eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Rowerowe Opole - bezpieczne trasy rowerowe w Centrum" w zakresie"Przebudowa ulicy Katowickiej w Opolu w celu dostosowania do ruchu pieszo-rowerowego

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-03-20

Ogłoszenie nr 510050639-N-2020 z dnia 20-03-2020 r.

Miejski Zarząd Dróg Opole: Rowerowe Opole - bezpieczne trasy rowerowe w Centrum" w zakresie: "Przebudowa ulicy Katowickiej w Opolu w celu dostosowania do ruchu pieszo-rowerowego

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 512918-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Miejski Zarząd Dróg Opole, Krajowy numer identyfikacyjny 53054601300000, ul. Firmowa 1, 45-594 Opole, woj. opolskie, państwo Polska, tel. 77 4697413, e-mail sekretariat@mzd.opole.pl, faks 77 469 74 02.
Adres strony internetowej (url): www.bip.um.opole.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rowerowe Opole - bezpieczne trasy rowerowe w Centrum" w zakresie: "Przebudowa ulicy Katowickiej w Opolu w celu dostosowania do ruchu pieszo-rowerowego

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

NP.260.16.2020.P

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1.1 Skrócony opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania w formule "zaprojektuj i wybuduj". Na przedmiot zamówienia składa się opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlano-montażowych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego pn: "Rowerowe Opole - bezpieczne trasy rowerowe w Centrum" w zakresie: "Przebudowa ulicy Katowickiej w Opolu w celu dostosowania do ruchu pieszo-rowerowego." Lokalizacja budowy: Inwestycja realizowana będzie w Województwie Opolskim na terenie miasta Opola, na odcinku ul. Katowickiej w Opolu, pomiędzy ulicą Grunwaldzką tj. wjazdem do Szpitala Wojewódzkiego a ulica Orląt Lwowskich - wschodni chodnik ulicy Katowickiej (przy numerach adresowych parzystych) na odcinku od wjazdu do Szpitala Wojewódzkiego do ulicy Orląt Lwowskich. Zadanie podzielone jest na dwa etapy składające się na całość zadania inwestycyjnego: ETAP I obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej zadania: "Rowerowe Opole - bezpieczne trasy rowerowe w Centrum" w zakresie: "Przebudowa ulicy Katowickiej w Opolu w celu dostosowania do ruchu pieszo-rowerowego" tj. projektu budowlanego i wykonawczego lub budowlano-wykonawczego, Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, przedmiaru oraz innych materiałów, które będą podstawą realizacji robót budowlanych i uzyskania zatwierdzenia dokumentacji projektowej w drodze pozwolenia na budowę bądź zgłoszenia robót umożliwiających realizację robót, zwanej dalej w treści "dokumentacją projektową". Realizacja obejmuje wschodni chodnik ulicy Katowickiej (przy numerach parzystych) na odcinku od ulicy Grunwaldzkiej tj. wjazdu do Szpitala Wojewódzkiego do ulicy Orląt Lwowskich, o długości ok 255 mb. W zakres dokumentacji projektowej wchodzić będzie: a. Opracowanie przebudowy warstw konstrukcyjnych chodnika, b. opracowania projektu tymczasowej (na czas realizacji robót) oraz docelowej organizacji ruchu, c. uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień i opinii m.in. z zamawiającym, zarządcą ruchu, właścicielami urządzeń obcych, instytucjami samorządowymi, organami nadzoru budowlanego oraz wszelkie inne dokumenty niezbędne do wykonania inwestycji, realizacji robót oraz dopuszczenia do użytkowania obiektu budowlanego. d. wykonanie dokumentacji geodezyjnej wraz z pozyskanie map do celów projektowych oraz wykonaniem powykonawczej dokumentacji geodezyjnej, e. w niezbędnych przypadkach - związanych z kolizją konstrukcji jezdni bądź chodników, miejsc postojowych - przebudowę kolidujących sieci obcych (m.in. sieci wodociągowe, kanalizacyjne, energetyczne i telekomunikacyjne) f. wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej i przekazanie go Zamawiającemu. Dokumentacja projektowa obejmuje: 1) sporządzenie projektów budowlanych w tym branży drogowej - 4 egz., 2) sporządzenie projektów wykonawczych bądź budowlano-wykonawczych w tym branży drogowej - 4 egz., 3) opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do zatwierdzenia szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru