eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia poniżej 30 000 Euro na konserwację i naprawę dźwigów oraz automatów drzwiowych w obiektach Katowickiego Centrum Onkologii

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-05-17

Ogłoszenie nr 510096809-N-2019 z dnia 17-05-2019 r.

Katowickie Centrum Onkologii: przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia poniżej 30 000 Euro na konserwację i naprawę dźwigów oraz automatów drzwiowych w obiektach Katowickiego Centrum Onkologii

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 514570-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Katowickie Centrum Onkologii, Krajowy numer identyfikacyjny 276201240, ul. Raciborska 26, 40-074 Katowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 322 514 533, e-mail szpital@kco.katowice.pl, faks 322 514 533.
Adres strony internetowej (url): www.kco.katowice.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia poniżej 30 000 Euro na konserwację i naprawę dźwigów oraz automatów drzwiowych w obiektach Katowickiego Centrum Onkologii

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

K.C.O./PN/ 9 /2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest: A. Pakiet nr 1 * Usługa konserwacji, przeglądów i napraw 16 szt. urządzeń dźwigowych, w tym 2 platform przyschodowych w obiektach KCO. Utrzymywanie zleconych do konserwacji urządzeń w ruchu ciągłym w sposób zapewniający bezpieczeństwo użytkownikom z wyjątkiem postojów niezbędnych do wykonania przeglądów technicznych, konserwacji, napraw bieżących lub zaleceń Urzędu Dozoru Technicznego. Wszystkie prace konserwacyjne lub naprawy wykonywane na zlecenie, Wykonawca będzie wykonywał w dni robocze w godzinach od 8.30 do 16.00 lub w innych terminach i godzinach ustalonych z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany jest do przyjazdu "pogotowia dźwigowego" do obiektu KCO w czasie nie dłuższym niż 90 minut, od momentu wysłania powiadomienia telefonicznie przez Zamawiającego. Przedmiot zamówienia w Pakiecie nr 1 dzieli się na dwa zadania: Zadanie A - usługa konserwacji 16 szt. urządzeń dźwigowych Zadanie B - usługa napraw 16 szt. urządzeń dźwigowych. B. Pakiet nr 2 * Przeglądy, konserwacja i serwis drzwi automatycznych w obiektach Katowickiego Centrum Onkologii 4 szt. automatów drzwiowych typ DORMA ES 90/100FST i 3 szt. DORMA ED 200 w Zakładzie Radioterapii i 7 szt. drzwi automatycznych przesuwnych z napędem "Rekord" w Pawilonie Operacyjnym. Przedmiot zamówienia w Pakiecie nr 2 obejmuje: a) przegląd i konserwację okresową; b) serwis ciągły - na wezwanie Zamawiającego - telefoniczne, pisemne, e-mailem lub faxem o każdej porze doby - niezależnie od tego czy jest to dzień roboczy czy wolny od pracy. Czas reakcji serwisu ciągłego na przystąpienie do usunięcia awarii, usterki, zakłócenia w pracy, wykonania naprawy lub wykonania wymiany: - w przypadku awarii bezzwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 6 godzin od wezwania w dni robocze; C. Dotyczy Pakietu 1 i 2 1. Wykonawca w ramach wynagrodzenia świadczy usługi związane z utrzymaniem stałego pogotowia technicznego - koszt dojazdu pogotowia technicznego stanowi koszt Wykonawcy. 2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania czynności konserwacyjnych, przeglądu urządzeń, serwisu zgodnie z wymogami obsługi technicznej i eksploatacji oraz starannością uwzględniającą profesjonalny charakter prowadzonej działalności. Wykonawca jest odpowiedzialny za właściwą jakość świadczonych usług. 3. Materiały konserwacyjne niezbędne do przeprowadzenia przeglądu i konserwacji urządzeń, serwisu dostarcza Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest używać do realizacji umowy wyłącznie materiały i części zamienne dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie, posiadające wymagane przepisami certyfikaty, aprobaty techniczne, itp. Wymienione części powinny być oryginalne, nowe i na gwarancji. Napędy zamienne wymieniane w miejsce nie produkowanych, muszą mieć aprobatę techniczną ITB. 4. Ceny materiałów i części zamiennych refakturowanych nie mogą być wyższe od średnich cen krajowych określonych dla tych materiałów w opublikowanym i aktualnym dla okresu wykonania ww. robót w informatorze o cenach (SEKOCENBUD, ORGBUD, itp.). W każdym przypadku Zamawiający ma prawo zażądać od Wykonawcy przedstawienia kserokopii faktur lub rachunków zakupu materiałów lub części zamiennych podlegających rozliczeniu. 