eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jedlińsk › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Jedlińsk

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-01-18

Ogłoszenie nr 510011781-N-2019 z dnia 18-01-2019 r.

Gmina Jedlińsk: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Jedlińsk

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 656719-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 500289906-N-2018


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Jedlińsk, Krajowy numer identyfikacyjny 670223764, ul. ul. Warecka 19, 26-660 Jedlińsk, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 483 213 087, e-mail jedlinsk@jedlinsk.pl, faks 483 213 021.
Adres strony internetowej (url): www.jedlinsk.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Jedlińsk

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP.271.23.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa: 3.1.1. Odbioru odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Jedlińsk, 3.1.2. Transportu zebranych odpadów komunalnych, 3.1.3. Zagospodarowania zebranych odpadów zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r., tj.: przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 21 z późn. zm.); przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych bezpośrednio do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, 3.1.4. Odbioru i zagospodarowania zebranych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w cyklu 2 razy w roku (sugerowane marzec, listopad), zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, 3.1.5. Wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w worki na odpady niesegregowane (zmieszane) i worki do selektywnej zbiórki odpadów w terminie do 28.12.2018r. oraz dostarczenie nowych worków przy odbiorze odpadów w miarę potrzeb mieszkańców (ilość worków będzie równa ilości odebranych worków z odpadami), 3.1.6. Wyposażenia we wskazanych przez Zamawiającego aptekach, punkcie aptecznych i Ośrodkach Zdrowia w pojemniki do selektywnego zbierania przeterminowanych leków oraz opróżnianie ich po zgłoszeniu, według potrzeb - wykaz punktów określa zał. Nr 7 do SIWZ, 3.1.7. Przygotowania i dystrybucji harmonogramu odbioru odpadów wraz z informacją dotyczącą prawidłowej segregacji odpadów w terminie do dnia 28.12.2018r. Wykonawca ma zapewnić gospodarowanie odebranymi odpadami komunalnymi w sposób zapewniający Zamawiającemu osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z2018r., poz. 1454 z późn. zm.). Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru odpadów komunalnych ze: szkół, bibliotek, przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą na terenie gminy Jedlińsk, a także nieruchomości niezamieszkałych (mają obowiązek zawrzeć umowy na odbiór odpadów). 3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące kategorie odpadów komunalnych: 3.2.1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01), 3.2.2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (kody odpadów: 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99, 20 02 01, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07), 3.2.3. Odpady wielkogabarytowe (kod odpadu 20 03 07), 3.2.4. Wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody odpadów: 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36), 3.2.5. Popiół i żużel (kod odpadu 10 01 01), 3.2.6. Przeterminowane leki (kod odpadu 20 01 32). 3.3. Rodzaj i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych Na terenie gminy Jedlińsk występuje zabudowa jednorodzinna i zagrodowa. Obowiązywać będzie system mieszany workowo-pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych, zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zatwierdzonym przez Zamawiającego. Zabudowa wielorodzinna z uwagi na marginalny udział nie będzie traktowana odrębnie. 3.3.1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) Odpady z tej kategorii będą odbierane w systemie workowym (worki o poj. 120 l). Wprowadza się worki z tworzywa sztucznego o poj. 120l w kolorze czarnym z napisem "Odpady zmieszane". Wykonawca dostarczy worki oznaczone odpowiednim kolorem, z logo Wykonawcy oraz oznaczeniem frakcji odpadów w terminie do 28.12.2018r.. Dopuszczalny jest również odbiór z tej kategorii odpadów z pojemników o pojemności 120l lub 240l, w które mieszkańcy zaopatrzą się we własnym zakresie. Właściciel nieruchomości umożliwi odbiór zgromadzonych odpadów w dniach określonych w harmonogramie wywozu odpadów poprzez wystawienie worków na chodnik lub pobocze przed ogrodzeniem zamkniętej nieruchomości lub udostępnienie w altance śmieciowej z wejściem od strony ulicy, nie później niż do godziny ustalonej w harmonogramie. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych- 2 razy w miesiącu kalendarzowym, zgodnie z harmonogramem. 