eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych w budynkach A i B Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43 w Krakowie oraz budynku Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43E w Krakowie.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-12-20

Ogłoszenie nr 500304064-N-2018 z dnia 20-12-2018 r.

Kraków: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych w budynkach A i B Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43 w Krakowie oraz budynku Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43E w Krakowie.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Termomodernizacja budynków, w których realizowane są zadania pomocy społecznej

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 531155-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500111426-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 35150530800000, ul. ul. Józefińska 14, 30529 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 12 6165482, 6165469, e-mail do@poczta.mops.krakow.pl, faks 126 165 428.
Adres strony internetowej (url): www.mops.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych w budynkach A i B Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43 w Krakowie oraz budynku Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43E w Krakowie.

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

I część zamówienia Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług nadzoru inwestorskiego (w rozumieniu art. 17 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane) nad realizacją robót budowlanych w Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43 w Krakowie - budynek A i B. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn. "Termomodernizacja budynków, w których realizowane są zadania pomocy społecznej" współfinansowanego ze środków Unii Eu-ropejskiej w ramach poddziałania 4.3.1. Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej - ZIT Regionalnego Programu Operacyjnego Wojewódz-twa Małopolskiego na lata 2014-2020. Wykonawca zapewni udział w procesie realizacji zamierzenia budowlanego osób, które będą pełnić nadzór inwestorski (w rozumieniu art. 17 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane), posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi: 1) w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, 2) w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiedniki tych uprawnień, w wypadku jeżeli zostały one wydane przed wejściem w życie aktualnie obowiązującej ustawy Prawo budowlane. Planowana ilość tygodni nadzoru inwestorskiego: 17 tyg. w Domu Pomocy Społecznej w Krakowie przy ul. Łanowej 43 - budynek A, 14 tyg. w Domu Pomocy Społecznej w Krako-wie przy ul. Łanowej 43 - budynek B, łącznie - 31 tygodni planowany termin wykonania prac budowlanych w okresie: 1. Budynek A - kwiecień - lipiec 2018 2. Budynek B - sierpień - październik 2018 Planowany termin realizacji zamówienia: Umowa obowiązuje od dnia jej podpisania do 31.10.2023 r. (tj. do końca okresu obowiązy-wania rękojmi na roboty budowlane objęte nadzorem inwestorskim). Wykonawca będzie re-alizował umowę w zakresie: 1. nadzoru inwestorskiego w terminie od dnia przekazania placu budowy do dnia odbio-ru końcowego całości robót budowlanych bez wad. Planowany termin wykonania ro-bót budowlanych: kwiecień - lipiec 2018 r. (budynek A), sierpień - październik 2018 r. (budynek B), 2. nadzoru nad usuwaniem usterek robót - w okresie prowadzenia prac z tym związa-nych. Planowany termin końca okresu rękojmi - 31.10.2023 r. Sposób kontaktu z Zamawiającym: 1) Wykonawca ma obowiązek podać w ofercie wykaz osób odpowiedzialnych za kon-takt z Zamawiającym wraz z ich danymi teleadresowymi (nr tel. komórkowego oraz adres poczty elektronicznej). Tylko korespondencja podpisana przez te osoby ma charakter wiążący. 2) Wykonawca ma obowiązek podać adres poczty elektronicznej, na który będzie przesyłana korespondencja od Zamawiającego. Wysyłanie korespondencji na podany adres poczty elektronicznej jest równoznaczne z przekazaniem dokumentu Wykonawcy. Bieg wszelkich terminów podanych w korespondencji rozpoczyna się z chwilą wysłania korespondencji. Wykonawca ma obowiązek zapewnić spraw-ność urządzeń i systemów z jego strony odpowiadających za odbiór korespondencji. 