eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chorzów › Przebudowa skrzyżowania ulicKościuszki - Parkowa w Chorzowie wraz z budową sygnalizacji świetlnej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-07-24

Ogłoszenie nr 510153154-N-2019 z dnia 24-07-2019 r.

Miejski Zarząd Ulic i Mostów: Przebudowa skrzyżowania ulic: Kościuszki - Parkowa w Chorzowie wraz z budową sygnalizacji świetlnej

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 555871-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540120228-N-2019


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Miejski Zarząd Ulic i Mostów, Krajowy numer identyfikacyjny 00016624900000, ul. ul. Bałtycka 8 A, 41-500 Chorzów, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 2411270, e-mail sekretariat@mzuim.chorzow.eu, faks 32 2414060.
Adres strony internetowej (url): www.mzuim.chorzow.eu

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa skrzyżowania ulic: Kościuszki - Parkowa w Chorzowie wraz z budową sygnalizacji świetlnej

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

GI/ZP/7040/034/128/19

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

"Przebudowa skrzyżowania ulic: Kościuszki - Parkowa w Chorzowie wraz z budową sygnalizacji świetlnej" obejmuje charakterystyczne, szacunkowe wielkości: A/ Roboty drogowe zgodnie z załączonym projektem wykonawczym (PW): a) nawierzchnia z betonu asfaltowego, o gr. 8 cm (w-wa wiążąca) o pow. ca - 446,00 m2; b) geosiatka o pow. ca - 340,00 m2; c) nawierzchnia z betonu asfaltowego, o gr. 6 cm (w-wa wiążąca) o pow. ca - 2 189,00 m2; d) nawierzchnia z mieszanki SMA o gr. 5 cm (w-wa ścieralna) o pow. ca - 2 651 m2; e) geowłóknina o pow. ca - 130 m2; f) nawierzchnia z betonu asfaltowego koloru czerwonego o gr. 4 cm o pow. ca 9,00 m2; g) nawierzchnia z kostki granitowej szarej 15/17 cm o pow. ca - 141,00 m2; h) nawierzchnia z kostki granitowej szarej 8/8 cm o pow. ca - 3 m2 (z odzysku); i) nawierzchnia z płyt granitowych 30x30x8 cm o pow. ca - 44,00 m2 (z odzysku) + 4 m2 (nowe); j) nawierzchnia z kostki betonowej szarej gr. 8 cm o pow. ca - 765,00 m2 (nowe) + 300 m2 (z odzysku); k) nawierzchnia z kostki betonowej koloru czerwonego gr. 8 cm o pow. ca - 61,00 m2; l) nawierzchnia z kostki betonowej koloru żółtego gr. 8 cm o pow. ca - 20,00 m2; m) krawężniki betonowe o wym. 20x30 o długości ca - 377,00 m; n) krawężniki betonowe o wym. 20x22 o długości ca - 61,00 m; o) krawężniki betonowe skośne o wym. 20x22-20x30 o długości ca - 22,00 m; p) obrzeża betonowe 30x8 cm o dł. ca - 168,00 m; q) krawężniki kamienne o wym. 20x25 o długości ca - 27,00 m; r) krawężniki kamienne łukowe o wym. 20x22 o długości ca - 21,00 m; s) krawężniki kamienne o wym. 20x22 o długości ca - 12,00 m; t) krawężniki kamienne o wym. 15x30 o długości ca - 9,00 m; u) krawężniki kamienne łukowe o wym. 15x30 o długości ca - 5,00 m; v) krawężniki kamienne łukowe o wym. 15x22 o długości ca - 4,00 m; w) krawężniki kamienne skośne o wym. 15x22-15x30 o długości ca - 2,00 m; x) obrzeża kamienne 30x8 cm o dł. ca - 32,00 m (z odzysku) + 4,00 m (nowe); y) studzienki ściekowe śr. 500 mm w ilości ca - 8,00 szt. z) rury kanalizacyjne kielichowe PVC-U śr. 200 mm o długości ca - 14,00 m; aa) rury ochronne dwudzielne śr. 110 mm o długości ca - 33,00 m; bb) rury ochronne dwudzielne śr. 160 mm o długości ca - 24,00 m; cc) regulacja urządzeń; dd) oznakowanie pionowe - montaż słupków stalowych w ilości - ca 21 szt. ee) oznakowanie pionowe - montaż drogowych w ilości - ca 32 szt. ff) oznakowanie poziome (grubowarstwowe) o pow. ca - 162 m2; gg) przesadzenie krzewów róż w ilości - ca 270 szt. B/ Budowa oświetlenia. a) rury osłonowe z PVC o śr. do 140 mm o długości ca - 370,00 m; b) rury ochronne z PCW o śr. do 110 mm o długości ca - 20,00 m; c) kabel YAKXs 0,6/1kV 4x35 mm2 SE o dł. ca - 340 m; d) przewód