3.3.2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (kody odpadów: 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01, 99, 20 02 01, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie gminy Jedlińsk będzie się odbywać w systemie workowym (worki o pojemności 120l). Wykonawca dostarczy worki na odpady segregowane oznaczone odpowiednimi kolorami dla każdej frakcji odpadów zbieranej selektywnie, z logo Wykonawcy oraz oznaczenie frakcji odpadów w terminie do 28.12.2018r. Wprowadza się worki na następujące frakcje odpadów: ? worek niebieski z napisem "Papier" - z przeznaczeniem na odpady papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, ? worek żółty z napisem "Metale i tworzywa sztuczne" - z przeznaczeniem na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, ? worek zielony z napisem "Szkło" - z przeznaczeniem na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, ? worek brązowy z napisem "Bio" - z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów oraz odpadów zielonych. Właściciel nieruchomości umożliwi odbiór zgromadzonych odpadów w dniach określonych w harmonogramie wywozu odpadów poprzez wystawienie worków na chodnik lub pobocze przed ogrodzeniem zamkniętej nieruchomości lub udostępnienie w altance śmieciowej z wejściem od strony ulicy, nie później niż do godziny ustalonej w harmonogramie. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - 1 raz w miesiącu kalendarzowym zgodnie z harmonogramem, z zastrzeżeniem, że w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada w workach brązowych z napisem "Bio" będą zbierane również odpady zielone. 3.3.3. Odpady wielkogabarytowe (kod odpadu 20 03 07) i wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody odpadów: 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36) Odbiór odpadów wielkogabarytowych i wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą szczegółowych terminach tzw. wystawka. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę - 2 razy w roku (sugerowane marzec, listopad), zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, w systemie "u źródła". Zaleca się, aby odbiór odpadów wielkogabarytowych i wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywał się 2 razy w 2019r. W pozostałym okresie mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieźć odpady do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, Jedlińsk, ul. Ogrodowa 51A. 3.3.4. Popiół i żużel (kod odpadu 10 01 01) Odpady z tej kategorii będą odbierane w systemie workowym (worki o poj. 120 l). Wprowadza się worki z tworzywa sztucznego o poj. 120l w kolorze szarym. Wykonawca dostarczy worki oznaczone odpowiednim kolorem, z logo Wykonawcy oraz oznaczeniem frakcji odpadów w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów popiołu i żużlu odbywać się będzie 1 raz na miesiąc w okresie od 1 października do 30 kwietnia (w okresie grzewczym) - zgodnie z harmonogramem. W pozostałym okresie mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieźć odpady do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, Jedlińsk, ul. Ogrodowa 51A. 3.3.5. Przeterminowane leki (kod odpadu 20 01 32) Odpady z tej kategorii odbierane będą z oznaczonych pojemników ustawionych w aptekach, punkcie aptecznym oraz Ośrodkach Zdrowia na terenie gminy Jedlińsk - wykaz punktów określa zał. Nr 7 do SIWZ. Odbiór z tej kategorii odpadów odbywać się będzie poprzez odbieranie worków wykonanych z foli polietylowej LDPE o poj. 120 l i grubości zapewniającej szczelność i wytrzymałość, umieszczonych w pojemnikach na przeterminowane leki. Wykonawca zobowiązany jest do: ? dostarczenia i wymiany worków na nowe po każdym opróżnieniu pojemników, ? zawiązania i zabezpieczenia odbieranego worka, który w razie uszkodzenia należy włożyć do nowego worka, ? odbiór odpadów wyłącznie w godzinach pracy apteki, punktu aptecznego oraz Ośrodków Zdrowia. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odbywać się będzie w zależności od stopnia zapełnienia. Fakt ten zgłaszać będzie Zamawiający, a Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów w ciągu 48 godz. od chwili otrzymania zgłoszenia. Odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości i ich transport do RIPOK Wykonawca powinien realizować od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 19:00, w soboty w godzinach od 8:00 do 15:00. Wykonawca będzie odbierał odpady według harmonogramu ustalonego wcześniej z Zamawiającym. 3.4. Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem zamówienia: 3.4.1. Dostarczenie worków na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, kompletu worków do selektywnej zbiórki odpadów, worków na odpady komunalne ulegające biodegradacji (odpady zielone) oraz worków na popiół w terminie do 28.12.2018r. oraz dostarczenie nowych worków przy odbiorze odpadów w miarę potrzeb mieszkańców (ilość worków będzie równa ilości odebranych worków z odpadami), 3.4.2. Wyposażenie we wskazanych przez Zamawiającego aptekach, punkcie aptecznym, Ośrodkach Zdrowia pojemników do selektywnego zbierania przeterminowanych leków oraz opróżnianie ich po zgłoszeniu, według potrzeb - wykaz punktów określa zał. Nr 7 do SIWZ, 3.4.3. Przygotowanie (w formie papierowej i elektronicznej) harmonogramu odbioru odpadów komunalnych na wszystkie miesiące trwania umowy, który zawierać będzie elementy edukacji ekologicznej, tj. informację dotyczącą prawidłowej segregacji odpadów. Ponadto harmonogram powinien zawierać również informację o terminach uiszczania opłat za odpady komunalne do Urzędu Gminy. Wykonawca zobowiązany