wszystkich realizowanych robót budowlanych - 2 egz., 4) przygotowanie przedmiarów robót - po 2 egz.; 5) wykonanie badań geotechnicznych i dokumentacji geotechnicznej - 2 egz., 6) wykonanie i zatwierdzenie projektu tymczasowej oraz stałej organizacji ruchu - 4 egz., 7) wykonanie dokumentacji geodezyjnej wraz z pozyskanie map do celów projektowych oraz wykonaniem powykonawczej dokumentacji geodezyjnej - 2 egz. 8) opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) dla wszystkich branż - 2 egz. ( jeżeli będzie taka konieczność), 9) pozyskanie we własnym zakresie wszelkich wymaganych opinii, decyzji, uzgodnień dokumentacji koniecznych do zgłoszenia lub pozwolenia na przebudowę, 10) wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej i przekazanie go Zamawiającemu - 2 egz. 11) przekazanie Zamawiającemu całości opracowanej dokumentacji w formie cyfrowej (na nośniku CD - 2 egz.), rysunki w plikach pdf i dwg, z zastrzeżeniem, że opracowania przedmiarów robót winny być możliwe do odczytania w programie NORMA. Uzyskanie akceptacji dokumentacji projektowej w zakresie zgodności z programem funkcjonalno-użytkowym: - uzgodnienie projektu budowlanego i wykonawczego (bądź budowlano-wykonawczego) w tym branży drogowej z właściwymi organami administracji architektoniczno - budowlanej, gestorami sieci i urządzeń, Zamawiającym, - zatwierdzenie projektu czasowej i stałej organizacji ruchu z organem zarządzającym ruchem, - przygotowanie odpowiednich dokumentów formalno-prawnych w celu uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia do właściwego organu nadzoru budowlanego, dotyczącego prowadzenia robót w oparciu o obowiązujące przepisy. ETAP II obejmuje: wykonanie robót budowlanych w ramach zadania: "Rowerowe Opole - bezpieczne trasy rowerowe w Centrum" w zakresie: "Przebudowa ulicy Katowickiej w Opolu w celu dostosowania do ruchu pieszo-rowerowego" na podstawie zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej wykonanej w etapie I wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. Realizacja robót obejmuje wschodni chodnik ulicy Katowickiej (przy numerach parzystych) na odcinku od ulicy Grunwaldzkiej tj. wjazdu do Szpitala Wojewódzkiego do ulicy Orląt Lwowskich o długości ok. 255 mb. Roboty należy wykonać na podstawie dokumentacji projektowej sporządzonej przez Wykonawcę w ramach etapu I i zatwierdzonej przez Zamawiającego. Prace będą obejmowały m.in.: ? Przebudowa chodnika poprzez dostosowanie do funkcji ścieżki rowerowej z betonu asfaltowego oraz części dla pieszych z kostki betonowej, na odcinku o długości ok 255 m oraz pełnej szerokości chodnika tj. ok. 5 m. ? Budowa dwukierunkowej ścieżki rowerowej z betonu asfaltowego o grubości 5 cm na odcinku długości ok. 255 m przy wykorzystaniu szerokości istniejącego chodnika tj. ok. 5. ? Budowa chodnika dla pieszych z kostki betonowej, na odcinku o długości ok 255 m przy wykorzystaniu szerokości istniejącego chodnika ok. 5 m. ? Budowa miejsc postojowych w ciągu ul. Katowickiej (od skrzyżowania z ul. Grunwaldzką do skrzyżowania z ul. Orląt Lwowskich) wykonanych z kostki betonowej przy wykorzystaniu szerokości istniejącego chodnika ok. 5 m. ? Regulacja bądź przebudowa lub zabezpieczenie kolidującej infrastruktury. ? Regulacja bądź przebudowa sieci kanalizacyjnej (odwodnienia). ? Wbudowanie rur osłonowych w trasie przyszłej budowy sieci nowego oświetlenia ulicznego. ? Wykonanie zabudowy ochronnej wokół drzew wzdłuż ul. Katowickiej na całym przebudowywanym odcinku w ramach przedmiotowego zamówienia. ? Wymiana kamiennych krawężników na kamienne na całym przebudowywanym odcinku w ramach przedmiotowego zamówienia. ? Obniżenie krawężników przy przebudowanym chodniku przy Szpitalu Wojewódzkim. ? Demontaż istniejących oraz montaż nowych obrzeży wzdłuż istniejącego chodnika. ? Wykonanie projektu oraz wprowadzenie docelowej organizacji ruchu. ? Usuniecie wyznaczonych i uzgodnionych kolidujących bądź zamarłych drzew. W przypadku konieczności wykonane zostaną również roboty branży elektrycznej w tym przestawienie kolidującego oświetlenia, słupów energetycznych, teletechnicznych oraz wykonanie oświetlenie przejścia dla pieszych. Szczegółowy opis przedmiotu zamawiania określa Program Funkcjonalno-Użytkowy