eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Supraśl › Budowa gminnego przedszkola przy ul. Leszczynowej w Grabówce, gm. Supraśl



Ogłoszenie z dnia 2018-12-11

Ogłoszenie nr 500295930-N-2018 z dnia 11-12-2018 r.

Supraśl: Budowa gminnego przedszkola przy ul. Leszczynowej w Grabówce, gm. Supraśl
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: "Przyjaciele dzieci - nowe przedszkole w Grabówce", zwanego dalej "Projektem" współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, w ramach Oś priorytetowa VIII. Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej Działanie 8.2 Uzupełnienie deficytów w zakresie infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej Poddziałanie 8.2.2 Infrastruktura edukacyjna na obszarze Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 536005-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500018168-N-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Supraśl, Krajowy numer identyfikacyjny 5065914800000, ul. ul. Piłsudskiego 58, 16-030 Supraśl, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 085 7132725, 7132701, e-mail monika.kropiewnicka@suprasl.pl, faks 085 7132720, 7132725.
Adres strony internetowej (url): www.suprasl.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa gminnego przedszkola przy ul. Leszczynowej w Grabówce, gm. Supraśl

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.271.8.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

2) Przedmiotem zamówienia jest budowa gminnego przedszkola wraz z instalacjami: elektryczną, wodociągową, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, gazową wewnętrzną i wentylacją mechaniczną wraz z murem oporowym i zagospodarowaniem terenu, zlokalizowanych na działkach nr geod. 104, 105/1, 67/2 i 145/3 przy ul. Leszczynowej w Grabówce, gm. Supraśl. Budynek przedszkola zaprojektowano na planie kwadratu o boku długości około 42 m, jako budynek parterowy; wykonany jest w technologii tradycyjnej murowanej, nakryty zielonym stropodachem. Budynek składa się z 3 skrzydeł, z których każde zawiera oddzielny blok funkcjonalny. Dwa równoległe skrzydła, mieszczą sale zajęć, blok administracyjno-biurowy oraz blok pomieszczeń technicznych, rozdzielone są wewnętrznym patio. Trzeci człon łączący dwa w/w skrzydła mieści przestrzenie ogólnodostępne, tj. wiatrołap, hall wejściowy, pokój nauczycielski, salę wielofunkcyjną z pomieszczeniami pomocniczymi i zakończony jest blokiem kuchennym. Dane liczbowe budynku: - powierzchnia zabudowy - 1.503,44m2 - powierzchnia użytkowa - 1.028,07m2 - kubatura - 6.485,35m3 - wysokość budynku wynosi 4,20m, zaś w części budynku mieszącej salę wielofunkcyjną wysokość budynku wynosi 6,40m - długość budynku - 42,00m - szerokość budynku - 41,30m - liczba kondygnacji - 1 Rozwiązania konstrukcyjno-budowlane: - fundamentowanie - zaprojektowano płytę fundamentową żelbetową - konstrukcje ścienne - zaprojektowano jako murowane z cegły silikatowej pełnej o szer. 24 i 18cm, nadproża z beleczek z betonu sprężonego o przekroju 12x12cm - konstrukcje żelbetowe, monolityczne - przekrycia o znacznej rozpiętości zaprojektowano z betonu monolitycznego szer.24cm; stropy o niewielkiej rozpiętości zaprojektowano jako płyty żelbetowe o wys. 12cm; wieńce stropowe monolityczne; - konstrukcje sprężone prefabrykowane - stropy o znacznych rozpiętościach zaprojektowano z płyt sprężonych kanałowych strunobetonowych - konstrukcje drewniane - część świetlików na dachu zaprojektowano jako konstrukcje drewniane - dachy - zaprojektowano dachy