eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Namysłów › Dożywianie podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Namysłowie w postaci gorącego posiłku



Ogłoszenie z dnia 2020-01-08

Ogłoszenie nr 510002795-N-2020 z dnia 08-01-2020 r.

Ośrodek Pomocy Społecznej: Dożywianie podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Namysłowie w postaci gorącego posiłku

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 632538

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Ośrodek Pomocy Społecznej, Krajowy numer identyfikacyjny 45018390000000, ul. ul. Harcerska 1, 46-100 Namysłów, woj. opolskie, państwo Polska, tel. 77 410 75 04, e-mail opsnamyslow@poczta.onet.pl, faks 77 410 75 09.
Adres strony internetowej (url): www.bip.namyslow.eu

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Dożywianie podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Namysłowie w postaci gorącego posiłku

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP.271.116.2019.KK

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1 Nazwa i kod wg Wspólnego Słownika Zamówień: Usługi przygotowywania posiłków - 55.32.10.00 - Usługi przygotowywania posiłków . Zakres zamówienia obejmuje dożywianie podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Namysłowie zamieszkujących na terenie Gminy Namysłów, w tym dzieci i młodzież oraz osoby znajdujące się w trudnej sytuacji wymienionej w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1507) w szczególności osoby starsze, schorowane i niepełnosprawne. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i wydawanie gorących posiłków (pełnego obiadu), na podstawie decyzji administracyjnej, wydanej przez Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Namysłowie lub zastępcę Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Namysłowie, w terminie określonym w decyzji. Pomoc przyznawana jest w trybie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1507) i uchwały Nr 140 Rady Ministrów z dnia 15 października 2018 r. w sprawie ustanowienia wieloletniego programu "Posiłek w szkole i w domu" na lata 2019-2023 (M.P. z dnia 19 października 2018 r. poz.1007). Termin realizacji zamówienia: od 02 stycznia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. z wyłączeniem dni wolnych od pracy (soboty, niedziele i dni świąteczne). Przewiduje się w 2020 r. dożywianie około 51 osób miesięcznie. Średnia liczba posiłków dla jednej osoby w skali miesiąca wynosi 21 posiłków. Średnia ilość posiłków w skali miesiąca wynosi 1.071 posiłków, rocznie 12.852 posiłków. Zamawiający zastrzega sobie, że liczba osób korzystających z dożywiania może ulec zmianie w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia. Ilość posiłków w poszczególne dni miesiąca również może być różna. Część osób nie spożywa posiłków na miejscu - zabiera je do domu we własnych naczyniach lub do ich domu dostarcza opiekunka świadcząca usługi opiekuńcze. Zamawiający wymaga, aby posiłki (obiady) były wydawane przez 5 dni w tygodniu, bez sobót i niedziel oraz bez dni świątecznych. Czas wydawania posiłków powinien być nie krótszy niż 3 godziny dziennie w przedziale czasowym od 11:00 do 16:00. Wykonawca zobowiązany będzie świadczyć usługę zgodnie z przepisami określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2019 r. poz. 1252 z późn. zm.) i rozporządzeń wykonawczych wydanych na podstawie tej ustawy. Lokal gastronomiczny, w którym będą przygotowywane i wydawane posiłki musi posiadać decyzję powiatowego inspektora sanitarnego zatwierdzającą zakład do prowadzenia działalności gastronomicznej objętej przedmiotem zamówienia. Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania i podawania posiłków dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej, a także zapewnienia pomieszczenia do ich spożywania. Lokal, w którym podopieczni będą spożywać posiłki, musi odpowiadać niżej opisanym wymaganiom: 1) znajdować się na terenie Namysłowa - w centrum lub w jego pobliżu, aby osoby korzystające z posiłków mogły swobodnie dojść pieszo, 2) być wyposażony we wszystkie niezbędne do wykonania zamówienia urządzenia i sprzęt, a w szczególności niezbędną zastawę stołową, stoły, krzesła, miejsca do powieszenia odzieży, 3) posiadać zaplecze techniczne, zapewniające utrzymanie posiłków w odpowiednio wysokiej temperaturze przez cały czas ich wydawania, 4) przebiegać w cyklu produkcyjnym i jego poszczególnych etapach (przestrzeganie zasad sanitarno-higienicznych na każdym etapie: produkcji posiłków, wydawania posiłków, składania i magazynowania produktów), 5) w zakresie jakości usług (w sposób gwarantujący jakość posiłków zgodną z zalecanymi normami dotyczącymi zawartości składników pokarmowych zapewniających różnorodność diety), 6) powierzchnia lokalu musi być takiej wielkości, aby zapewniała ustawienie takiej ilości stołów i krzeseł, która umożliwi konsumpcję obiadów równocześnie co najmniej 20 osobom. Przygotowanie i wydawanie posiłków należy wykonywać z należną starannością - przy zachowaniu odpowiednich warunków higieny, przestrzeganiu norm ilościowych, dla