oraz koncepcja przebudowy ulicy Katowickiej opracowana przez pracownię projektową "PARK" s.c. ul. Powstańców Śląskich 6/2, 45-086 Opole. W okresie realizacji robót Wykonawca będzie prowadził Nadzór autorski poprzez wykonywanie czynności nadzoru autorskiego określonych w art. 20 ust.1 pkt 4 ustawy Prawo budowlane w poniższym zakresie: - wyjaśnianie wątpliwości dotyczących rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej pojawiających się w toku realizacji inwestycji, - uzupełnianie szczegółów dokumentacji projektowej oraz wyjaśnianie wątpliwości w tym zakresie w toku realizacji inwestycji, - ścisła współpraca ze wszystkimi uczestnikami procesu budowlanego, - udział w komisjach odbiorowych i naradach technicznych na budowie, - wykonywanie czynności związanych ze sprawowaniem nadzoru autorskiego na każde wezwanie Zamawiającego, - bieżące monitorowanie realizowanych robót budowlanych i przybywanie na teren - budowy bądź do miejsca wskazanego przez Zamawiającego na każde jego wezwanie celem rozstrzygnięcia wszelkich, pojawiających się w toku realizacji robót wątpliwości związanych z rozwiązaniami przyjętymi w dokumentacji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Program Funkcjonalno-Użytkowy opracowany przez Dział Realizacji Inwestycji i Nadzoru Budów, a także zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz umowy. Cena oferty pełnego zakresu zamówienia musi również zawierać m.in. następujące koszty: a) zapewnienie kierownika budowy i kierowników robót występujących branż, b) opracowania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, c) nadzoru nad istniejącymi urządzeniami i sieciami podziemnymi i nadziemnymi (w czasie prowadzenia robót) przez ich właścicieli, użytkowników i dostosowania się do wymagań zawartych w uzgodnieniach z właścicielami i użytkownikami infrastruktury występującej na zadaniu. d) wykonania wszelkich robót przygotowawczych, tymczasowych, wykończeniowych i porządkowych. e) uwzględnienie koniecznych rozbiórek (niezbędnych pod realizację robót zasadniczych), f) zorganizowania, zagospodarowania i późniejszej likwidacji placu budowy. g) ogrodzenia i zabezpieczenia placu budowy (ogrodzenie pozostaje własnością wykonawcy). h) zorganizowania i utrzymania zaplecza budowy i) w cenie oferty należy ponadto uwzględnić warunki stawiane przez właścicieli urządzeń, w tym nadzór nad urządzeniami (pomiary, dokumentacja powykonawcza itp.) szkolenia pracowników oraz inne opłaty związane z realizacją zadania, j) opracowania i uzyskania zatwierdzenia projektu (stałej oraz czasowej) organizacji ruchu we właściwym organie zarządzającym ruchem oraz wprowadzenia i utrzymanie organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wraz z jej ewentualną korektą/aktualizacją, na wniosek Inżyniera Kontraktu lub zarządzającego ruchem, w trakcie realizacji robót, (materiał stanowi własność wykonawcy). W kosztach oferty należy uwzględnić również wprowadzenie dodatkowych, elementów infrastruktury oznakowania drogowego wynikających ze stałej organizacji ruchu w związku z koniecznością jej ewentualnej aktualizacji. k) odtworzenie dróg, chodników, poboczy poprzez doprowadzenie do stanu pierwotnego l) wykonania dokumentacji zasadniczej oraz powykonawczej (operatu kolaudacyjnego), m) związane z odbiorami wykonanych robót, n) innych kosztów wynikających z umowy, której wzór stanowi załącznik do SIWZ, dokumentacji projektowej opracowywanej na podstawie PFU oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, o) cenę opracowania projektu lub innej niezbędnej dokumentacji wymaganej obowiązującym Prawem polskim budowlanym oraz uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenie robót nie wymagających pozwolenia na budowę (lub innej decyzji administracyjnej) w przypadku, gdy będzie to wymagane dla montażu tablic. p) inne koszty wynikające z umowy, której wzór stanowi załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i dokumentacji technicznej. q) Szczegółowe warunki zawarte są w dokumentacji zamówienia (SIWZ) oraz PFU.. r) pełnej obsługi geodezyjnej tj. zapewnienie obsługi geodezyjnej inwestycji w trakcie realizacji robót na zadaniu inwestycyjnym oraz wykonanie pomiarów geodezyjnych powykonawczych wraz ze zmianą klasoużytków (jeśli będzie konieczne) i przyjęcie tych pomiarów do zasobu geodezyjnego właściwego Starostwa Powiatowego/Miejskiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Opolu oraz dostarczenie Zamawiającemu powykonawczej dokumentacji geodezyjnej zgodnej z wymogami obowiązującego prawa polskiego, odtworzenie i stabilizacja kamieni granicznych. Wykonawca jest zobowiązany do ochrony znajdujących się na terenie inwestycji stałych znaków stabilizowanej osnowy geodezyjnej. W przypadku ich zniszczenia lub przemieszczenia Wykonawca ponosi koszty ich odtworzenia. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało ponadto: 1) wykonywanie na bieżąco badań: geotechnicznych gruntu przeznaczonego pod nasypy drogowe jak również posadowienia obiektów inżynierskich oraz prowadzenie na bieżąco szczegółowego dziennika badań zagęszczenia oraz przekazywanie na bieżąco wyników badań Inżynierowi kontraktu oraz Zamawiającemu, 2) uwzględnienie w kosztach ogólnych ewentualny koszt tymczasowych dróg dojazdowych oraz naprawę dróg publicznych, 3) zapewnienie odpowiednich nadzorów niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy m.in. ornitologicznego; koszty te należy uwzględnić w kosztach ogólnych zadania; 4) wykonawca w przypadku niedoboru mas ziemnych do zabudowy, jest zobowiązany do dostarczenia równoważnej objętości gruntów ze źródeł własnych, zaakceptowanych przez Inżyniera Kontraktu, z zakupem i transportem na własny koszt. 5) uzyskanie wszystkich wymaganych prawem polskim pozwoleń, decyzji administracyjnych łącznie z pozwoleniem na użytkowanie. 6) uporządkowanie terenu budowy/inwestycji, tj. usunięcie dzikich wysypisk, 7) wypełnienie obowiązków nałożonych w uzgodnieniach, warunkach technicznych, decyzjach administracyjnych. 8) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania projektów tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia poszczególnych etapów robót wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i zatwierdzenia przez właściwy organ zarządzający ruchem - Urząd Miasta Opola Wydział Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej (dot. dróg publicznych) oraz przekazania po 1 egz. w wersji papierowej oraz elektronicznej (nośnik CD) Inżynierowi Kontraktu i Zamawiającemu. Uwagi dodatkowe: 1) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody wyrządzone na działkach zniszczonych w trakcie prowadzenia robót (w tym wszystkich dróg zniszczonych przez Wykonawcę w trakcie wykonywania robót). W takim przypadku, Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia szkody władającym terenem bez zbędnej zwłoki, bądź przez przywrócenie terenu do stanu poprzedniego, bądź przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej. 2) Wykonawca podejmie wszelkie racjonalne kroki dla zabezpieczenia środowiska zarówno na terenie budowy, jak i poza nim, oraz dla ograniczenia szkód i uciążliwości dla ludzi i mienia, wynikłych z zanieczyszczenia, hałasu i innych skutków jego działań. 3) Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszystkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego, w tym również ustawy o odpadach i ustawy o ochronie przyrody. Wszelkie opłaty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji robót norm, określonych w odpowiednich przepisach dotyczących ochrony środowiska, poniesie Wykonawca. 4) Wykonawca uiści stosowne opłaty oraz uzyska na swój koszt wszelkie uzgodnienia i pozwolenia na wywóz nieczystości stałych i płynnych oraz odpadów, oraz bezpieczne, prawidłowe odprowadzanie wód gruntowych i opadowych z całego terenu budowy, lub miejsc związanych z prowadzeniem robót, tak, aby ani roboty, ani ich otoczenie nie zostały uszkodzone. 5) Wykonawca będzie odpowiedzialny za dostarczenie energii, wody i innych usług, których może potrzebować do wykonania robót objętych zamówieniem. W przypadku korzystania z dostawy energii, wody i innych usług z istniejących kontrolowanych źródeł, Wykonawca musi zastosować się do warunków przedstawionych mu przez kompetentne władze oraz musi zapłacić za korzystanie z mediów oraz uiścić wszelkie inne wymagane opłaty. Wykonawca, na własne ryzyko i koszt, dostarczy wszelką aparaturę konieczną do korzystania przez niego z tych usług i do pomiaru pobranych ilości. 