płaskie, żelbetowe o zerowym spadku z wpustami dachowymi wewnętrznymi i przelewami awaryjnymi. W projekcie występują dachy zielone i balastowe, zabezpieczone warstwą żwiru. Rozwiązania materiałowe zewnętrzne - elewacje - zaprojektowano z desek modrzewiowych gr.22mm; na elewacji południowej zaprojektowano elewację z blachy trapezowej T35 ocynkowanej i powlekanej; na ścianach stołówki zaprojektowano elewację z blachy na rąbek stojący lub z kaset miedzianych na deskowaniu pełnym; na naświetlach dachowych zaprojektowano elewacje i dach z blachy tytan-cynk na rąbek stojący lub z kaset metalowych na deskowaniu pełnym - cokół betonowy - zaprojektowano z elementów prefabrykowanych L - stolarka i ślusarka zewnętrzna - zaprojektowano okna i drzwi drewniane szklone szkłem zespolonym, potrójnym, dwukomorowym, w elewacji południowej zaprojektowano ślusarkę EI 60 z drzwiami EI 30, zaprojektowano świetliki dachowe NRO izolowane z pokryciem akrylowym PMMA lub z poliwęglanu komorowego, czterowarstwowego. Rozwiązania materiałowe wewnętrzne -ściany wewnętrzne - murowane z cegły silikatowej pełnej o szer. 24,18cm i 12cm; nadproża z beleczek z betonu sprężonego o przekroju 12x12cm; - tynki - maszynowe, cienkowarstwowe cementowo-wapienne - powłoki malarskie - farby matowe, silikatowe, paroprzepuszczalne , odporne na starzenie, ścierani i zmywalne; - okładziny akustyczne - sali wielofunkcyjnej zaprojektowano okładziny akustyczne ścian z płyt z wełny drzewnej - okładziny ścienne z płytek ceramicznych - w sanitariatach płytki 5x5cm, w pomieszczeniach kuchennych 20x20cm - sufity - podwieszane z płyt GK częściowo perforowanych - posadzki - w hallu i na powierzchnia komunikacyjnych z płytek ceramicznych 5x5cm, w pomieszczeniach zaplecza kuchennego oraz w pomieszczeniach technicznych stosować posadzki z żywicy epoksydowej, w pomieszczeniach biurowych stosować wykładziny tekstylne obiektowe, w pomieszczeniach pomocniczych stosować wykładziny PCV obiektowe, w salach zajęć dydaktycznych i w sali wielofunkcyjnej stosować wykładziny kauczukowe; - stolarka i ślusarka wewnętrzna - drzwi drewniane płytowe, witryny drewniane, Instalacje wewnętrzne: - instalacje sanitarne - instalacja wodociągowa i hydrantowa, instalacja kanalizacji sanitarnej, instalacja kanalizacji deszczowej, instalacja kanalizacji tłuszczowej, instalacja solarna, kotłownia i instalacja gazowa, instalacja c.o. i instalacja GWC, instalacja i urządzenia wentylacji mechanicznej, wyciąg z okapów, instalacja klimatyzacji freonowej; - instalacja elektryczna - rozdzielnice obiektowe, wyłączenie pożarowe, instalacja oświetlenia, instalacja gniazd wtyczkowych, instalacja uziemienia, instalacja odgromowa, instalacja i ochrony przepięciowej, instalacja ochrony od porażeń, instalacja fotowoltaiczna - instalacja gazowa, kotłownia gazowa - wentylacja mechaniczna Zagospodarowanie terenu: - rozbiórka obiektów znajdujących się na terenie inwestycji: placu zabaw, skarpy i ogrodzenia, wycinkę niektórych drzew, - utwardzenie terenu, nawierzchnie biologicznie czynne, ogrodzenie, budowa muru oporowego, trawnik i nasadzenia drzew i krzewów, elementy małej architektury i wyposażenie placu zabaw; - przyłącza sanitarne zewnętrzne: wodociągowe, kanalizacji sanitarnej kanalizacji deszczowej; - instalacje elektryczne - zasilanie budynku - WLZ, oświetlenie terenu. Uwaga: budowa słupa elektroenergetycznej linii napowietrzno-kablowej SN-15kV oraz rozbiórka elektroenergetycznej linii napowietrznej SN-15kV zostanie wykonana przez PGE Dystrybucja S.A.