YDYżo 450/750V 3x2,5 mm2 o dł. ca - 155 m; e) oprawy oświetleniowe w ilości ca - 11 kpl. f) słupy oświetleniowe wraz z fundamentami w ilości ca - 10 kpl.; g) demontaż słupa oświetleniowego w ilości ca - 1 szt. C/ Sygnalizacja świetlna. a) kable YKYzo 4x6mm2 o długości ca - 25,00 m; b) fundament prefabrykowany betonowy w ilości ca - 1 szt. c) szafa sterownicza sygnalizacji na gotowym fundamencie w ilości ca - 1 szt. d) kanalizacja kablowa z rur PCW o długości ca - 68 m; e) przewiert rurą RHDPE fi 110 pod jezdniami o długości ca - 86 m; f) studnia SK-1 w ilości ca - 3 szt. g) studnia SKR1 w ilości ca - 3 szt. h) studnia SKO1 w ilości ca - 7 szt. i) wysięgnik sygnalizacji ulicznej w ilości ca - 3 szt. j) maszt stalowy ocynkowany sygnalizacji ulicznej w ilości ca - 6 szt. k) kabel YKSY 30x1,5mm2 o długości ca - 165 m; l) kabel YKSY 7x1mm2 o długości ca - 130 m; m) kabel YLYzo 3x1,0mm2 o długości ca - 150 m; n) przewód wizyjny XzWDXpek-75 1,05/5,0 o długości ca - 150 m; o) kabl teletechniczny XzTKMXpw 7x2x0,8 o długości ca - 125 m; p) kabl Lgyżo 1x25mm2 o długości ca - 151 m; q) latarnia sygnałów ulicznych diodowych LED w ilości ca - 5 szt. r) ekran kontrastowy w ilości ca - 5 szt. s) kamera wraz z obudową ogrzewaną w ilości ca - 3 szt. t) znaki drogowe F11 w ilości ca - 4 kpl. u) latarnia sygnałów ulicznych z bloku słupa MS w ilości ca - 13 szt. v) pętla indukcyjna - przewód Lgs 1,5mm2 o długości ca - 940 m. Operat geodezyjny z naniesieniem na zasoby geodezyjno-kartograficzne miasta dla każdej z branż. Ze względu na realizację na obszarze Chorzowa Inteligentnego Systemu Zarządzania Ruchem (ITS), poniżej zamieszczamy uzupełniające (względem projektu) informacje dotyczące funkcjonalności sterownika sygnalizacji świetlnej, konstrukcji szafy sterowniczej wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem, dostosowującym przedmiotowe skrzyżowanie do standardów przyjętych w mieście: a) STEROWNIK SYGNALIZACJI ŚWIETLNEJ Generalnym wymogiem jest, aby skrzyżowanie było sterowane poprzez jeden sterownik sygnalizacji świetlnej, który powinien: * spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach - Dziennik Ustaw z dnia 23 grudnia 2003 r. nr 220, poz. 2181 "Szczegółowe warunki techniczne dla znaków drogowych pionowych i warunki ich umieszczania na drogach", * być w pełni kompatybilny z wdrażanym Systemem Sterowania Ruchem, * zapewniać prawidłową pracę w zakresie napięcia zasilającego 230V -15% do +10%, * posiadać gniazdo serwisowe 230V zabezpieczone osobnym bezpiecznikiem, * posiadać pulpit operacyjny umożliwiający wykonanie zmiany parametrów pracy sygnalizacji świetlnej takich jak korekta czasów maksymalnych programu pracy czy kalibracja systemu detekcji, * umożliwiać bezawaryjną pracę w zakresie temperatur -40°C do +60°C, * zapewniać obsługę źródeł światła typu LED, * zapewniać: nadzór grup sygnałowych z pomiarem prądu dla wszystkich sygnałów, czasów międzyzielonych, minimalnych/maksymalnych długości sygnałów zezwalających, sekwencji sygnałów, podłączonej detekcji oraz wyjść i wejść dwustanowych sterownika, nadzorować zegar sterownika oraz wykonywać jego synchronizację z systemem sterowania, * umożliwiać obsługę priorytetu transportu zbiorowego, * posiadać zabezpieczenia przed możliwością zdalnego wgrania nowych parametrów sygnalizacji świetlnych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu na skrzyżowaniu m.in. czasów międzyzielonych, * umożliwiać podłączenie się serwisanta bezpośrednio oraz zdalnie poprzez sieć transmisji danych, * posiadać minimum następujące tryby pracy: stałoczasowy, akomodacyjny, praca, * w systemie sterowania ruchem, * umożliwiać zdalną kalibrację i zmianę ustawień parametrów detektorów, * umożliwiać zdalną kalibrację kontroli napięć zasilania sterownika oraz sygnalizatorów, * umożliwiać zdalną zmianę maksymalnej długości sygnału