6) Wykonawca ograniczy swoje działania do terenu objętego inwestycją. Wykonawca podejmie konieczne kroki dla utrzymania sprzętu Wykonawcy oraz personelu Wykonawcy na terenie budowy i tych obszarów dodatkowych, z dala od terenów sąsiednich. 7) W trakcie wykonywania robót Wykonawca będzie utrzymywał teren budowy w stanie wolnym od wszelkich niepotrzebnych przeszkód i będzie składował lub pozbywał się wszelkiego zbędnego sprzętu Wykonawcy i nadwyżek materiałów. Wykonawca będzie usuwał z terenu budowy wszelkie szczątki, odpadki oraz elementy infrastruktury tymczasowej, które nie są już potrzebne. 8) Wykonawca na terenie budowy będzie prowadził gospodarkę odpadami. Każdy odpad musi być zagospodarowany zgodnie z obowiązującym prawem. 9) Wykonawca zaznajomi się z umiejscowieniem wszystkich istniejących instalacji, takich jak np.: odwodnienie, linie i słupy telefoniczne i elektryczne, światłowody, wodociągi, gazociągi i podobne, przed rozpoczęciem jakichkolwiek wykopów lub innych prac mogących uszkodzić istniejące instalacje. 10) Każdorazowo przed przystąpieniem do wykonywania robót ziemnych, kontrolne wykopy będą wykonane w celu zidentyfikowania podziemnej instalacji, której uszkodzenie może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa. 11) Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie uszkodzenia dróg, wodociągów i gazociągów, słupów i linii energetycznych, kabli, punktów osnowy geodezyjnej i instalacji jakiegokolwiek rodzaju spowodowane przez niego lub jego podwykonawców podczas wykonywania robót. Wykonawca niezwłocznie naprawi wszelkie powstałe uszkodzenia na własny koszt, a także, jeśli to konieczne, przeprowadzi inne prace nakazane przez Inspektora Nadzoru. 12) Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać wszelkie konieczne zgody i zezwolenia władz lokalnych, przedsiębiorstw i właścicieli, wymagane do niezbędnego zdemontowania istniejących instalacji, zamontowania instalacji tymczasowych, usunięcia instalacji tymczasowych i ponownego zamontowania istniejących instalacji. 13) Wykonawca zapewni, że robotami będą kierowały osoby posiadające aktualne uprawnienia budowlane, wymagane przez prawo budowlane dla poszczególnych specjalności i wymagane ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej oraz będące członkami właściwej izby samorządu zawodowego we wszystkich specjalnościach wynikających z dokumentacji techniczno-projektowej stanowiącej załącznik do SIWZ. 14) Roboty objęte są gwarancją wykonawcy i rękojmią za wady zgodnie z postanowieniami umowy. Okres gwarancji i rękojmi rozpoczyna się od daty wykonania całości zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane, określonej w protokole odbioru końcowego. Okres gwarancji wykonawcy i rękojmi dla niniejszego zadania wynosi nie mniej niż 30 miesięcy. Gwarancja i rękojmia, w przypadku odstąpienia od umowy po zrealizowaniu przez Wykonawcę części robót wynosi nie mniej niż 30 miesięcy. 15) Przed rozpoczęciem Robót Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego powiadomienia wszystkich zainteresowanych stron (właścicieli lub administratorów terenów, właścicieli urządzeń i istniejącego uzbrojenia podziemnego i naziemnego - np. energetyczne linie napowietrzne, jak również inne jednostki zgodnie z uzgodnieniami dokumentacji projektowej) o terminie rozpoczęcia robót oraz o przewidywanym terminie ukończenia robót, jak również uzgodnić terminy, technologię i nadzór nad prowadzonymi robotami. Wykonawca we własnym zakresie uzyska uzgodnienia z właścicielami, administratorami lub posiadaczami terenów dla ich czasowego zajęcia na potrzeby prowadzenia robót oraz uwzględni w wartości oferty wszystkie koszty jakie poniesie z tego tytułu (tzn. wpłaci m.in. niezbędne kaucje gwarancyjne; odszkodowania za wyrządzone w trakcie realizacji robót szkody, itp.). 16) Powyższe zasady opisane w pkt. 17) stosuje się także w odniesieniu do terenów będących w posiadaniu osób prywatnych. 