jest do dystrybucji harmonogramów wśród mieszkańców nieruchomości do dnia 28.12.2018r. 3.4.4. Wykonawca jest zobowiązany do informowania mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. Wykonawca sporządzi harmonogram odbioru, który Zamawiający opublikuje na stronie internetowej www.jedlinsk.pl, a Wykonawca w formie kalendarza będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości. Harmonogram odbioru odpadów komunalnych na wszystkie miesiące trwania umowy Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości do dnia 28.12.2018r. Wykonawca przygotuje i przedłoży do zatwierdzenia Zamawiającemu w wersji elektronicznej harmonogram odbioru odpadów obejmujący rok 2019 oraz miesiąc styczeń 2020r. w terminie 2 dni roboczych od dnia podpisania umowy. Harmonogram winien być opracowany w oparciu o częstotliwości odbioru odpadów określone w pkt. 3.3 SIWZ. Zamawiający zatwierdzi harmonogram lub przedstawi uwagi do niego w terminie 2 dni roboczych od dnia jego otrzymania. Wykonawca w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego wprowadzi poprawki oraz przedstawi harmonogram do ponownej akceptacji. 3.4.5. Wykonawca odpowiada za dostarczenie harmonogramu mieszkańcom w wersji papierowej, a także poinformowanie mieszkańców o zaistniałej zmianie przez przekazanie informacji w wersji papierowej do każdego gospodarstwa domowego. 3.4.6. Dostarczenie do siedziby Zamawiającego w terminie do 28.12.2018r. rezerwy worków po 50 szt. dla każdego rodzaju odpadu. 3.4.7. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego uzupełniania rezerwy worków do ilości wskazanej powyżej po zgłoszeniu przez Zamawiającego przez e-mail, w terminie 5 dni od daty zgłoszenia. 3.5. Obowiązki Wykonawcy w trakcie realizacji zamówienia: 3.5.1. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK), zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Mazowsza, 3.5.2. Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tj. Dz U. z 2018r., poz. 992 z późn. zm.), 3.5.3. Gospodarowanie odebranymi odpadami komunalnymi w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1454 z późn. zm.), 3.5.4. Dostarczenie właścicielowi nieruchomości, w dniu odbioru odpadów tyle worków ile odebrał z zachowaniem podziału na frakcje i właściwej kolorystyki. 3.6. Ogólne informacje o zasadach i wymaganiach przy wykonywaniu usługi: 3.6.1. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich obowiązków opisanych w Opisie przedmiotu zamówienia, 3.6.2. Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi być w dyspozycji Wykonawcy. Pojazdy winny być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi oraz numerem telefonu przedsiębiorcy, 3.6.3. Wszystkie pojazdy, którymi Wykonawca świadczył będzie usługę, muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający zapisywanie danych o położeniu pojazdu, miejscach postoju oraz w system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, umożliwiających weryfikację tych danych. Dane winny być przechowywane w siedzibie Wykonawcy przez okres 5 lat od daty ich zapisania, 3.6.4. Wykonawca powinien posiadać oprogramowanie oraz odpowiednie licencje umożliwiające odczyt, prezentację i weryfikację przechowywanych danych oraz udostępnić je na każde żądanie Zamawiającego, 3.6.5. Wykonawca w trakcie realizacji usług odbioru odpadów komunalnych realizowanych na rzecz Zamawiającego nie może jednocześnie odbierać odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych (np. powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej), które nie są objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami, 3.6.6. Wykonawca ma obowiązek odbierania zmieszanych odpadów komunalnych gromadzonych przez mieszkańców również w pojemnikach będących własnością właściciela nieruchomości, jeżeli spełniają odpowiednie normy i umożliwiają odbiór odpadów sprzętem, którym dysponuje Wykonawca. 3.6.7. Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów selektywnie gromadzonych w workach będących własnością właścicieli nieruchomości (niezależnie od koloru worka), jeżeli umożliwiają identyfikację rodzaju zgromadzonego odpadów. 3.6.8. Wykonawca jest zobowiązany do zebrania wszystkich odpadów leżących obok pojemników lub worków, które zanieczyściły miejsce odbioru odpadów w trakcie realizacji usługi przez Wykonawcę (np. odpady rozrzucone przez zwierzęta, itp.), 3.6.9. Wykonawca będzie chronił dane osobowe zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018r., poz. 1000 z późn. zm.), 3.6.10. Odpady należy odbierać specjalistycznym sprzętem - dla odpadów zmieszanych należy stosować samochód z zabudową kompaktującą, a dla odpadów selektywnie zbieranych samochody z zabudową kompaktującą lub skrzyniową, 3.6.11. Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady komunalne zmieszane w każdej ilości, z nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy, umieszczone w workach lub pojemnikach oraz każdą ilość odpadów komunalnych zbieranych selektywnie w workach lub pojemnikach. 3.6.12. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacja przedmiotu zamówienia. 3.6.13. Informowanie Zamawiającego o nieruchomościach, na których powstają odpady, a które nie są ujęte w systemie. 