5. Wykonawca ma obowiązek: - przestrzegania zarządzeń porządkowych i regulaminów wewnętrznych Zamawiającego - przestrzegania ciszy nocnej, bezpieczeństwa i higieny pracy, bezpieczeństwa pożarowego, itp. - prowadzenia konserwacji i serwisu drzwi automatycznych Zamawiającego w sposób umożliwiający normalne funkcjonowanie wszystkich jego obiektów z zachowaniem ciągłości udzielenia świadczeń. - przestrzegania reżimu sanitarno-epidemiologicznego w pomieszczeniach KCO - zgłaszania w formie pisemnej do Zamawiającego wszystkich zauważonych usterek i wad podlegających naprawom gwarancyjnym. 6. Wykonawca jest zobowiązany współdziałać z Zamawiającym w sprawach związanych z wykonywaniem czynności przeglądu, konserwacji i serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami: prawa energetycznego, eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci energetycznych, bhp i p. poż., ochrony środowiska. 7. Wykonawca udzieli gwarancji na wymienione części lub podzespoły użyte do naprawy na okres 12 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru zlecenia. W przypadku ujawnienia się wad wykonanej konserwacji Wykonawca zobowiązany jest do wykonania ponownej konserwacji na koszt własny w terminie 3 dni roboczych od wezwania Zamawiającego. W okresie gwarancji Wykonawca zapewni bezpłatny serwis gwarancyjny oraz bezpłatny dojazd serwisanta. D. Dot. Pakietu nr 1 * Zakres prac: Okresowa konserwacja, przeglądy i naprawy 16 szt. dźwigów (w tym platform) obejmuje: - nr 1 - dźwig szpitalny, typ nieznany (rok prod. 1968) budynek główny, ul. Raciborska 27 - nr 2 - dźwig szpitalny, typ: L-OH/L/P, wytwórca: Lift Zakład Radioterapii, ul. Raciborska 27 - nr 3 - dźwig szpitalny, typ: L-OH/L/P, wytwórca: Lift Zakład Radioterapii, ul. Raciborska 27 - nr 4 - dźwig szpitalny, typ: hydrauliczny, wytwórca: Dźwig Serwis - Zbigniew Wysocki budynek przychodni, ul. Raciborska 28 - nr 5 - platforma do przem. osób niepełnosprawnych, typ: V-65, wytwórca: VIMEC budynek zarządu szpitala, ul. Raciborska 26 - nr 6 - dźwig szpitalny, typ: OB. 1675H, wytwórca: Lift Service budynek Centralnej Izby Przyjęć, ul. Raciborska 27 - nr 7 - dźwig szpitalny, typ: OB. 1675H, wytwórca: Lift Service budynek Centralnej Izby Przyjęć, ul. Raciborska 27 - nr 8 - dźwig towarowy, typ: SKG, wytwórca: Lift Service budynek Centralnej Izby Przyjęć, ul. Raciborska 27 - nr 9 - dźwig towarowy, typ: SKG, wytwórca: Lift Service budynek Centralnej Izby Przyjęć, ul. Raciborska 27 - nr 10 - dźwignik przemysłowy, typ: M2-010230-D2/2H, wytwórca: Marco AB budynek Centralnej Izby Przyjęć, ul. Raciborska 27 - nr 11 - platforma do przem. osób niepełnosprawnych, typ: T-100, wytwórca: LIPPE LIFT budynek Centralnej Izby Przyjęć, ul. Raciborska 27 - nr 12 - mały dźwig towarowy, typ: BKG 100.45/6, wytwórca: LIFT PROJEKT Inżynieria Dźwigowa, budynek Apteki Szpitalnej, ul. Raciborska 27 - nr 13 - dźwig szpitalny, typ: LK-HAN2, LK15510, wytwórca: Lift Katowice budynek Pawilon Operacyjny, ul. Raciborska 27 - nr 14 - dźwig szpitalny, typ: LK-HAN2, LK15511, wytwórca: Lift Katowice budynek Pawilon Operacyjny, ul. Raciborska 27 - nr 15 - dźwig towarowy, typ: ISO-A, 250509, wytwórca: Metallschneider budynek Pawilon Operacyjny, ul. Raciborska 27 - nr 16 - dźwig szpitalny, typ: OC 1600E, LK15510, 2015, wytwórca: Lift Service budynek główny szpitalny, ul. Józefowska 119 Zadanie A - konserwacja 1. Utrzymywanie we właściwym stanie technicznym powierzonych do obsługi konserwacyjnej dźwigów. 2. Poddawanie raz w miesiącu (co 30 dni) każdego z dźwigów przeglądowi konserwacyjnemu, potwierdzonego protokołem, w zakresie określonym w instrukcji eksploatacji, w tym obejmującemu sprawdzenie: a) działania oraz stanu technicznego mechanizmów napędowych dźwigu, b) działania urządzeń i aparatów bezpieczeństwa i ograniczników ruchowych, c) działania i stanu technicznego układów hamulcowych, cięgien nośnych i ich zamocowania, d) działania urządzeń wyłączających krańcowych i końcowych, e) działania urządzeń sterujących, sygnalizacyjnych i oświetleniowych, 3. Usuwanie na bieżąco usterek i innych nieprawidłowości w działaniu dźwigów. 