3) W przypadku korespondencji przesyłanej przez Wykonawcę ma być ona dostarczona na Dziennik Podawczy Zamawiającego w jego siedzibie przy ul. Józefińskiej 14 w Krakowie oraz każdorazowo natychmiastowo przesyłana pocztą elektroniczną na adres: dg@mops.krakow.pl, dpslanowa43@ceti.pl 4) Ze strony Zamawiającego upoważnionymi do kontaktów z Wykonawcą są Barbara Wąsowicz, Bogumiła Zdrodowska tel.: (12) 653 20 41; e-mail: dpslanowa43@ceti.pl lub osoby ich zastępujące. Ogólne warunki Obowiązki i prawa inspektora W związku z udziałem w realizacji zamówienia osób pełniących nadzór inwestorski w za-kresie różnych specjalności, zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowla-ne Zamawiający wyznacza osobę z uprawnieniami w specjalności konstrukcyj-no - budowlanej jako koordynatora. Każdy z inspektorów dokonuje właściwych działań w zakresie swojej branży w pełnym zakresie czynności określonych prze-pisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane, w tym w szczególności: 1. Sprawdzanie kosztorysów przekazanych przez Zamawiającego i potwierdzanie ich zgodności pod względem rachunkowym i merytorycznym, z obowiązującymi zasadami kosztorysowania i kosztorysem ofertowym wykonawcy oraz: 1) Sprawdzanie kosztorysów inwestorskich w zakresie zastosowania odpowiednich nośni-ków cenowych, w tym średnich cen wg aktualnych na dzień opracowania kosztorysów katalogów, poprawność opracowania z uwzględnieniem technologii wykonania, praktyki i sztuki budowlanej, ilości robót, uwzględnienie niezbędnych rodzajów prac - w przypad-ku gdy roboty prowadzone będą bez dokumentacji projektowej, 2) W przypadku kosztorysów ofertowych na roboty dodatkowe, uzupełniające i zamienne w zakresie przyjęcia nośników cenowych (kosztów robocizny, kosztów pracy sprzętu, cen materiałów, kosztów pośrednich, zysku) na poziomie zgodnym z kosztorysem ofertowym złożonym w postępowaniu prowadzonym o udzielenie zamówienia podsta-wowego, a w przypadku gdy dana robota budowlana nie stanowi powtórzenia z zamó-wienia podstawowego, Wykonawca sprawdzi poprawność przyjętych przez wykonawcę cen odnosząc je do średnich cen rynkowych wg aktualnych na dzień opracowa-nia kosztorysów katalogów. Ponadto Wykonawca sprawdzi poprawność wyliczeń ilości i zakresu robót ze stanem faktycznym i protokołem konieczności, 3) W przypadku kosztorysu rozliczeniowego Wykonawca zobowiązany jest sprawdzić jego zgodność z faktycznie wykonaną ilością (potwierdzoną w książce obmiarów) oraz zgod-ność z kosztorysem ofertowym na podstawie którego prowadzono roboty budowlane, a w szczególności w zakresie przyjętych stawek cenowych i rodzajów robót budowla-nych, 4) Sprawdzanie na bieżąco książek obmiarów oraz sprawdzenie i potwierdzenie zgodności kosztorysów powykonawczych z książkami obmiarów. 2. Reprezentowania Zamawiającego na placu budowy przez sprawowanie kontroli zgodno-ści jej realizacji z przepisami, obowiązującymi Polskimi Normami, dokumentacją budow-lano - wykonawczą oraz zasadami wiedzy technicznej i umową zawartą pomiędzy Za-mawiającym a Wykonawcą robót budowlanych. 3. Każdorazowe podejmowanie stosownych działań wynikających z przepisów prawa (w tym w szczególności ustawa Prawo budowlane) w razie stwierdzenia występowania nieprawidłowości i zagrożeń na budowie, w tym związanych z katastrofą budowlaną. W razie wystąpienia zagrożenia oraz w przypadku stwierdzenia katastrofy budowlanej inspektor nadzoru zobowiązany jest do natychmiastowego podjęcia stosownych działań. W przypadku stwierdzenia katastrofy budowlanej inspektor nadzoru podejmuje działa-nia, w imieniu Zamawiającego, zgodnie z art. 75 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo bu-dowlane, bez konieczności wcześniejszej konsultacji z Zamawiającym. 4. Sprawdzenie jakości wykonanych robót, a w szczególności zapobieganiu stosowania wyrobów wadliwych, nie zgodnych z ofertą wykonawcy, nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. 