3.6.14. Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie instalacji, w szczególności regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych do których będzie przekazywał odebrane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. 3.6.15. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 3 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub droga elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację umożliwiającą identyfikacje nieruchomości i zdjęcie fotograficzne oraz protokół z zaistnienia zdarzenia podpisany przez osobę, która stwierdziła zaistnienie takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. W przypadku braku oznakowania posesji i niemożliwości ustalenia właściciela odpadów w inny sposób, np. u sołtysa, należy skontaktować się z Zamawiającym. 3.7. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest również do: 3.7.1. Odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie czystości i odpowiedniego stanu sanitarnego, a w szczególności do: 3.7.1.1. zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników (kontenerów, worków) w trakcie załadunku a także zabezpieczenie odpadów przed ich wysypaniem w trakcie transportu, 3.7.1.2. natychmiastowego uprzątnięcia odpadów, w przypadku ich wysypania oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itp.). 3.7.2. Terminowego odbioru i zagospodarowania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku gdy odpady nie zostały odebrane w wymaganym dniu, Wykonawca jest zobowiązany odebrać odpady niezwłocznie po otrzymaniu reklamacji od Zamawiającego, lecz nie później niż w dniu następnym. Reklamacje będą przesyłane pocztą elektroniczną bądź przekazywane telefonicznie. 3.7.3. Prowadzenia i przedkładania Zamawiającemu wymaganej dokumentacji, 3.7.4. Zapoznania się w terenie szczegółowo z trasą i miejscami odbioru odpadów, 3.7.5. Świadczenia usług w sposób ograniczający do minimum niedogodności dla mieszkańców oraz utrudnienia w ruchu drogowym, 3.7.6. Bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 3.7.7. Realizowania usługi odbioru odpadów niezależnie od szczególnych uwarunkowań związanych z obsługiwaną nieruchomością, w tym również w sytuacji utrudnionego lub ograniczonego dojazdu, czy też dostępu do nieruchomości i położonych na niej pojemników czy worków oraz sposobu załadunku innego niż boczny lub tylny. 3.8. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności: 3.8.1. ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 1454 z późn. zm.), 3.8.2. ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tj. dz. U. z 2018r., poz. 992 z późn. zm.), 3.8.3. kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964r. (tj. Dz. U. z 2017r., poz. 459 z późn. zm.), 3.8.4. ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2017r., poz. 1260 z późn. zm.), 3.8.5. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 799 ze zm.), 3.8.6. rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122), 3.8.7. rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz, U. z 2016r., poz. 1742), 3.8.8. uchwały nr XXXIX/4/2018 Rady Gminy Jedlińsk z dnia 12 stycznia 2018r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jedlińsk wraz ze zmianami, 3.8.9. Planem Gospodarki Odpadami dla województwa mazowieckiego. 3.9. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów i sprzętu technicznego wymaganego do realizacji zamówienia 3.9.1. Urządzenia do gromadzenia odpadów: 3.9.1.1 Charakterystyka worków do zbiórki odpadów: - pojemność - 120l, - materiał - folia polietylenowa LDPE, - grubość - co najmniej 60 mikronów, - nadruk określający frakcję odpadów, logo Wykonawcy, - worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych o których mowa w ppkt. 3.3.2. SIWZ powinny zapewnić zabezpieczenie odpadów przed pogorszeniem jakości zbieranej frakcji odpadów dla przyszłych procesów ich przetwarzania. 3.9.2. Sprzęt techniczny: ? dwa samochody specjalistycznie do selektywnego zbierania odpadów komunalnych, ? dwa samochody specjalistycznie do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, ? jeden pojazd do odbioru odpadów komunalnych z zabudowa hakową lub żurawiem samochodowym, ? jeden pojazd przystosowany do odbierania odpadów komunalnych z terenów problemowych drogi wewnętrzne, wąskie uliczki, itp.). 3.9.3. Szczegółowe wymagania dla pojazdów oraz bazy magazynowo - transportowej: 3.9.3.1. Wymogi dotyczące pojazdów: - pojazdy powinny być w pełni sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu oraz oznakowane widoczna nazwą, adresem przedsiębiorcy i numerem jego telefonu, - pojazdy powinny być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, - na koniec każdego dnia świadczenia usług pojazdy powinny być opróżnione z odpadów oraz parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej, - konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, - przez cały okres świadczenia usług pojazdy, którymi Wykonawca będzie realizował zamówienie musza spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122). 