4. Czyszczenie podstawowych elementów dźwigu zamontowanych w maszynowni, podszybiu i dachu kabiny i elementów trudno dostępnych, np. napędów drzwi szybowych, nadproży, części progów niedostępnych z poziomu przystanku, elementów układów jezdnych. 5. Rzetelne prowadzenie w dziennikach konserwacji, z podaniem daty i potwierdzeniem podpisem, wyników przeglądów i wykonywanych czynności i udostępnienie ich do wglądu przedstawicielowi Zamawiającego, na każde jego żądanie. 6. Bezzwłoczne wyłączenie dźwigu z eksploatacji w przypadku stwierdzenia usterek dźwigu zagrażających bezpieczeństwu użytkowników i niezwłoczne powiadomienie Zamawiającego o nieprawidłowościach, które spowodowały konieczność wyłączenia, dokonanie odpowiedniego wpisu do dziennika konserwacji. 7. Zabezpieczenie usługi pogotowia dźwigowego przez całą dobę - dostęp do całodobowego centrum obsługi klienta. 8. Przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz właściwej organizacji pracy, zachowania ładu i porządku podczas wykonywania robót, zabezpieczenie miejsca pracy przed dostępem osób trzecich. 9. Wykonywanie określonych umową obowiązków z należytą starannością, zgodnie z dokumentacją techniczno-ruchową, instrukcją eksploatacji i konserwacji dźwigów oraz przepisami Urzędu Dozoru Technicznego. 10. Do wykonania konserwacji dźwigów objętych niniejszym zamówieniem Wykonawca będzie używał własnych narzędzi. 11. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie transport materiałów eksploatacyjnych i narzędzi użytych do wykonania zamówienia, do miejsca wykonania usługi. Materiały eksploatacyjne objęte opłatą serwisową to śruby, blachowkręty, podkładki, nakrętki, kleje, czyściwo, środki myjące, olej przekładniowy oraz smary stałe i dostarczone środki smarujące. 12. Wykonawca zapewni utylizację - odebranie odpadów eksploatacyjnych typu świetlówki, smary, oleje oraz elementów pozostałych po wymianie. 13. Naprawy główne lub modernizacje dźwigów, w tym naprawy wynikające z dewastacji lub kradzieży wykonywane będą na podstawie odrębnych zleceń. 14. Uczestnictwo Wykonawcy w okresowych badaniach UDT. Monitoring niezbędnych przeglądów UDT oraz niezbędnych pomiarów. 15. Utrzymanie działania systemu awaryjnego połączenia (dostarczenie i utrzymanie 2 kart SIM). 16. W trakcie wykonywania usługi będą obowiązywać następujące protokoły i raporty: protokół wykonania przeglądu technicznego, protokół zaleceń napraw zatwierdzony przez Zamawiającego, miesięczna kontrolka ruchu dźwigów zatwierdzona przez Zamawiającego, półroczny raport o stanie konserwowanych dźwigów i platform. Zadanie B - naprawy 1. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań w celu uwolnienia osób uwięzionych w windzie. 2. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia czynności naprawczych do 24 godzin od wezwania w przypadku postoju urządzenia dźwigowego. 3. Usługa naprawy wykonywana będzie na podstawie zlecenia, wystawionego przez Zamawiającego w oparciu o protokół z przeglądu technicznego ustalający przyczynę awarii oraz zaakceptowanego kosztorysu - (w kosztorysie musi się znaleźć: ilość roboczogodzin, wykaz części jakie zostaną użyte przy naprawie wraz z wyceną, termin realizacji). Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie przyjęcia kosztorysu lub żądania zmiany jego poszczególnych elementów. W terminie nie dłuższym niż 2 dni od daty przekazania kosztorysu Zamawiający powiadomi w formie pisemnej lub mailem, czy przedstawiony kosztorys przyjmuje, czy też uzależnia jego przyjęcie od wprowadzenia zmian. 4. Zlecenie przekazywane będzie Wykonawcy drogą elektroniczną, telefoniczną lub osobiście w siedzibie Zamawiającego. 