5. Sprawdzenie i odbiór robót ulegających zakryciu lub robót zanikających, uczestniczenie w czynnościach odbioru końcowego przedmiotu umowy i przekazanie go do użytkowania. 6. Potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad robót budowlanych. 7. Uczestniczenie w naradach koordynacyjnych w trakcie realizacji robót. 8. Sprawdzenie dokumentacji powykonawczej oraz wszystkich dokumentów dostarczo-nych przez Wykonawcę robót pod względem kompletności i treści merytorycznej. 9. Sprawowanie nadzoru nad usuwaniem usterek wynikłych w okresie gwarancyjnym. 10. Udział we wprowadzeniach Wykonawcy robót na budowę i odbiorach. 11. Dokonywanie wpisów w dzienniku budowy, kontrola dziennika budowy i książki obmia-rów. 12. Sprawdzanie czy wbudowane materiały posiadają odpowiednie atesty, certyfikaty i gwarancje, odbiór tych dokumentów podczas odbioru końcowego robót oraz czy są zgodne z ofertą wykonawcy robót. 13. Wizytowanie prowadzonych budów w częstotliwości gwarantującej prawidłową ich kontrolę, w tym bezwzględnie każdorazowo przy odbiorach robót (w tym robót zanikających lub ulegających zakryciu). Zamawiający wymaga kontroli placu budowy co najmniej 1 raz w tygodniu. 14. Każdorazowe wizytowanie budowy na wezwanie Zamawiającego (w tym również telefoniczne oraz przesłane pocztą elektroniczną). 15. Każdorazowe wizytowanie obiektu, gdzie wykonywane były prace objęte nadzorem, na wezwanie Zamawiającego (w tym również telefoniczne oraz przesłane pocztą elektroniczną) w czasie trwania rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robót. Koszty z tym związane mają być uwzględnione w stawce za nadzór. 16. Udział w wizjach lokalnych w przypadku powstania usterek i wykrycia wad robót budowlanych w obiektach gdzie wykonywane były prace objęte nadzorem (w okresie rękojmi na roboty). Efektem wizji lokalnych jest notatka służbowa określająca przyczynę powstania awarii, sposób jej usunięcia oraz wskazanie w przedmiotowej notatce kto, w jaki sposób i w jakim zakresie ma tę awarię usunąć (wzór stanowi załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia publicznego). Przewiduje się do 10 tego typu wizyt w okresie rękojmi. 17. Każdorazowe, niezwłoczne zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich trudności i problemów wynikłych w trakcie realizacji nadzorowanych prac, w tym w szczególności wszystkich przerw i opóźnień w wykonywaniu prac, trwających powyżej 3 dni. 18. W przypadku stwierdzenia, że prace budowlane lub elektryczne wykonywane są przez inny podmiot niż ten, który podpisał umowę na ich wykonanie lub inny niż zgłoszony przez głównego wykonawcę, Inspektor ma obowiązek natychmiastowego pisemnego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie podając dane firmy lub osób oraz rodzaj ro-bót wykonywanych przez niezgłoszonych podwykonawców. 19. Do obowiązków wykonawcy należy nadzór nad całością prac w danym obiekcie i zapew-nienie nadzorów osób posiadających uprawnienia budowlane o odpowiedniej specjalno-ści. 20. Inspektor nadzoru inwestorskiego ma prawo do wydawania kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczycących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób i badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawiania ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i elektrycznych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów i urządzeń technicznych. Żądania od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także ich wstrzymania w przy-padku gdy kontynuacja może stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia, bądź spowodo-wać niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 21. Inspektor nadzoru jest przedstawicielem Zamawiającego w stosunkach z wykonawcą robót budowlanych objętych nadzorem. 22. Inspektor nadzoru nie jest upoważniony do zlecania Wykonawcy robót dodatkowych nie wynikających z umowy, ani też nie może nakazać Wykonawcy podejmowania żadnych działań powodujących powstanie zobowiązań finansowych postronnie Zamawiającego, chyba że działania te mają zapobiec katastrofie budowlanej lub innym zdarzeniom powo-dującym zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi. 23. Obowiązkiem inspektora nadzoru jest spisanie z kierownikiem budowy protokołu o konieczności wykonania robot dodatkowych i/lub zamiennych i niezwłocznego przedstawienia go Zamawiającemu celem podjęcia decyzji co do udzielenia dodatkowego zlecenia na te roboty, w trybie określonym w umowie o wykonanie robót budowlanych. Ponad powyższe: 1. Odpowiedzialność inspektora nadzoru kończy się z upływem rękojmi udzielonej przez wykonawcę robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru inwestorskiego. 