17) Odbiór końcowy zadania nastąpi po zrealizowaniu całości prac objętych przedmiotem Umowy, w tym uzyskaniu i przekazaniu Zamawiającemu przez Wykonawcę zgody właściwego organu nadzoru budowlanego na użytkowanie Inwestycji oraz po dostarczeniu Zamawiającemu i/lub Inżynierowi Kontraktu przez Wykonawcę dokumentacji powykonawczej wykonanej w formie Operatu Kolaudacyjnego. "Uzyskanie zgody właściwego organu nadzoru budowlanego na użytkowanie Inwestycji" oznacza odpowiednio: 1) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie; 2) przyjęcie przez właściwy organ nadzoru budowlanego bez uwag zawiadomienia o zakończeniu budowy bądź upływ 14 dniowego terminu od daty zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy, w którym organ nie wyrazi sprzeciwu; 3) uzyskanie zawiadomienia od właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu postępowania w sprawie zawiadomienia o zakończeniu budowy "Operat Kolaudacyjny" oznacza zbiór dokumentów budowy, niezbędnych do dokonania odbioru końcowego, przygotowanych przez Wykonawcę, w szczególności: dokumentację powykonawczą z naniesionymi zmianami dokonanymi w toku wykonywania robót oraz dokumenty potwierdzające, że wbudowane materiały zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami, wyniki badań, pomiarów i prób potwierdzających jakość wykonanych robót. 18) Jeżeli w opisie przedmiotu zmówienia w niniejszym postępowaniu - także w dokumentacji projektowej służącej do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty czy pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne ("lub równoważne" - art. 29 ust 3 ustawy pzp). Dotyczą one wszystkich elementów / składników opisu przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu, które są wymagane od wykonawcy. Zamawiający przygotowując opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postepowaniu wskazał wszystkie znane mu przypadki i w każdym z nich podał zasady oceny rozwiązań równoważnych. Jeżeli wykonawca stwierdzi / zauważy, analizując opis przedmiotu zamówienia, że nie są to wszystkie przypadki, prosi się wykonawcę, aby niezwłocznie/przed terminem składania ofert przekazał zamawiającemu tą informację wskazując to w zapytaniu dotyczącym opisu przedmiotu zamówienia i zasad oceny rozwiązań równoważnych. a. Zasady oceny rozwiązań równoważnych obowiązujące w niniejszym postępowaniu obejmują zakres badania i oceny ofert, gdzie nie wypełnienie wszystkich elementów tego opisu może być podstawą do odrzucenia oferty (art. 89 ust 1 pkt 2). W niektórych przypadkach zamawiający wprowadził obowiązek dodatkowego opisania danego szczegółu oferty równoważnej z wykazaniem w treści oferty spełnienia wymagań rozwiązania równoważnego przyjętego przez zamawiającego w tym postępowaniu. b. Zasady oceny rozwiązania równoważnego będą także obowiązywać w trakcie realizacji umowy, gdzie w przypadku zamiaru wprowadzenia w trakcie realizacji umowy (zamawiający lub wykonawca) rozwiązania równoważnego przewidzianego zapisami niniejszej siwz i opisu przedmiotu będą stanowiły między innymi o tym, czy zamawiający może dopuścić rozwiązanie równoważne czy też nie (art. 144 ust 1 pkt 1 u.p.z.p.). Podobna zasada obowiązuje w przypadkach, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały prowadzone odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 u.p.z.p. Oferowanie rozwiązań równoważnych do wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia wymaga dodatkowo wykazania, że oferowane rozwiązanie równoważne jest o parametrach techniczno - eksploatacyjno - użytkowych nie gorszych niż wymagane przez zamawiającego. Ciężar wykazania spełnienia tych wymagań leży po stronie wykonawcy w składanej ofercie lub jeżeli ten przypadek ma miejsce w trakcie realizacji umowy - w chwili zaistnienia konieczności dokonania takiej zmiany. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane wg zasad wskazanych powyżej musi dodatkowo wykazać w ofercie/ w trakcie realizacji zamówienia, że oferowane przez niego dostawy/usługi/roboty budowlane spełniają wszystkie wymagania określone przez zamawiającego w treści SIWZ i w postępowaniu. Wykazanie, że oferowane przez Wykonawcę rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego musi nastąpić w złożonej ofercie (na etapie prowadzenia robót budowlanych w formie pisma skierowanego do Zamawiającego) z podaniem szczegółowych parametrów zaproponowanych materiałów i urządzeń oraz udowodnienia okoliczności wynikających w wcześniejszych zapisów. Stosowanie powyższych rozwiązań równoważnych dotyczy także