówienia.Administratorzy kompleksów i lokalizacje kompleksów na terenach zamkniętych: 1) Sekcja Obsługi Infrastruktury 21 BLT Świdwin -kompleksy nr 1964, 6019 Świdwin. 2) Zespół Zabezpieczenia Mirosławiec - kompleks nr 8687 Mirosławiec Górny. 3) Zespół Zabezpieczenia Trzebiatów - kompleks nr 2111 Trzebiatów. 3. Oceny obiektów budowlanych należy dokonać w oparciu o oględziny i badania przeprowadzone na obiektach w terenie, dokumentując wyniki w protokółach oraz na załączonych wzorach (tablicach). Należy szczegółowo skontrolować elementy zewnętrzne (nawierzchnie, ogrodzenia, małą architekturę, obiekty szkoleniowe, etc.) 4. Kontrola stanu technicznego obiektów budowlanych winna być przeprowadzona zgodnie z postanowieniami: Ustawa z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane; Instrukcji w sprawie przeprowadzania okresowych kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych, instalacji i przewodów; umowy; opisu przedmiotu zamówienia. 5. Wymagane jest aby kontrolę przeprowadził ze zespół kontrolny, składający się ze specjalistów posiadających uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą Prawo budowlane, w specjalnościach: inżynieryjnej kolejowej w odniesieniu do kolejowych obiektów budowlanych, inżynieryjnej mostowej bez ograniczeń związanymi z obiektem budowlanym, osoba posiadająca zdany egzamin toromistrza.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 71630000-3,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-10-15
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena100,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.