3.9.3.2. Wymogi dotyczące bazy magazynowo - transportowej: - Wykonawca jest zobowiązany dysponować bazą magazynowo - transportową usytuowana na terenie gminy Jedlińsk, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Jedlińsk, - przez cały okres świadczenia usług baza magazynowo - transportowa musi spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122). 3.10. Monitoring i komunikacja 3.10.1. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu dostęp do systemu monitoringu GPS w celu monitorowania pojazdów używanych do realizacji przedmiotu zamówienia. 3.10.2. Zamawiający ma prawo w dowolnym dniu i dowolnej godzinie kontroli i/lub audytu sposobu, częstotliwości i jakości wykonywanych usług związanych z realizacją niniejszego zamówienia, w tym również pojazdów Wykonawcy. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca skieruje swojego przedstawiciela do udziału w kontroli realizacji zamówienia. 3.11. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia. 3.11.1. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1454 z późn. zm.). Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 26 lipca 2018r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 3.11.2. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. 3.11.3. Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu wraz z fakturą raportu miesięcznego (wg załącznika nr 8 do niniejszego SIWZ), który jest podstawą do wypłaty należności za świadczone usługi. 3.11.4. Raport miesięczny powinien zawierać: 3.11.4.1. Łączną masę poszczególnych odpadów komunalnych (w zależności od frakcji) odebraną od mieszkańców gminy, wyrażoną w Mg wraz ze sposobem zagospodarowania odpadów komunalnych oraz instalacji, do której zostały przekazane odpady komunalne, 3.11.4.2. Liczbę nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne w ramach realizacji umowy, 3.11.4.3. Datę sporządzenia i czytelny podpis pracownika sporządzającego i zatwierdzającego raport. Do wyżej wymienionego raportu miesięcznego Wykonawca przedstawi Zamawiającemu poświadczone za zgodność z oryginałem kserokopie dowodów dostarczonych odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, tj. karty przekazania odpadów oraz dokumenty potwierdzające recykling i odzysk (w odniesieniu do papieru, makulatury, szkła, tworzyw sztucznych i metali). Zamawiający może odmówić całościowej lub częściowej zapłaty faktury w wypadku nie przedłożenia lub przedłożenia niekompletnej dokumentacji potwierdzającej wykonanie usługi. 3.12. Reklamacje 3.12.1. Reklamacje od mieszkańców przyjmuje i rozpatruje Zamawiający. 3.12.2. W przypadku reklamacji na nie nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem lub nie pozostawienie worków: rozpatrzenie reklamacji następuje na podstawie analizy przekazów GPS lub/i kontroli w terenie, ewentualnie na podstawie innych dowodów przedstawionych przez właściciela nieruchomości. 3.12.3. W przypadku reklamacji na nieuprzątnięcie punktu odbioru po wykonaniu usługi: rozpatrzenie reklamacji następuje na podstawie kontroli w terenie, ewentualnie na podstawie innych dowodów przedstawionych przez właściciela nieruchomości. 3.12.4. Uzasadnioną reklamację Wykonawca ma obowiązek załatwić w ciągu 24 godzin od otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego drogą elektroniczną. Załatwienie reklamacji należy potwierdzić e-mailem w dniu jej wykonania. Za dzień realizacji reklamacji przyjmuje się dzień otrzymania potwierdzenia o jej zrealizowaniu. 3.14. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę 3.14.1 Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które będą wykonywać bezpośrednio przedmiot zamówienia (tj. operatorzy sprzętu, kierowcy, ładowacze). Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak wyżej, będą zatrudnieni na umowę o prace w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 108 z późn. zm.). 3.14.2 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.14.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia w/w wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.14.3 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.14.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenia to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze skazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenia z właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczona za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3.14.4 Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.14.1 czynności zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.14.1 czynności. 3.14.5 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 90000000-7


Dodatkowe kody CPV: 90511000-2, 90512000-9, 90513100-7, 90500000-2, 90533000-2

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 03/01/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 847120.69
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Tonsmeier Wschód Sp. zo.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Wrocławska 3
Kod pocztowy: 26-600
Miejscowość: Radom
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 1839410.45
Oferta z najniższą ceną/kosztem 1839410.45
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 2071008.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

tak


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 1698840.00

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.