eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Grodzisk Mazowiecki › Wykonania oświetlenia świątecznego Grodziska Mazowieckiego w sezonie zimowym 2019/2020

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-10-30

Ogłoszenie nr 510233133-N-2019 z dnia 30-10-2019 r.

Gmina Grodzisk Mazowiecki: Wykonania oświetlenia świątecznego Grodziska Mazowieckiego w sezonie zimowym 2019/2020

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 550194741-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Grodzisk Mazowiecki, Krajowy numer identyfikacyjny 52478900000000, ul. ul. Kościuszki 32A , 05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 227 555 146, e-mail urzad@grodzisk.pl, faks 227 555 327.
Adres strony internetowej (url): www.bip.grodzisk.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonania oświetlenia świątecznego Grodziska Mazowieckiego w sezonie zimowym 2019/2020

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP.271.112.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zakres zamówienia obejmuje: 1) montaż elementów oświetlenia dekoracyjnego, zwanych dalej "Elementami", wraz z podłączeniem do punktów zasilania na ulicach, placach i innych obiektach, wymienionych w Umowie, 2) bieżące utrzymanie Elementów, 3) obsługę serwisową (w tym regularne objazdy) Elementów, 4) demontaż Elementów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do zamówienia i załącznik nr 2 do zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 39298500-2