II.4) Główny kod CPV: 45200000-9
Dodatkowe kody CPV:

45100000-8,

45300000-0,

45400000-1,

37535200-9,

39161000-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Do 29.06.2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
11/09/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiana terminu realizacji umowy na dzień 22.10.2018r

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Wykonanie dodatkowych robót budowlanych nie przewidzianych w SIWZ, a niezbędnych do wykonania przy realizacji umowy podstawowej

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. W trakcie realizacji inwestycji, wystąpiła konieczność wykonania robót dodatkowych nieobjętych zamówieniem podstawowym (nie przewidzianych na etapie procedury przetargowej, które nie są objęte dokumentacją ani przedmiarem robót załączonymi do SIWZ-u), polegających na wykonaniu w szczególności trzech niżej wymienionych prac, które mają decydujący wpływ na zmianę terminu zakończenia Inwestycji : 1) konieczność wykonania dodatkowych robót budowlanych polegających na przebudowie ścian sanitariatów i zaplecza sal dydaktycznych ze względu na zmianę przepisów dotyczących sposobu wykonania i wyposażenia takich pomieszczeń (Dz.U. z dnia 8 grudnia 2017r. poz. 2285 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie); czas wykonania prac wynosi 14 dni roboczych; 2) konieczność wykonania dostawy i montażu instalacji drenażu gruntowego wymiennika ciepła, ze względu na wyższy niż określony w dokumentacji geologicznej poziom wód gruntowych, który uniemożliwiałby korzystanie z wykonanego zgodnie z dokumentacją projektową gruntowego wymiennika ciepła (pomieszczenia użytkowe oprócz pomieszczeń technicznych, wentylowane są wyłącznie w układzie wentylacji mechanicznej z wykorzystaniem gruntowego wymiennika), a co za tym idzie bez wykonania drenażu i możliwości korzystania z gruntowego wymiennika nie byłoby możliwe korzystanie z zasadniczej części budynku przeznaczonej do opieki nad dziećmi; czas wykonania prac wynosi 10 dni roboczych; 3) konieczność wbudowania central wentylacyjnych o parametrach innych niż przewidziane w dokumentacji projektowej, spowodowana zmianą przepisów prawa dotyczących energochłonności urządzeń (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 25.11.2014 Rozporządzenie Komisji UE Nr 1253/2014 z dnia 7 lipca 2014r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla systemów wentylacyjnych), która to zmiana jest powodem konieczności wykonania central na indywidualne zamówienie ze względu na wymiary (długość, szerokość, wysokość) i kubaturę już wybudowanych pomieszczeń wentylatorni (inne rozwiązanie nie jest możliwe do wykonania ze względu na związaną z nim konieczność powiększenia pomieszczeń wentylatorni kosztem innych przyległych pomieszczeń, a zatem wiązałoby się z koniecznością powiększenia powstającego budynku, uzyskania zamiennego pozwolenia na budowę i poniesienia przez Zamawiającego kosztów wielokrotnie przewyższających koszt wykonania central wentylacyjnych na indywidualne zamówienie); czas wykonania prac wynosi 21 dni roboczych; oraz innych niezbędnych dodatkowych prac: 4) konieczność wykonania i montażu dodatkowych, stalowych wsporników żaluzji zewnętrznych drewnianych, ze względu na dodatkowe wzmocnienie konstrukcji; 5) konieczność zmiany technologii wykonania prac tynkarskich i konieczność wykonania szpachlowania wszystkich ścian, ze względu na wprowadzane wielokrotnie w dokumentacji projektowej zamiany w rozmieszczeniu elementów instalacji elektrycznej i sanitarnej; 6) konieczność dostawy i montażu klap rewizyjnych w sufitach podwieszanych, umożliwiających wykonywanie czynności sprawdzających, regulacyjnych i serwisowych wbudowywanych w powstającym budynku instalacji sanitarnych i elektrycznej; 7) konieczność wykonania dodatkowych prac polegających na montażu izolacji przeciwwilgociowej pionów kanalizacji deszczowej przebiegających wewnątrz budynku, co jest skutkiem ujawnienia błędu dokumentacji projektowej, którego efektem byłoby zawilgocenie ścian obudowy