eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zgorzelec › "Udzielenie Gminie Zgorzelec kredyt długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz wyemitowanych obligacji oraz na sfinansowanie planowanego deficytu gminy w wysokości 7.000.000 zł"

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-07-19

Ogłoszenie nr 510149882-N-2019 z dnia 19-07-2019 r.

Gmina Zgorzelec: "Udzielenie Gminie Zgorzelec kredyt długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz wyemitowanych obligacji oraz na sfinansowanie planowanego deficytu gminy w wysokości 7.000.000 zł"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 566640-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Zgorzelec, Krajowy numer identyfikacyjny 23082136800000, ul. ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 75 77 21 400, e-mail gmina@gmina.zgorzelec.pl, faks 75 77 56 564.
Adres strony internetowej (url): http://www.bip.gmina.zgorzelec.pl/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Udzielenie Gminie Zgorzelec kredyt długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz wyemitowanych obligacji oraz na sfinansowanie planowanego deficytu gminy w wysokości 7.000.000 zł"

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ID.271.12.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiot zamówienia dotyczy udzielenia na rzecz Gminy Zgorzelec kredytu bankowego długoterminowego na następujących warunkach: 1.1. Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie do 7.000.000,00 zł (słownie: siedem milionów złotych i 00/100) na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 1.2. Planowane daty uruchomienia poszczególnych transz kredytu: a) I transza - do dnia 26 lipca 2019 r. w wysokości 2.000.000,00 złotych; b) II transza - do dnia 15 września 2019 r. w wysokości 2.000.000,00 złotych; c) III transza - do dnia 15 października 2019 r. w wysokości 1.500.000 złotych; d) IV transza - do dnia 15 listopada 2019 r. w wysokości 1.000.000 złotych; e) IV transza - do dnia 15 grudnia 2019 r. w wysokości 500.000 złotych. 1.3. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych papierów wartościowych oraz na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2018 r., zgodnie z art. 89 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 869). 1.4. Kredyt udzielony zostanie na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 30 kwietnia 2026 r. 1.5. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej. 1.6. Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu. 1.7. Wykonawca uruchomi środki kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 1.8. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 28 grudnia 2019 r. 1.9. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 1.10. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej. 1.11. Kwota wykorzystanego kredytu oprocentowana będzie w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa będzie równa wysokości stawki bazowej WIBOR dla terminu 1 miesięcznego obowiązującej w okresie, za który odsetki są naliczane powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustalonej na podstawie złożonej oferty. 1.12. Wysokość stawki bazowej WIBOR dla terminu 1 miesięcznego ustalana jest jako stawka średnia z okresu jednego m-ca i publikowana na koniec każdego okresu przez Bank. 1.13. Stawka opublikowana obowiązuje od pierwszego dnia rozpoczynającego kolejny okres, tj. pierwszy dzień miesiąca, do ostatniego dnia okresu tj. ostatniego dnia m-ca. 1.14. Odsetki są naliczane codziennie od wykorzystanej kwoty kredytu według stóp procentowych obowiązujących w czasie trwania Umowy, począwszy od dnia wypłaty kredytu lub jego transzy, do dnia poprzedzającego jego spłatę. 1.15. Do celów obliczania oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 365 dni, a miesiąc rzeczywistą ilość dni. 1.16. O wysokości stawki bazowej (WIBOR 1M) stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym miesiącu oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc, Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez Wykonawcę w terminie do 20 dnia tego miesiąca. 1.17. Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. 1.18. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści umowy w zakresie terminów harmonogramu spłat rat kapitałowych i ich wysokości bez naliczania z tego tytułu prowizji. 1.19. Zamawiający nie ponosi innych dodatkowych kosztów związanych z obsługą kredytu. 1.20. Dodatkowo Zamawiający informuje, że: a) na wekslu in blanco oraz deklaracji wekslowej Skarbnik dokonana kontrasygnaty b) przewiduje podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji z kontrasygnatą Skarbnika c) nie posiada zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i wobec Urzędu Skarbowego. 2. Szczegółowy opis i pozostałe istotne postanowienia umowy: 2.1. Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 2.2. Możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów. 2.3. Naliczanie odsetek od faktycznie wykorzystanego kredytu. 2.4. Kredyt udzielany jest w złotych PLN. 2.5. Harmonogram spłat kredytu: a) 30 kwietnia 2020 r. rata w kwocie 200.000,00 zł, b) 30 kwietnia 2021 r. rata w kwocie 200.000,00 zł, c) 30 kwietnia 2022 r. rata w kwocie 800.000,00 zł, d) 30 kwietnia 2023 r. rata w kwocie 1.200.000,00 zł, e) 30 kwietnia 2024 r. rata w kwocie 1.000.000,00 zł, f) 30 kwietnia 2025 r. rata w kwocie 1.800.000,00 zł, g) 30 kwietnia 2026 r. rata w kwocie 1.800.000,00 zł.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/07/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 2.73
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: BNP Paribas Bank Polska S.A. Oddział Centrum Biznesowe MSP w Legnicy
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Grodzka 75, 59-220 Legnica
Kod pocztowy: 59-220
Miejscowość: Legnica
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 2.73
Oferta z najniższą ceną/kosztem 2.73
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 2.74
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.