poszczególnych posiłków o wartości kalorycznej min. 1.000 kcal, zgodnie z normami sanitarnymi dla żywienia zbiorowego. Waga przygotowywanych posiłków nie może być mniejsza niż: zupa 250 ml + ziemniaki lub zamiennik (kasza, ryż, makaron) 150g, dania mięsne, ryba, itp. - min. 150 g, surówka 100 g, warzywa gotowane - min. 100 g, jarskie (np. naleśniki, pierogi, itp.) nie częściej niż dwa razy w tygodniu - innych potrawach o gramaturze min. 250 g na porcję, albo - nie częściej niż jeden raz w tygodniu - dania półmięsne (tj. bigos, fasolka po bretońsku, łazanki z mięsem i kapustą itp.) min. 250 g na porcję, napój 200 ml. Podstawę wydania posiłku stanowić będzie decyzja administracyjna wydana przez Zamawiającego określająca okres objęcia pomocą, ważna z dowodem osobistym. W przypadku odbierania posiłków przez opiekunkę świadczącą u podopiecznego usługi opiekuńcze, podstawą wydania obiadu będzie decyzja z adnotacją, że posiłki odbiera i dostarcza do domu opiekunka środowiskowa. Na początku każdego miesiąca Zamawiający sporządzi i doręczy Wykonawcy listę osób, którym została przyznana pomoc w postaci posiłków. Wykonawca zobowiązany będzie prowadzić na tej podstawie rejestr osób faktycznie korzystających (spożywających posiłki) w celu rozliczenia wydanych posiłków (obiadów). Rozliczenie za posiłki następować będzie w okresach miesięcznych. Podstawą zapłaty za wydane posiłki będzie faktura wystawiona przez Wykonawcę, określająca ilość rzeczywiście wydanych posiłków (pełen obiad) wraz z załączonym do niej wykazem osób i podaną ilością spożytych przez nie posiłków (pełen obiad). Osoby zatrudnione do wykonywania zadania muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje i niezbędne badania lekarskie. Wymagania w zakresie dystrybucji, jakości i gramatury oraz dostarczania posiłków: 1) posiłki muszą być przygotowane w higienicznych warunkach, wydawane w odpowiednich naczyniach, aby nie wylewały się z nich dania płynne i utrzymywały odpowiednią temperaturę, 2) gramatura poszczególnych porcji żywnościowych musi być zgodna z normami ilościowymi, dla poszczególnych posiłków, 3) wydawane posiłki muszą być gorące, poza posiłkami, które co do zasady są spożywane na zimno. Wykonawca jest odpowiedzialny za przestrzeganie przez osoby wykonujące zamówienie, obowiązujących przepisów BHP, przeciwpożarowych i higieniczno-sanitarnych oraz ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną wobec organów kontroli w zakresie przestrzegania przepisów BHP, przeciwpożarowych i higieniczno-sanitarnych, oraz w zakresie wykonywanej usługi (tj. jakości produktów i przygotowania posiłków, ich zgodności z odpowiednimi normami oraz wymagań higieniczno-sanitarnych i porządkowych). 3.2 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp), osób realizujących czynności w ramach przedmiotu umowy, tj.: przygotowywanie i gotowanie posiłków, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.). Wymagania określające w szczególności sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 2 do siwz. 3.3 Zamawiający wymaga przeniesienia praw własności intelektualnej lub udzielenia licencji. 3.4 Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w siwz i ofercie.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 55321000-6


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 04.05.2016 r., str. 1), dalej "RODO", informuję, że: ? administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Namysłów, ul. Stanisława Dubois 3, 46-100 Namysłów, tel. +48 77 41 90 300, e-mail: urząd.miejski@namyslow.eu ? inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Namysłów jest Pan Jan Hołowacz, tel. +48 77 41 90 351, e-mail: jan.holowacz@namyslow.eu ? Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na dożywianie podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Namysłowie w postaci gorącego posiłku, nr ZP.271.116.2019.KK, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; ? odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986, z późn. zm.); ? Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; ? obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; ? w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; ? posiada Pani/Pan: ? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; ? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); ? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; ? nie przysługuje Pani/Panu: ? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO; ? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02/01/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 176072.40
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Polski Komitet Pomocy społecznej, Opolski Zarząd Wojewódzki w Opolu
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Armii Krajowej 10
Kod pocztowy: 45-071
Miejscowość: Opole
Kraj/woj.: opolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 173502.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 173502.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 173502.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.