Ogłoszenie nr 500298919-N-2018 z dnia 13-12-2018 r.
Łańcut: PRZEBUDOWA BUDYNKU ZESPOŁU SZKÓŁ W ROGÓŻNIE
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 537803-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500107238-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Łańcut, Krajowy numer identyfikacyjny 69058179000000,
ul. ul. Mickiewicza
,
37100
Łańcut, woj.
podkarpackie, państwo
Polska, tel.
172 252 264, e-mail
zamowieniapubliczne@gminalancut.pl, faks
172 256 536.
Adres strony internetowej (url): www.gminalancut.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
PRZEBUDOWA BUDYNKU ZESPOŁU SZKÓŁ W ROGÓŻNIE
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):RIK.271.4.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest: PRZEBUDOWA BUDYNKU ZESPOŁU SZKÓŁ W ROGÓŻNIE 2. Zmówienie obejmuje: oZmianę rozkładu pomieszczeń w celu dostosowania układu funkcjonalno - użytkowego do potrzeb przedszkola 3 - oddziałowego, szkoły podstawowej oraz zaplecza kuchennego wraz z kompletną technologią przygotowywania posiłków. o Przebudowę węzłów sanitarnych na parterze oraz piętrze w celu dostosowania ich ilości do aktualnej liczby dzieci oraz do aktualnie obowiązujących warunków technicznych. oRozebranie istniejących ścian działowych oraz wymurowanie nowych w celu wydzielenia dodatkowych pomieszczeń. W ścianach konstrukcyjnych przewiduje się jedynie wykucia otworów drzwiowych w celach komunikacyjnych. oPrzebudowę instalacji sanitarnych, elektrycznych oraz teletechnicznych. oWykonanie dźwigu towarowego o konstrukcji samonośnej. oWykonanie wentylacji mechanicznej w sanitariatach. oWykonanie zadaszeń nad drzwiami wejściowymi. oWymiana hydrantów wewnętrznych. oWykonanie pochylni dla osób niepełnosprawnych wraz z przebudową schodów zewnętrznych oraz wykonanie dodatkowych schodów w celach ewakuacyjnych. Szczegółowy zakres zamówienia przedstawiony została w dokumentacji projektowej. Przedmiary - pomocnicze 3. Szczegółowy zakres rzeczowy zamówienia oraz informacje niezbędne do wyceny robót określa projekt budowlany, wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego www.gminalancut.pl 4. W przypadku wątpliwości Wykonawcy, Zamawiający wyjaśnia, że przedmiar robót traktować należy jako dokument pomocniczy do wyceny zamówienia. Zasadniczym dokumentem na podstawie którego należy skalkulować cenę ofertową jest projekt budowlano - wykonawczy. W przypadku stwierdzenia, że w przedmiarze pominięto istotne pozycje, które należy uwzględnić w kosztorysie ofertowym zgodnie z dokumentacją projektową, Wykonawca zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie Zamawiającego, który ustosunkuje się do zgłoszenia zamieszczając wyjaśnienia na swojej stronie internetowej. 5. Materiały i urządzenia objęte zamówieniem powinny spełniać wymagania określone w dokumentacji projektowej oraz muszą bezwzględnie posiadać stosowne świadectwa jakościowe, świadectwa PZH. 6. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem "minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe" zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Wykonawcy przysługuje prawo użycia materiałów i urządzeń o co najmniej równoważnych parametrach technicznych pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np. właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). W takiej sytuacji Zamawiający wymaga od Wykonawcy wskazania w ofercie, które materiały i urządzenia zamienne zamierza zastosować przy realizacji zadania oraz dołączenia do oferty stosownych dokumentów w celu wykazania, że oferowane przez niego materiały lub urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. 7. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących prace fizyczne związane z robotami budowlanymi oraz sanitarnymi. Zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego określone zostały w § 17 projektu umowy.
II.4) Główny kod CPV: 45400000-1
Dodatkowe kody CPV:
45321000-3,
45310000-3,
45330000-9,
45421114-6,
45111200-0,
44511100-9,
45223500-1,
45262500-6,
45432100-5,
45410000-4,
45421114-6,
45223300-9,
45223100-7
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 25.10.2018r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
18/10/2018
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
§ 9 ust.1. umowy otrzymuje brzmienie: 1. Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie kosztorysowe w wysokości 1 121 620,41 zł brutto (słownie: jeden milion sto dwadzieścia jeden tysięcy sześćset dwadzieścia złotych 41/100). Ustalone wyżej wynagrodzenie zawiera w sobie podatek VAT w obowiązującej wysokości. Podstawą wypłaty będzie obmiar robót i Kosztorys powykonawczy.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zgodnie z Art. 144. ust. 1. pkt 2) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
[Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.] do umowy wprowadza się zmiany w związku z zaistnieniem następujących okoliczności:
zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej;
Ze względów technicznych istnieje zagrożenie, że inny wykonawca wykona roboty bez należytej staranności, a w związku z pokrywaniem się zakresu prac z zakresem objętym umową podstawową, dochodzenie należności, usuniecie usterek, a w szczególności wskazanie winnego zaistniałej sytuacji będzie utrudnione lub niemożliwe.
Wprowadzenie innego wykonawcy do realizacji zadania spowoduje wstrzymanie wykonania prac przez obecnego Wykonawcę, a co za tym idzie wydłużenie terminu realizacji. W związku z wydłużeniem terminu realizacji, zwiększonym o czas poszukiwania nowego wykonawcy, Zamawiający musi ponieść dodatkowe koszty związane z zapewnieniem lokalu na cele prowadzenia przedszkola. Nadmierne wydłużanie terminu realizacji jest niemożliwe w związku z koniecznością prowadzenia zajęć dydaktycznych części szkolnej.
Jednocześnie konieczność wprowadzenia zmian jest wywołana okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć na etapie udzielania zamówienia.
Roboty określone w protokole są konieczne i niezbędne do wykonania na tym etapie realizacji inwestycji, by zapewnić wykonanie robót zgodnie z zasadami sztuki inżynierskiej oraz prawidłowe i należyte wykonanie zadania. Pozostawienie budynku w obecnym stanie spowoduje oddanie obiektu obarczonego wadą.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z ŁAŃCUTA
- PRACE REMONTOWO-KONSERWATORSKIE BYŁEGO BUDYNKU URZĘDU GMINY W KOSINIE.
- "Remont i przebudowa budynku służbówki tzw. "Dyrektorówki" wchodzącego w skład dawnego zespołu myśliwskiego Julin" dofinansowanego w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków - edycja I
- OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ DLA MODERNIZACJI OBIEKTÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE GMINY ŁAŃCUT
- Przebudowa budynku Szkoły Podstawowej nr 1 w Łańcucie
więcej: przetargi w Łańcucie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja stacji uzdatniania wody i budowa sieci wodociągowej w gminie Lipka"
- Roboty remontowe części pomieszczeń w budynkach Szkół na terenie Gminy Kłoczew
- Modernizacja Szkoły Podstawowej w Butrynach i Klebarku Wielkim
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kobylarnia w zasięgu drogi wojewódzkiej nr 254 - etap 2
- Opracowanie dokumentacji projektowej i realizacja prac remontowych dla zadania inwestycyjnego pn. "Remont i termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Nr 3 w Skierniewicach".
- Przebudowa budynku Państwowej Inspekcji Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w Zielonej Górze polegająca na budowie platformy dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
więcej: Szpadle i szufle »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.