Ogłoszenie z dnia 2018-12-14
Ogłoszenie nr 500300003-N-2018 z dnia 14-12-2018 r.
Łańcut: TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU OŚRODKA ZDROWIA W KRACZKOWEJ
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 610844-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500252635-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Łańcut, Krajowy numer identyfikacyjny 69058179000000,
ul. ul. Mickiewicza
,
37100
Łańcut, woj.
podkarpackie, państwo
Polska, tel.
172 252 264, e-mail
zamowieniapubliczne@gminalancut.pl, faks
172 256 536.
Adres strony internetowej (url): www.gminalancut.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU OŚRODKA ZDROWIA W KRACZKOWEJ
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):RIK.271.16.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest: TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU OŚRODKA ZDROWIA W KRACZKOWEJ. 2. 2. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje: 2.1. Ocieplenie ścian zewnętrznych styropianem o grubości 18 cm (299,66m2) i współczynniku przewodzenia l=0,040 W/(m·K ) oraz ocieplenie ścian zewnętrznych piwnicy styropianem o gr. 4 cm (62,452 m2) i 10 cm (20,372 m2) i współczynniku przewodzenia l=0,030 W/(m·K) 2,2. Ocieplenie stropu pod nieogrzewanym poddaszem wełną mineralną o grubości 12 cm i współczynniku przewodzenia l=0,042 W/(m·K) 2.3. Wymiana 4 szt. drzwi zewnętrznych na drzwi o współczynniku przenikania U=1,3 W/(m2·K) 2.4. Montaż kotła gazowego kondensacyjnego o mocy 24 kW, wymiana instalacji centralnego ogrzewania, montaż zaworów termostatycznych, izolacja termiczna przewodów 3. Szczegółowy zakres rzeczowy zamówienia oraz informacje niezbędne do wyceny robót określa dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego www.gminalancut.pl 4. W przypadku wątpliwości Wykonawcy, Zamawiający wyjaśnia, że przedmiar robót traktować należy jako dokument pomocniczy do wyceny zamówienia. Zasadniczym dokumentem na podstawie którego należy skalkulować cenę ofertową jest projekt budowlano - wykonawczy. W przypadku stwierdzenia, że w przedmiarze pominięto istotne pozycje, które należy uwzględnić w kosztorysie ofertowym zgodnie z dokumentacją projektową, Wykonawca zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie Zamawiającego, który ustosunkuje się do zgłoszenia zamieszczając wyjaśnienia na swojej stronie internetowej. 5. Materiały i urządzenia objęte zamówieniem powinny spełniać wymagania określone w dokumentacji projektowej oraz muszą bezwzględnie posiadać stosowne świadectwa jakościowe, świadectwa PZH. 6. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem "minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe" zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Wykonawcy przysługuje prawo użycia materiałów i urządzeń o co najmniej równoważnych parametrach technicznych pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np. właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). W takiej sytuacji Zamawiający wymaga od Wykonawcy wskazania w ofercie, które materiały i urządzenia zamienne zamierza zastosować przy realizacji zadania oraz dołączenia do oferty stosownych dokumentów w celu wykazania, że oferowane przez niego materiały lub urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. 7. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących prace fizyczne związane z dociepleniem budynków /tj. wszystkie roboty związane z technologią docieplenia ścian i stropów/. Zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego określone zostały w § 17 projektu umowy.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45210000-2,
45100000-8,
45111000-8,
45320000-6,
45400000-1,
45421000-4,
45331110-0,
45331100-7
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 16.11.2018
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
14/11/2018
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
§ 9 ust.1 ww. umowy otrzymuje następujące brzmienie: "1. Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie kosztorysowe w wysokości 205 294.52 zł brutto (słownie: dwieście pięć tysięcy dwieście dziewięćdziesiąt cztery złote 52/100). Ustalone wyżej wynagrodzenie zawiera w sobie podatek VAT w obowiązującej wysokości. Podstawą wypłaty będzie obmiar robót i Kosztorys powykonawczy."
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zamawiający działając na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2018 poz. 1986), dokonał zmiany przedmiotowej umowy w zakresie dotyczącym realizacji dodatkowych robót, gdyż stały się one niezbędne dla prawidłowego wykonania umowy. Zmiana umowy była możliwa ponieważ spełnione zostały wszystkie przesłanki określone w art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp tj.:
Art. 144
2) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
Zamówienie podstawowe zostało udzielone wykonawcy wyłonionemu w trybie przetargu nieograniczonego. Zmiana wykonawcy w trakcie wykonywania robót jest nieuzasadniona i nie może zostać dokonana ze względów ekonomicznych i technicznych tj. kontynuacja robót przez wykonawcę, który dotychczas wykonywał przedmiotowe roboty wymagać będzie niewielkiego nakładu sił i środków, gdyż dysponuje on już przygotowanym zapleczem technicznym oraz szczegółową wiedzą co do sposobu realizacji inwestycji.
b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
Wybór nowego wykonawcy w trakcie trwania robót wiązałaby się z koniecznym dodatkowym czasem potrzebnym na przeprowadzenie procedury wyboru wykonawcy w sytuacji natychmiastowej konieczności kontynuacji robót, a także ze wzrostem cen za ich świadczenie.
c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej;
Wartości zmiany nie przekracza 50 % wartości zamówienia pierwotnie określonej w umowie gdyż wartość umowy to 184 555,50 zł. brutto, a wartość zmiany umowy to kwota 20 739,02 brutto.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z ŁAŃCUTA
- USŁUGA ODBIORU, TRANSPORTU I SKŁADOWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH NA WYSYPISKU, WYTWARZANYCH W PLACÓWKACH "CENTRUM MEDYCZNEGO W ŁAŃCUCIE" SP. Z O. O.
- DOSTAWA ŚRODKÓW DO DEZYNFEKCJI UZUPEŁNIENIE
- DOSTAWA WORKÓW FOLIOWYCH
więcej: przetargi w Łańcucie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie przebudowy ulic w Gminie Otwock zgodnych z załączonymi wykazami do postępowania przetargowego w ramach zadania budżetowego "Poprawa bezpieczeństwa i warunków komunikacyjnych w Mieście (...)"
- "Remont drogi gminnej nr 103010 Mały Buczek, gm. Lipka"
- Remont w internacie garnizonowym z pracami towarzyszącymi Braniewo ul. Grota Roweckiego 14-16
- Remont sieci wodociągowej pomiędzy ujęciem wody W2 w Kacicach i W3 w Miłocicach w gminie Słomniki
- Remont sieci wodociągowej pomiędzy ujęciem wody W2 w Kacicach i W3 w Miłocicach w gminie Słomniki
- Renowacja dachu i elewacji budynku Domu oświatowego w miejscowości Jedlicze-Męcinka
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.