2. Czas pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zaczyna się z dniem rozpoczę-cia robót wskazanym w protokole przekazania placu budowy i kończy się z dniem odbioru końcowego robót bez wad. Do czasu pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskie-go nie wlicza się czasu od dnia zgłoszenia przez wykonawcę robót budowlanych o zakoń-czeniu prac, do dnia przystąpienia do odbioru robót oraz dni ustawowo wolnych od pracy, przypadających od poniedziałku do piątku. W przypadku gdy w trakcie odbioru robót wykryte zostaną usterki, do czasu pełnienia funkcji inspektora nadzoru wliczany jest czas od dnia odbioru robót, w trakcie którego wykryte zostały usterki do dnia odbioru końcowego bez wad. Do czasu pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego wli-cza się również dzień przekazania placu budowy oraz dni dokonywania odbiorów. 3. Do czasu pełnienia nadzoru nad robotami w zakresie usuwania usterek wliczają się tylko dni, w których prowadzone były prace. Warunki płatności: 1. Wynagrodzenie częściowe zostanie wypłacone Wykonawcy po odbiorze robót budowlanych (w tym po odbiorach częściowych), w danym obiekcie i przekazaniu inwestorowi zatwierdzonego do wypłaty pod względem merytorycznym i rachunkowym kosztorysu rozliczeniowego, certyfikatów i atestów wymaganych w związku z wbudowanymi materiałami i urządzeniami, gwarancji oraz protokołów niezbędnych pomiarów i badań technicznych wykonanych i dostarczonych przez wykonawcę robót budowlanych oraz w przypadku zlecenia części zamówienia podwykonawcy potwierdze-nia zapłaty podwykonawcy. Wysokość wynagrodzenia będzie wyliczana na podstawie czasu pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego oraz stawki wynagrodzenia za tydzień nadzoru określony w ofercie. W przypadku niepełnych tygodni pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego stawka wynagrodzenia za jeden dzień będzie wynosiła 20% stawki tygodniowej określonej w ofercie. Płatność w terminie do 14 dni od daty przyjęcia faktu-ry przez zamawiającego. Zamawiającemu przysługuje prawo nie przyjęcia faktury w przypadku niespełnienia powyżej określonych wymogów. 2. Zamawiający może nie wykorzystać pełnej kwoty, na jaką zawarta będzie umowa, Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia. 3. W przypadku zlecania części zamówienia innemu podmiotowi oświadczenie podwykonawcy o otrzymaniu od Wykonawcy zapłaty za wykonaną część zamówienia. Wymogi dodatkowe. 1. Zamawiający wymaga udziału w realizacji przedmiotu zamówienia ze strony Wykonaw-cy osób posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności: a) konstrukcyjno - budowlanej, b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. lub odpowiedniki tych uprawnień, w wypadku jeżeli zostały one wydane przed wejściem w życie aktualnie obowiązującej ustawy Prawo budowlane. 2. Osoby biorące udział w zamówieniu ze strony Wykonawcy muszą należeć do Izby Inżynierów. 3. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu pisemny wniosek wraz z określeniem nazwy podwykonawcy, części zamówienia którego wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcy, dokumenty potwierdzające przygotowanie zawodowe pod-wykonawcy oraz oświadczenie, że odpowiada za przedmiot zamówienia zlecony podwy-konawcy jak za własny. 4. Wykonawca oświadcza, że wszyscy podwykonawcy posiadają stosowne uprawnienia i kwalifikacje do wykonania przedmiotu zamówienia i przedstawi w ofercie kserokopie stosownych dokumentów potwierdzających ten fakt. 5. W każdym wypadku korzystania z usług podwykonawcy, Wykonawca nałoży na niego obowiązek przestrzegania zasad i reguł określonych w umowie, w zakresie w jakim od-nosić się one będą do zakresu prac podwykonawcy, pozostając jednocześnie podmiotem odpowiedzialnym za działania i zaniechania swojego podwykonawcy. 