przypadków, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia wskutek jakiegoś niedopatrzenia pojawiły się wskazania, o których mowa w niniejszym materiale. Rozwiązanie równoważne przyjęte przez wykonawcę nie może zmieniać założeń projektowych (nie może stanowić zmiany dokumentacji projektowej), na które Zamawiający nie wyraża zgody na obecnym etapie postępowania. Wszelkie materiały, urządzenia i rozwiązania równoważne, muszą spełniać następujące wymagania i standardy w stosunku do materiału, urządzenia, produktu wskazanego jako przykładowy, tj. muszą być co najmniej : - o parametrach technicznych i jakościowo nie gorszych materiałów i urządzeń, jeśli zostały określone w dokumentacji projektowej, ponadto muszą być: - kompatybilne z istniejącą i projektowaną infrastrukturą, - spełniać te same funkcje, - spełniać wymagania bezpieczeństwa konstrukcji, bhp i p.poż, - posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie, atesty i aprobaty techniczne. 19) Zamawiający wymaga aby roboty wykonywane były przez Wykonawcę, który składa ofertę. 20) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, podwykonawcy i dalsi podwykonawcy zatrudniali na podstawie umowy o pracę w zakresie i okresie realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji niniejszego zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks Pracy (Dz.U. z 2019 r, poz. 1040, t.j. ze zm.). Wykonawca, podwykonawca i dalszy podwykonawca zobowiązany jest do zatrudniania na podstawie umowy o pracę w zakresie i w okresie realizacji zamówienia, osób wykonujących następujące czynności: Roboty branży konstrukcyjnej (roboty przygotowawcze, ziemne, roboty zasadnicze, roboty wykończeniowe, elementy ulic, inne roboty). Roboty związane z zielenią (zabezpieczenie drzew i krzewów podczas budowy, zdjęcie humusu, humusowanie, obsianie traw, pielęgnacja zieleni). Branża elektroenergetyczna (przebudowa kablowych linii elektrycznych, demontaż linii kablowych, szaf, montaż linii kablowych, budowa zasilania, budowa oświetlenia, budowa uziemienia, budowa fundamentów, badania elektryczne). Inne (np. czynności w zakresie utrzymania czystości/sprzątania terenu budowy, wykonywanie badań laboratoryjnych, naprawa, obsługa, konserwacja sprzętu i maszyn budowalnych, kierowanie samochodami transportowymi, obsługa zaplecza budowy). W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy w zakresie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na umowę o pracę. Uprawnienia Zamawiającego określają szczegółowo zapisy umowy. 21) Wymóg związany z ustawą z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. 2019 poz. 1124, t.j. z późn. zm.). Wykonawca winien uwzględnić podczas realizacji przedmiotu zamówienia wymogi określone w ww. ustawie. 22) Wykonawca w trakcie realizacji umowy winien dysponować osobami: (1) Kierownik Budowy (kierownik robót branży drogowej) - posiadający: - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnej funkcji do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa w art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2019 r., poz. 1186, t.j. z późn. zm.); (2) Projektant branży drogowej - posiadający: - uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnej funkcji do projektowania w specjalności drogowej potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa w art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2019 r., poz. 1186, t.j. z późn. zm.). (3) Geodeta - posiadający: - uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie: geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45200000-5


Dodatkowe kody CPV: 71000000-8, 71240000-2, 71242000-6, 45100000-8, 45110000-1, 45200000-9, 45233000-9

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19/03/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 331624.77
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Protect Building Łukasz Mikoda
Email wykonawcy: protectbuilding@gmail.com
Adres pocztowy: ul. Ozimska 1F
Kod pocztowy: 46-053
Miejscowość: Lędziny
Kraj/woj.: opolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 387412.72
Oferta z najniższą ceną/kosztem 387412.72
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 908109.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.