zezwalającego poszczególnych grup sygnałowych bez potrzeby wgrywania nowego programu i restartowania sterownika, * w każdym trybie pracy, * umożliwiać wymuszenia odpowiedniego planu, który byłby realizowany w przypadku utracenia łączności z Centrum Zarządzania, * umożliwiać bezpośrednie wgranie programu pracy sygnalizacji poprzez dedykowane porty wymiany danych, * przechowywać dane archiwalne w przypadku utracenia łączności z System Sterowania Ruchem - dane gromadzone w pamięci lokalnej, * umożliwiać wykonanie testowania torów grup sygnałowych. b) SZAFA STEROWNICZA W ramach powyższego zadania wykonawca zobowiązany jest posadowienia nowej szafy sterowniczej. Zamawiający wymaga dostarczenia oraz posadowienia szafy, wykonanej z blachy stalowej nierdzewnej lub aluminiowej i malowanej proszkowo lakierem anty graffiti, zamykanej na klucz patentowy uniwersalny dedykowany do tego rozwiązania. Szafa musi zawierać fundament prefabrykowany osadzony na głębokość min. 60 cm zapewniający dostęp do szaf, rur technicznych, osłonowych zabudowanych pod skrzyżowaniami oraz rur z systemu rezerwowego transmisji danych. W szafie musi zostać zainstalowany nowy sterownik sygnalizacji świetlnej wyprodukowany nie wcześniej niż 2 lata przed datą dostarczenia. Szafa musi spełniać min. normę szczelności IP 54 lub równoważną. Szafa musi posiadać zaciski pomiarowe i szyny rozdziału zasilania wraz z zabezpieczeniami różnicowo-prądowymi. Ponadto szafa musi posiadać: * kolor wg RAL 7001 (lub inny zaakceptowany przez Zamawiającego), gruba struktura, półpołysk, szafa malowana proszkowo farbą anty graffiti, * 9-gniazdową listwę zasilającą bez włącznika, * czujniki otwarcia drzwi, * odpowiednią wentylację, * grzałkę z zasilaczem i termostatem, * listwę uziemiającą, * kieszeń na dokumenty A4 na drzwiach komory, * półkę przystosowaną do umieszczenia laptopa, * ewentualne otwory wentylacyjne w dachu i poszyciach zabezpieczone siatkami przeciwko dostawaniu się owadów do wewnątrz szafy, * wymiary przynajmniej: 1200x400x1300 mm [WxDxH]. Szafę należy wyposażyć w system monitorowania i wczesnej sygnalizacji zdarzeń, dla monitorowania stanów w szafach na skrzyżowaniach (otwarcie drzwi i temperatury). Wymagane parametry systemu: * szerokość urządzenia 19", wysokość 1U, * napięcie zasilania 230 V AC, * zintegrowany moduł monitorowania temperatury wewnątrz szafy, * 1 czujnik do pomiaru temperatury w szafie (zakres minimalny pomiaru: -40 do +60^0C), * 2 krańcówki do monitorowania stanu położenia drzwi, * min. 3 dowolnie programowalne przekaźniki do monitorowania stanów położenia drzwi i temperatury, * karta sieciowa i zintegrowany Web Server do monitorowania stanów poprzez protokół TCP/IP i SNMP, * rejestracja zdarzeń na karcie np. SD (alarmów, uszkodzeń, przepływu powietrza), * oprogramowanie do odczytu zdarzeń w formie komunikatów tekstowych i w formie graficznej, * zasilanie awaryjne. UWAGI OGÓLNE DOTYCZĄCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Zamawiający informuje, iż ilekroć w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazano normy, aprobaty, specyfikacje techniczne bądź systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań "równoważnych" pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 2. Zadanie dofinansowane jest w ramach "METROPOLITALNEGO FUNDUSZU SOLIDARNOŚCI". 3. Na Planie Zagospodarowania pokazano do przebudowy oświetlenie uliczne dla całego zakresu skrzyżowania. Zamawiający wykonał w ramach innego zadania wyprzedzająco część oświetlenia ulicznego. Należy zatem wycenić przebudowę oświetlenia zgodnie z przedmiarem robót. 4. Przed rozpoczęciem robót należy przesadzić kolidujące róże nasadzone wzdłuż krawędzi ul. Kościuszki. 5. Podczas prowadzenia prac w pasie drogowym - miejsce prowadzenia robót należy oznakować w sposób zgodny z warunkami określonymi w załącznikach nr 1-4 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (zał. do Dz.U. Nr 220, poz. 2181 z dnia 23 grudnia 2003r.). 