6. Przedmiot zamówienia ma być wykonany zgodnie ze sztuką jego wykonania oraz obowiązującymi w zakresie jego wykonania standardami, normami i przepisami prawa. Oferta oprócz ceny łącznej ma również zawierać cenę za 1 tydzień nadzoru inwestorskiego pełnionego na obiekcie budowlanym zgodnie z warunkami określonymi powyżej. Cena musi uwzględniać udział w zamówieniu osób posiadających uprawnienia o specjalnościach wyma-ganych przez Zamawiającego. II część zamówienia Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług nadzoru inwestorskiego (w rozumieniu art. 17 pkt. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane) nad realizacją robót budowla-nych w Domu Pomocy Społecznej- budynek Łanowa 43 E. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn. "Termomodernizacja budynków, w których realizowane są zadania pomocy społecznej" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 4.3.1. Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej - ZIT Regio-nalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Wykonawca zapewni udział w procesie realizacji zamierzenia budowlanego osób, które będą pełnić nadzór inwestorski (w rozumieniu art. 17 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane), posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi: 1. w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, 2. w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyj-nych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 3. w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiedniki tych uprawnień, w wypadku jeżeli zostały one wydane przed wejściem w życie aktualnie obowiązującej ustawy Prawo budowlane. Planowany termin realizacji zamówienia: Umowa obowiązuje od dnia jej podpisania do 31.10.2023 r. (tj. do końca okresu obowiązy-wania rękojmi na roboty budowlane objęte nadzorem inwestorskim). Wykonawca będzie re-alizował umowę w zakresie: 1) nadzoru inwestorskiego w terminie od dnia przekazania placu budowy do dnia od-bioru końcowego całości robót budowlanych bez wad. Planowany termin wykonania robót budowlanych kwiecień - listopad 2018 r. 2) nadzoru nad usuwaniem usterek robót - w okresie prowadzenia prac z tym związa-nych. Planowany termin końca okresu rękojmi - 31.11.2023 r. Sposób kontaktu z Zamawiającym: 1) Wykonawca ma obowiązek podać w ofercie wykaz osób odpowiedzialnych za kon-takt z Zamawiającym wraz z ich danymi teleadresowymi (nr tel. komórkowe-go oraz adres poczty elektronicznej). Tylko korespondencja podpisana przez te osoby ma charakter wiążący. 2) Wykonawca ma obowiązek podać adres poczty elektronicznej, na który będzie przesyłana korespondencja od Zamawiającego. Wysyłanie korespondencji na podany adres poczty elektronicznej jest równoznaczne z przekazaniem dokumentu Wykonawcy. Bieg wszelkich terminów podanych w korespondencji rozpoczyna się z chwilą wysłania korespondencji. Wykonawca ma obowiązek zapewnić spraw-ność urządzeń i systemów z jego strony odpowiadających za odbiór korespondencji. 3) W przypadku korespondencji przesyłanej przez Wykonawcę ma być ona dostarczona na Dziennik Podawczy Zamawiającego w jego siedzibie przy ul. Józefińskiej 14 w Krakowie oraz każdorazowo natychmiastowo przesyłana pocztą elektroniczną na adres: dg@mops.krakow.pl, dpslanowa43@ceti.pl 4) Ze strony Zamawiającego upoważniony do kontaktów z Wykonawcą są p. Ryszard Jaworski, e-mail: tmarlanowa41@interia.pl oraz p. Bogusław Feldma, e-mail: bfellanowa41@interia.pl, tel. 12-650-56-00 oraz p. Łukasz Głogowski, e-mail: lukasz.glogowski@mops.krakow.pl, tel. 12-616-54-31 i p. Tadeusz Witek, e-mail: tadusz.witek@mops.krakow.pl, tel. 12-616-54-64 lub osoby ich zastępujące. Ogólne warunki Obowiązki i prawa inspektora W związku z udziałem w realizacji zamówienia osób pełniących nadzór inwestorski w zakre-sie różnych specjalności, zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane Zamawiający wyznacza osobę z uprawnieniami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej jako koordynatora. Każdy z inspektorów dokonuje właściwych działań w zakresie