5. Zamawiający wymaga odebrania i utylizacji odpadów eksploatacyjnych - typu świetlówki, smary, oleje oraz elementów pozostałych po naprawach. Wymogi dla Wykonawcy Zamawiający wymaga od Wykonawcy w całym okresie realizowania Przedmiotu Zamówienia należytej staranności, wysokiej jakości świadczonych usług oraz profesjonalnego podejścia do jego wykonania. Wykonawca przez cały okres trwania Umowy musi dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia. Wykonawca w ramach wykonywanych obowiązków przestrzegać powinien przepisów: - ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1351) i wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych, w tym: - rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2012 r. w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu (Dz. U. z 2012 r. poz. 1468), - rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 30 października 2018 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji, napraw i modernizacji urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. z 2018r., poz. 2176), - rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych (Dz. U. Nr 79, poz. 849 z późn. zm.), oraz działać zgodnie z dokumentacją techniczno-ruchową, instrukcją eksploatacji i konserwacji dźwigów oraz przepisami Urzędu Dozoru Technicznego. E. Dot. Pakietu nr 2 * Zakres i rodzaj prac dotyczące przeglądów i konserwacji okresowej: 1. Przegląd i okresowa konserwacja drzwi automatycznych, wykonywane będą raz na 3 miesiące wg harmonogramu prac uzgodnionego i potwierdzonego przez przedstawiciela Zamawiającego, potwierdzane do książki serwisowej drzwi. 2. Do obowiązków Wykonawcy należy: - utrzymanie instalacji i drzwi automatycznych w należytym stanie technicznym, gwarantującym ich sprawną, bezawaryjną i bezpieczną pracę. - pisemne powiadamianie Zamawiającego o wszystkich zauważonych usterkach wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, jak również o usterkach kwalifikujących instalacje oraz drzwi automatyczne do remontu lub modernizacji. - dbałość o ład i porządek w trakcie wykonywania czynności konserwacyjnych i serwisowych. dbanie o estetykę urządzeń objętych obsługą. 3. Sprawdzenie i regulacja podczas przeglądu serwisowego następujących elementów i podzespołów: napędu - zamocowanie, przeniesienia napędu, elementy konstrukcyjne, elementy sterowania. Zakres i rodzaj prac dotyczące serwisu: 1. Serwis ciągły realizowany będzie a wezwanie Zamawiającego - telefoniczne, pisemne, e-mailem lub faxem o każdej porze doby - niezależnie od tego czy jest to dzień roboczy czy świąteczny. 2. Usługa serwisowa zostanie wykonana w możliwie najkrótszym czasie. 3. Koszty napraw serwisowych - awaryjnych oraz materiałów użytych do napraw rozliczane będą na podstawie oddzielnych zleceń. 4. Wykonawca ma obowiązek przedstawić Zamawiającemu ofertę na ww. prace w terminie do 2 dni roboczych od stwierdzenia konieczności ich wykonania, a prace wykonać w terminie do 3 dni od daty otrzymania zlecenia Czas ten może ulec przedłużeniu o dodatkowy okres, jeżeli Wykonawca wykaże, że usunięcie awarii jest niemożliwe ze względów technicznych, niezależnych od niego. 5. Koszty usunięcia awarii obciążają Zamawiającego. Każda usługa serwisowa będzie potwierdzana protokolarnie przez przedstawiciela Zamawiającego. Zaakceptowany protokół stanowi potwierdzenie odbioru wykonanych prac i podstawę do wystawienia faktury. Do faktur za usługi serwisowe (naprawy bieżące - awaryjne) i zużyte materiały należy oprócz protokołu odbioru robót załączyć kopię zlecenia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 50750000-7


Dodatkowe kody CPV: 50700000-2

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Pakiet nr 1

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu. Podstawa prawna: art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1986, ze zm.)

CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Pakiet nr 2

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/04/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 18160.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Elektro Serwis Czesław Kotusz
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. gen.Z.W. Jankego 11
Kod pocztowy: 40-615
Miejscowość: Katowice
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 22336.80
Oferta z najniższą ceną/kosztem 22336.80
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 22336.80
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.