eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dobrzyniewo Duże › Udzielenie i obsługę kredytu złotowego długoterminowego w kwocie 3.500.000,00 zł

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-12-31

Ogłoszenie nr 500309483-N-2018 z dnia 31-12-2018 r.

Gmina Dobrzyniewo Duże: Udzielenie i obsługę kredytu złotowego długoterminowego w kwocie 3.500.000,00 zł

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 659015-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Dobrzyniewo Duże, Krajowy numer identyfikacyjny 5065925000000, ul. ul. Białostocka 25, 16002 Dobrzyniewo Duże, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 857 428 155, e-mail zampubl@dobrzyniewo.pl, faks 857 197 147.
Adres strony internetowej (url): www.dobrzyniewo.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Udzielenie i obsługę kredytu złotowego długoterminowego w kwocie 3.500.000,00 zł

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

Or.271.28.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiot zamówienia: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 3.500.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego. 2. Dla potrzeb wyliczenia ceny kredytu uruchomienie nastąpi 31.12.2018 r., kwota kredytu 3.500.000,00 zł przy czym przy realizacji umowy Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 3. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2018 rok. 4. Kredyt udzielony będzie na okres 7 lat i spłacany będzie w 28 ratach. 5. Kredyt może być niewykorzystany w całości. 6. W okresie kredytowania odsetki będą naliczane w oparciu o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku. 7. Oprocentowanie kredytu - zmienne, wyrażone jako WIBOR 3 M, powiększony o marżę Banku, przy czym WIBOR 3M będzie stawką zmienną dla każdego okresu odsetkowego. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu. Zmiana oprocentowania dokonywana będzie w okresach kwartalnych w pierwszym dniu roboczym każdego kwartału kalendarzowego w oparciu o stawkę WIBOR 3M obowiązującą w pierwszym dniu roboczym danego kwartału kalendarzowego. Marża Banku będzie wielkością stałą wyrażoną w procentach w skali roku i będzie obowiązywała przez cały okres kredytowania .Zmiana oprocentowania wynikająca ze zmiany stawki WIBOR 3 M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia. Dla przygotowania oferty wykonawca zobowiązany jest przyjąć WIBOR 3 M obowiązujący na dzień 06.11.2018 r. 8. Jeżeli dzień płatności raty i odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy to termin płatności upływać będzie w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym ustalony termin. 9. Bank nie będzie pobierał innych prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu za wyjątkiem monitów wzywających do spłaty zadłużenia przeterminowanego oraz czynności windykacyjnych. 10. Zamawiający zastrzega: a) prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu lub do odroczenia terminu spłaty ustalonych rat kredytu i odsetek bez ponoszenia jakichkolwiek opłat. O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje w formie pisemnej Wykonawcę. b) w przypadku niepełnego wykorzystania kredytu lub odstąpienie od wykorzystania kwoty kredytu Zamawiający nie ponosi dodatkowych opłat lub prowizji, c) Zamawiający nie przewiduje prowizji od uruchomienia kredytu. d) Wszelkie dodatkowe koszty związane z udzieleniem kredytu Zamawiającemu, obciążają Wykonawcę. 11. Odsetki od zadłużenia przeterminowanego nie mogą być wyższe niż odsetki podstawowe + 3 punkty procentowe. 12. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 13. Formą zabezpieczenia kredytu jest weksel In blanko wraz z deklaracją wekslową wystawiony przez zamawiającego. 14. Zamawiający wyraża zgody na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe oraz nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 par. 1 pkt 5 k.p.c. 15. Zamawiający dopuszcza możliwość zamieszczenia na wekslu In blanko kontrasygnaty Skarbnika Gminy, która będzie polegała na zamieszczeniu na wekslu podpisu Skarbnika z dopiskiem - Kontrasygnują- oraz wskazaniu funkcji osoby kontrasygnującej weksel - Skarbnik Gminy. Zamieszczenie na wekslu podpisu Skarbnika nie będzie traktowane jako udzielenie poręczenia wekslowego tylko jako podpis warunkujący zobowiązania wystawcy weksla - jednostki samorządu terytorialnego. 16. W celu podpisania umowy kredytowej oprocentowanie ustalone zostanie na podstawie stawki bazowej WIBOR 3 M notowanej na dwa dni robocze przed podpisaniem umowy kredytu , powiększonych o marżę banku stałą w okresie kredytowania. 17. Przewiduje się spłatę kredytu w następujący sposób: 28 rat w kwocie 125.000 zł. 18. Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 19. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach, ZUS i US. 20. W gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych. 21. Zamawiający nie udzielił gwarancji i poręczeń innym podmiotom. 22. Zamawiający nie posiada podpisanych umów publiczno-prawnych. 23. Spłata kredytu do dnia 31.12.2025r. 24. Wszelkie dane finansowe Gminy Dobrzyniewo Duże oraz sprawozdania dostępne są na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem http://bip.ug.dobrzyniewoduze.wrotapodlasia.pl/budzet/

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/12/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 304561.68
Waluta

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Bank Spółdzielczy w Białymstoku
Email wykonawcy: wojciech.kondratowicz@bs.bialystok.pl
Adres pocztowy: ul. Zamenhofa 4
Kod pocztowy: 15-435
Miejscowość: Bialystok
Kraj/woj.: podlaskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 304561.68
Oferta z najniższą ceną/kosztem 304561.68
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 342363.80
Waluta: zł

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.