swojej branży w pełnym zakresie czynności określonych przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, w tym w szczególności: 1. Sprawdzanie kosztorysów przekazanych przez Zamawiającego i potwierdzanie ich zgodności pod względem rachunkowym i merytorycznym, z obowiązującymi zasadami kosztorysowania i kosztorysem ofertowym wykonawcy oraz: 2. Sprawdzanie kosztorysów inwestorskich w zakresie zastosowania odpowiednich nośni-ków cenowych, w tym średnich cen wg aktualnych na dzień opracowania kosztorysów katalogów, poprawność opracowania z uwzględnieniem technologii wykonania, praktyki i sztuki budowlanej, ilości robót, uwzględnienie niezbędnych rodzajów prac - w przypad-ku gdy roboty prowadzone będą bez dokumentacji projektowej, 3. W przypadku kosztorysów ofertowych na roboty dodatkowe, uzupełniające i zamienne w zakresie przyjęcia nośników cenowych (kosztów robocizny, kosztów pracy sprzętu, cen materiałów, kosztów pośrednich, zysku) na poziomie zgodnym z kosztorysem ofertowym złożonym w postępowaniu prowadzonym o udzielenie zamówienia podstawowego, a w przypadku gdy dana robota budowlana nie stanowi powtórzenia z zamówienia podstawowego, Wykonawca sprawdzi poprawność przyjętych przez wykonawcę cen odnosząc je do średnich cen rynkowych wg aktualnych na dzień opracowania kosztorysów katalogów. Ponadto Wykonawca sprawdzi poprawność wyli-czeń ilości i zakresu robót ze stanem faktycznym i protokołem konieczności, 4. W przypadku kosztorysu rozliczeniowego Wykonawca zobowiązany jest sprawdzić jego zgodność z faktycznie wykonaną ilością (potwierdzoną w książce obmiarów) oraz zgod-ność z kosztorysem ofertowym na podstawie którego prowadzono roboty budowlane, a w szczególności w zakresie przyjętych stawek cenowych i rodzajów robót budowla-nych, 5. Sprawdzanie na bieżąco książek obmiarów oraz sprawdzenie i potwierdzenie zgodności kosztorysów powykonawczych z książkami obmiarów. 6. Reprezentowania Zamawiającego na placu budowy przez sprawowanie kontroli zgodno-ści jej realizacji z przepisami, obowiązującymi Polskimi Normami, dokumentacją budow-lano - wykonawczą oraz zasadami wiedzy technicznej i umową zawartą pomiędzy Za-mawiającym a Wykonawcą robót budowlanych. 7. Każdorazowe podejmowanie stosownych działań wynikających z przepisów prawa (w tym w szczególności ustawa Prawo budowlane) w razie stwierdzenia występowania nieprawidłowości i zagrożeń na budowie, w tym związanych z katastrofą budowlaną. W razie wystąpienia zagrożenia oraz w przypadku stwierdzenia katastrofy budowlanej inspektor nadzoru zobowiązany jest do natychmiastowego podjęcia stosownych działań. W przypadku stwierdzenia katastrofy budowlanej inspektor nadzoru podejmuje działa-nia, w imieniu Zamawiającego, zgodnie z art. 75 Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo bu-dowlane, bez konieczności wcześniejszej konsultacji z Zamawiającym. 8. Sprawdzenie jakości wykonanych robót, a w szczególności zapobieganiu stosowania wyrobów wadliwych, nie zgodnych z ofertą wykonawcy, nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. 9. Sprawdzenie i odbiór robót ulegających zakryciu lub robót zanikających, uczestniczenie w czynnościach odbioru końcowego przedmiotu umowy i przekazanie go do użytkowania. 10. Potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad robót budowlanych. 11. Uczestniczenie w naradach koordynacyjnych w trakcie realizacji robót. 12. Sprawdzenie dokumentacji powykonawczej oraz wszystkich dokumentów dostarczo-nych przez Wykonawcę robót pod względem kompletności i treści merytorycznej. 13. Sprawowanie nadzoru nad usuwaniem usterek wynikłych w okresie gwarancyjnym. 14. Udział we wprowadzeniach Wykonawcy robót na budowę i odbiorach. 15. Dokonywanie wpisów w dzienniku budowy, kontrola dziennika budowy i książki obmia-rów. 16. Sprawdzanie czy wbudowane materiały posiadają odpowiednie atesty, certyfikaty i gwarancje, odbiór tych dokumentów podczas odbioru końcowego robót oraz czy są zgodne z ofertą wykonawcy robót. 17. Wizytowanie prowadzonych budów w częstotliwości gwarantującej prawidłową ich kontrolę, w tym bezwzględnie każdorazowo przy odbiorach robót (w tym robót zanikających lub ulegających zakryciu). Zamawiający wymaga kontroli placu budowy co najmniej 1 raz w tygodniu. 