Dodatkowe kody CPV: 39298900-6, 44812400-9, 98300000-6

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/10/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 190000.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Zakład Gospodarki Komunalnej w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o. , , Chrzanów Duży 15 lok. A , 05-825, Grodzisk Mazowiecki
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Chrzanów Duży 15 lok. A
Kod pocztowy: 05-825
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 233700.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 233700.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 233700.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt12 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawa prawna i uzasadnienie wyboru trybu z wolnej ręki określonego w art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) ze szczególnym uwzględnieniem wysokości wskaźnika z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) ww. ustawy. 1. Podstawa prawna art. Art. 66 i 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.), dalej w skrócie "PZP". 2. Nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych w art. 67 ust. 1 pkt 12-15 PZP rozszerzyła katalog przesłanek pozwalających na udzielenie zamówienia z wolnej ręki, wprowadzając tryb udzielenia zamówienia publicznego potocznie zwanego "in house". Powołując się na art. 67 ust. 1 pkt 12 PZP zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a PZP, osobie prawnej, jeżeli: 1) Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami , polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, 2) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w pkt 1), 3) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Możliwość skorzystania z trybu z wolnej ręki tzw. ,,in house" wymaga łącznego spełnienia wskazanych wyżej przesłanek. Ocena stanu faktycznego pod względem spełnienia ww. warunków: 1) Zakład Gospodarki Komunalnej w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o. jest osobą prawną, nad którą Gmina Grodzisk Mazowiecki sprawuje kontrolę, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a PZP, tj. Gmina Grodzisk Mazowiecki jest jedynym udziałowcem Spółki, posiada 29 280 (słownie: dwadzieścia dziewięć tysięcy dwieście osiemdziesiąt) udziałów o łącznej wartości 14.640.00 zł (słownie : czternaście milionów sześćset czterdzieści tysi ęcy złotych) - co stanowi 100% kapitału zakładowego Spółki. Rada Nadzorcza Spółki, jako obligatoryjny organ w spółkach z udziałem jednostek samorządu terytorialnego (zgodnie z art. 10a ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej Dz.U.2017.827 t.j. z dnia 2017.04.25 ), składa się z 3 członków, wszyscy członkowie rady nadzorczej Spółki zostali powołani przez Gminę Grodzisk Mazowiecki. Zgromadzenie wspólników Spółki jest uprawnione do powoływania i odwoływani a członków Rady Nadzorczej. Rada nadzorcza sprawuje stały nadzór nad działalnością Spółki zgodni e z przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz postanowieniami aktu założycielskiego Spółki. Zgodni e z art. 10a ust. 6 ustawy o gospodarce komunalnej członków zarząd u spółek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego powołuje i odwołuje rada nadzorcza. Zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy o gospodarce komunalnej, w jednoosobowych spółkach jednostek samorządu terytorialnego funkcję zgromadzenia wspólników pełnią organy wykonawcze tych jednostek. Burmistrz Grodziska Mazowieckiego reprezentujący jedynego wspólnika posiada uprawnienia przewidziane powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a ponadto zgodnie z aktem założycielskim spółki posiada w szczególności prawo do: uchwalania wieloletnich planów ekonomiczno-finansowych Spółki oraz podejmowania uchwal w innych istotnych sprawach dotyczących działalności Spółki oraz przekazywania Radzie Nadzorczej kompetencji do uszczegółowienia celów zarządczych członków Zarządu, wag tych celów, a także obiektywnych i mierzalnych kryteriów ich realizacji o rozliczania. 2) W celu spełnienia przesłanki wynikającej z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b PZP nastąpiła reorganizacja Spółki, w efekcie czego nastąpi zmiana aktu założycielskiego , a także zmiana zakresu prowadzonej działalności. Wiarygodne prognozy handlowe wskazują, że w okresie trzech lat tj. 2019-2022 ponad 90% działalności Spółki będą stanowiły zadania powierzone jej przez zamawiającego, tj. Gminę Grodzisk Mazowiecki. Spółka od początku istnienia realizuje zadania własne Gminy Grodzisk Mazowiecki z zakresu gospodarki komunalnej, a od 1 stycznia 2017 r. w związku z zawarciem ze Spółką umów na obsługę Gminy Grodzisk Mazowiecki , zadania z zakresu gospodarki komunalnej Spółka wykonuje zasadniczo w przewarzającej mierzenie na rzecz jedynego wspólnika . Ponieważ wskaźnik, o którym stanowi art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) w zw. z art. 67 ust. 8 PZP za lata od 1 stycznia 2016 do 31 grudnia 2018 r. (tj. za trzy lata poprzedzające zamówienie) wyniósł 82 % Spółka przystąpiła do reorganizacji, o której mowa w art. 67 ust. 9 PZP. Zgodnie z tym przepisem "W przypadku gdy ze względu na dzień utworzenia lub rozpoczęcia działalności przez osobę prawną lub zamawiającego lub reorganizację ich działalności dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne lub nieadekwatne, procent działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 12 lit. b, pkt 13 lit. b, pkt 14 lit. b i pkt 15 lit. c, ustala się za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych". Po pierwsze, od listopada 2018 r. Spółka nie przyjmuje odpadów na składowisko w Kraśniczej Woli, które to składowisko stanowi przedmiot wieczystego użytkowani a. Z tytułu przyjmowania odpadów na składowisko w latach 2016-2018 Spółka osiągnę/a przychód w wysokości 2.102.116,05 z/, co stanowi 5% ogółu przychodu osiągniętego przez Spółkę w tych latach. Po drugie, w maju 2018 r. Spółka zaprzestała świadczenia usług dla podmiotów zewnętrznych polegających na opróżnianiu zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Z tytułu świadczenia tych usług w latach 2016 -2018 Spółka osiągnę/a przychód w wysokości 494.840,1O zł, co stanowi 1% ogółu przychodu osiągniętego przez Spółkę w tych latach. Po trzecie, w dniu 6 grudnia 2018 r. Rada Nadzorcza podjęła uchwalę wyrażającą zgodę na rozporządzenie przez Spółkę prawem wieczystego użytkowania (tj. na zrzeczenie się tego prawa) w celu obniżenia kapitału zakładowego. W uchwale z dnia 1 marca 2019 r. Zgromadzenie Wspólników Spółki zezwoli/o na zrzeczenie się przez Spółkę użytkowania wieczystego, które obejmuje ww. składowisko odpadów . Po czwarte z dniem 31 grudnia 2018 r. Spółka zaprzestała świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych od podmiotów poza gminy Grodzisk Mazowiecki. Z tytułu świadczenia tych usług w latach 2016-2018 Spółka osiągnęła przychód w wysokości 1.259.838,32 z/., co stanowi 3 % ogółu przychodu osiągniętego przez Spółkę w tych latach. Mając na uwadze powyższe, Spółka przystąpiła do reorganizacji, której efektem będzie zmniejszenie kapitału zakładowego z kwoty 14.640.000 z/ do kwoty 11.410.000 Zmiana ta wynika ze zrzeczenia się użytkowania wieczystego w trybie art. 16 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami, które to prawo było pierwotnie uwzględnione w kapitale zakładowym spółki jako wkład jedynego wspólnika, tj. Gminy Grodzisk Mazowiecki. Prognoza przychodów Spółki na lata 2019 -2022 zakłada osiągnięcie przychodu w ww. okresie w kwocie 47 536.800,00 zł w tym: o Zakres obejmujący działalność zewnętrzną (wykonywane zadania nie są powierzone przez Gminę Grodzisk Mazowiecki) - 4 278 312,00 zł przychodu (1 069 578 zł w każdym roku) co daje 9% przychodu, w tym z tytułu przychodów z wywozu nieczystości stałych i za dzierżawę pojemników. o Zakres obejmujący działalność powierzoną przez Gminę Grodzisk Mazowiecki - 43 258 488,00 zł przychodu (po 10 814 622 zł w każdym roku) co daje 91% przychodu z tytułu: przychodów z usług stałych i doraźnych, przychodów z usług dostawy ciepła CO do wspólnot mieszkaniowych na zlecenie Gminy Grodzisk Mazowiecki, pozostałych przychodów - obsługa targowiska miejskiego, najem budynku w Chrzanowie Dużym, odbiór ścieków z oczyszczalni w Kłudzienku, obsługa parkingu przy ul. Żydowskiej w Grodzisku Mazowieckim. Na dzień 1 marca 2019 r. wskaźnik za styczeń i luty 2019 r. wyniósł 91,25%. Spółka będzie monitorowała na bieżąco wysokość tego wskaźnika. 3) W Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o. nie ma bezpośredniego ani pośredniego udziału kapitału prywatnego.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.