6. W terminie do tygodnia przed przystąpieniem do realizacji zadania, wykonawca zobowiązany jest do opracowania oraz zatwierdzenia projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. Projekt podlega wcześniejszemu zaopiniowaniu przez Zespół ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego. 7. W przypadku nie przedłożenia w terminie zatwierdzonego projektu tymczasowej organizacji ruchu, zamawiający zleci wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu a kosztami obciąży wykonawcę. 8. Wykonawca najpóźniej w dniu rozpoczęcia robót zgłosi zamawiającemu gotowość do odbioru oznakowania na czas realizacji robót. W przypadku braku pozytywnego odbioru zamawiający zleci uzupełnienie oznakowania a kosztami obciąży wykonawcę. 9. Przez cały okres realizacji zamówienia wykonawca odpowiada za miejsca prowadzonych robót oraz utrzymanie oznakowania tymczasowego. 10. Koszty wykonania oraz utrzymania oznakowania ponosi wykonawca robót. 11. Roboty budowlane będą realizowane w oparciu o dokumentacje projektowe opracowane przez PRZEDSIĘBIORSTWO PROJEKTOWO-USŁUGOWE "PROFIL" s.c. Grzegorz Nowakowski, Piotr Przepaśniak, 43-340 Kozy, ul. Tęczowa 62, stanowiące integralną część SIWZ, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i współczesnej wiedzy technicznej, przy zastosowaniu obowiązujących przepisów, norm i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. W przypadku, gdy zachodzi podejrzenie, że na terenie objętym projektem występuje uzbrojenie, które nie zostało ujęte na planach sytuacyjnych należy również sprawdzić te miejsca przez wykonanie przekopów kontrolnych. 12. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dojazdu i dojść do budynków. 13. Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca, z którym zawarta będzie umowa zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu celem akceptacji "Harmonogram Robót" (rzeczowo - finansowy). 14. Robota budowlana wynikająca z przedmiotu zamówienia podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 23%. 15. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę pracowników na podstawie umowy o pracę: - minimum 12 osób, o których mowa w pkt. 7.1.3. lit. b SIWZ tj.: minimum 3 osoby na stanowisko brygadzisty i 9 osób na stanowisko pracowników fizycznych. Zatrudnienie osób, o których mowa powyżej udokumentowane zostanie zanonimizowaną umową o pracę zawartą na okres realizacji zamówienia lub obejmującą okres realizacji zamówienia. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający może wezwać wykonawcę lub podwykonawcę roboty budowlanej do przedstawienia dokumentu potwierdzającego zatrudnienie osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 917). Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte we "wzorze umowy".

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45233140-2


Dodatkowe kody CPV: 45233222-1, 45111100-9, 45111200-0, 45232410-9, 45233221-4, 45233290-8, 77315000-1, 31321210-7, 45316100-6, 45316110-9, 45316210-0, 45111000-8, 45233000-9, 45233120-6, 45316000-5, 71247000-1, 45311000-0, 45314300-4, 34928400-2, 51610000-1, 72240000-9

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23/07/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 1231489.84
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: ZRDITZ "ROMUS"Jerzy Musiał Maciej Rotyński Sp. J.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Roździeńska 27b
Kod pocztowy: 40-389
Miejscowość: Katowice
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 1514732.50
Oferta z najniższą ceną/kosztem 1514732.50
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 1931745.90
Waluta:

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

tak


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.