18. Każdorazowe wizytowanie budowy na wezwanie Zamawiającego (w tym również telefoniczne oraz przesłane pocztą elektroniczną). 19. Każdorazowe wizytowanie obiektu, gdzie wykonywane były prace objęte nadzorem, na wezwanie Zamawiającego (w tym również telefoniczne oraz przesłane pocztą elektroniczną) w czasie trwania rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robót. Koszty z tym związane mają być uwzględnione w stawce za nadzór. 20. Udział w wizjach lokalnych w przypadku powstania usterek i wykrycia wad robót budowlanych w obiektach gdzie wykonywane były prace objęte nadzorem (w okresie rękojmi na roboty). Efektem wizji lokalnych jest notatka służbowa określająca przyczynę powstania awarii, sposób jej usunięcia oraz wskazanie w przedmiotowej notatce kto, w jaki sposób i w jakim zakresie ma tę awarię usunąć (wzór stanowi załącznik do niniej-szego opisu). Przewiduje się do 10 tego typu wizyt w okresie rękojmi. 21. Każdorazowe, niezwłoczne zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich trudności i problemów wynikłych w trakcie realizacji nadzorowanych prac, w tym w szczególności wszystkich przerw i opóźnień w wykonywaniu prac, trwających powyżej 3 dni. 22. W przypadku stwierdzenia, że prace budowlane lub elektryczne wykonywane są przez inny podmiot niż ten, który podpisał umowę na ich wykonanie lub inny niż zgłoszony przez głównego wykonawcę, Inspektor ma obowiązek natychmiastowego pisemnego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie podając dane firmy lub osób oraz rodzaj ro-bót wykonywanych przez niezgłoszonych podwykonawców. 23. Do obowiązków wykonawcy należy nadzór nad całością prac w danym obiekcie i zapewnienie nadzorów osób posiadających uprawnienia budowlane o odpowiedniej specjalności. 24. Inspektor nadzoru inwestorskiego ma prawo do wydawania kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczycących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób i badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawiania ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i elektrycznych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów i urządzeń technicznych. Żądania od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponow-nego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także ich wstrzymania w przypadku gdy kontynuacja może stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 25. Inspektor nadzoru jest przedstawicielem Zamawiającego w stosunkach z wykonawcą robót budowlanych objętych nadzorem. 26. Inspektor nadzoru nie jest upoważniony do zlecania Wykonawcy robót dodatkowych nie wynikających z umowy, ani też nie może nakazać Wykonawcy podejmowania żad-nych działań powodujących powstanie zobowiązań finansowych postronnie Zamawiają-cego, chyba że działania te mają zapobiec katastrofie budowlanej lub innym zdarzeniom powodującym zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi. 27. Obowiązkiem inspektora nadzoru jest spisanie z kierownikiem budowy protokołu o konieczności wykonania robot dodatkowych i/lub zamiennych i niezwłocznego przedstawienia go Zamawiającemu celem podjęcia decyzji co do udzielenia dodatkowego zlecenia na te roboty, w trybie określonym w umowie o wykonanie robót budowlanych. Ponad powyższe: 1. Odpowiedzialność inspektora nadzoru kończy się z upływem rękojmi udzielonej przez wykonawcę robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru inwestorskiego. 2. Czas pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zaczyna się z dniem rozpoczę-cia robót wskazanym w protokole przekazania placu budowy i kończy się z dniem odbioru końcowego robót bez wad. Do czasu pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskie-go nie wlicza się czasu od dnia zgłoszenia przez wykonawcę robót budowlanych o zakoń-czeniu prac, do dnia przystąpienia do odbioru robót oraz dni ustawowo wolnych od pracy, przypadających od poniedziałku do piątku. W przypadku gdy w trakcie odbioru robót wykryte zostaną usterki, do czasu pełnienia funkcji inspektora nadzoru wliczany jest czas od dnia odbioru robót, w trakcie którego wykryte zostały usterki do dnia odbioru końcowego bez wad. Do czasu pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego wli-cza się również dzień przekazania placu budowy oraz dni dokonywania odbiorów. 