pionów kanalizacji deszczowej, możliwość rozwoju grzybów pleśniowych, a w rezultacie zagrożenie dla zdrowia osób w tych pomieszczeniach przebywających i przyspieszona degradacja stanu technicznego budynku; 8) konieczność wykonania dodatkowych robót budowlanych polegających na wykuciu bruzd i montażu w nich rurociągów napowietrzających instalację kanalizacji sanitarnej, które to elementy są niezbędne do jej prawidłowego funkcjonowania, a były pominięte w dokumentacji projektowej dostarczonej wykonawcy przez Zamawiającego; 9) konieczność wykonania robót ziemnych związanych z ukształtowaniem poziomu terenu pod plac zabaw, co jest związane z projektowaną budową Szosy Supraskiej, graniczącej z działką przedszkola. Dokumentacja projektowa tej ulicy jest w końcowej fazie aktualizacji, zmieniają się rzędne niwelety tej ulicy wraz z zagospodarowaniem terenu umożliwiające m.in. wykorzystanie części pasa drogowego oraz działek przyległych do terenu przedszkola na miejsca parkingowe. Zmiana poziomu terenu przy budynku przedszkola wynika z konieczności skoordynowania projektu drogowego budowy ulicy Szosa Supraska z zagospodarowaniem terenu przyległego do tej ulicy na terenie przedszkola; 10) konieczność wykonania okładzin z płytek ceramicznych nad zlewozmywakami w zabudowie kuchennej w salach dydaktycznych; 11) konieczność zamiany izolacji termicznej na przewodach zasilających solary z izolacji polietylenowej, którą zakładała dokumentacja techniczna, na izolację kauczukową ze względu na większą wytrzymałość na wysokie temperatury i żywotność; 12) konieczność wykonania dodatkowych robót budowlanych polegających na wykonaniu instalacji nawiewnej kuchni sprężonej z wentylatorami wyciągowymi z okapów, niezbędnej do zbilansowania ilości powietrza w trakcie pracy okapów kuchennych, co nie zostało ujęte w pierwotnym projekcie instalacji nawiewnej; 13) konieczność dostawy i montażu dodatkowych elementów centralnego ogrzewania, co zostało spowodowane zmianą podziału pól ogrzewania podłogowego, wynikającą z prawidłowego wykonania dylatacji posadzek betonowych; 14) konieczność dostawy i montażu stacji uzdatniania wody, nie ujętej w dokumentacji technicznej, a koniecznej do bezawaryjnej eksploatacji i dotrzymania warunków gwarancji; 15) konieczność dostawy i montażu dodatkowego elektronicznego sterowania z czujnikami temperatury do gruntowego wymiennika ciepła (GWC) w celu bezobsługowej pracy GWC w okresach lato-zima/wiosna-jesień i wykorzystania w pełni odzysków ciepła z gruntu; 16) konieczność wykonania dodatkowego poboru wody zlokalizowanego na ścianie zewnętrznej budynku w celu podlewania zieleni wokół budynku; 17) konieczność wykonania dodatkowych elementów mocujących kolektory słoneczne, zapewniających lepszą ochronę przed czynnikami atmosferycznymi; 18) konieczność wykonania wentylacji nawiewnej w kotłowni zgodnie z warunkami technicznymi co nie zostało uwzględnione w dokumentacji projektowej; 19) konieczność dostawy i montażu dodatkowych zaworów mieszających na instalacji ciepłej wody użytkowej, z powodu zmian w dokumentacji projektowej z uwagi na funkcjonalność pomieszczeń; 20) konieczność wykonania odprowadzenia wody technologicznej z kuchni do instalacji technologicznej, co nie zostało uwzględnione w dokumentacji projektowej; 21) konieczność wykonania dodatkowego podłączenia elektrycznego w/w sterowania GWC, wentylatorów kuchennych oraz pomp w studniach drenażowych. 2. Łączna ilość dni roboczych potrzebna na wykonanie robót dodatkowych opisanych w pkt2 ppkt 1-3 wynosi 45. Biorąc jednak pod uwagę fakt, iż niektóre roboty budowlane można wykonywać równocześnie oraz ze względu na ważny interes społeczny i wniosek Zamawiającego, Strony określają termin zakończenia pełnego zakresu robót z pełnym wyposażeniem i zagospodarowaniem terenu, objętych przedmiotem Umowy oraz robót dodatkowych jako: nie później niż do 15.10.2018r. (tj. 31 dni roboczych), zaś w dniach 16.10- 22.10.2018r. Zamawiający przeprowadzi procedurę odbiorową.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.