3. Do czasu pełnienia nadzoru nad robotami w zakresie usuwania usterek wliczają się tylko dni, w których prowadzone były prace. Wymogi dodatkowe. 1. Zamawiający wymaga udziału w realizacji przedmiotu zamówienia ze strony Wykonawcy osób posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności: a. konstrukcyjno - budowlanej, b. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. lub odpowiedniki tych uprawnień, w wypadku jeżeli zostały one wydane przed wejściem w życie aktualnie obowiązującej ustawy Prawo budowlane. Osoby biorące udział w zamówieniu ze strony Wykonawcy muszą należeć do Izby Inżynierów. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu pisemny wniosek wraz z określeniem nazwy podwykonawcy, części zamówienia którego wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcy, dokumenty potwierdzające przygotowanie zawodowe podwykonawcy oraz oświadczenie, że odpowiada za przedmiot zamówienia zlecony podwykonawcy jak za własny. Wykonawca oświadcza, że wszyscy podwykonawcy posiadają stosowne uprawnienia i kwalifikacje do wykonania przedmiotu zamówienia i przedstawi w ofercie kserokopie stosownych dokumentów potwierdzających ten fakt. W każdym wypadku korzystania z usług podwykonawcy, Wykonawca nałoży na niego obowiązek przestrzegania zasad i reguł określonych w umowie, w zakresie w jakim odnosić się one będą do zakresu prac podwykonawcy, pozostając jednocześnie podmiotem odpowiedzialnym za działania i zaniechania swojego podwykonawcy. Przedmiot zamówienia ma być wykonany zgodnie ze sztuką jego wykonania oraz obowiązującymi w zakresie jego wykonania standardami, normami i przepisami prawa. Oferta oprócz ceny łącznej ma również zawierać cenę za 1 tydzień nadzoru inwestorskiego pełnionego na obiekcie budowlanym zgodnie z warunkami określonymi powyżej. Cena musi uwzględniać udział w zamówieniu osób posiadających uprawnienia o specjalnościach wymaganych przez Zamawiającego.


II.4) Główny kod CPV: 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Od dnia 26 kwietnia 2018 roku do dnia 31 grudnia 2023 roku.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych w budynkach A i B Domu Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej 43 w Krakowie
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 26/04/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Zbigniew Bielak Biuro Inwestora - Budowy, , ul. Beskidzka 22/19, 30-611, Kraków, kraj/woj. małopolskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 35650 pln.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
13/12/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Zmiana umowy podyktowana jest koniecznością kontynuowania nadzoru w okresie usuwania przez wykonawcę robót usterek stwierdzonych w dniu odbioru końcowego. Przewidywany czas nadzoru inwestorskiego dodatkowego to 3 tygodnie i 3 dni, w tym 1 tydzień i 4 dni w budynku A oraz 1 tydzień i 4 dni w budynku B

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiana umowy podyktowana jest koniecznością kontynuowania nadzoru w okresie usuwania przez wykonawcę robót usterek stwierdzonych w dniu odbioru końcowego. Przewidywany czas nadzoru inwestorskiego dodatkowego to 3 tygodnie i 3 dni, w tym 1 tydzień i 4 dni w budynku A oraz 1 tydzień i 4 dni w budynku B

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zmiana umowy podyktowana jest koniecznością kontynuowania nadzoru w okresie usuwania przez wykonawcę robót usterek stwierdzonych w dniu odbioru końcowego. Przewidywany czas nadzoru inwestorskiego dodatkowego to 3 tygodnie i 3 dni, w tym 1 tydzień i 4 dni w budynku A oraz 1 tydzień i 4 dni w budynku B. Możliwość wprowadzenia zmian w umowie w zakresie wyżej wskazanym została przewidziana zarówno w ogłoszeniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w umowie. Wartość dodatkowych usług 3 985,20zł brutto.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.